HE 1000

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

HE 1000

Post autor: Eclipt »

Witam. Dopiero zaczynam zbieranie swojej pierwszej armii. Byłbym wdzięczny za komentarze, czy poniższa rozpiska w ogóle nadaje się do gry i czy ma szanse z innymi "nie przegiętymi" armiami. Jeżeli nie, to proszę o wskazówki, co można poprawić. Chciałbym, żeby armia pozostała w większości piechotna i żeby miała "coś do powiedzenia" we wszystkich fazach gry (walka wręcz, strzelanie, magia).

Heroes:
1. Noble (1#, 147 Pts)
General; Hand Weapon; Heavy Armour; Shield
Elven Steed w/ Barding
Star Lance

2. Mage (1#, 180 Pts)
Level 2
Dispel Scroll
Guardian Phoenix

Core:
1. Archers (10#, 110 Pts)

2. Spearmen (18#, 182 Pts)
Standard Bearer
Sentinel

3. Spearmen (18#, 182 Pts)
Standard Bearer
Sentinel

Special:
1. Silver Helms (5#, 105 Pts)

Rare:
1. Repeater Bolt Thrower (100 Pts)

Total Roster Cost: 1002

Sprearelfy mają być główną siłą walczącą. Mam nadzieję, że zasady Always Strike First i walka w 3 szeregach będą wystarczające aby co najmniej utrzymać się w walce z większością piechot. Generał z Silver Helmami do eliminowania większych zagrożeń, bohaterów przeciwnika i ewentualnie flankowania tego, z czym walczą spearelfy. Mag będzie prawdopodobnie schowany u łuczników, a jego rola i sztuka magii będzie różna w zależności od armii przeciwnika.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

ja bym zamienil jednych spearelfow na cos mocniejszego...masz do wyboru 2 b.mocne oddzialy piechoty White Lion i Swordmaster
Niestety Wlocznicy nie maja za duzej sily przebic nawet z ASF to ciagle tylko S3...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eclipt »

No tak, spodziewałem się takiej propozycji :). W sumie, White Lioni na tym poziomie wydają mi się lepszym wyjściem od Swordmastrów: nie będą padać jak muchy od ostrału, a stubborn pomoże im się dłużej utrzymać w walce mimo przewagi liczebnej i innych niedogodności. Jeden unit włóczni mógłbym zastąpić max. 11 WL + commander. Może trochę mniej, a zaoszczędzone punkty zainwestować gdzie indziej?

SM wezmę (i to w dużej ilości ;)) na większych punktach , jak będę mógł jeszcze wystawić trochę Shadow Warriorów do osłaniania ich przed ostrzałem.

Awatar użytkownika
Guard
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Guard »

1. ward na magu niepotrzebny
2. jeśli chcesz używać silverów jako przepychaczki, to muszą mieć lepszego save'a. choć w tej roli lepiej sprawują się Dragoni

to na razie tyle :wink:
$$$ KUPIĘ KONIE do nowego tiranoc chariotu!!! (sztuk od 1 do 5) $$$

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

radze wyprobowac SM w malych oddzialach np 6-7 kosztuja ok 90-105 pkt a kazdy zastanowi sie 2 razy zanim zaszarzuje w cos co wyplaci 12-14A S5 na ASF :), trzeba tylko trzymac ich poza zasiegiem ostrzalu...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eclipt »

ward na magu niepotrzebny
Faktycznie. Jeżeli już dojdzie do combatu to i tak mag stanie się bezużyteczny, więc lepiej kupić mu coś, co wspomoże czarowanie.
jeśli chcesz używać silverów jako przepychaczki, to muszą mieć lepszego save'a
Zrobione - dałem im tarcze. Jeżeli są jeszcze jakieś sposoby na zwiększenie przeżywalności, to chętnie poczytam.

Problem ze mną jest taki, że jestem strasznym klimaciarzem :P. Wg. mnie armia ma się składać z przeciętniaków z dodatkiem elit, a nie na odwrót. Tak więc albo zamieniam Spearelfów na White Lionów, ALBO Silver Helmów na Dragon Princów. Może ta naiwna koncepcja z czasem mi przejdzie, ale na razie będę się jej trzymał.

Ok, to druga wersja rozpiski :)

Heroes:
1. Noble (1#, 147 Pts)
General; Hand Weapon; Heavy Armour; Shield
Elven Steed w/ Barding
Star Lance

2. Mage (1#, 170 Pts)
Level 2
Dispel Scroll
Jewel of the dusk

Core:
1. Archers (10#, 110 Pts)

2. Spearmen (18#, 202 Pts)
Standard Bearer (War banner)
Sentinel

Special:
1. Silver Helms (5#, 131 Pts)
High Helm
Shield

2. White Lions (8#, 132 Pts)
Guardian

Rare:
1. Repeater Bolt Thrower (100 Pts)

Total Roster Cost: 992

Zastanawiam się, czy championi w jednostkach walczących wręcz to dobry wybór. Może ich wywalić, a punkty przeznaczyć na coś innego? Generał jest ok, czy może zastąpić Star Lance magicznym itemkiem zwiększającym żywotność?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2008, o 13:43 przez Eclipt, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

juz całkiem fajnie wyglada..

co do championów w oddziaąłch to zalezy od Ciebie.. ja patrze na to bardzo ekonomicznie.. czyli champion w SH jest nieoplacalny.. placi sie strasznie duzo punktów a dostaje tylko 1 atak.. w piechocie championi moga zostac.

za wywalenie championa mozesz wsadzic Enchanted Shield na heorsa.. dzieki temu bedzie bardziej przezywalny :)

a oddziałom badziej przydaliby sie muzycy :)
Obrazek

Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eclipt »

Trochę nad tym pomyślałem i IMO w specjalach championi jednak się przydadzą. Ten dodatkowy atak w mało liczebnych jednostkach może się okazać bezcenny w staciu, szczególnie że u nich combat resolution ma się opierać na zadaniu jak największej liczby ran. Natomiast u spearelfów chciałem, żeby champion łapał wrogich herosów w challange, żeby mi oddziału nie przetrzebili, ale wydaje mi się, że sprawę lepiej załatwi generał szarżujący od flanki (ej,ty! Albo przyjmiesz 3 ataki z siłą 7 i bez armor save`a na klatę, albo spie****** do ostatniego szeregu! :twisted: ).

Chyba bardziej opłaca się generałowi zostawić zwykłą tarczę i dać Talisman of protection - 2 punkty drożej, ale:
- Częściej wysejwuje ranę
- Armor save 1+ może się zmarnować, jak będzie walczył z czymś o małej sile (czego będę unikać, ale kto wie co się zdarzy).

Wciąż zostaje mi 8 wolnych punktów. Komu dać muzyka?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2008, o 16:49 przez Eclipt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

oj.. Talisman of protection to na prawde zły pomysł...
troche kosztuje.. a jak czesto uda Ci sie rzucic ta szóstke? raz na szesc ;-) czyli statystycznie koles 2 razy zginie i raz sie uratuje.. na 6 zadanych ran...
natomiast AS na 1+ splaca sie idelanie jak walczy sie z czymkolwiek co ma sile 4 lub wieksza.. a takich jednostek jest sporo :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Talisman of protection jest słaby, WS na 6+ to moim zdaniem tak na prawdę iluzja.

Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eclipt »

Z przeciwnikiem S4:
AS 3+
W 6+
~72% na wysejwowanie rany

AS 2+
~83% na wysejwowanie rany

Faktycznie, nie wiem jak ja to liczyłem, że mi inaczej wyszło :shock:

ODPOWIEDZ