Garnizon 1500 - do Lublina

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Garnizon 1500 - do Lublina

Post autor: Jankiel »

Dobrze mi się ostatnio grało armiami strzelającymi, z delikatną kontrą. Dlatego (ponieważ na 1500 nie mozna za bardzo złozyć wszechstronnej armii - za drogie to wszystko) wezmę sobie do Lublina garnizon.

Noble na CO z enchanted shield
Bsb na CO z war bannerem

18 city guard
2x10 kuszników
5 COK ze sztandarem
5 DR z kuszami
4 RBT
5 harpii

Oczywiście sporo zależy od tego, czy sprawdzi mi się podobna rozpa na Strategiconie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Mocne.
Dużo strzelania, jeszcze spowalnianie i uderzenie na koniec - boli.

Pozdro

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Średnie.
Ja bym jednak te dwa bolce więcej wcisnął.
Nie udawaj, że walczysz, 5 gołych COK i dużo klocuszków wystarczy.
(Bez scrolli - błąd - przecież nie jesteś szybki. Liczenie na to, że LOS jest potrzebny do czarów, a wtedy 4 bolce rozszarpią to przesada)
Dla mnie standard to Czarka - 6 bolców, harpie, 5 COK, klocuszki. Oczywiście Kusze z Włóczniami rzezają. Jedna z najlepszych jednostek w grze.

BTW - jak się złożyłeś na Strat?
Bo ja do Ożarowa (pary na 1300) straszną kupę złożyłem z Imperium. (Nie miałem kontry - a w parze z CG jakąś trzeba mieć koniecznie.).
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie udawaj, że walczysz, 5 gołych COK i dużo klocuszków wystarczy.
Walczę. Jeden klocuszek mi na pewno nie wystarczy, jedna 5 COK także. 9 ld i przerzut breaka gwarantują mi, że wytrzymam szarżę jakiejś lancy czy resztki BK. Goły klocek CG nie daje mi takiej gwarancji.

Liczyliśmy ostatnio z Hądzlikiem co się mieści w armiach z kompletem magów. On się zastanawia nad WE bez magów. No i wyszlo nam, że zostają same oddziały przez które przejeżdża się bez najmniejszego problemu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze: Liczyliśmy ostatnio z Hądzlikiem co się mieści w armiach z kompletem magów. On się zastanawia nad WE bez magów. No i wyszlo nam, że zostają same oddziały przez które przejeżdża się bez najmniejszego problemu.
Powiedz mu, że to głupi pomysł.
Taką rozpę można zaryzykować na 1500 na turnieju z TRZEMA bitwami - pofarci dobór przeciwników - wygra.
W Lublinie jest 6 bitew - jakieś porno skaveny trafi.
Choć prawdą jest, że na Elfy (nawet te leśne) - Garnizon jest skuteczny.
(Wszystkiego WE nie wywarduje. )
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Armie na magii cię zeżrą bez popijania ;).
Nie wystrzelasz wszystkiego ;]
Ta czarodziejka musi być.
Ja bym złożył garnizon podobnie jak Jacek.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Im bardizej na północ tym bardziej się boja magii ;)
Magia jeszcze nikt turnieju (z porządnymi przeciwnikami) nie wygrał.
A ta armia nie musi sie bać magii... ona p oprostu ją ogranicza strzelaniem - mag bedize chciał widzieć to dostanie (jego oddział) 4 bolty w twarz i koniec, poza tym żeby nei wyszedł mogą szachwoac harpie, DR - na samobójczą szaze nigdy za późno - a poczaruje po nich to jak mówiłem... 4 bolty 2xkusze...boli ;) Z wieksozści oddziałów nie zostaje wtedy wiele, am ag jak mu życie miłe zacyzna uciegac a w pościg CoK i 2 herosi...

Ten CG przecież wsysa magie, w najgorszym wypadku remisuje. A pomyślcie co jest jak w pierwszej turze np. miscast koniec fazy magii ?

Pozdro

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Albo IF-ka na łażącej stopie spacerującej po boltach.. :roll:

:wink:

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Ifka nie ma znaczenia bo i tak scrolli nie ma :D I to jest piekne że czary mogą cie tylko pozytywnei zaskoczyć :D

Pozdro

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No i jeszcze kwestia popychaczek. Mogę sobie podjechać np fastem i pchnąć go w jakiegoś bolta itd. Khemri to już wogóle ma pole do popisu. VC też nieźle. Chyba warto wywalić nobla na CO i dać maguskę.
Pozdr!

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Orkowska popychaczka nie doleci. VC tak samo. Khemri jedynie carrionami, ale z khemri to trzeba sie dobrze pozasąłniać kuszolami itp. bo i tak skorpy będa wychodzić i ogólnie jest ciężko - DE w ogóle maja ciężko z mumiami wiec to nic nadzwyczajnego.

Pozdro

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Mogę sobie podjechać np fastem i pchnąć go w jakiegoś bolta itd
Zazwyczaj tak właśnie się wystawiam. 4 RBT bez obstawy w jednym rogu, reszta w drugim. Żeby każdy bez większych problemów mógł się w nie wbić z popychaczki.

Nie ma tak lekko. Widziałeś przecież wielokrotnie, jak wystawiane są maszyny krasnoludzkie - wciśnięte między klocki, obstawione oddziałami ze wszystkich stron. Czemu u DE miałoby być inaczej?
Z popychaczki to możesz mi wpaść co najwyżej w kuszników.

Zresztą, wszystko się okaże na turnieju. Szkoda mi 140 punktów na model, który nie będzie robił zupełnie nic, może od czasu do czasu zużyje scrolla.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Kuba wystarczy dodac 1 kostke do DD i juz Cie nieinteresuje zadna armia :) zlozona na magii

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

seal jest jakims rozwiazaniem
tylko slabo tutaj widze pkty do pociecia

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Seal to takie rozpraszanie na 50%.
A ja będę wpuszczał wszystko. I tak jak Quas mówi - nie ma na czym zaoszczędzić. Pewnie, że wolałbym rozkład itemów:
war banner na CG, banner of murder na COK, seal+som na bsb i lifetaker na generale. Ale jakim kosztem? Jednego RBT?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Daro pisze: Magia jeszcze nikt turnieju (z porządnymi przeciwnikami) nie wygrał.
ekhem..ekhem :)

A liczy się wygrany challanger Bazyliszek, albo drugie miejsce na Tropiku? :)
Magią też trzeba umieć grać, tak jak innymi fazami manewrowymi :)
Jest troszke bardziej losowa niż ruchy oddziałów na pułapki, ale magią niszczy się pułapki :-) Oczywiscie jesli magia dopełnia reszte armii
pzdr

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ale tu nie będzie ani slanna, ani 4-poziomowych magów. Same 2-poziomowe leszcze liczące na farta. Z wyjątkiem mało licznych HE, przez które dzięki hate'owi w walce wręcz zazwyczaj przejeżdżam bez problemów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:Ale tu nie będzie ani slanna, ani 4-poziomowych magów. Same 2-poziomowe leszcze liczące na farta. Z wyjątkiem mało licznych HE, przez które dzięki hate'owi w walce wręcz zazwyczaj przejeżdżam bez problemów.
Nie chce mi sie z Tobą sprzeczać, ale Skwarczak pojechał mój "uczciwy" Garnizon na 1500. W Lublinie właśnie. Co prawda zasłaniał sobie oddziały ratlingami i kłócił sie o szczelinki, była to 6 edycja ale to pierdoły. Istotne jest to, że;

- Plague Monki roztrzelałem.
- Wsadził magów do innego oddziału - zdał paniką na "6", rozproszył magów.
- Jeśli rzucał poniżej 14 na błyskawice - to tylko po to by wyszło 13.
- Kiedy doszedł do zasięgu czarów i ratlingów - COK zmienił w kupkę popiołu, oba klocuszki za stołem. Usmażył resztę. Nie miałem czym skontrować.
- Zrobisz jak zechcesz. Potraktuj to jako darmowe XP, a nie jako okazję do argumentu typu - "No i co Ci te dwa scrolle dały, kontra potrzebna."

CG to statyczny defens - klocki są lepsze do kontry - te parę Zimnych Jedynaków byle szczurek błyskawicą sciągnie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ale dwóch herosów, co zostanie po zniszczeniu COK już taki klocek rozjedzie.

Zobaczymy - jak na razie moje kiepskie rozpiski (poza wypadkiem na Arenie) generalnie dają radę.
Skaveny już praktycznie nie istnieją - poza piorunami nic z tej armii nie zostało. Ratlingów nie ma, swarmów nie ma, magowie poza klockami, korzystając z proximity, nie biegają.

PS. Nudzi mnie po pewnym czasie pisanie opinii prawnych, więc wrzucam od czasu do czasu rozpę, żeby pogadać o pierdołach. Dyskusje na LS i LL mi zbrzydly, więc mogę się powykłócać o przydatność co poniektórych jednostek :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Luzik.
Okaże się w praniu.
W końcu istnieje niewielka, czysto teoretyczna, możliwość, że masz rację. :)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ