Special Characters
Moderator: Kołata
A więc pokuszę się o dłuższy opis:
Zacznę od najgorszych według mnie przechodząc do tych coraz lepszych
Grom - bez sensu, drogi i jeździw w słabym rydwanie. Do tego łatwo go zdjąć niestety
Azhag - chyba ktoś przeadził dając go za 450p. Czyli Azhag kosztuje 250..? Bez przesady! Ten koleś ma statystyki Warbossa zwykłego, jest magiem i ma WS 5+.... W zamian głupota.
A ja mogę mieć Warbossa na wyvernie z 6T, Mieczykiem +1S, I oraz WS oraz wardem na 5+ za koszt mniejszy!
Do niczego. Ale lepszy niż Grom...
Grimgor - strasznie mało ruchliwy, ja bym go omijał szerokim łukiem tak czy tak, bo łatwy do wymanerwowania i strasznie drogi. Nie dla mnie. Choć kusząco wyglądają te 7A S7 ASF oraz AS 1+ ale mogą zwieść...
Gorbad - tu już lepiej. Co prawda pechowa strata jednej rany może zaważyć o większości losów bitwy, ale jeżeli będzie dobrze chroniony, to mamy pewność, że się spłaci i to bardzo! LD 10 na odległość 18 cali i BSB to po prostu to co tygryski lubią najbardziej. Polecam, choć wolę...
Skarsnik - fenomen. Co tu dużo gadać - nie dość że klimatyczny, daje LD 8, dobrze walczy, może sobie wejść do oddziałów, a w dodatku tani jak na swoje możliwości - tylko 205p! W dodatku nie zapominajmy o jego Bound Spellu który zazwyczaj 3-4 rany zadaje, no i jego zasadyspecjalne są bardzo użyteczne. Jak dla mnie brać, brać, brać.
W składzie bohaterów:
Skarsnik (gieniek)
NG Shaman
Piszczalki, Grzybek
Goblin Shaman
Itty Ring, Scroll
NG Shaman
Baduum, grzybek
Mamy bardzo dobrą magię, generała z liderką 8 i jego specjalne zasady, w dodatku generał to wspaniały wojownik!
Pozostaje pytanie: czego chcieć więcej?
Zacznę od najgorszych według mnie przechodząc do tych coraz lepszych
Grom - bez sensu, drogi i jeździw w słabym rydwanie. Do tego łatwo go zdjąć niestety
Azhag - chyba ktoś przeadził dając go za 450p. Czyli Azhag kosztuje 250..? Bez przesady! Ten koleś ma statystyki Warbossa zwykłego, jest magiem i ma WS 5+.... W zamian głupota.
A ja mogę mieć Warbossa na wyvernie z 6T, Mieczykiem +1S, I oraz WS oraz wardem na 5+ za koszt mniejszy!
Do niczego. Ale lepszy niż Grom...
Grimgor - strasznie mało ruchliwy, ja bym go omijał szerokim łukiem tak czy tak, bo łatwy do wymanerwowania i strasznie drogi. Nie dla mnie. Choć kusząco wyglądają te 7A S7 ASF oraz AS 1+ ale mogą zwieść...
Gorbad - tu już lepiej. Co prawda pechowa strata jednej rany może zaważyć o większości losów bitwy, ale jeżeli będzie dobrze chroniony, to mamy pewność, że się spłaci i to bardzo! LD 10 na odległość 18 cali i BSB to po prostu to co tygryski lubią najbardziej. Polecam, choć wolę...
Skarsnik - fenomen. Co tu dużo gadać - nie dość że klimatyczny, daje LD 8, dobrze walczy, może sobie wejść do oddziałów, a w dodatku tani jak na swoje możliwości - tylko 205p! W dodatku nie zapominajmy o jego Bound Spellu który zazwyczaj 3-4 rany zadaje, no i jego zasadyspecjalne są bardzo użyteczne. Jak dla mnie brać, brać, brać.
W składzie bohaterów:
Skarsnik (gieniek)
NG Shaman
Piszczalki, Grzybek
Goblin Shaman
Itty Ring, Scroll
NG Shaman
Baduum, grzybek
Mamy bardzo dobrą magię, generała z liderką 8 i jego specjalne zasady, w dodatku generał to wspaniały wojownik!
Pozostaje pytanie: czego chcieć więcej?
Bum...!
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
PRzecierz Gorbad może być nawet screenowany ostro przez dwa dajmy na to odzialy wilków. Problemem moze byc dopiero gorka strzelajaca do odzialu z gorbim.
A jednak z tego co wiem się zmieniłoKołata pisze:Np 5 piesków szarżuje na driady. Wszystkie pieski giną. Driady mogą zrobić overrun. Na 100% można zrobić overrun, jeśli przeciwnik został wybity do nogi w pierwszej rundzie walki. Nieważne kto szarżował.
Tak było w 6 edycji i z tego co wiem to nic się nie zmieniło.
A bohaterowie mi się podobają - nie ma jakichś smutnych przegiętasów, są mocni (nie licząc Groma niestety), ale w stopniu dopuszczalnym .
Wrong! Check again!Kołata pisze:Np 5 piesków szarżuje na driady. Wszystkie pieski giną. Driady mogą zrobić overrun. Na 100% można zrobić overrun, jeśli przeciwnik został wybity do nogi w pierwszej rundzie walki. Nieważne kto szarżował.
Tak było w 6 edycji i z tego co wiem to nic się nie zmieniło.
Pozdrawiam!
Nie podam dokładnej strony bo rulebooka pożyczyłem, ale w akapicie o overrunie w pierwszym zdaniu o ile mnie pamięć nie myli jest napisane coś w stylu "In the turn the unit charges", czy coś podobnego.
A licky boom boom down!!!
Nie mówmy że Grimgor jest taki silny(choć nie jest też słaby :
koszt:375 pkt + 285 pkt. za black orków = 660 pkt.
ataki:7 z siłą 7
walka wręcz 8
ochrona pancerza =1+
ochrona magiczna =5 +
zasady specialne: odporność na psychologie, my som nieśmiertelne,nienawiść do wszystkich
wady: brak tłumienia animozji (jak uważasz to za nieprawdę to spróbuj znaleźć w army booku), mała sterowność i ruch, hate do wssystkich
przynajmniej regiment 19 black orków z FCG (285)
zalety: dobra broń i uzbrojenie
a teraz herszt czarnych orków:
koszt 265 pkt.
ataki: 5 z siłą 6 i 1 z siłą 5 (dzik)
walka wręcz 8
ochrona pancerza: 1+
ochrona magiczna: 5+
uzbrojenie: najlepszy rembak margota,herszta ummy debeściarski czepek, dzik, kopaj glany, zaklęta tarcza.
zasady specialne:tłumienie animozji, zbrojny po zęby
wady: nie jest odporny na psychologie, ma słabszą broń od grimgora
zalety: większa sterowność i ruch, tłumienie animozji,o wiele niższy koszt, wysoka liderka.
A więc idzie sobie piękny oddział Grimgora przez pole bitwy(660 pkt)
przeciw
2 bazami snotlingów blokujemy od przodu(40 pkt)
2 * 8 hoppersami wbijamy sie od boków (240 pkt)
1 nasz hero wbija się od tyłu (285pkt.)
1 orkowy rydwan wbija się z naszym hero,dodatkowy załogant (85)
tura moja
zmoich obliczeń wynika (choć mogę się myslić), że po takim ataku nie przeżyje żaden czarny ork (285pkt) a grimgor dostanie 1 ranę
tura grimgora
5 zranień w rój
mój wynik około okło 26
wynik grimgora około 12
tak czy siak grimgor nie zda testu na złamanie
zacznie uciekać a mój rydwan go złapie i zje
podsumowanie : zamiast wydawać pkt na grimgora możemy je lepiej spożtkować
koszt:375 pkt + 285 pkt. za black orków = 660 pkt.
ataki:7 z siłą 7
walka wręcz 8
ochrona pancerza =1+
ochrona magiczna =5 +
zasady specialne: odporność na psychologie, my som nieśmiertelne,nienawiść do wszystkich
wady: brak tłumienia animozji (jak uważasz to za nieprawdę to spróbuj znaleźć w army booku), mała sterowność i ruch, hate do wssystkich
przynajmniej regiment 19 black orków z FCG (285)
zalety: dobra broń i uzbrojenie
a teraz herszt czarnych orków:
koszt 265 pkt.
ataki: 5 z siłą 6 i 1 z siłą 5 (dzik)
walka wręcz 8
ochrona pancerza: 1+
ochrona magiczna: 5+
uzbrojenie: najlepszy rembak margota,herszta ummy debeściarski czepek, dzik, kopaj glany, zaklęta tarcza.
zasady specialne:tłumienie animozji, zbrojny po zęby
wady: nie jest odporny na psychologie, ma słabszą broń od grimgora
zalety: większa sterowność i ruch, tłumienie animozji,o wiele niższy koszt, wysoka liderka.
A więc idzie sobie piękny oddział Grimgora przez pole bitwy(660 pkt)
przeciw
2 bazami snotlingów blokujemy od przodu(40 pkt)
2 * 8 hoppersami wbijamy sie od boków (240 pkt)
1 nasz hero wbija się od tyłu (285pkt.)
1 orkowy rydwan wbija się z naszym hero,dodatkowy załogant (85)
tura moja
zmoich obliczeń wynika (choć mogę się myslić), że po takim ataku nie przeżyje żaden czarny ork (285pkt) a grimgor dostanie 1 ranę
tura grimgora
5 zranień w rój
mój wynik około okło 26
wynik grimgora około 12
tak czy siak grimgor nie zda testu na złamanie
zacznie uciekać a mój rydwan go złapie i zje
podsumowanie : zamiast wydawać pkt na grimgora możemy je lepiej spożtkować
Wedlug mnie Grimgor nie jest taki zly. Maprawde daje rade w walce. Dodaje fajne bonusiki do odzialu ktore tez jednak czasami przeszkadzaja. Nie ma quell ale to bez znaczenia gdy prowadzi blackorki. Kloc taki owszem jest drogi i czasami mozna go wymanewrowac. Wedlug mnie jest to druga co do opcji dla specjali.
GRalem nim pare razy ale zawsze bylo fajnie i ciekawie. W wlace wymiata
Pierwsza jest Skarsnik i Gobbla. Wedlug mnie chyba najlepszy lord (czasami BO mozna lepiej zlozyc, ale przy wiekszej ilosci goblinow to obowiazkowy ) Zasady z wychodzeniem i zbieraniem + sell jest naprawde godny uwagi. Po za tym w walce naprawde daje rade.
Osobiscie na niem nie gralem ( bo nie uzywam NG) ale widzialem jak sie na nim gra. W walce naprawde mocny z laski wali tez niezle jak w poblizu jest troche zielonego... no i ta zasada z wychodzeniem tez jest niezla
GRalem nim pare razy ale zawsze bylo fajnie i ciekawie. W wlace wymiata
Pierwsza jest Skarsnik i Gobbla. Wedlug mnie chyba najlepszy lord (czasami BO mozna lepiej zlozyc, ale przy wiekszej ilosci goblinow to obowiazkowy ) Zasady z wychodzeniem i zbieraniem + sell jest naprawde godny uwagi. Po za tym w walce naprawde daje rade.
Osobiscie na niem nie gralem ( bo nie uzywam NG) ale widzialem jak sie na nim gra. W walce naprawde mocny z laski wali tez niezle jak w poblizu jest troche zielonego... no i ta zasada z wychodzeniem tez jest niezla
Nudzić to mi się nudzibadyl pisze:@Paku
nudzi sie chyba Tobie prawda??
Ja tylko uważam że armia powinna być mobilna.
Grimgor fajne bonusy daje ale prousza się jak żłów.
Jeśli gram z defensem krasnaludów to odziąl grimgora na 90% nie dojdzie. Bitwy na około 2000 pkt.
Jeśli gram na większe pkt. (3000 - 4000) to wystawiając 4 fasty ostrzał bedzie kierowany na nie. Bedę strzelał z masy maichin ,i mnie będzie stać na wystawienie oddziałku grimgora. Bo klimatyczny to on jest
Nie narzekajcie tak bardzo. Sa popychaczki oraz przy uzyciu Waagh! to automatycznie ida dodatkowe d6 ( czyli 1cal wiecej ).Paku pisze: Grimgor fajne bonusy daje ale prousza się jak żłów.
Da sie na nim pograc. Jest tak samo szybki jak reszta nie kawaleryjska armii.
Grimgor jest klimatyczny i kazdy bedzie sie go bal trzeba go jedynie dobrze poprowadzic i zorbic cala specjalna rospe na niego i maxymalny odzial blackorkow ( maxymalnie drogi )
@Paku
Grimgor is da best
dlaczego?
strike first -najpierw naklepie 7ataków z WS8 S7 a potem można mu oddawac... życze powodzenia...
quell? - wypowiedz badyla wszystko wyjasnia, bo dobrze pamieta
mobilność? wydaje mi sie ze 4movmentu to standard w świecie warhammera... wzyciu nikt by nie dał mu mounta przy takim ataku
cos za coś
Grimgor is da best
dlaczego?
strike first -najpierw naklepie 7ataków z WS8 S7 a potem można mu oddawac... życze powodzenia...
quell? - wypowiedz badyla wszystko wyjasnia, bo dobrze pamieta
mobilność? wydaje mi sie ze 4movmentu to standard w świecie warhammera... wzyciu nikt by nie dał mu mounta przy takim ataku
cos za coś
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p
Exacly.Astragoth pisze:wzyciu nikt by nie dał mu mounta przy takim ataku
cos za coś
Musialby wtedy kosztowac conajmniej 100 punktów wiecej! ( Jak nie co najmniej 200 ) i byłby na maxa przegiety ( wkoncu to ork, a nie Franek na smoku ). Nikt by mu nie podskoczyl.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Na wielkiej inkwizycji zagralem armia solo orkow (4444pts) z Gorbadem. Fajnie bylo :] 10 ld + trolle + night goblins= opor rzeznia. No i wiadomo, ze jeszcze mialem tam paru innych bohaterow. Generalnie wpadlw klocek z Gorbadem oddzial 15 bk z bsb. Gorbad zarznal 3 z pierwszego szeregu, bsb zabil mi chyba 1 orka, champion jeszcze 1 - mega wtuby. 3 tury ich kroilem dopoki w challengu wampir nie wbil gorbada w ziemie. ASF i NAS to naprawde mocne argumenty w wielu sytuacjach (choc gdy wpadlem w errantow nie zadalem ani jednej rany - 3 wardy rzucili). Jest swietny i zawsze bedzie u mnie miejsce dla niego o ile beda dopuszczeni specjalni bohaterzy.