Screaming Banner a Cold-Blooded; 2 x Rune of Battle u Krasi

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Screaming Banner a Cold-Blooded; 2 x Rune of Battle u Krasi

Post autor: Temple Guard »

1. Oddział VC ze Screaming Banner (jednostka wroga zdająca test strachu musi go zdawać na 3 kościach i odrzuca kość z najniższym wynikiem) kontra zasada Cold-Blooded u Lizardmenów (zdawanie testów na 3 kościach i odrzucanie kości z najwyższym wynikiem):

a) rzucamy 4 kośćmi i odrzucamy 2 (te z najwyższym i najniższym wynikiem);
b) rzucamy 2 kośćmi;
c) rzucamy 3 kośćmi i odrzucamy tę z najwyższym wynikiem (zgodnie z zasadą Cold-Blooded), następnie rzucamy dodatkową kością (za Screaming Banner) i w ten sposób mamy 3 kości, z których odrzucamy tę z najniższym wynikiem;
d) któraś z zasad jest nadrzędna;
e) rozstrzygamy za każdym razem na 4+ która zasada będzie w danym momencie nadrzędna.

2. Rune of Battle u Krasnoludów (daje +1 CR, odpowiednik War Bannera). W tekście znajduje się zdanie "mnożenie runy nie daje dodatkowego efektu" (piszę z pamięci, pewnie nie dokładnie co do słowa, ale na pewno o to chodzi). Oczywiste jest więc, że nie można brać dwóch run na jeden sztandar (to znaczy można, ale nic to nie da ;)). Co jednak wówczas, gdy w jednym oddziale mamy zwykłego sztandarowego z Rune of Battle oraz BSB z Rune of Battle? Czy wówczas:

a) obie runy działają, więc dają w sumie +2 CR;
b) działa tylko jedna runa, więc otrzymujemy tylko +1 CR.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

IMHO:
1 b - obie zasady naciągają normalne rzucanie 2d6 w różne strony więc czemu by nie zostać przy tym 2d6, odpowiedzi a i c dzadzą niestatystyczne wyniki, do d nie ma podstaw a e nie jest żadnym rozwiązaniem
2 a - sprawdze w domu ale z tego co pamiętam to zapis nie wykluczał działania dwóch run z różnych sztandarów, pytanie tylko co autor miał na myśli :)
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) a) sreaming banner nie kaze ci rzucac na 3 kosciach. przeczytaj jego opis :P

2) b) multiplies of this rune have no further effect :>

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Shino pisze:1) a) sreaming banner nie kaze ci rzucac na 3 kosciach. przeczytaj jego opis :P

2) b) multiplies of this rune have no further effect :>
1. Faktycznie, chodzi o dodatkową, a nie trzecią kość. Sprawa jasna i rozwiązana :);

2. Tu już bym się spierał - nie wiadomo do końca co autor miał na myśli, ale jestem przekonany, że chodziło mu o to, że runa nie może się powtarzać na tym samym sztandarze. Bardziej skłaniam się więc do odpowiedzi a) ale upierać się nie będę. Myslę, że warto to zamieścić w uściśleniach, bo to kontrowersyjna sprawa.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

No nie każe na 3, to prawda.... ale jestem na 100% przekonany że pisząc to nie myśleli o tym co Temple Guard :). Niemniej w obecnym klimacie już chyba lepiej rzucić 4 kości a w żadnym wypadku o to nie FAQować.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jason pisze:No nie każe na 3, to prawda.... ale jestem na 100% przekonany że pisząc to nie myśleli o tym co Temple Guard :).
w sumie zmienili zapis z rzutu 3ma koscmi na rzut dodatkowa koscia wiec moze tym razem pomysleli i po prostu uscislili ten przedmiot w army booku.... albo po prostu przypadkiem im wyszlo ;)

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

To tak powiem filozoficznie że odniosłem wrażenie że określenie multiple runes odnosi się do tych samych run na tych samych przedmiotach. Jak wiemy spokojnie rune of battle może mieć o bsb i oddział, i może tak być że tenże bsb będzie w tym oddziale. Wtedy mamy zapis o multiple runes, który, jak podejrzewam, nie dotyczy się tej sytuacji, bo dla mnie multiple runes to dwie takie same runy na jednym banerze a nie na dwóch osobnych.

Aczkolwiek, w obecnym klimacie już lepiej potraktować zapis dosłownie, bo jakoś szczególnie szkodliwy i wywracający gre to on nie jest. A już na pewno nie FAQować :).
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Jason pisze:To tak powiem filozoficznie że odniosłem wrażenie że określenie multiple runes odnosi się do tych samych run na tych samych przedmiotach. Jak wiemy spokojnie rune of battle może mieć o bsb i oddział, i może tak być że tenże bsb będzie w tym oddziale. Wtedy mamy zapis o multiple runes, który, jak podejrzewam, nie dotyczy się tej sytuacji, bo dla mnie multiple runes to dwie takie same runy na jednym banerze a nie na dwóch osobnych.

Aczkolwiek, w obecnym klimacie już lepiej potraktować zapis dosłownie, bo jakoś szczególnie szkodliwy i wywracający gre to on nie jest. A już na pewno nie FAQować :).
Czytałem już o tym problemie na podforum Krasi, a ostateczna decyzja nie zapadła, więc możnaby to w końcu jednoznacznie rozwiązać. Kwestia jest o tyle ważna dla Krasi, że jeśli obie runy działają, to mogą na starcie walki wyciągnąć maksymalnie +9 CR (3 szeregi, przewaga liczebna lub runa 2xUS, sztandar, BSB, 2 x Rune of Battle, Runa Stromniego), a jeśli działa tylko jedna Rune of Battle to +8 CR ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

ODPOWIEDZ