Pustynne podstawki dla opornych
Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Pustynne podstawki dla opornych
Jako ze kilka osob prosilo o poradnik krok po kroku 'jak przygotowac pustynne podstawki' sie normalnie zmusilem i prosze
Najpierw napisalem po angielsku, a zem leniwy to poprosilem o pomoc w przelozeniu na polski Kuroslawa dla ktorego dzieki za pomoc
No to jadziem panowie i panie!
Będziemy potrzebowali
1. Troche korka
2. Kilku płytek z miliputu
Aby przygotować płytki będa potrzebne
a. Miliput
b. Trochę folii (np. z reklamówki ale nie za sztywnej, potrzebujemy jej aby nadać płytkom fakturę)
c. Ok. 6 godzin
Po pierwsze musimy wymieszać oba składniki miliputu - to chyba proste
Następnie wkladamy go pomiędzy 2 kawałki folii i walkujemy przy pomocy czegokolwiek (ja używałem słoika, ale możesz użyć wałka;) ) Im bardziej rozwalkujemy materiał tym cieńsze płytki otrzymamy.
Folia nada płytkom pożądaną fakturke (wcisnie sie nierownomiernie w miliput).
Następnie pozostawiamy spłaszczony kawałek miliputu na grzejniku lub w jakimkolwiek innym ciepłym miejscu.
Po około 6 godzinach płytki będą twarde i gotowe do łamania
Będziemy potrzebowali kilku malych płytek - reszte chowamy sobie do pojemniczka - npaewno sie przydadza
Ja używam korka jako podstawy dla całości , korek zapewnia lepsze wiązanie supergluta i pozwala zpinować figurkę z podstawką
Najpierw przyklejamy trochę korka do podstawki przy pomocy supergluta. Następnie dodajemy płytki,starajac się ułożyć je tak aby wyglądały naturalnie, np. jak spękana ziemia. Nie trzeba układać ich na płasko, mozna przyciac korek i ułóżyc je pod kątem, lub pionowo aby uzyskać skałki albo inne takie tam 'krajobrazy'
Możena naklejać płytki jedna na drugą, ogólnie jest nieograniczona ilosc przygotowania podstawki w ten sposób.
Po przyklejeniu płytek podstawka wygląda tak:
Następnie przy pomocy wikolu w kilku miejscach przyklejamy piasek - taki zwykly z piaskownicy (tylko wczesniej radze go wygotowac i przesiac przez sitko - nie wiadomo co tam sie kryje w osiedlowej piaskownicy ).
Czekamy aż zaschnie i gotowe!
Jedyne co teraz trzeba zrobić to sprawdzić czy figurka pasuje do podstawki, jeśli nie, nadal możemy dodać kilka płytek, lub podsypac piaskeim, ewentualniw ywkombinowac cokolwiek innego aby rozwiązać ten problem.
Teraz o malowaniu
Jedziemy podstawke czarnym sprayem (byle nie GW bo dobry ale duzo za drogi radze zwykla emalie samochodowa w sprayu - dostepna w Leclercu np. za 8 blach cala pucha - byleby matowa byla )
Psikamy z odleglosci okolo 30 cm krotkimi psiknieciami - lepiej psiknac mniej i domalowac, niz oblac podstawke farba i wyrzucic
Do podmalowania miejsc w ktorych przebija korek/piasek/plytki uzywamy starego pędzla. Takie niepomalowane elementy wygladaja raczej slabo na skonczonej podstawce.
O tu nastepna porada odnosnie zakupow - radze kupic czarna , akrylowa farbe w tubie - byleby o wysokiej pigmentacji - 250 ml mozna dostac za 8.90 w sklepie dla plastykow - na co wydawac 12 zl na chaos black i marnowac go do domalowywania, skoro mozna kupic taniej cala tube lepiej kryjacej, matowej farby za o wiele mniej??
No dobra, teraz malujemy
Kolorki ktore uzywam do pustynnego/jałowego terenu :
Podkład: Graveyard Earth (nałożony na całość)
1sze rozjaśnienie: Vallejo Model Colour Ochre (drybrush)
2gie rozjaśnienie: Reaper(?) Tanned Leather (drybrush)
3cie rozjaśnienie a: Vallejo Model Colour Iraqui Sand (drybrush)
4te rozjaśnienie: Bleached bone (delikatny drybrush)
Ostatnie rozjaśnienie: Skull White (drybrush na krawędziach)
Właśnie otrzymaliśmy raczej nudną podstawkę w monotonnych kolorach…
Trzeba dodać trochę detali
Więc washujemy (czy tam lawujemy jak kto woli) cały piasek przy pomocy Vallejo Smoke Ink -a. Kilka rozwodnionych washów (lawunkow) powinno wystarczyć. Nie przejmujemy się jeśli zahaczymy też miejsca wokol piasku, to także doda podstawce trochę charakteru.
Kiedy piasek zbrązowieje musimy go odrobinę rozjaśnić używając tych samych farb co przedtem.
Teraz musimy spasować figurkę raz jeszcze, i nawiercić miejsca na piny w podstawce.
Płytki podklejone na korku są dość giętkie i nie popekaja się, wiec bezproblemowo daja rade sie nawiercac.
Po tym jak przygotowaliśmy dziury na piny możemy dodać także trochę suchego pigmentu używanego przy zabrudzaniu modeli historycznych, ogólnie wygląda to jak kurz. Wybór kolorów jest szeroki.
Przykład zestawu suchych pigmentów:
Pigmentu używa się na sucho, po prostu trzeba go wetrzec pędzlem w podstawkę. Niestety łatwo go zetrzeć wiec musimy zalakierowac podstawke - najlepiej lakierem matowym albo satyna (polakierwac teraz, coby sie trawka pozniej nie pozlepiala przez lakier).
Umieściłem figurkę na podstawce i dodałem kilka kamyczków(może być też piasek i wikol) pod nogi figurki ponieważ były tam szpary i trzeba było je wypełnić.
Następnie użyłem pigmentu aby zamaskować kamienie/piasek
Teraz dobrze by było polakierować całość, aby pigment nie odpadł ani sie nie starl...
Ostatnią rzeczą jest dodanie trawki statycznej lub mchu, użyłem sianka z GW Hero basing kit, dodałem także listowie które można kupić w sklepach modelarskich
Oto 2 przykłady wykończonej podstawki:
Jeśli cokolwiek jest niejasne, pytajcie
Mam nadzieję, że się przyda - piszcie co uwazacie
Hash
Najpierw napisalem po angielsku, a zem leniwy to poprosilem o pomoc w przelozeniu na polski Kuroslawa dla ktorego dzieki za pomoc
No to jadziem panowie i panie!
Będziemy potrzebowali
1. Troche korka
2. Kilku płytek z miliputu
Aby przygotować płytki będa potrzebne
a. Miliput
b. Trochę folii (np. z reklamówki ale nie za sztywnej, potrzebujemy jej aby nadać płytkom fakturę)
c. Ok. 6 godzin
Po pierwsze musimy wymieszać oba składniki miliputu - to chyba proste
Następnie wkladamy go pomiędzy 2 kawałki folii i walkujemy przy pomocy czegokolwiek (ja używałem słoika, ale możesz użyć wałka;) ) Im bardziej rozwalkujemy materiał tym cieńsze płytki otrzymamy.
Folia nada płytkom pożądaną fakturke (wcisnie sie nierownomiernie w miliput).
Następnie pozostawiamy spłaszczony kawałek miliputu na grzejniku lub w jakimkolwiek innym ciepłym miejscu.
Po około 6 godzinach płytki będą twarde i gotowe do łamania
Będziemy potrzebowali kilku malych płytek - reszte chowamy sobie do pojemniczka - npaewno sie przydadza
Ja używam korka jako podstawy dla całości , korek zapewnia lepsze wiązanie supergluta i pozwala zpinować figurkę z podstawką
Najpierw przyklejamy trochę korka do podstawki przy pomocy supergluta. Następnie dodajemy płytki,starajac się ułożyć je tak aby wyglądały naturalnie, np. jak spękana ziemia. Nie trzeba układać ich na płasko, mozna przyciac korek i ułóżyc je pod kątem, lub pionowo aby uzyskać skałki albo inne takie tam 'krajobrazy'
Możena naklejać płytki jedna na drugą, ogólnie jest nieograniczona ilosc przygotowania podstawki w ten sposób.
Po przyklejeniu płytek podstawka wygląda tak:
Następnie przy pomocy wikolu w kilku miejscach przyklejamy piasek - taki zwykly z piaskownicy (tylko wczesniej radze go wygotowac i przesiac przez sitko - nie wiadomo co tam sie kryje w osiedlowej piaskownicy ).
Czekamy aż zaschnie i gotowe!
Jedyne co teraz trzeba zrobić to sprawdzić czy figurka pasuje do podstawki, jeśli nie, nadal możemy dodać kilka płytek, lub podsypac piaskeim, ewentualniw ywkombinowac cokolwiek innego aby rozwiązać ten problem.
Teraz o malowaniu
Jedziemy podstawke czarnym sprayem (byle nie GW bo dobry ale duzo za drogi radze zwykla emalie samochodowa w sprayu - dostepna w Leclercu np. za 8 blach cala pucha - byleby matowa byla )
Psikamy z odleglosci okolo 30 cm krotkimi psiknieciami - lepiej psiknac mniej i domalowac, niz oblac podstawke farba i wyrzucic
Do podmalowania miejsc w ktorych przebija korek/piasek/plytki uzywamy starego pędzla. Takie niepomalowane elementy wygladaja raczej slabo na skonczonej podstawce.
O tu nastepna porada odnosnie zakupow - radze kupic czarna , akrylowa farbe w tubie - byleby o wysokiej pigmentacji - 250 ml mozna dostac za 8.90 w sklepie dla plastykow - na co wydawac 12 zl na chaos black i marnowac go do domalowywania, skoro mozna kupic taniej cala tube lepiej kryjacej, matowej farby za o wiele mniej??
No dobra, teraz malujemy
Kolorki ktore uzywam do pustynnego/jałowego terenu :
Podkład: Graveyard Earth (nałożony na całość)
1sze rozjaśnienie: Vallejo Model Colour Ochre (drybrush)
2gie rozjaśnienie: Reaper(?) Tanned Leather (drybrush)
3cie rozjaśnienie a: Vallejo Model Colour Iraqui Sand (drybrush)
4te rozjaśnienie: Bleached bone (delikatny drybrush)
Ostatnie rozjaśnienie: Skull White (drybrush na krawędziach)
Właśnie otrzymaliśmy raczej nudną podstawkę w monotonnych kolorach…
Trzeba dodać trochę detali
Więc washujemy (czy tam lawujemy jak kto woli) cały piasek przy pomocy Vallejo Smoke Ink -a. Kilka rozwodnionych washów (lawunkow) powinno wystarczyć. Nie przejmujemy się jeśli zahaczymy też miejsca wokol piasku, to także doda podstawce trochę charakteru.
Kiedy piasek zbrązowieje musimy go odrobinę rozjaśnić używając tych samych farb co przedtem.
Teraz musimy spasować figurkę raz jeszcze, i nawiercić miejsca na piny w podstawce.
Płytki podklejone na korku są dość giętkie i nie popekaja się, wiec bezproblemowo daja rade sie nawiercac.
Po tym jak przygotowaliśmy dziury na piny możemy dodać także trochę suchego pigmentu używanego przy zabrudzaniu modeli historycznych, ogólnie wygląda to jak kurz. Wybór kolorów jest szeroki.
Przykład zestawu suchych pigmentów:
Pigmentu używa się na sucho, po prostu trzeba go wetrzec pędzlem w podstawkę. Niestety łatwo go zetrzeć wiec musimy zalakierowac podstawke - najlepiej lakierem matowym albo satyna (polakierwac teraz, coby sie trawka pozniej nie pozlepiala przez lakier).
Umieściłem figurkę na podstawce i dodałem kilka kamyczków(może być też piasek i wikol) pod nogi figurki ponieważ były tam szpary i trzeba było je wypełnić.
Następnie użyłem pigmentu aby zamaskować kamienie/piasek
Teraz dobrze by było polakierować całość, aby pigment nie odpadł ani sie nie starl...
Ostatnią rzeczą jest dodanie trawki statycznej lub mchu, użyłem sianka z GW Hero basing kit, dodałem także listowie które można kupić w sklepach modelarskich
Oto 2 przykłady wykończonej podstawki:
Jeśli cokolwiek jest niejasne, pytajcie
Mam nadzieję, że się przyda - piszcie co uwazacie
Hash
Ostatnio zmieniony 15 lut 2007, o 21:42 przez Hashmallum, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Zacnie, jescze w ramach propagandy sukcesu link do jakiegos sklepu z tym miliputem by sie przydał no i podziekowania dla tłumacza
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Również dołączam się do prośby Kurki o podanie gdzie można się zaopatrzyć w milliputa i też w pigmenty.
Propaganda:
http://jotte.istore.pl/
(i miliput, i pigmenty - chociaż nie MIGa, a drogie diabelstwo Andrei)
A tutorial przekozacki. Więcej takich, Hash! Przydałby się np. "złoty NMM dla opornych"
http://jotte.istore.pl/
(i miliput, i pigmenty - chociaż nie MIGa, a drogie diabelstwo Andrei)
A tutorial przekozacki. Więcej takich, Hash! Przydałby się np. "złoty NMM dla opornych"
Ostatnio zmieniony 8 lut 2007, o 00:14 przez Tomash, łącznie zmieniany 1 raz.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Bardzo fajny artykul , z checia poczytam takich wiecej !!! Dobra robota !!!
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Jak tylko da rade to napisze cosik wiecej - byleby mnie moderacja nie nekala za bardzo Nastepny moze bedzie szybki patent na nmm??
Jak bedziesz pisal takie fajne artykuly to na pewno Cie nie bedzie meczyla - masz na to moje slowo Mysle , ze artykulik o zlotym nmmie bylby naprawde super !!!
P.S. Dobra koniec tego spamowania
P.S. Dobra koniec tego spamowania
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
@ Troyan - pewnie jest - ja osobiscie nie widzialem, ale zawsze mozesz pudru takiego zwyklego sprobowac- powaznie mowie...
spoko artykuł ,niestety ja juz swoje TK zaczalem plodzic to podstawek nie bede zmienial D
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
No taki zwykly puderek
-
- Wałkarz
- Posty: 67
Hass jestem pod wrażeniem najleprzy artykuł w dziale "Modelowanie i Malowanie":P
Taki poradnik naprawdę pomaga biorę się do zamówienia tego ekwipunku i do pracy Dzięki Hasz jeszcze raz i czekamy na kolejne podobne posty
Taki poradnik naprawdę pomaga biorę się do zamówienia tego ekwipunku i do pracy Dzięki Hasz jeszcze raz i czekamy na kolejne podobne posty
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Tylko kurde nie wiem co opisac jako nastepne...
Napewno bede pisal o nmmie, zlotym i srebrnym...
Dobra pomysle- jakby co to pmujcie z sugestiami
Napewno bede pisal o nmmie, zlotym i srebrnym...
Dobra pomysle- jakby co to pmujcie z sugestiami
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
nie wyswietlaja mi sie fotki mozna to jakos załatwic?
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Zalatwione
Super, świetny efekt... Zaczynam żałować, że "zapodstawkowałem" swoją armię...
Hash, jakiego używasz lakieru na te suche pigmenty? Nakładasz pędzlem, czy spray'em? Bo tu możesz zmazać, a tu zdmuchnąć pigmenty
Których suchych pigmentów użyłeś do podstawki tego marinesa? Bo u mnie w sklepie mają Taleny za 13,50 i Migi po 17 za słoiczek, więc nie bardzo mi się chce kupować całe palety Który kolor i której firmy?
Dzięki z góry
Których suchych pigmentów użyłeś do podstawki tego marinesa? Bo u mnie w sklepie mają Taleny za 13,50 i Migi po 17 za słoiczek, więc nie bardzo mi się chce kupować całe palety Który kolor i której firmy?
Dzięki z góry