1500 $ (zielonych)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

1500 $ (zielonych)

Post autor: Kołata »

Rozpiska nieco w stylu 6-edycyjnym, czyli defens z kontrą rydwanów. Nie jest pakerna, ale to w końcu O&G ;)

Black Orc Big Boss
Orc Chariot, tarcza, HA
Ulags Akkrit Axe (re-roll hitów, +1S)
Collar of Zorga (hitowanie na 6 przez monstery)
Nibblas Itty Ring (bound)

Goblin Shaman
2 lvl
2 Scrolle
Goblin Chariot

Goblin Shaman
2 lvl
Scroll, Tricksy Trinket (kasowanie warda w btb)
Goblin Chariot

25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanoli
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanoli
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 1 Fanol, Short Bows
5 Wolf Riders
Muzyk, Speary
5 Wolf Riders
Muzyk, Speary

9 Squig Hoppers
4 Spear Chukkas
Doom Diver

Na niektóre armie powinna być całkiem niezła. Brakuje mi tu paru rzeczy, ale cóż. Herosi są drodzy, bo mają pod sobą 3 rydwany.. Istnieją pewne możliwości zmian rozpy. Można np odchudzić kolesia na rywdwanie i zostawić mu tylko bounda. Można zdjąc ze 2 fanoli. W zamian wchodziłyby siatki, bullies albo jeden mały oddział (fast lub terror boyz ^^).

Taktyka prosta - czaimy się i nawalamy na odległość jak na gobliny przystało. A jak coś podjedzie i przebije sie przez pole fanolowe, to rydwanami. Koleś na rydwanie powinien w pojedynkę łamać kloce. Łączona szarża rydwanów z magami powinna też raczej większość rzeczy skosić. Kasowanie warda sprawia, że przez bretońców czy wardancerów powinni ładnie przejeżdżać.

Przetestuję i powiem, czy do czegokolwiek się to nadaje :)

Pozdr!

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Rozpiska spoko ale będzie mieć problemy z WE i Lizakami. Bo sam nie miałbym pomysłu jak ich z stamtąd wyciągnąć.

Kolejny problem będzie z Krasnalami i Imperium bo trza będzie chować generała od dził a wtedy nocniki mogą się nie łapać Ld Bossa.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Generałem na defensy (zwłaszcza kraśki, bo ich maszynki nie uciekaja) planuje taka akcje, że (o ile wogóle sie bede pchał do przodu ;)) to wskakuje za jakąś przeszkode, w następnej turze z Waagh wyjeżdżam zza niej i szarża w maszynke z której zostaje gówno i kapcie. A nawet jak gość spadnie z tego rydwanu, to mówi się trudno i już :) Ten koleś na rydwanie jest wypasiony. Porzucaj sobie co się dzieje, jak wpada w kloc piechoty :twisted: Np wjazd w 25 clanratów fcg. Załóżmy, że rzucamy 3 na impacty +1 za kosy + 1 trafiony z dzików + 3 trafione z herosa (ma re-roll hita i 6ws) = około 6 trupów. A jeszcze są 2 ataki załogi. Chyba nie muszę pisać, co będzie jak koleś wpadnie od boku albo wykręci 5-6 na impacty :twisted: No i jeszcze mam ładny model ;)

A z WE i z lizakami to orki w każdej postaci maja przerąbane :)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Weż sobie gienia savage zamiast muzryna, bedziesz mial 4ry ataki wiecej :D :D i nie ucieknie ci od terroru, albo nie nie zaszarzuje przez oblany strach

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

Charki pisze:Weż sobie gienia savage zamiast muzryna, bedziesz mial 4ry ataki wiecej :D :D i nie ucieknie ci od terroru, albo nie nie zaszarzuje przez oblany strach
trafna sugestia, wkońcu chłopak, i tak nie ma wpływu na niezdane animozje bo jeźdźi na rydwanie, będzie więcej ataków tylko ws niższy o 1
ale za to bezcenny ward 6+, kosztem heavy armour'a :wink:

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Np wjazd w 25 clanratów fcg. Załóżmy, że rzucamy 3 na impacty +1 za kosy + 1 trafiony z dzików + 3 trafione z herosa (ma re-roll hita i 6ws) = około 6 trupów. A jeszcze są 2 ataki załogi.
Powiedzmy że nawet te 7 trupów - ich 5 static CR - testują się na -2 generała przeżut z BSB. Kurka ustali. Chłopaki z drogi wodzu zawraca:)

Skaveny to jeszcze spoko jest jak poruszać się tymi rydwanami, a ja pisałem o armiach z armatami i armiach siedzących jak trza w lasach.

Nie mówię jednak że jest to do bani bo potencjał ma.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Macie w dużej mierze rację. Frenzy na tym kolesiu powoduje, że zamiast pokonać wroga, masakrujemy go :twisted: I do tego taniej o 10 pts wychodzi ;)
Ale...
1) mam figurke czarnucha na rydwanie, a savage orka nie
2) to chyba najważniejszy model w mojej armii (a napewno najdroższy), więc wolę żeby nie szarżował kiedy tego nie chcę
3) przy ewentualnej utracie rydwanu czarnuch na piechotę jest przydatniejszy od dzikusa
4) savage zupełnie nie pasuje mi do tej rozpy klimatem :P

A chcę, żeby armia miała klimacik i się pięknie prezentowała. Od strony hobbistycznej mam zamiar się mocno przyłożyć. Zapewne wrzucę później jakieś fotki :) Teraz czeka mnie pomalowanie 20 metalowych NG z łukami... ;)

@ DaBossa
Skaveny na małe pts maja zazwyczaj full elektryków. Przy 7 trupach zdają na piątce. Warto zaryzykować :twisted:

A na armaty chyba nic nie poradzę. Po prostu się będę przed nimi chował :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

az 4 chukki?
ja bym tam wziol katapke zamiast tego

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

quas pisze:az 4 chukki?
ja bym tam wziol katapke zamiast tego
niby tak... ale ja sam też jade z 4 chukkami bo katapulty i doom divery mają brzydki zwyczaj wybuchania (ostatnio 4 bitwy na turnieju - 3 wybuchy na doom diverze...)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Jak dla mnie rozpiska mocna, masz czym jechac do przodu - atakować maszyny i miec dla nich cel :P, dodatkowo gobliny ze sztandarami i fanolami radzą sobie :P. Squigi są qool, a doom też pomęczy wroga. Jedynei to bym się zastanawiał może nad boundem u shamana.

Awatar użytkownika
Zox
Chuck Norris
Posty: 384
Lokalizacja: Kult / Warszawa Ursus

Post autor: Zox »

szaman nie ma bounda ;)
<truepunk> powinni robic dwa niezalezne turnieje, dla pijacych i dla niepijacych
<truepunk> sorry, ale jak ja mam wygrac z zawodnikiem ktory cala noc spal i ani piwa nie wypil, jak ja ledwo stoje?
Obrazek

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

Zox pisze:szaman nie ma bounda ;)
i w tym sęk

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie wiem o co Wam chodzi :) Bounda ma generał. Z kilku powodów.
- shamani mają ważniejsze rzeczy do noszenia
- czasem shamanów trzeba kitrać, np przed łukami, a twardy gienio zapewni LOS dla eadbutta
- gieniowi i tak nie ma za bardzo co dać :)

Mógłbym ostatecznie dać pierścionek magowi, a herosowi horna. Wtedy bym miał 2 boundy. Ale czy warto?

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

no mi chodzi o brak horna,
2 spelle + 2 boundy to lepsze wyjście niż 2+1
pierscionek na herosie koniecznie, powody sam wymieniłeś

Kołata, na grzyba Ci tyle DS?? (co twoja rozpa to te same pytanie zadaje albo mi sie wydaje :wink: )

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bylem jednym z wielu propagatorow horna
ma on jednak jedna powazna wade-dziala na cala armie przeciwnika
wystarczy 1 MR w armii i w zasadzie jego rola nie jest taka jaka bym chcial miec placac 40pkt

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

@quas

Nie sądzę by się dało obszarówki z MR dispelować, warto się o to spytać na kwesti zasad.

@Astragoth

grałem dziś 2 bitwy, w tym jedną z porno HE. 4DD dispelowałem 2 boundy, a resztę wpuszczałem/scrollowałem. Pytanie do Ciebie:) :
grasz z HE na 3 magach i 2 boundach. Masz 4DD i powiedzmy 1 scrolla. Najpierw idzie kasowanie itemów, oczywiście w twojego scrolla. Wpuścisz? Zużywasz 2 kostki. Potem 2k6s4 hitów z pierścionka. Wpuścisz? W fasta, squigi, maga na rydwanie? Zużywasz pozostałe 2 kostki. Teraz idą czary z minimum 10 PD. Dostajesz np 2k6s4 hitów, flame of phoenix i kometę. Lub jakiś inny równie miły zestaw. Co zrobisz bez scrolli??

A co do horna, to się zastanowię. W sumie nie mam pipesów, więc to mi troche osłabia jego skuteczność. Jeśli bym go dał, to napewno na big bossa. Ale raczej sobie daruję.


Co do dzisiejszych 2 bitew. Najpierw grałem z bretką, ale zrobiłem durny błąd, w którego konsekwencji straciłem big bossa na rydwanie :? . Dobre strzelanie z boltów pozwoliło mi jednak osiągnąć 9:11. Rozpa na bretkę jest niezła, tego przeciwnika się za bardzo nie boję.

Potem grałem z w/w porno HE, ale generał niedoświadczony w graniu HE i udało się dość szybko wygrać.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Kołata pisze:@quas

Nie sądzę by się dało obszarówki z MR dispelować, warto się o to spytać na kwesti zasad.

.
pierwsze pytanie->
czy horn dziala na wardancerow?
dziala

drugie pytanie->
jezeli na nich dziala czar to do jego rozproszenia moga uzywac MR?
moga

to tak samo jak ich MR jest uzywany do rozpraszania kaszkieta

smutne...ale prawdziwe

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

kołata, powiem Ci tak - gram od niedawna po długiej przerwie, upodobałem se format 1500 i na tyle zaazwyczaj 5DD (2 + totem) starcza przeżyłem tak rozpy na 2 magów(lizaki) jak i na 3(imperium) - masakry zrobiłem

z hajami jeszcze nie miałem okazji,
ogólnie nie boje sie do mam przewage liczebną i w 2-3 turze jestem u przeciwnika, a jak dojde to bedzie dobrze,
poza tym dużo celi bedzie miał i wszystkiego mi nie skosi :wink:
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

ODPOWIEDZ