Orle Wzgórze, niedaleko warowni Krasnoludów Kul-Erebor
Wielki Lich Shartep XV(jeden z najstarszych lichów, kuzyn Sethry) został wysłany z misją zdobycia warowni Kul-Erebor. Którą broni od dawna odział psychopatycznych krasnoludów z pomarańczowymi irokezami (zwani również Slayersami), którzy czekają na swojego króla Thorgrima Grudgebearera (nie wiedzą, że poległ 5 lat temu w legendarnej bitwie u bram Kislevu), wszystkie transporty są przechwycone przez armię z Khemri. Nie mają jedzenia, zabijają umarlaków i tylko to podtrzymuję ich przy życiu. Ale wreszcie nadarzyła się dla nich okazja. Sir Fredric z Artoris przyjeżdża tu by pomóc krasnoludom w wojnie z zielonoskórymi. Zwiadowcy (Mounted Yeomens) odkryli obóz Shartepa, który założył by zregenerować swoje siły po walkach z Krasnoludami.
![Obrazek](http://i195.photobucket.com/albums/z66/Putek95/Mapaterenu-1.jpg)
Bitwa rozgrywa się na planszy 48 na 72 cale. Na środku planszy ustawione jest wzgórze o wymiarach 24 na 24 cale. Armia Khemri ustawia się na wzgórzu a Bretonnia wokół.
Zasady ogólne:
-Przy podejściu pod górę można wykonać ½ ruchu. (nie dotyczy krasnoludów)
-To wzgórze liczy się jako lekka osłona (i znajduję sie na środku pola)
-Bretonnia rozstawia się jako pierwsza (przy krańcu pola)
-Bretonnia zaczyna bitwę
-TK nie mogą zejść ze wzgórza
![Obrazek](http://i195.photobucket.com/albums/z66/Putek95/TombKingspic3-1.jpg)
Tomb Kings:
-Armia na 1400pkt.
-Jedyny bohater to High Liche Priest.
-Nie ma możliwości wzięcia Casket of Soul.
-Nie ma limitu Core, Special.
-Nie można używać Rare.
-Nie można brać chariotów.
-Scorpion zawsze się wykopuję, czyli praktycznie nie zakopujemy go.
-Nie można używać Swarmów.
-Liche może rzucić 3 inkantację na turę.
-Conajmniej jeden odział Tomb Guard(Gwardia Liche Priesta)
-Gwardia Liche Priesta ma za darmo Icon of Rakaph
-HLP nie może wziąć Cloak of Dunes i ma na początku (za darmo) Hieratic Jara (ale może użyć go tylko na leczenie Gwardi)
-HLP może jezdzić w chariocie za 45pkt
-HLP może ożywiać tylko dwa oddziały
Co turę TK mogą wyrzucić na 2d6 dwa z czarów:
Przywołanie- Przywołuję jednostki na 8+. Możliwość wzięcia 6 chariotów lub wezwania 4 ushabti. (czar raz na grę)(najpierw deklarujesz czy ushabti czy charioty)
Zwolnienie- ,,Błotnista nawałnica” na 7+, wszystkie jednostki mają 3/4 ruchu(jedna tura) (co dwie kolejki można użyć)
Przemiana- Wyznacza jednego Tomb Guarda na Icon Bearera na 7+(na całą grę)(może być rzucona raz)
Unkbreakable- Wyznaczony odział nie traci woundów od cr na 8+ (na całą grę)
![Obrazek](http://i195.photobucket.com/albums/z66/Putek95/brettknight1.gif)
Bretonnia:
-Armia na 1200pkt
-Bohaterzy to Sir Fredric (Paladin)(może brać przedmioty za 100pkt I musi jeździć na koniu) i Sir Carl z Brionne (Powiernik sztandaru królewskiego)
-Sir Carl z Brionne ma specjalny sztandar, który daję w 12 calach odporność na strach.
-Armia na Erranty War
-Nie można używać jednostek Rare
-Nie można używać Pegazów
-Limit Piechoty 0-1
-Nie można używać Relikwi
-Musi być conajmniej 5 Mounted Yeomens
-Jeden odział konnicy (w którym znajduję się BSB) zostaję awansowany na gwardię powiernika dostaję ona zasadę stubborn na niezmienym ld 9 i dostaję jeden T więcej.
-Sir Fredric ma Grail Vow za darmo.
Czary:
Gracz Bretonnśki rzuca na 2d6 dwa czary:
Modlitwa do pani – wybrany oddział dostaję Ward Save na 5+ (rzut na 8+)
Gloria Chwały – gdy Bretonnskie jednostki szarzują dodajemy d6 do długości szarzy. 7+(zostaję na całą grę)(rzucamy przed deklaracją szarż)
Mgła – na 8+ , Jednostki nie mogą strzelać i czarować(z obydwóch armi)(jedna tura)
Feel the Kick – koniki wybranego oddziału mają 4S na 6+ (dwie tury działania)
![Obrazek](http://i195.photobucket.com/albums/z66/Putek95/slayers.jpg)
Krasnoludy:
-Wychodzą w 3 turze z Warowni
-Oddział składa się z 10 Slayerów i 10 Giant Slayerów.
-Slayerzy dostają Ward Save na 6+ Giant Slayerzy na 5+
-Jednostki są w przymierzu razem z Bretonnią
-Mają Eternal Hate do TK
-Mają 4 Movement
-Slayerzy nie mogą mieć Sztandarowca i Muzyka
Czary:
Krasnoludy rzucają czar na d6.
,,Gniew” – Slayersi gdy są w zasięgu 12 cali od Khemri, na 5+ odrazu szarzują na przeciwnika.
Cele i warunki zwycięstwa:
Bitwa trwa 9 tur lub do czasu gdy któraś z stron spełni zadanie
Tomb Kings:
-High Liche Priest musi przetrwać.
-TK musi zabić BSB
-TK musi zabić Slayersów (przynajmniej połowę odziału, w tym 5 Giant Slayersów)
Bretonnia and Dwarfs:
-BSB musi przeżyć
-Bretonnia musi zabić HLP
-Slayerzy muszą przeżyć. (przynajmniej połowa oddziału, w tym 5 Giant Slayersów)
Trzeba spełnić conajmniej dwa warunki.
Czary dodatkowe rzucamy przed deklaracjami szarż i nie można ich dispellować.
Mój pierwszy scenariusz, może jeszcze nie jest dobry fabularnie. Jutro na nim zagram z bratem i może jakiś raporcik bitewny będzie. Może troche przegięte ale pewno idzie grać. Jeśli zły dział to sry. ale nie wiedziałem gdzie dać.