Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Moja propozycja względem WW jest taka:

Zarówno w AB do 6 edycji jak i nawet 7 edycji jendostka WW istnieje, z tą tylko różnicą, że w 6 ed. AB do Imperium istniała "praktycznie", a w obecnym czyli 7 ed. tylko "teoretycznie". W obecnym WW to poprostu goście z dwurakami. Takie rozwiązanie jak dla mnie odbiło się ujemnie na całokształcie AB, gdyż utracił na tej zmianie klimat, a sama jednostka stała się w stosunku do KO jeszcze mniej grywalna niż swordsmen do halabardnika lub włócznika (te jednostki czasem występują w rozpach, chcoiażby jako detki, ale KO z dwurakami nie widziałem nawet w rozpach ultra klimaciarzy).

Stąd wolałbym rozdzialić obie jazdy na dwie jednostki w dokładnie ten sam sposób jak w 6 edycji. W tym wypadku WW mielibyu tylko i wyłacznie inny ekwipunek czyli młoty bez tarcz z zasadami 6 ed.

Natomiast w przypadku legendarnych zakonów WW dostają rerolla na woundy.

Ogólnie podoba mi się zasady specjalne sigmarytów i ulrykowców polegających, że w przypadku tych pierwszych jest hatred jako reroll hitów, a w przypadku ulryka reroll woundów.

Warto wybalansować dodatkowo te cechy, bo hatred np. dziala w pierwszej turze, a reroll woudnow (pytanie czy również w 1 rundzie), z drugiej stronie hatred jest przekazywnay automatycznie oddziałowi w którym jest np. kapłan i czy będzie podobnie w przypadku kaplana ultyka i przekazywania rerollu woundów.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

znowu pozwole sobie wepchnać 3 grosze...

nie wiem, nie czytam na bierząco tego, wiec moze już ktoś ugrywalnil piechote, a jak nie to mam na nią kolejny pomysl...


a mianowice...

wywalić dziala ze speciali...
i nie dać możliwości ich wykupienia ot tak sobie...
ale...
coś na wzór skavów, do oddzialu state troopsów można sobie dokupić armate :D

ktoś powie, że przegięte, ale nie wydaje mi się. Chcesz 4 dziala, to wystaw 4 oddzialy piechoty, oczywisćie w gre wchodzą swordmeni, halabrdnicy i wlocznicy.

A jaka pustka w specialach by byla :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Bardzo fajny pomysł. Odzwierciedlało by to ochrone dział przez regimenty piechoty. Klimatyczne....ale niestety chyba za mocne. Bo wystarczą dwa oddziały piechoty i już można spokojnie dwie armatki mieć (ja więcej nie wystawiam), nie mówiąc juz o wiekszej ilości. Można by też wystawić 6x10 free company za grosze (w obecnej sytuacji 300 pts.) i 6 dział :evil: . Zaleta to niewątpliwie duuużo miejsca w specjalach i zagościło by na stołach elitarne rycerstwo (konne czy też piechotne) GS, pistoliersi, a może nawet moździerze! Ciekawy pomysł ale wymaga dopracowania i jakichś ograniczeń (choć i tak nie wiem czy armata to nie musi być specjal).
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

no free comapny odpada gdyż wymienilem w jakich oddzaialch moze być armata, tylko w tych 3 podstawowych. No ale chyba tutaj trzebaby bylo dać wielkośc unitu na 20+...

Myśle, że uczyniloby to imperium róznorodne. 4 armaty to wydatek 400pkt + 4 spore oddzialy piechoty, czyli coś ponad 500 pkt, czyli w okoliach 1000 pkt. a masz tylko 4 oddzialy peichoty i 4 armaty, gdzie herosi, gdzie speciale, gdzie wsparcie?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

Argoth: Twój pomysł na WW - 100% satysfakcji. Popieram pełną gębą.
Kosa - jeżeli rozumiem uściślenie taki jak u Skavów - jedna armata na jeden regiment state troops? również dobry pomysł, wart uwagi. skończa się "klimatyczne" rozpiski kawa + artyleria ;)
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

No ograniczenie 20+ było by dobre. Sorki nie zauważyłem, że wymieniłeś oddzały :D Trzeba by było to przetestować, ale z tego co napisałeś to faktycznie drogo by to wychodziło, czyli było by dość zbalansowane. Interesujące się to zaczyna stawać. Hmmmm....ciekawe co o tym sądzą inni...
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

nie podoba mi się ograniczenie 20+.... a jesli komus zabraknie np dwóch modeli? Albo wystawia ich po 18 lub 15? wystarczy że ograniczamy się do jednego działa na oddział state troops, pamiętajcie że w ten sposób GS, TG, RoF, flagellanci a także crossbowmani i handgunnerzy nie zezwalają na wzięcie artylerii. I tak jest to duże utrudnienie jak dla mnie.
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jak dla mnie żadne. Wiesz dobrze, że powstawalyby chore dla oka armie w postaci Xx10 czegoś tam i X armat...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Niby tak, dodatkowo ktoś by powystawiał detki po 5 cross i 5 gunnerów. Ale z drugiej strony, nawet jakby miał 6 dział i takie oddzialiki, to paniki czy jedne wilki na flance i po armii.

Jeżeli już by to miało przejść, to tylko na 3 oddziałach (H, Sp, Sw) i minimum 20+

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

A jako uzasadnienie mogło by być np. że do obrony dział potrzebna jest solidna siła (trzeba też sporo luda aby wytoczyć taką kupe żelastwa na pole bitwy nie mówiąc o wzgórzu). I tylko dla State Troops. Ale co z Moździerzem? Czy dla niego to samo? Czy on pozostaje w specialu?
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie wiem :P
wynikaloby z tego, że też powinien tak mieć, gdyż, wtedy możnaby bylo zpachać się dzialami, a to co zostanie w możdzierze, gdyż speciale są puste, tak więc dwa by jeszcze weszly ;) obok jakiś innych speciali, wiec niezdrowo, cóż też to wymaganie powinno być spelnione... ale nie jestem rpzekonany.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Pomysł Kosa na rozwiązanie kwestii artylerii i piechoty jest bardzo trafny !! Do tego jest to pomysł bardzo realistyczny, odzworowujący klimat armii Imperium wzorowanej na XVI wiecznych armiach.

Oczywiście poprzez artylerie rozumiemy działa i moździerzez. Można też dodać do tego helki i rakietnice tyle ze nadal by pozostały w rarach.

Oczywiście jednostki 20+ gdyż w innym wypadku powstanie koszmarek złożony z masy dziesiątek np. swordsmenów i dział.

Muszę przyznać że z tym zapiskiem Imperium nagle po "dekadach" pisania jego AB w końcu by kompozycyjnie był zgodny z podręcznikiem i duchem tej armii. Jednocześnie oprócz kompozycyjnej zgodności armia Imeprium byłaby również zgodna fluffowo z tym co jest na stole a AB.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Dodałbym tylko do tej grupy Great Swords...

Zasada, że 1 Działo/Mortar na 1 oddział State Troops 20+ bardzo mi się podoba... Masz Łebb :)
- Doskonale to rozwiązuje kwestię kompozycji Armii i jednocześnie pozwala wystawiać Pistolierów, Outriderów Jazdę Wewnętrznego Kręgu...

Właśnie zrobilem rozpiskę w oparciu o te opcje kompozycyjne i uważam ja za OK - znaczy się trzeba z czego zrezygnować, by coś mieć, a chyba o to chodzi...?

Jaki teraz bierzemy problemik na tapetę?
Magiczne przedmioty, czy Kolejny bohaterowie, po Generale Imperium?

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Kosa jesteś bardzo dziwnym człowiekiem w bardzo pozytywnym tego sława znaczeniu. Nie grasz imperium i jak mówisz nigdy byś tym nie grał, ale na sugestie modyfikacji tej armii nie odpowiadasz "NIE, Waraltar, 4 cannony, tanki, Waraltar, 4 cannony, tank,Waraltar, 4 cannony, tank..." tylko widzisz problem i nawet nawet masz własne sugestie jak pewne problemy rozwiązać i za to należy ci sie wielki szacunek. Co do twojego kanonierskiego to na początku pomyślałem że to chory pomysł ale kilka gołąbków potem widzę to trochę inaczej. rzeczywiście zmuszało by to do brania piechoty i zlikwidowało by to KO+GC i pomysł jak najbardziej godny rozważenia tylko czy jak wybierzemy 3 klocki piechoty i 3 działa to nie za wiele by było na szaleństwo w specjalu (mi nie przeszkadza to zbytnio bo na 2XXX mam często 3 x 25 piechociarzy) ale jak pisałem pochylić sie nad tym warto i rozpatrzyć wady i zalety takiego rozwiązania.

Plecu myślę że będziemy jechać tak: Lordowie, Herosi, Core, Specjal, Rare i M itemy potem testy czyli niemało pracy jeszcze przed nami.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, o 20:36 przez Cord, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

pelcu pisze:Masz Łebb :)
hehe, dobre ;)


@Cord

studiuje filozofie :p i bylem po egzaminie wykuty dobrze, wiec duch filozofii dal o sobie znać i tutaj się wykazal takim pomyslem :P

sprawdzcie to empirycznie i się zobaczy czy da rade.

Co do Great Swordów, to niet, to jest elita, niby ma się babrać w popychanie dzial na pole bitwy? :P Z resztą tutaj rodzi sie już dosć niezbalansowanie. Weżmiesz 2/3 oddzialy GS i do tego tyleż samo armat, a w corach kawaleria i hundgunersi i nie ma state troopsów, a nie taakie zalożenie.

Co do wolnosci w specialach, wątpie czy aż tak poszalejesz gdyż, jak wezmiesz te 3 armaty to już dużo punktów musisz wydać, do tego herosi, akurat zostaje na jakieś piatki lepszej kawy, pistioleterów, czy dosć spory kocek GS. Poróbcie rozpiski.

I śmiem twierdzić, że ten pomysl chyba rozwiazuje caly problem imperium. Niby zmusza do wystawiania dosć plewnej piechoty, ale za to jest miejsce na dobre speciale imperialne, bo imperium je ma, tylko, że są wypychane przez dziala.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Robiłem klasyczną rozpiskę 2250.
Ciężko wrzucić więcej niż 2 działa, bo jeśli chce się mieć 3, to wtedy kosztem maksymalnego obcięcia herosów i specjali. Czyli wychodzi, że to może się sprawdzić...
Trzeba by jeszcze play testy zrobić...

Pistolet dla zalogantów ???
A tak z innej pary kaloszy, to dorzuciłbym po free pistolecie dla zalogantów armat... Mieli by jakieś minimalne szanse odstrzelić coś z fasta, bo obecnie, to nawet nie oddają.

Cannon

Czy widzicie szanse, by imperium miało Normalny Cannon D3 woundów? Bardzo często do zwalczania silnych potworów wystarczy jeden drogi Cannon, a że obecnie dla uniknięcia potworków w innych armiach i nam zabroniono brać canonon z DoW, to byłbym za rozważeniem dobrania zwykłego działa.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

generalnie można zrobić cannon d3 woundy i z możliwością uprgade do d6....co do pistoletów jest to opcja ja widziałbym zamiast tego pomysłu szańce + po pistolecie...inaczej przeżywalność załogi jest rzecz jasna znikoma.

Teraz pytanie raczej retoryczne .....Te marzenia wejdą kiedyś na papier w GW :wink:
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Wilqu pisze: Teraz pytanie raczej retoryczne .....Te marzenia wejdą kiedyś na papier w GW :wink:
:lol2:
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Wilqu pisze:Teraz pytanie raczej retoryczne .....Te marzenia wejdą kiedyś na papier w GW :wink:
Pytanie można sobie zadać co możemy co zyskać możemy na naszej wspólnej pracy. Nie ma sie co oszukiwać scenariusz rychłej poprawki ma prawdopodobieństwo wyjścia z grupy polski na euro bo jest masę innych armii w kolejce, wydanie przez GW armylistu z poprawkami też nie jest najprawdopodobniejsze lecz istnieje możliwość że po reedycji wszystkiego może zrobią z imperium to co z dwarfami i reedytują bądź przy pracach nad kolejną edycją zaczną myśleć i może uwzględnią kilka z naszych pomysłów bo o kopiowaniu raczej nie ma mowy. Po zakończeniu prac można to ładnie wszystko do kupy złożyć jak ktoś pisał w .pdfa wsadzić i rozdmuchać trochę na zagranicznych forach, może ktoś o tym usłyszy i coś z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Mam "cool" pomysł - giant wolf dla Kapłana Ulryka :)

ODPOWIEDZ