Goblinscy fanatycy i ich wesoly ruch

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Goblinscy fanatycy i ich wesoly ruch

Post autor: TruePunk »

Witam serdecznie,
Pragne umilic wszystkim czytajacym, szczegolnie zacnym czlonkom LS najblizsze pare minut, przyblizajac problem biednych, malych goblinskich fanatykow.

Jak przebiega ruch fanatykow - wiadomo chyba. na samym poczatku compulsory movmentu rzucamy 2d6+scatter, na dublecie sie zakrecamy wlasna kula, na innym wyniku - biegniemy siac zlo i zniszczenie.

Ale.. co jesli wypadnie 'hit'? Nie mamy zadnych podstaw do interpretacji.
Moze trza isc za mala strzalka na hicie? Moze stoimy w miejscu - tak jest przy kazdej machinie? A moze..
moze przeczytajmy co tworca OnG mowi o takiej sytuacji w jednym z white dwarfow, wydanych po premierze booka, opisujac zmiany ktore zaszly w codexie:

Obrazek

Oczywiscie mozna mowic ze to nie FAQ. ze autor podrecznika nie wie co gada.
ALE! przy ustalaniu zasad HE (konkretnie chodzi mi o ilosc atakow per lew) jedynym argumentem tez bylo 'zaslinione gadanie autora ze max 12 atakow z s5 w szarzy', nieprawdaz?
Powolujac sie na powyzszy fakt i kompletne nieopisanie poruszania sie Fanatykow w wypadku wyrzucenia hita uwazam za naturalne i oczywiste granie wg jedynej dostepnej nam sugestii co robic w tej sytuacji.
Oczywiscie rowniez wymaga to uscislenia - ale takie uscislenie bedzie zgodne z duchem GW, kazde inne zas (w tym uzywane wobecnie poruszanie sie w zgodzie ze strzalka na hicie) bedzie niczym innym jak houserulesem.


Zeby uciac dywagacje o balansie, chcialem zauwazyc ze fanatycy w poprzedniej edycji walili bez sava, teraz z marnym -2 - a ich koszt sie nie zmienil. Dodatkowo warto wspomniec ze zabijaja sie chlopaki juz na kazdym terenie, a nie tylko na trudnych - wiec zmiana in plus tej jednej rzeczy to oczywisty element szeroko pojetego balansu armii, ktory poprostu zostal przeoczony (to chyba nikogo nie dziwi biorac pod uwage merytoryczny poziom armybookow) - na szczescie LS ma okazje to naprawic :)

Parafrazujac: Nie licze nawet na merytoryczna dyskusje. Licze na sprawiedliwosc ! (;

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zaslinione gadanie autora ze max 12 atakow z s5 w szarzy
raczej przez analogie do zapisywania statystyk gdzie kolektywnych statystych calej zalogi niegdzie nie ma... podobnie ak steedow


gdyby mialo by to byc zaznacozne, ze ha nicie sie moga ruszac jak chca ta zasadsa by sie ukazala w faqu, ktory do orkow juz wyszedl jakis czas temu

IMo nie ma tu zadnego problemu w white dwarfie czesto wypisuja glupoty i nie nalezy sie nimi ierowac

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Bardzo wesoły temat - jestem za , ale to tylko fluffowe pierdzenie .
Fanatycy tak czy siak nie są i nie będą przegięci :P
Powolujac sie na powyzszy fakt i kompletne nieopisanie poruszania sie Fanatykow w wypadku wyrzucenia hita uwazam za naturalne i oczywiste granie wg jedynej dostepnej nam sugestii co robic w tej sytuacji.
Oczywiscie rowniez wymaga to uscislenia - ale takie uscislenie bedzie zgodne z duchem GW, kazde inne zas (w tym uzywane wobecnie poruszanie sie w zgodzie ze strzalka na hicie) bedzie niczym innym jak houserulesem.
Tu już poleciałeś w swoim stylu :wink: :D
Beka na maxa

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Oskar pisze:Bardzo wesoły temat - jestem za , ale to tylko fluffowe pierdzenie .
Opisywanie w White Dwarfie sytuacji co robi player gdu rzuca kością hit jest fluffem?
No to nieźle...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Przy ostatnim FAQ to i tak pikuś ;)

Ale taka zmiana byłaby miła :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

awlasie... nety tez chcesz zmienc zeby je odpalac na poczatku tury a nie fazy combatu? tak z ciekawosci czy tylko czesc zasad chcesz zmienic czy calosc tego co bylo w wd opisane

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Shino pisze:awlasie... nety tez chcesz zmienc zeby je odpalac na poczatku tury a nie fazy combatu?
No to napewno jest bug i niedopatrzenie (jakich wiele). Ale czy tylko dlatego, że pojawił się zaraz koło tekstu z hitem należy lekceważyć ten tekst o fanatyku?
Jak rozpoznać, które zasady opisane w WD są warte zastanowienia i wprowadzenie a które nie? Masz jakiś przepis na to, wykładnię?
Po najnowszym FAQ'u nie śmiałbym się tak ze wszystkiego ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Remo pisze:Jak rozpoznać, które zasady opisane w WD są warte zastanowienia i wprowadzenie a które nie? Masz jakiś przepis na to, wykładnię?
zadnenie sa :P a tak serio jak mowilem wd zostal wydany w pazdierniku/listopadzie 06. mamy maj 08 a w miedzyczasie wyszedl faq do o&g gdzie nic nie ma na temat hita na fanatyku... czemu nagle jest takie haol z tego zrobione?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

mozliwe ze GW sobie nie uswiadomilo faktu ze to nie jest zapisane.. zglaszal im ktokolwiek na warkseerze czy emajlowo sprawe? watpie.

nie ma zadnej innej wykladni nt ruchu fanatyka przy hicie - wiec ta jest najlepsza, czyz nie?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

TruePunk pisze:mozliwe ze GW sobie nie uswiadomilo faktu ze to nie jest zapisane.. zglaszal im ktokolwiek na warkseerze czy emajlowo sprawe? watpie.
nie do konca rozumiem o co ci chodzi? ze nie sa swiadomi teg co wypuszczaja w faqu? ze mysla, ze to dopisali ale im sie nie udalo? Oo
nie ma zadnej innej wykladni nt ruchu fanatyka przy hicie - wiec ta jest najlepsza, czyz nie?
decided by dice... jesli bardzo ci zalezy mozna dopisac, ze hity sie przerzuca zeby byla widoczna strzalka :P

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Zawsze myślałem, że jak zasada nie mówi o hicie to naturalnie się hita olewa stosując strzałkę na kostce.

Ale widz, że to grubsza afera :roll:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Shino pisze:
TruePunk pisze:mozliwe ze GW sobie nie uswiadomilo faktu ze to nie jest zapisane.. zglaszal im ktokolwiek na warkseerze czy emajlowo sprawe? watpie.
nie do konca rozumiem o co ci chodzi? ze nie sa swiadomi teg co wypuszczaja w faqu? ze mysla, ze to dopisali ale im sie nie udalo? Oo
chodzi o to ze GW jest przekonane ze grajac wg AB na hita ruch jest wg woli gracza.
wiec jesli byli by o tym swięcie przekonani to na pewno by nie umieszczali tego w FAQ - przeciez to wynika z AB :)

no ale w ten sposob to mozemy doszukac wielu teorii spiskowych ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

ale problemy :) przecież na hicie też jest strzałka, u nas gramy tak od zawsze i nikt się nie czepił :) to chyba jest najlepsze rozwiązanie :)

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Od czego pochodzi skrót FAQ wszyscy wiedzą, więc jeżeli pytań nie było bo wszyscy uznali, że jest tak jak dawniej, to w FAQ wydanym tego nie prostowano...

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Na Conflict Scotland dowiedziałem się od sędziego, że VC dostają 50pkt. za wskrzeszenie nowego oddziału, więc takie rewelacje z WD mnie nie jarają ;)

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

kurcze noi trzeba do sprecyzowac...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

niech ktos wkleji zasady fanatykow dla jasnosci.

Jezli jest tam JAKAOLWIEK wzmianka o tym, co robic gdy hit, to sie trzeba zastosowac.

Jezeli nie ma - pierdzenie WD nie jest argumentem.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

W AB nie ma żadnej wzmianki nt ruchu fanatyka po wyrzuceniu hit'a. Tylok że moim zdaniem ta akurat kwestia nie jest "pierdzeniem" bo ewentualna możliwość wyboru kierunku ruchu fanatyka to naprawde znaczny plus (zwłaszcza, że 7ed raczej fanatykom dokopała).
Może to być bzdura dla kogoś kto gra przeciw zielonym, ale chyba każdy gobliński gracz potwierdzi, że sprawa nie jest błaha. Jak dla mnie fakt, iż nie wspominali o tym w FAQ'ach nie oznacza, że mamy kierować się małą strzałką, tylko że według twórców zasad sprawa jest jasna, lub ją przeoczyli.

Reasunując:
- w AB ani w FAQ'u nie ma nawet wzmianki nt ruchu przy hicie
- w WD pojawia się konkretna odpowiedź, mało tego, jest ona podkreślona jako nowy umilacz dodany w 7ed.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Yahoo82 pisze: - w AB ani w FAQ'u nie ma nawet wzmianki nt ruchu przy hicie
zgaduje, ze jest zapis w stylu "rzuc 2d6 i scatter dice i przesun fanatyka".

"pierdzenie" odnosilo sie doWD ktory czesto publikuje absurdalne teksty nie majacego popracia w zasadach. nie nazywalbym czegos wykladnia, co nie potrafi poprawnie rozpiski złożyć.
- w WD pojawia się konkretna odpowiedź, mało tego, jest ona podkreślona jako nowy umilacz dodany w 7ed.
bzdura. autor byl najprawdopodobniej pijany, ot jedyny wniosek jaki mozna z tego wysnuc.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

nie ma co ukrywać, że gdyby fanatyk miał się poruszać w inny sposób na hicie, to w podręczniku by to było wyraźnie napisane. a w WD różne niezgodne z zasadami rzeczy wyczytać można było...

ODPOWIEDZ