Co nam się urodziło? - nowe, cudowne Mroczne Maleństwa :>

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Shino pisze:przy szerokosci hydry = 50 i przecietnego oddzialu 100-125 mm mozna spokojnie sobie z tym poradzic :)
Nie można. Grałem - widziałem. Szarżują i dostawiają się 3 modelami centralnie do Hydry a 2 pozostałe stykają mi tylko z BM po obu stronach. Wszystkie modele walczą? Tak. Ergo - szarża legalna.
Musiałbyś wprowadziś maksymalizację stricte do Hydry, ignorując BM, a na to nikt nie pójdzie.

Na pewno Shino masz jakieś figsy pod ręką - sprawdź sobie.

pzdr: JP

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Musiałbyś wprowadziś maksymalizację stricte do Hydry, ignorując BM, a na to nikt nie pójdzie.
zasada monster & handlers ;)

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

No...muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś. Kompletnie zapomniałem o M&H. Po testach na podstawkach stwierdzam, że Shino uratował elfa!.
Pozostaje jeszcze drugi BM, który do walki już wejść musi z piątym modelem wroga, ale to już nie zmienia faktu, że na całą walkę mamy Ld8 i 3 dodatkowe ataki.

Muszę to jeszcze przekminić z zasadą maksymalizacji, ale wygląda na to, że masz rację.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Tak się zastanawiam bo skoro mierzymy los od potwora i łażą jak skirmish to czyż nie możemy wystawić zalogę ciut za hydrą by w pierwszej kolejce załoga nie doszła do walki w wypadku szarży? Np hydra szarżuje i handlerzy z nią 12 cali ale handlerom brakuje 1 cal więc nie dochodzą jeszcze i dopiero dojdą w kolejnej turze. Jakoby tak jest ze skirmishowymi odziałami.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Jak Handlarze nie dojdą w 1wszej, to już wcale nie dojdą, bo se w subsequencie nie możesz z tylnych szeregów dodać modeli do walki (modele, które mają za daleko, tworzą z tyłu szeregi). Ale taka opcja tylko wtedy, gdy Hydra wali na całe 12".

Mi się bardziej podoba trzymanie Handlarzy z porzodu. Większość będzie szarżowała (mierzyła, kalkulowała, liczyła) do nich...i klops...mierzymy do Hydry...Szarża spalona i mamy pikną kontre.

Ale niestety większość graczy jednak kupuje w Media Markt.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Na druchii.net rozkminiają fajną kombinację dla assasina: manbane+shurikeny+płaszcz z lataniem. Czyli mamy kolesia który może się sam przenieść tuż przed maga/maszynę/coś co nas wkurza i wypłacić 3 strzały trafiające na 2+ i raniąc na 2+ (3+dla T6 itd). Tak że szanse na wykończenie jakiegoś samotnego bohatera czy maszynki w 1 turze są wysokie.
Inna opcja która mi przychodzi do głowy to hag jako BSB z tym samym płaszczem i sztandarem ASF latająca pomiędzy oddziałami, w zależności gdzie jest potrzebna.
Będziemy mieć nareszcie kilka ciekawych kombinacji przedmiotów dla różnych bohaterów :twisted:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Płaszcz jest tylko dla assassinów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

hypnotic pisze:Czyli mamy kolesia który może się sam przenieść tuż przed maga/maszynę/coś co nas wkurza i wypłacić 3 strzały trafiające na 2+ i raniąc na 2+ (3+dla T6 itd). Tak że szanse na wykończenie jakiegoś samotnego bohatera czy maszynki w 1 turze są wysokie.
To on z tych gwiazdek trafia z automatu w załogę/herosów w oddziałach czy jak?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

hypnotic pisze:Na druchii.net rozkminiają fajną kombinację dla assasina: manbane+shurikeny+płaszcz z lataniem. Czyli mamy kolesia który może się sam przenieść tuż przed maga/maszynę/coś co nas wkurza i wypłacić 3 strzały trafiające na 2+ i raniąc na 2+ (3+dla T6 itd). Tak że szanse na wykończenie jakiegoś samotnego bohatera czy maszynki w 1 turze są wysokie.
Inna opcja która mi przychodzi do głowy to hag jako BSB z tym samym płaszczem i sztandarem ASF latająca pomiędzy oddziałami, w zależności gdzie jest potrzebna.
Będziemy mieć nareszcie kilka ciekawych kombinacji przedmiotów dla różnych bohaterów :twisted:
Wrogowie z T6 - ranisz na 4+
Maszynki w 1 turę nie zaciukasz, bo musisz trafić w załogę najpierw. Przy statystycznych rzutach maszynkę zaciukasz w 3 tury, a jak celowałeś w Organki - to masz przejebane.

Do tego płaszczyk nie daje latania od kopa. Daje Bound Spell, a od Bound Spella do latania baardzo daleka droga.

Kup Assassinowi Hand Xbow za 10 ptk...Zaoszczędzasz 20ptk, masz 2 strzały na 2+, raniące na 3+ (z manabane), nie kisisz puli Magic Itemów i możesz nim robić S&S z każdej odległości.

I wiedz, że na Druchii.net przypada 17 Murmandamusów na każde 20 graczy. Nie sugerowałbym się tamtymi rozkminkami za bardzo. Nic nie zastąpi własnych testów i przemyśleń.


P.S. No offence Murm...tak mi jakoś pasujesz do wizerunku skrajnego klimaciarza.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Paraszczak pisze:Jak Handlarze nie dojdą w 1wszej, to już wcale nie dojdą, bo se w subsequencie nie możesz z tylnych szeregów dodać modeli do walki (modele, które mają za daleko, tworzą z tyłu szeregi). Ale taka opcja tylko wtedy, gdy Hydra wali na całe 12".
lub ma 8+" do wroga ;) kiedy indziej wytlumacze czemu ;) problem w tym, ze hydra ma wtedy 6 ld ;)
Mi się bardziej podoba trzymanie Handlarzy z porzodu. Większość będzie szarżowała (mierzyła, kalkulowała, liczyła) do nich...i klops...mierzymy do Hydry...Szarża spalona i mamy pikną kontre.
uwierz mi, ze wymyslilem zncznie wredniejszy myk :d najgorsze to to, ze legalny :D ale o tym nie na forum bo jeszcze komus cos do glowy wpadnie jak z helka :/

manbane chyba nie dziala na gwiazdki :D

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Hydra ma M6, co za tym idzie jest szarżowana częściej, niż sama szarżuje. Baza Hydry jest 50x100 co powoduje, że w zasadzie cokolwiek wpada w Hydre, to pojedyncze skrajne modele mogą bić w BM. Kolesie z T3 1W bez save są naprawdę mięciutcy i szarża głupiego fasta może nas sporo kosztować. Mnie w Hydrze boli brak M7+ LUB T6. Marszując od pierwszej tury, Hydra walczy najwcześniej w trzeciej, a to sporo czasu dla strzelców, żeby ją zwarzywić. Z M7+ byłoby dużo lepiej w tej materii. Z kolei T6 przy M6 dawałoby nadzieję, że nasza Hydra dojdzie do walki w jako takim stanie. Treeman jest wolny - ale ma T6. Vargulf jest miękki - ale ma M8...dlatego oba są grywalne.
Boze ludzie, Piszczek zanim zaczniesz się wypowiadac o Hydrze przczytaj sobie w AB ŻE! :
- w CC cała uwaga jest zwrócona TYLKO w Hydre
- Podczas strzelania jest random 5/6 leci w BM CHYBA ze ustawisz figurki BM tak ze strzelający ich nie widzą to wtedy walisz TYLKO po hydrze.

Hydra zje praktycznie kazdą lekką piechote, kazdego fasta nie wazne czy wjedzie nam od przodu od tyłu czy od boku, regeneracja i As sprawiają ze wcale nie jest ją tak łatwo ubic. Dotego zionięcie które wymiata wszystko co lekkie.

next :

ExE bedą grywalni tylko wiadomo bedzie trzeba ich troche przypakowac. Jednak BG bedzie miec problem z Kawalerią bo to fakt mała siła mało - do as natomiast przy ExE problem kawaleri znika. Dotego ExE które mogą wypłącic 11 ataków( z kociołkiem) z hate + KB + S6 i tym samym utłuc smoka w 1 turze (nie licze ataków HQ) czego BG raczej nie zrobią bo niby jak?.

Ponizej 2k tak na 1600 prawdopodobnie moja rozpa bedzie wygladac tak:
Master na piechote(zbroja 1+ i crimson)
2x czarki ( tome, cloack, dager, ds)

2xDR
2xHarpie
1/2x kusze
0/1 corsarze
20 warriorów

14/15 BG
5/6 CoK
5/6 shade

Hydra/Bolt

Myśle ze to by spokojnie dawało rade.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, o 15:48 przez GarG, łącznie zmieniany 2 razy.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Muszę przyznać, że na małe punkty pięknie się będzie grało DE (tak jak pisał paraszczak) - zwłaszcza że zdecydowanie bardziej mi się podoba gra na małe punkty niż duże.

Na 1500-1600 punktów jeśli poszedłbym w piechote to myślałem nad czymś takim:

Czarodziejka z jakimś sprzętem
Hag Queen BSB z ASF (D3 ataki i black lotus)

12-14 kuszników z tarczami
2x5 lub 2x6 DR z kuszami
2x5 lub 2x6 Harpii

8 Scautów z dwurakami
13 Exeków z AP
14 BG i ew. jakiś magiczny sztandar

2xbolce

Inna wersja to już całkowicie na mobilność: DR+harpie+scauci+CoKi+bolce+mobilni/latający bohaterowie

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

GarG pisze: Boze ludzie, Piszczek zanim zaczniesz się wypowiadac o Hydrze przczytaj sobie w AB ŻE! :
- w CC cała uwaga jest zwrócona TYLKO w Hydre
- Podczas strzelania jest random 5/6 leci w BM CHYBA ze ustawisz figurki BM tak ze strzelający ich nie widzą to wtedy walisz TYLKO po hydrze.
nie znasz zasad hydry o ktorej tu mowia wiec prosze nie krytykuj innych ;)

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Paraszczak pisze:Mi się bardziej podoba trzymanie Handlarzy z porzodu. Większość będzie szarżowała (mierzyła, kalkulowała, liczyła) do nich...i klops...mierzymy do Hydry...Szarża spalona i mamy pikną kontre.
czemu miezym tylko do Hydry ? przyznam ze nie wiem ocho chodzi ? :)

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Ja na duże czy też małe punkty bez dwóch oddziałów Cok życia nie widzę, kupiłem 12 BG więc oni zapewne też się pojawią z ASF (pewno dokupię od 3 do 8) no i kociołek będzie obowiązkowy do zabójczej szarzy cok. W zależności od punktów 2/3 czarodziejki, ale kombinacja master na mantysi z BSB( lub nie), też powinna dać radę. Na imperium obowiązkowo 5 oddziałów harpi :D

----------------
A ktoś myślał o kombinacji banner hydry + kocioł + sztandar AP + egezgi :D

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Taka mała poprawka GarG, KB egzeków na smoka nic nie da. Assasinem z tym zestawem o którym mówiłem ranisz kogoś z T6 na 3+: manbane podnosi siłę do 6 a shurikeny same z siebie dają kolejne +1S. Co do maszyn to rozpadają się po hicie z S7 a obsługa sama też nie wystoi o magach nie wspominając. Płaszcz to oczywiście bound spell ale przy tylu kościach ile jesteśmy wyciągnąć czegoś w końcu nie zdispelują a jak weźmiesz shadow magic to zawsze możesz poprawić magiczką.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

nie znasz zasad hydry o ktorej tu mowia wiec prosze nie krytykuj innych
Jeśli chodzi o aktualną Hydre to tak własnie jest. Przypuszczam ze akurat w tym względzie niewiele się zmieniło, jeśli się mylę to prosze Cię oświeć mnie.
Taka mała poprawka GarG, KB egzeków na smoka nic nie da.
Przeciwko jednostką o us wiekszym niz 2, KB to wound bez save chyba ze się mylę ...
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

W piatek i weekend pójdą pierwsze bitwy z i przeciw nowym DE :) - to wypróbuje kilka kombinacji.

WE z Hag Queen z ASF i sztandarem AP też całkiem nieźle mogą wypaść (prawdziwa masa ataków z AP i poisonem).

Exeki u mnie napewno się pojawią w kombinacji którą wyżej opisywałem.

Na sucho WE i Exeki nie są konkurencją dla BG jeśli chodzi o "samowystarczalność", czyli bez dodatków w stylu BSB lub kotła. Jednak z jedną z tych opcji WE i Exeki dorównują BG, a z oboma ich nawet przewyższają. W bitwach postaram się to skrupulatnie sprawdzić.

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

hypnotic pisze: Co do maszyn to rozpadają się po hicie z S7.
Charioty sie rozpadają .. maszyny chyba nie.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Obrazek

Tylko rydwany, maszyny nie...

Zablokowany