CompScore by Furion

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

CompScore by Furion

Post autor: Furion »

Witam.

Temat jest gorący i powszechnie znany, więc od razu z grubej rury.


Założenia: Aby composition Score (dalej: CS) nie stał sie znienawidzonym Polhammerem, nie może on banować żadnej specyficznej jednostki czy kombinacji. Dla przykładu, nie można zbanować Draknhoff Banner'a i 15 Black Knights, ale za to należałoby ograniczyć możliwość wystawienia takiego potworka razem z 3x wampir i 2x Varghoulf, ponieważ rozpiska staje się no-brainer.

CS musi wyeliminować element Kamień-Nożyce-Papier (dalej: KNP) Nie mówie o tym, że te źle złożone rozpiski mają mieć równą szansę z tymi Power Gamerskimi, bo nie o to chodzi - skill gracza to rownież rozpiska jaką gra.

CS musi wyeliminować rozpiski typu "no-brainer" albo "turlaj turlaj" (nazwijcie to jak chcecie) Nie może być tak, że lepszy gracz dostaje DUŻY handicap grając ze słabszym graczem z powodu rozpiski. Zaznaczyłem słowo "duży" bo zawsze znajdą się malkontenci mówiący o tym, że gra i tak niezbalansowana etc. ;-)

CS nie ma na celu zmusić graczy do zostania pseudoklimaciarzami i wystawiania chosenów khorna na piechote etc. Ma natomiast zmusić graczy do zbudowania rzeźnickiej rozpiski innej niż imperium 4+2.

Gracze mają w zwyczaju żyłować swoje armie. Nie ma w tym nic złego, dopóki nie dochodzimy do elementu KNP lub no-brainer. Robią tak w przypadku ograniczeń podręcznikowych i wiem, że będą to robili przy tym CS też. Różnica między jednym a drugim polega na tym, że w tym CS nie da się złożyc rozpiski typu KNP lub no-brainer. I O TO CHODZI!.

EuroCS zaje się być dobrym rozwiązaniem wymienionych wyżej problemów, jednak nie radzi on sobie przede wszystkim z następującymi rzeczami:
- dominacja magii TK
- elektryczne skaveny
- Bretonia, której Euro W OGÓLE nie rusza.
- WE, tak ja Bretonnia.


Do rzeczy: Ten system to generalnie upgrade'owane Euro. Wierzę, że dodatkowe ograniczenia w pełni wypełniają postawione założenia. Zachęcam do zbudowania jak najbardziej wygiętych rozpisek pod ten CS i postowania ich tu (tylko je obróbcie tak, żęby się czytać dało)
HERO:
- Następujące jednostki traktowane są jakby zajmowały slot Rare:
  • Smoki jako mount pod Lorda.
  • Greater Daemons
  • Anvill of Doom
  • War Altar
- Łączny koszt herosów, razem z mountami wszelkiej maści, nie może przekraczać 720 pts.
- Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.
- W armii można wystawić jednego Herosa o koszcie punktowym przekraczającym 720pts, tym samym będzie to jedyny heros w danej armii.

CORE:
- Są dwa sloty: slot potrójny (3) i podwójny (2) Mogą być one zapełnione jednostkami tylko tego samego typu. Slota potrójnego (3) nie trzeba wypełniać do końca. Pozostałe jednostki Core Units można wystawić tylko jeden raz.
- Corowa, niestrzelająca piechota Rank&File nie zajmuje żadnych slotów - nie ma żadnyh ograniczeń co do jej wystawiania
- jednostki Core (niekoniecznie Rank&File) uznajemy za różne, gdy:
  • upgrade'ujemy ich na Scoutów
  • upgrade'ujemy ich na Big Uns
  • upgrade'ujemy ich na Chosen'ów
  • upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)
- Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię

Przykład I: VC: 3 x ghoule (rankowa piechota, bez ograniczeń) 2x Corpse Cart (w slocie (3) ) 2 Dire Wolves (w slocie (2) )
Przykład II: O&G: 3x Spider Riders (3), 2x Night Goblins with Bows (2), 3x Orc Boyz, 2x Savage Orc Boyz (rankowa, niestrzelająca piechota) 1x Wolf Riders


SPECIAL:
- Tylko jedną jednostkę można zdublować, resztę można wystawić tylko raz.
- Maksymalnie trzy sloty special mogą zostać przeznaczone na War Machines

RARE:
- Zakaz dublowania

MAGIA:
Euro,czyli:
Podczas fazy magii gracz może zużytkować tylko 9 Power Dice'ów (dalej: PD) każdy Bound Spell liczymy jako 1PD.
Można posiadać tylko 10 Dispell Dice'ów (dalej: DD) Dodatkowo, pierwszy Dispell Scroll (dalej: DS) traktujemy jak 1DD posiadany co turę, a kazdy kolejny jako 2 DD posiadane co turę.
Dodatkowe Kości pochoddzące ze zdolności Magic Resistance nie wliczają się do tego limitu.

Przykład 1: Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 3 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2) co w sumie daje 10 "kości")

Przykład 2: Armia Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 4 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika nie mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2, czwarty DS=2) co w sumie daje 12 "kości") Szamani mogą korzystać co turę tylko z 3 kostek rozproszenia.


Stan ilości posiadanych DD liczymy na początku bitwy i jest on stały, zużytkowanie DS podczas bitwy nie wpływa na ograniczenie.

DODATKOWO:
- High Elves: do slotów Rare i Special należy stosować tylko następujące ograniczenia:
  • Rare: HE nie mogą tryplować slotów Rare
  • Special: HE nie mogą tryplować slotów Special
- Treeman Ancient liczy sie jak Treeman
- max 3 ratlingi
- Errantry War może wystawić w slocie potrójnym Knights Errant, tym samym będzie to ich jedyna Core'owa ciężka kawaleria.
Moj komentarz co do tego systemu:

System magii w połączeniu z ograniczeniami co do Herosów sprawia, ze Khemrii przestją zyskiwać na samym systemie Euro.
Ograniczenie kawalerii jest jedyną rzeczą, która się ima Bretonni.
Ograniczenie Speciali nie zezwala na szereg innych potworków. Jakich - pogłówkójcie sami ;-)

Ponownie zachęcam do wklejania wymaksowanych rozpisek. Jeżeli znajdzie się jeszcze jakiś bug, to naprawię.

pozdrawiam
Furion

Podziękowania: Dziękuje wszystkim, których cenne uwagi przyczyniły się do rozwoju tego CS'a :-)

Zapisy których w CS'ie jeszcze nie ma, ale są pierwszymi kandydatatmi do wprowadzenia:
1. "WE nie mogą w ogóle skorzystać z Core'owego slotu potrójnego (3)"
2. "Można rzucić maksymalnie 5 czarów na turę"
3. "Mounty pod Herosów, które można wystawić normalnie (np. Rydwan, Corpse Cart_ nie wliczają się do limitu 720"


=======

FAQ
Niniejszy FAQ proszę traktować głównie jako uzupełnienie do "założeń". Niektóre pytania to Kopiuj Wklej z tego tematu.


Q: Rozumiem, że chcesz obciąć wystawienie 2x Steam Tank czy 2x Treeman, ale dlaczego tniesz 2x Orła czy 2x Hellblastera?
A: CS robiony byl pod turnieje. Obcięcie kombinacji "zdublowany słaby rare" to rykoszet od orginalnego celu. Biorąc pod uwagę, żę ww. kombinacjami nie gra zbyt wiele osób ;-) a zwłaszcza, że nie mają w zwyczaju gościć na stołach turniejowych, uważam za zasadne pozostawienie zapisu Rare takim, jakim jest. Osobiście, nie zgadzam się z argumentacją przeciw (jakiemukolwiek) CS, że "2 orły nie są przegięte" - równie dobrze można powiedzieć, że 6x30 Night Goblinów z łukami przegięte nie jest, a wystawić nie można. Cechy wspólne - nikt tak nie gra ;-)

Q: CS jest zły, bo nie zmieni tego, że powstaną wymaksowane schematy, tyle, że pod ten CS.
A: Powstawania "schematów" nie da się uniknąć - widziałeś kiedyś turniejowe Imperium inne niż 2+4? Ja jeszcze nie miałem tego szczęścia. Wracając do pytania: różnica między wymaksowaną rozpiską a wymaksowaną rozpiską pod ten CS jest taka, że pod ten CS nie da się złożyć rozpiski KNP - a takie jest właśnie głóne założenie tego CS.

Q: CS jest zły, bo dalej armie silne są silne a armie słabe są słabe.
A: Nie taki jest cel tego CS. CS to nie jest cudowne lekarstwo na wszystkie buble GW - żeby wyrównać balans między armiami, należałoby napisać wszystkie Army Booki od nowa. Celem tego CS jest wyeliminowanie KNP i no-brainer.

Q: Twój CS zmusza mnie do pójścia do sklepu żebym wydał kilka stówek na brakujące 1000 pts. A w zasadzie więcej bo będę musiał zmienić X na Y, którego to wcześniej nie miałem, żeby móc sensownie pograć na turniejach.
A: Przykro mi, ale to nie jest argument. Żaden. Wychodzą nowe Army Booki, ludzie kupują nowe jednostki.

Q: CS nic nie zmienia - dalej można wystawić Drakenhoff Banner.
A: CS zmienia w tej kwestii i to całkiem sporo - 2x mały wampir mniej, 1x varghoulf mniej. Mniej magii, mniej wskrzeszania. Jeżeli będziesz chciał mieć jakąś obronę magiczną, to już nie wystaisz Helm of Commandment czy SKull Staff. VC, zwłaszcza na Drakenhoff Bannerze, tracą, i to naprawdę sporo. Nie zmienia to faktu, że dalej jest to mocna armia.

Q: Mi sie podoba tylko na tych bohaterów tak z 800 przynajmniej...
A: Limit polega na tym, że nie wszystko się mieści. Inaczej nie byłby to limit :-)

Q: Dlaczego Orcs & Goblins mogą wystawić 4x magów, tylko dlatego, że ich herosi nazywają się inaczej?!? Ja tak zrobić nie mogę, bo ogranicza mnie limit "2x Hero"!
A: Nie zmienia to faktu, że limit Power Dice'ów jest stały dla każdej armii. Wystawienie 4x Shaman u O&G to overkill.

Q: Czy Asarnil zajmuje 2 sloty Rare?
A: Nie, Asarnil jest Herosem, zapis pod smoki dotyczy Lordów.

Q: Na jakie przedziały punktowe pisany był ten CS?
A: Ten CS pisany był z myślą o formatach od 2k+ do 2,5k, ponieważ są to najczęstsze punkty na jakie gra się duże turnieje.

Q: Czy ten CS jest aktualny dla punktów <2k?
A: W zasadzie tak. Oczywiście nie należy wtedy brać pod uwagę zapisku o np. Lordach :-)

Q: Dlaczego limit na Herosów wynosi akurat 720pts?
A: 720 jest ok dla najcięższych wersji smoków. Jest również ok dla armii, gdzie Herosi są tani i nie debalansują rozgrywki (np. O&G). Jest to również ok dla VC i Demonów, czyli dla armii, które się na herosach opierają - nie można wystawić no-brainer armii z 1200 pts w Herosach.

Q: Czy organizując turniej (zaliczany do ligi) będę zmuszony do zastosowania tych ograniczeń? Czy gracze będą musieli grać zgodnie z tymi ograniczeniami? Czy to może jest to tylko dobrowolne?
A: Leży to wyłącznie w kwestii organizatora, czy chce zrobić turniej na (ten lub jakikolwiek inny) CS. Ze swojej strony gorąco zapraszam do robienia turniejów pod ten CS - argumenty dlaczego zawarłem w "założeniach" :-)


=======


Historia Editów:
Core, zmieniono z:
Nie można tryplować Core'owej cięzkiej kawalerii.
na:
Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię

Magia, zmieniono z:
Kopiuj Wklej z Euro
na:
Pelny opis magii Euro

Opis sprzętu, dodano fragment:
o różny ekwipunek chodzi w przypadku ekwipunku zmieniającego sens oddziału, np. kusze na dark elfach, blunderbasy na chaoskrasiach, scout na rangerach a nie np. shield na skaven slavach.

Special, dodano fragment:
Maksymalnie trzy sloty special mogą zostać przeznaczone na War Machines

Lordowie, zmieniono z:
Lordowie: Jeżeli lord dosiada coś innego niż Warhorse, traktujemy go jakby zajmował dodatkowy slot Rare. Rzeczy typu Kowadło również traktujemy, jakby ktoś ich dosiadał.
na:
Lordowie: Jeżeli Lord dosiada czegoś innego niż: Warhorse (lub opowiednik) albo Pegaz (lub odpowiednik: Orzeł, Hellsteed i wszystko to co ma US<5, podstawkę ma 40x40 i zasadę specjalną "fly") to traktujemy go jakby zajmował dodatkowy slot Rare. Rzeczy typu Kowadło również traktujemy, jakby ktoś ich dosiadał.

Dodatkowo, dodano:
...lub łuki na fastach. Jednostki upgrade'owanie do Big Uns lub do Chosen'ów liczymy jako różny core. Dokupienie Command Group nie liczymy jako różny sprzęt.
oraz:
- Oddziały Gnoblarów nie zajmują żadnego slotu, ich ilość uzależniona jest tylko od ilości oddziałów Ogre Bulls
- Errantry War może wsytawić w slocie potrójnym Knights Errant, tym samym będzie to ich jedyna Core'owa ciężka kawaleria.


Magia, dodano:
Dodatkowe Kości pochoddzące ze zdolności Magic Resistance nie wliczają się do tego limitu.

Lordowie, zmieniono z:
Rzeczy typu Kowadło również traktujemy, jakby ktoś ich dosiadał.
na:
Kowadło i podobny temu ekwipunek wykupywany dla lordów również zajmuje slot rare na potrzeby tego CS.

Magia:
zmieniono przykład na adekwatny z założenia z CS.

Lordowie, zmieniono z:

- Lordowie: Jeżeli Lord dosiada czegoś innego niż: Warhorse (lub opowiednik) albo Pegaz (lub odpowiednik: Orzeł, Hellsteed i wszystko to co ma US<5, podstawkę ma 40x40 i zasadę specjalną "fly") to traktujemy go jakby zajmował dodatkowy slot Rare. Kowadło i podobny temu ekwipunek wykupywany dla lordów również zajmuje slot rare na potrzeby tego CS.

na:
-Lordowie: Jeżeli Lord zdecyduje się wykupić mount, który ma US4 lub więcej zajmuje slot rare. Wyjątkiem od powyższej reguły stanowią: Anvill of Doom, Cacet of Souls, War Altar, które zawsze zajmują rare.

Zmienono:
PS
na:
podziękowania :-)

Zmieniono zapis odnośnie co jest różnym core'em z:
- jednostki Core z różnym sprzętem (np. Night Gobliny z łukami, Night Gobliny ze spearami, Skinki z plujkami/javelinami) liczymy jako różny core. O różny ekwipunek chodzi w przypadku ekwipunku zmieniającego sens oddziału, np. kusze na dark elfach, blunderbasy na chaoskrasiach, scout na rangerach a nie np. shield na skaven slave'ach lub łuki na fastach. Jednostki upgrade'owanie do Big Uns lub do Chosen'ów liczymy jako różny core. Dokupienie Command Group nie liczymy jako różny sprzęt.
na:
- na potrzeby CS i zajmowania slotów, Corowe jednostki Rank&File uznajemy za różne, gdy posiadają inną broń, a oprócz tego gdy:
a) upgrade'ujemy ich na Scoutów
b) upgrade'ujemy ich na Big Uns
c) upgrade'ujemy ich na Chosen'ów


zmieniono ograniczenie ratlingów z 2 do 3

zmieniono koszt maxymalny łączny koszt herosów z 700 do 720 pts.

skorygowano zapis co jest core a co nie.

przeniesiono opis czym jest Core z "dodatkowow" do "Core"

Lordowie, dodano:
Lordowie o 5+ Wounds i US>2 zajmują slot Rare

jednostki Core; dodano zapis:
d) upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)

zmieniono opis czym jest DD na zgodny z intencją autora i odporny na RAW :-)

diametralnie zmieniono opis Core z:
- Są dwa sloty: slot potrójny i podwójny. Mogą być one zapełnione jednostkami tylko tego samego typu. Slota potrójnego nie trzeba wypełniać do końca. Pozostałe jednostki Core Units można wystawić tylko jeden raz.
- na potrzeby CS i zajmowania slotów, Corowe jednostki Rank&File uznajemy za różne, gdy posiadają inną broń.
Co więcej, jednostki Core (nie koniecznie Rank&File) uznajemy za różne, gdy:
a) upgrade'ujemy ich na Scoutów
b) upgrade'ujemy ich na Big Uns
c) upgrade'ujemy ich na Chosen'ów
d) upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)
- Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię


na:
- Każdą jednostkę Core można wystawić maksymalnie dwukrotnie; zapis ten nie dotyczy Corowej, niestrzelającej piechoty Rank&File
- na potrzeby CS i duplikacji, Corowe jednostki uznajemy za różne, gdy:
a) upgrade'ujemy ich na Scoutów
b) upgrade'ujemy ich na Big Uns
c) upgrade'ujemy ich na Chosen'ów
d) upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)
- Tylko jeden typ ciężkiej kawalerii Core można wystawić dwukrotnie.


ponownie zmieniono diametralnie opis core :-) na poprzedni, a zamiast
na potrzeby CS i zajmowania slotów, Corowe jednostki Rank&File uznajemy za różne, gdy posiadają inną broń.
jest:
- Corowa, niestrzelająca piechota Rank&File nie zajmuje żadnych slotów - nie ma żadnyh ograniczeń co do jej wystawiania

usunięto niepotrzebne zapisy wynikające ze zmiany czym jest core (np. o gnoblarach)

zmieniono zapis u lordów z:
Wyjątkiem od powyższej reguły stanowią
na:
Oprócz tego slot Rare zaujmują

zmieniono zapis lordów z:
Lordowie: Jeżeli Lord zdecyduje się wykupić mount, który ma US4 lub więcej zajmuje slot rare. Oprócz tego slot Rare zjmują: Anvill of Doom, Cacet of Souls, War Altar, które zawsze zajmują rare. Lordowie o 5+ Wounds i US>2 zajmują slot Rare
na:
Następujące jednostki traktowane są jakby zajmowały slot Rare:
- Smoki
- Greater Daemons
- Anvill of Doom
- War Altar


dodano FAQ

dodano ograniczenia HE

dodanow herosach:
razem z mountami wszelkiej maści,



Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, o 13:15 przez Furion, łącznie zmieniany 28 razy.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jest naprawde spoko, ale myśle, że 700pkt na herosów to o 100 za malo, ucina po prostu smoki, ale gdyby taki byl bym się dostosowal, jakies wyzwanie :)

Myśle, też, że specjale powinno się dublować, każdy no ale to taka drobna uwaga, ogolnie bardzo fjane.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Mysle ze jednostki core z roznymi sprzetami wykupionymi powinny byc traktowane jako rozne unity (jak przy skinkach)
tj Ngobliny z lukami to co innego niz z shieldami, jakas piechota z great weaponami to co innego niz z shieldami itd.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jedyne co mi się nie podoba, to 700 pkt w herosach. Krzywdzi to strasznie chaos, który jako jedyna armia nie może wystawić smoka i caddiego na te pkt. 750-800 byłoby ok
I tak przy maks 2x taki sam hero armie magiczne sa ucięte.
Trzeba też coś zrobić z Orkami: za dużo rodzajów magujących hero, może wszyscy goblińscy to jedno, orkowi to dwa.

BTW Furionie, brawo, ponieważ jako pierwszemu udało Ci się skutecznie uciąć jakoś skaveny, albo 2x wykopka albo 2x jezzaile ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 12:41 przez trikk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

TruePunk pisze:Mysle ze jednostki core z roznymi sprzetami wykupionymi powinny byc traktowane jako rozne unity (jak przy skinkach)
tj Ngobliny z lukami to co innego niz z shieldami, jakas piechota z great weaponami to co innego niz z shieldami itd.
do rozważenia. dzieki za uwage.

@trikk - smok i caddy to bardzo duzo!

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Furion pisze:PS3. jako, że zostałem zbanowany, moje odpowidzi co do CS będą zamieszczone przez kogoś innego.
Nie bardzo mam ochotę utrzymywać Ci bana kiedy założyłeś temat z tak bliskim świetności compscorem, który to temat powinien żyć, ewoluować i może zaowocować czymś w naszym polskim środowisku. Więc na razie bana nie masz, pisz na zdrowie. I naprawdę już nie wiem co dalej z Tobą robić.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Lordowie: Jeżeli lord dosiada coś innego niż Warhorse, traktujemy go jakby zajmował dodatkowy slot Rare
Proponuje jednak dopuscic orzelka jako mounta :)
Orki, oreczki, orczyce i orczątka :) Dla koazdego cos milego :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Furion, owsze, smok i caddy to dużo
Ale jak już ciąć, to tak, żeby nikt nie miał smoka i Caddiego, a nie tylko chaos.

Co do Mountów: Wszystkie mounty z 4W+ jako dodatkowy rare

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Tak jak TruePunk pisał, te jednostki z różnym wyposażeniem powinny być oddzielnie liczone.
Bo w Chadecji jest tak że w corach są warriorzy i hobgobliny. Dopiero później można je odpowiednio wyposażyć. Warriorom: blunderbussy, albo gw, hobgobosom: wilki, łuki, tarcze, l.armour. Więc będziemy mega-skrzywdzeni jeśli tego nie zmienisz :wink:

Poza tym to wspaniały comp score i najlepszy imo z tych co tu narazie były zaprezentowane. =D>

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Masz 3x warriorów, 2x hobgobosy i jeszcze wolfridersów
Nie narzekać, to samo orki, też mają duuuuży wybór
Bo jak tak zaczniemy się bawić, to ja stwierdzam, że choseni i knightci to co innego, albo, że khorniarze i undivided to co innego.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

trikk pisze:Masz 3x warriorów, 2x hobgobosy i jeszcze wolfridersów
Nie narzekać, to samo orki, też mają duuuuży wybór
Z tym że wilki liczą się w hobgobosy jeśli by tak patrzeć. Bo to są hg z wykupionymi wilkami poprostu. Tak samo blunderzy- warriory ze strzelbami.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

trikk pisze:Furion, owsze, smok i caddy to dużo
Ale jak już ciąć, to tak, żeby nikt nie miał smoka i Caddiego, a nie tylko chaos.

Co do Mountów: Wszystkie mounty z 4W+ jako dodatkowy rare
Gwoli scislosci - VC tez maja problem, zeby zmiesci smoka i caddy'ego.

EDIT: Chociaz jak patrze w AB to VC maja jednak latwiej, niz chaos. Zwroc jednak uwage, ze chaosik moze sobie latwo budowac kosci dispela oddzialami khorne'a. Inne armie nie maja takiej opcji.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 12:54 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Hmm, dłubanie w Bretonni tak z grubsza jedynie pozwoliło mi zmieścić

lorda na pegazie
BSB
Damselkę ze scrollami

3 duże lance (9)
3 małe lance (6,w tym grale i questing knights)
2x pegazy
oddział skirmishujących łuczników i punkty na przedmioty i cnoty dla characterów

O ile zapis
- Nie można tryplować Core'owej cięzkiej kawalerii.
nie oznacza że nie można tryplować żadnego jej typu w sumie, a nie każdego z osobnych typów (KotR, Errant)

Sam nie wiem na ile ta armia jest słaba w porównaniu z innymi. Zaznaczam,że nie przepadam za Bretką więc nie jestem obiektywny -dlatego pytam innych ;)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

fakt
to moze po prostu zamiast bawić się w inne wyposażenie zrobić z hobgobosów+wilki oddzielny oddział, na takiej samej zasadzie jak ze skinkami.

BTW, furion: limit fanoli?

CYEL: Maks 2x lanca errantów i 2x lanca realmów

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ograniczenie magii słabe, jak już pisałem w temacie o CS Kołaty. 9 PD to dziś zdecydowanie za mało (to ledwie duży mag+mały mag+bound spell). 11-12 już prędzej.

700 pts na herosów to też malutko, bo elfy, chaos czy VC mają herosów bardzo drogich, natomiast Bretka, imperium, skaveny czy O&G bardzo tanich.

Jak to zazwyczaj bywa ze wszystkimi CS, VC wychodza z tego obronną ręką, bo nic ich nie przycina.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

trikk pisze:
CYEL: Maks 2x lanca errantów i 2x lanca realmów
tak uwzględniłem.

KotR 8 chłopa (+character)
Kotr 9
Errant 9
Errant 6
Questing 6
Grail 5 (+character)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Miedzy szamanem goblinskim i night goblinskim jest roznica w mozliwosci branych itemat, statsach itd - jesli taki compscore zaowocuje ze pojawia sie ci common goblinscy to juz cos do przodu i pewien balans ;)

to ze bestie 4+W zjadaja rara tylko ma troche sensu IMO.

Przyznam ze wlaczajac temat w zalozeniu planowalem napasc Furiona ze teraz kazdy zaklada temat z czyms wymysli, a CSy sa nic nie warte.. naprawde mile sie zaskoczylem tym co zobaczylem, jak Tomash napisal bliskie jest toto swietnosci - wiec jesli cos by mialo byc, to mam nadzieje ze jakas mutacja powyzszego.
Tylko jak widac breta srednio ograniczona ciagle

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

@ Furion
Jeszcze 1 sprawa
EW jest niewystawialne na twoje zasady: true core to erranci, a nie możesz ich tryplować, czyli na 2000+ nie jest wystawialny

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

trikk pisze:fakt
to moze po prostu zamiast bawić się w inne wyposażenie zrobić z hobgobosów+wilki oddzielny oddział, na takiej samej zasadzie jak ze skinkami.
To już by było ok i dało by się złożyć rospiske fajną bez problemu. :)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

bless pisze:
trikk pisze:Furion, owsze, smok i caddy to dużo
Ale jak już ciąć, to tak, żeby nikt nie miał smoka i Caddiego, a nie tylko chaos.

Co do Mountów: Wszystkie mounty z 4W+ jako dodatkowy rare
Gwoli scislosci - VC tez maja problem, zeby zmiesci smoka i caddy'ego.

EDIT: Chociaz jak patrze w AB to VC maja jednak latwiej, niz chaos. Zwroc jednak uwage, ze chaosik moze sobie latwo budowac kosci dispela oddzialami khorne'a. Inne armie nie maja takiej opcji.
Blessie, możesz na lordzie dać dispel scrolle? Możesz, ja nie
To primo
Druga kwestia: 4 kosci dispela bez scrolli to dużo? 2x kawaleria khorne`a i 2 bazowe+ ew 1 od smoka jak sie uprę. Chyba, ze chcesz mnie zmusić do wystawiania minosów ew warriorów/chariotów khorne`a dla dispel diceów...

Po za tym wolę mieć 2 scrolle i 3 DD niż 0 scrolli i 5 DD. Wole mieć 90% szans zablokowania 2 kuzni w jazdę, niż mieć 50% szans zablokowania każdej.

Zablokowany