Drużynowe Mistrzostwa Wielkopolski WFB 12-13 lipca 2008
- Oscar Flamberg
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 25
Drużynowe Mistrzostwa Wielkopolski WFB 12-13 lipca 2008
Drużynowe Mistrzostwa Wielkopolski Warhammer Fantasy Battle
Ostrów Wielkopolski 12-13 lipca 2008:
INFORMACJE OGÓLNE:
1. Turniej klasy – drużynowy
2. Wielkość armii – 4 x 2250 punktów
3. Data – 12-13 lipca 2008
4. Rozegranych zostanie 5 bitew: 3 w sobotę, 2 w niedzielę.
5. Wpisowe – 15 zł od gracza (OKO 8 zł)
6. Miejsce:
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Wojska Polskiego 17, Ostrów Wlkp.
7. Zgłoszenia do udziału w turnieju należy nadsyłać do 8 lipca br. na adres poczty elektronicznej:
Oscar_Flamberg@poczta.onet.pl
PLAN IMPREZY:
Sobota:
9.00 – zapisy
10.00-10.30 – odprawa drużyn
10.30-13.00 – I bitwa
13.15-13.45 – odprawa drużyn
13.45-16.15 – II bitwa
16.15-16.45 – przerwa na kebab i frytki
16.45-17.15 – odprawa drużyn
17.15-19.45 – III bitwa
ok. 20.00 – ocena malowania dla chętnych
Niedziela:
9.00 – odprawa drużyn
9.30-12.00 – IV bitwa
12.15-12.45 – odprawa drużyn
12.45-15.15 – V bitwa
16.00 – podsumowanie, wyniki i zakończenie
REGULAMIN:
1. W Turnieju biorą udział drużyny złożone z 4 armii 2250 pkt. Nie wolno w ramach jednej drużyny wystawiać dwóch identycznych armii, a nawet różniących się nieznacznie, np. tylko doborem magicznych przedmiotów lub jednym oddziałem. O identyczności armii decyduje sędzia Turnieju.
2. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× dozwolona Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos http://us.games-workshop.com/games/warh ... efault.htm
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/ho ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Lizardmen: Southlands dozwolone
× Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/ ... awnings/1/
× Great Lizards zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=492
× Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Mutacje dla Chaosu zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=105
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× Doomwheel i Vermin Lord zabronione http://uk.games-workshop.com/skaven/spe ... inlord.pdf
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!
3. Obowiązują następujące zasady specjalne:
- nie wolno używać żetonów i proksów, ale można stosować figurki zastępcze pod warunkiem, że należą do tej samej armii, którą reprezentują; nie wolno stosować gniotów z modeliny ani innych materiałów;
- nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
- rozpiski nie są jawne;
- przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział – np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.
- przeciwnikowi należy przedstawić skład oddziałów (w tym charakter i rodzaj bohaterów – ale np. nie trzeba ujawniać poziomu magów czy typu bohatera chaosu – aspiring bądź exalted) przed rozstawieniem armii na stole, a magicznych przedmiotów (zgodnych z rozpiską) do momentu ich użycia (np. na początku starcia należy ujawnić przedmioty magiczne w starciu używane);
- uprasza się graczy z różnych drużyn o zachowanie dla siebie uwag na temat rozpisek przeciwników w przerwach między bitwami;
- przeciwnikowi należy przedstawić zasady specjalne armii, co do których mogą istnieć wątpliwości, że nie są to zasady ogólnie znane; za niedopełnienie tego obowiązku, zatajenie lub przekręcenie zasad swojej armii oraz wyposażenia (w momencie ujawnienia szczegółów) sędziowie mogę przyznać punkty ujemne włącznie z anulowaniem wyniku bitwy i przyznaniem przeciwnikowi 15 punktów, jeżeli w wyniku oszustwa bitwę przegrywał.
4. Sędziowie mają głos rozstrzygający – swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, ustalając stopień trudności.
5. Nie ma wymogu pomalowanych armii i nie obowiązuje zasada WYSIWYG, ale w trakcie turnieju premiowane będzie posiadanie WYSIWYG’u oraz pomalowanej armii:
- 1 punkt – 50% pomalowanych figurek
- 2 punkty – 75% pomalowanych figurek
- 3 punkty – 100% pomalowanych figurek (dopuszcza się drobne braki wg uznania sędziego)
- 1 punkt – większość figurek zachowuje WYSIWYG
- 2 punkty – wszystkie figurki zachowują WYSIWYG
- 1 punkt – większość figurek ma wymodelowane podstawki
- 2 punkty – wszystkie figurki mają wymodelowane podstawki
- 1 punkt - wszystkie oddziały posiadają podstawki przesuwne
- 2 punkty – wszystkie oddziały posiadają wymodelowane podstawki przesuwne
- 1 punkt – armia posiada co najmniej 10 istotnych konwersji
- 2 punkty – armia posiada powyżej 10 istotnych konwersji
- 1 punkt – armia jest ciekawa i urozmaicona (wg uznania Sędziego)
Każda z armii drużyny jest oceniana osobno, a wyniki się sumuje.
6. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
- Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana – gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu – „wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy”; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!)
- Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
- miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miary pod groźbą przyznania punktów ujemnych)
7. Gramy na stołach o wymiarach 6’x4’.
8. Wszystkie bitwy trwają 2,5 godziny lub krócej, jeśli np. w wyniku opóźnień sędzia zadecyduje inaczej. Na piętnaście minut przed planowanym zakończeniem każdej z bitew sędziowie wygłaszają wezwanie do zakończenia. Gracze, którzy nie oddadzą kart z wynikami w wymaganym czasie, zostaną ukarani przyznawaniem ujemnych punktów w ilości 1 za każde pełne 3 minuty zwłoki. Sędziowie mają prawo do przerwania każdej bitwy po upływie określonego czasu gry z zachowaniem wyniku osiągniętego do tej pory przez obu graczy. Sędziowie mają prawo anulować wynik bitwy w przypadku rażącego (decyduje arbitralny osąd sędziego) nieprzestrzegania dyscypliny czasowej przez graczy. Powyższe obostrzenia mają na celu ścisłe zachowanie harmonogramu turnieju.
9. Wszystkie bitwy są rozstrzygane wg następującego schematu:
0-225=10:10 Remis
226-450=11:9 Prawie remis
451-675=12:8 Plewne zwycięstwo
676-900=13:7 Małe zwycięstwo
901-1125=14:6 Prawie duże zwycięstwo
1126-1350=15:5 Duże zwycięstwo
1351-1575=16:4 Zdecydowane Zwycięstwo
1576-1800=17:3 Mega zwycięstwo
1801-2025=18:2 Mega duże zwycięstwo
2026-2250=19:1 Prawie masakra
2251+ =20:0 Masakra
10. Obowiązują następujące zasady dotyczące terenów:
a) Jednopoziomowe wzgórza są równej wysokości. Z poziomu ziemi nie widać, co jest
za wzgórzem. Ze wzgórza widać za innym wzgórzem (o tym samym poziomie). DuŜe
cele są widoczne za takimi wzgórzami i same widzą. DuŜe cele są nie widoczne za
wielopoziomowymi wzgórzami i one takŜe zza nich nie widzą. Oddziały na wzgórzu
zasłaniają widok duŜym celom za wzgórzem. Ze wzgórz wielopoziomowych widać
nad wzgórzami jednopoziomowymi.
b) Ze wzgórz nie widać, co jest za lasami. Nad lasami moŜna latać, chyba, Ŝe ruch ten
zmusiłby jednostkę latającą do lądowania. Widać 2" "z lasu" oraz "do lasu", nie widać
natomiast przez las, bez względu na jego szerokość.
c) Zabudowania zasłaniają line of sight całkowicie, tak jak lasy czy obeliski. Nie moŜna
od nich rzucać czarów Master of Wood i Master of Stone. Stosujemy zasady
budynków z podręcznika.
d) Murki dają hard cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
e) Płoty dają soft cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
f) Aby przejść przez Murki i Płoty oraz inne przeszkody terenowe (obstacles), jednostka
(kaŜdy model w oddziale) musi poświęcić połowę swojego ruchu.
g) Ruiny i obeliski są wykonane z kamienia. Ruiny nie blokują line of sight. Ruiny są
trudnym terenem i mogą dawać soft lub hard cover (ustala sędzia lub organizator).
h) Nie wolno wystawiać jednostek na terenach, po których z jakichkolwiek względów
nie mogą się one poruszać.
i) Rzeki traktujemy je jako bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek (nawet
skirmish) z wyjątkami, którymi są jednostki ze zdolnością Aquatic i jednostki
eteryczne. Bajorka (shallow pools of water) są terenem trudnym dla wszystkich
jednostek poza jednostkami ze zdolnością aquatic oraz eterycznymi.
Rzeki i bajorka są nieprzekraczalnym terenem dla maszyn bojowych, rydwanów,
czołgu itp. Nie moŜna ustawić tam kowadła itp. Wszystkie mosty i brody traktowane
są jako teren normalny.
j) Spaczeniowe bajoro lawy. Bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek. Dodatkowo
kaŜda jednostka która przekraczała bądź skończyła ruch na tym terenie dostaje
automatyczne magiczne trafienie z siłą 4 (w turze swojej i przeciwnika). Dotyczy to
takŜe jednostek odpornych na ogień, jednostek eterycznych, demonów.
11. Obowiązują ostrowskie zasady w zakresie interpretacji zasięgu terenów, tj. domek sięga tam, gdzie sięgają ściany, podobnie duże obeliski. Gracze mogą odstąpić od tej interpretacji, jeśli przed bitwą umówią się inaczej. Ruiny dają lekką zasłonę. Scautów można legalnie wystawiać w obrębie terenu, który daje co najmniej lekką zasłonę (tzn. uznajemy, że znaleźli sobie oni ukrycie w terenie).
SCENARIUSZE:
Przed rozpoczęciem rozstawiania wykonujemy jeden rzut K6. Zwycięzca może wybrać strefę rozstawienia bądź decyzję o rozpoczęciu gry. Następnie wystawia pierwszy oddział na stole.
Wszystkie bitwy toczą się wg zasad scenariusza Pitched battle.
W każdym scenariuszu można wybrać jeden z dodatkowych rozkazów, zaznaczając go w odpowiednim miejscu karty zawodnika. Wybranego rozkazu nie ujawniamy przeciwnikowi, ale przy obliczaniu punktów po bitwie należy wskazać, czy wybrany rozkaz został wypełniony. Wypełnienie rozkazu warte jest każdorazowo 1 duży Punkt Zwycięstwa, który jest doliczany do ostatecznego wyniku. Wszakże nie wypełnienie rozkazu oznacza odjęcie jednego punktu z ostatecznego wyniku.
1. Zabicie generała - jest dodatkowo nagrodzone.
2. Zabicie chorążego armii - jest dodatkowo nagrodzone. Zamiast chorążego armii można zabić hierofanta (o ile armia w tym przypadku nie posiada chorążego) albo lorda, który nie jest generałem (np. runelorda, jeśli thane jest generałem).
3. Zabicie użytkownika magii - jest dodatkowo nagrodzone. Na tę okoliczność za użytkowników magii uważamy magów, wszelkiego typu kapłanów oraz kowalów i władców Run. Ma to znaczenie tylko w tym wymiarze! Za użytkownika magii nie uważamy Księcia czy Króla Grobowców.
4. Zdobycie sztandaru oddziału wartego co najmniej 250 punktów (bez przystawek w postaci detachmentów, bohaterów, ratlingów itp.) - jest dodatkowo nagrodzone. Sztandar na zakończenie bitwy musi być w rękach zdobywców!
5. Złamanie w walce lub zmuszenie do ucieczki poza stół oddziału wartego więcej niż oddział lub bohater przełamujący – jest dodatkowo nagrodzone. Oddział lub bohater, którzy chcą zdobyć w ten sposób punkt, muszą to zrobić samodzielnie, czyli poprzez samodzielny ostrzał, samodzielny atak magiczny, lub solową walkę bez wsparcia własnych oddziałów.
6. Zabicie potwora lub machiny mającej 5+ US – jest dodatkowo nagrodzone. Jeżeli bohater dosiada machiny lub potwora i dzięki temu osiągnięty zostaje US 5+, taki model może zostać w pełni wykorzystany do zrealizowania rozkazu.
Ostrów Wielkopolski 12-13 lipca 2008:
INFORMACJE OGÓLNE:
1. Turniej klasy – drużynowy
2. Wielkość armii – 4 x 2250 punktów
3. Data – 12-13 lipca 2008
4. Rozegranych zostanie 5 bitew: 3 w sobotę, 2 w niedzielę.
5. Wpisowe – 15 zł od gracza (OKO 8 zł)
6. Miejsce:
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Wojska Polskiego 17, Ostrów Wlkp.
7. Zgłoszenia do udziału w turnieju należy nadsyłać do 8 lipca br. na adres poczty elektronicznej:
Oscar_Flamberg@poczta.onet.pl
PLAN IMPREZY:
Sobota:
9.00 – zapisy
10.00-10.30 – odprawa drużyn
10.30-13.00 – I bitwa
13.15-13.45 – odprawa drużyn
13.45-16.15 – II bitwa
16.15-16.45 – przerwa na kebab i frytki
16.45-17.15 – odprawa drużyn
17.15-19.45 – III bitwa
ok. 20.00 – ocena malowania dla chętnych
Niedziela:
9.00 – odprawa drużyn
9.30-12.00 – IV bitwa
12.15-12.45 – odprawa drużyn
12.45-15.15 – V bitwa
16.00 – podsumowanie, wyniki i zakończenie
REGULAMIN:
1. W Turnieju biorą udział drużyny złożone z 4 armii 2250 pkt. Nie wolno w ramach jednej drużyny wystawiać dwóch identycznych armii, a nawet różniących się nieznacznie, np. tylko doborem magicznych przedmiotów lub jednym oddziałem. O identyczności armii decyduje sędzia Turnieju.
2. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× dozwolona Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos http://us.games-workshop.com/games/warh ... efault.htm
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/ho ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Lizardmen: Southlands dozwolone
× Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/ ... awnings/1/
× Great Lizards zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=492
× Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Mutacje dla Chaosu zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=105
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× Doomwheel i Vermin Lord zabronione http://uk.games-workshop.com/skaven/spe ... inlord.pdf
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!
3. Obowiązują następujące zasady specjalne:
- nie wolno używać żetonów i proksów, ale można stosować figurki zastępcze pod warunkiem, że należą do tej samej armii, którą reprezentują; nie wolno stosować gniotów z modeliny ani innych materiałów;
- nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
- rozpiski nie są jawne;
- przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział – np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.
- przeciwnikowi należy przedstawić skład oddziałów (w tym charakter i rodzaj bohaterów – ale np. nie trzeba ujawniać poziomu magów czy typu bohatera chaosu – aspiring bądź exalted) przed rozstawieniem armii na stole, a magicznych przedmiotów (zgodnych z rozpiską) do momentu ich użycia (np. na początku starcia należy ujawnić przedmioty magiczne w starciu używane);
- uprasza się graczy z różnych drużyn o zachowanie dla siebie uwag na temat rozpisek przeciwników w przerwach między bitwami;
- przeciwnikowi należy przedstawić zasady specjalne armii, co do których mogą istnieć wątpliwości, że nie są to zasady ogólnie znane; za niedopełnienie tego obowiązku, zatajenie lub przekręcenie zasad swojej armii oraz wyposażenia (w momencie ujawnienia szczegółów) sędziowie mogę przyznać punkty ujemne włącznie z anulowaniem wyniku bitwy i przyznaniem przeciwnikowi 15 punktów, jeżeli w wyniku oszustwa bitwę przegrywał.
4. Sędziowie mają głos rozstrzygający – swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, ustalając stopień trudności.
5. Nie ma wymogu pomalowanych armii i nie obowiązuje zasada WYSIWYG, ale w trakcie turnieju premiowane będzie posiadanie WYSIWYG’u oraz pomalowanej armii:
- 1 punkt – 50% pomalowanych figurek
- 2 punkty – 75% pomalowanych figurek
- 3 punkty – 100% pomalowanych figurek (dopuszcza się drobne braki wg uznania sędziego)
- 1 punkt – większość figurek zachowuje WYSIWYG
- 2 punkty – wszystkie figurki zachowują WYSIWYG
- 1 punkt – większość figurek ma wymodelowane podstawki
- 2 punkty – wszystkie figurki mają wymodelowane podstawki
- 1 punkt - wszystkie oddziały posiadają podstawki przesuwne
- 2 punkty – wszystkie oddziały posiadają wymodelowane podstawki przesuwne
- 1 punkt – armia posiada co najmniej 10 istotnych konwersji
- 2 punkty – armia posiada powyżej 10 istotnych konwersji
- 1 punkt – armia jest ciekawa i urozmaicona (wg uznania Sędziego)
Każda z armii drużyny jest oceniana osobno, a wyniki się sumuje.
6. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
- Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana – gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu – „wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy”; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!)
- Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
- miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miary pod groźbą przyznania punktów ujemnych)
7. Gramy na stołach o wymiarach 6’x4’.
8. Wszystkie bitwy trwają 2,5 godziny lub krócej, jeśli np. w wyniku opóźnień sędzia zadecyduje inaczej. Na piętnaście minut przed planowanym zakończeniem każdej z bitew sędziowie wygłaszają wezwanie do zakończenia. Gracze, którzy nie oddadzą kart z wynikami w wymaganym czasie, zostaną ukarani przyznawaniem ujemnych punktów w ilości 1 za każde pełne 3 minuty zwłoki. Sędziowie mają prawo do przerwania każdej bitwy po upływie określonego czasu gry z zachowaniem wyniku osiągniętego do tej pory przez obu graczy. Sędziowie mają prawo anulować wynik bitwy w przypadku rażącego (decyduje arbitralny osąd sędziego) nieprzestrzegania dyscypliny czasowej przez graczy. Powyższe obostrzenia mają na celu ścisłe zachowanie harmonogramu turnieju.
9. Wszystkie bitwy są rozstrzygane wg następującego schematu:
0-225=10:10 Remis
226-450=11:9 Prawie remis
451-675=12:8 Plewne zwycięstwo
676-900=13:7 Małe zwycięstwo
901-1125=14:6 Prawie duże zwycięstwo
1126-1350=15:5 Duże zwycięstwo
1351-1575=16:4 Zdecydowane Zwycięstwo
1576-1800=17:3 Mega zwycięstwo
1801-2025=18:2 Mega duże zwycięstwo
2026-2250=19:1 Prawie masakra
2251+ =20:0 Masakra
10. Obowiązują następujące zasady dotyczące terenów:
a) Jednopoziomowe wzgórza są równej wysokości. Z poziomu ziemi nie widać, co jest
za wzgórzem. Ze wzgórza widać za innym wzgórzem (o tym samym poziomie). DuŜe
cele są widoczne za takimi wzgórzami i same widzą. DuŜe cele są nie widoczne za
wielopoziomowymi wzgórzami i one takŜe zza nich nie widzą. Oddziały na wzgórzu
zasłaniają widok duŜym celom za wzgórzem. Ze wzgórz wielopoziomowych widać
nad wzgórzami jednopoziomowymi.
b) Ze wzgórz nie widać, co jest za lasami. Nad lasami moŜna latać, chyba, Ŝe ruch ten
zmusiłby jednostkę latającą do lądowania. Widać 2" "z lasu" oraz "do lasu", nie widać
natomiast przez las, bez względu na jego szerokość.
c) Zabudowania zasłaniają line of sight całkowicie, tak jak lasy czy obeliski. Nie moŜna
od nich rzucać czarów Master of Wood i Master of Stone. Stosujemy zasady
budynków z podręcznika.
d) Murki dają hard cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
e) Płoty dają soft cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
f) Aby przejść przez Murki i Płoty oraz inne przeszkody terenowe (obstacles), jednostka
(kaŜdy model w oddziale) musi poświęcić połowę swojego ruchu.
g) Ruiny i obeliski są wykonane z kamienia. Ruiny nie blokują line of sight. Ruiny są
trudnym terenem i mogą dawać soft lub hard cover (ustala sędzia lub organizator).
h) Nie wolno wystawiać jednostek na terenach, po których z jakichkolwiek względów
nie mogą się one poruszać.
i) Rzeki traktujemy je jako bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek (nawet
skirmish) z wyjątkami, którymi są jednostki ze zdolnością Aquatic i jednostki
eteryczne. Bajorka (shallow pools of water) są terenem trudnym dla wszystkich
jednostek poza jednostkami ze zdolnością aquatic oraz eterycznymi.
Rzeki i bajorka są nieprzekraczalnym terenem dla maszyn bojowych, rydwanów,
czołgu itp. Nie moŜna ustawić tam kowadła itp. Wszystkie mosty i brody traktowane
są jako teren normalny.
j) Spaczeniowe bajoro lawy. Bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek. Dodatkowo
kaŜda jednostka która przekraczała bądź skończyła ruch na tym terenie dostaje
automatyczne magiczne trafienie z siłą 4 (w turze swojej i przeciwnika). Dotyczy to
takŜe jednostek odpornych na ogień, jednostek eterycznych, demonów.
11. Obowiązują ostrowskie zasady w zakresie interpretacji zasięgu terenów, tj. domek sięga tam, gdzie sięgają ściany, podobnie duże obeliski. Gracze mogą odstąpić od tej interpretacji, jeśli przed bitwą umówią się inaczej. Ruiny dają lekką zasłonę. Scautów można legalnie wystawiać w obrębie terenu, który daje co najmniej lekką zasłonę (tzn. uznajemy, że znaleźli sobie oni ukrycie w terenie).
SCENARIUSZE:
Przed rozpoczęciem rozstawiania wykonujemy jeden rzut K6. Zwycięzca może wybrać strefę rozstawienia bądź decyzję o rozpoczęciu gry. Następnie wystawia pierwszy oddział na stole.
Wszystkie bitwy toczą się wg zasad scenariusza Pitched battle.
W każdym scenariuszu można wybrać jeden z dodatkowych rozkazów, zaznaczając go w odpowiednim miejscu karty zawodnika. Wybranego rozkazu nie ujawniamy przeciwnikowi, ale przy obliczaniu punktów po bitwie należy wskazać, czy wybrany rozkaz został wypełniony. Wypełnienie rozkazu warte jest każdorazowo 1 duży Punkt Zwycięstwa, który jest doliczany do ostatecznego wyniku. Wszakże nie wypełnienie rozkazu oznacza odjęcie jednego punktu z ostatecznego wyniku.
1. Zabicie generała - jest dodatkowo nagrodzone.
2. Zabicie chorążego armii - jest dodatkowo nagrodzone. Zamiast chorążego armii można zabić hierofanta (o ile armia w tym przypadku nie posiada chorążego) albo lorda, który nie jest generałem (np. runelorda, jeśli thane jest generałem).
3. Zabicie użytkownika magii - jest dodatkowo nagrodzone. Na tę okoliczność za użytkowników magii uważamy magów, wszelkiego typu kapłanów oraz kowalów i władców Run. Ma to znaczenie tylko w tym wymiarze! Za użytkownika magii nie uważamy Księcia czy Króla Grobowców.
4. Zdobycie sztandaru oddziału wartego co najmniej 250 punktów (bez przystawek w postaci detachmentów, bohaterów, ratlingów itp.) - jest dodatkowo nagrodzone. Sztandar na zakończenie bitwy musi być w rękach zdobywców!
5. Złamanie w walce lub zmuszenie do ucieczki poza stół oddziału wartego więcej niż oddział lub bohater przełamujący – jest dodatkowo nagrodzone. Oddział lub bohater, którzy chcą zdobyć w ten sposób punkt, muszą to zrobić samodzielnie, czyli poprzez samodzielny ostrzał, samodzielny atak magiczny, lub solową walkę bez wsparcia własnych oddziałów.
6. Zabicie potwora lub machiny mającej 5+ US – jest dodatkowo nagrodzone. Jeżeli bohater dosiada machiny lub potwora i dzięki temu osiągnięty zostaje US 5+, taki model może zostać w pełni wykorzystany do zrealizowania rozkazu.
- Oscar Flamberg
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 25
Termin jest problematyczny tylko ze względu na to, że sędziowie mogą być pozajmowani na masterze. Nie sądzę, żeby nasi akurat gracze hurmem wybierali się na Dracona (czy co to tam jest). I vice versa. Nasz termin uprzejmie zajęły DMP - przecież nie będziemy się kopać z krawężnikiem, a jak już, to z niższym.
Oscar nie zaznaczył, że są to otwarte Drużynowe Mistrzostwa Wielkopolski. Tak więc zapraszamy również graczy z poza naszego województwa.
Termin, mimo, że pokrywa się z Wielkim Draconem może być też atutem naszej imprezy, którą można potraktować jako trening przed Drużynowymi Mistrzostwami Polski w sierpniu.
Tak, czy inaczej gwarantujemy dobrą organizację i miłą atmosferę.
Zapraszamy wszystkich miłośników battla.
Termin, mimo, że pokrywa się z Wielkim Draconem może być też atutem naszej imprezy, którą można potraktować jako trening przed Drużynowymi Mistrzostwami Polski w sierpniu.
Tak, czy inaczej gwarantujemy dobrą organizację i miłą atmosferę.
Zapraszamy wszystkich miłośników battla.
I dodam od siebie, że kto nie wpadnie ten pipka, bo organizacja, klimat i gra na bardzo wysokim poziomie.
Rok temu byłem i był to jak narazie mój najlepszy turniej ;]
Rok temu byłem i był to jak narazie mój najlepszy turniej ;]
-
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto
Pytanie: Jak z noclegiem ?
Paraszczak pisze:Wszyscy sapią na wymaxowane rozpiski, wszyscy się zarzekają, że ich to nie dotyczy, wszyscy walą na turnieje z jakimś syfem. A potem się okazuje, że g... prawda i na 30 VC, 29 ma BSB z Regeneracją, a ten ostatni to też miał, tylko nie dojechał.
Hipokryzja!
- Oscar Flamberg
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 25
W ramach wpisowego otrzymujecie standardowe miejsce do spania na szkolnej sali gimnastycznej (nie chcę jeszcze obiecywać łóżek - decyzja dziś lub jutro). Dla bardziej wymagających możemy zarezerwować droższe płatne miejsca w tanich hotelach (ceny zostaną również podane - prawdopodobnie w piątek).
Przewidujemy bonus dla przyjezdnych: za każde pełne 50 km powyżej 100, z których przyjeżdża drużyna (lub pojedynczy gracz-najemnik), obniżamy wpisowe o 5 zł, aż do maksymalnie 0zł.
Przewidujemy bonus dla przyjezdnych: za każde pełne 50 km powyżej 100, z których przyjeżdża drużyna (lub pojedynczy gracz-najemnik), obniżamy wpisowe o 5 zł, aż do maksymalnie 0zł.
- Oscar Flamberg
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 25
No bardzo mi przykro, Scimitarze, ale przynajmniej zauważ, że przyjąłem Twoje uwagi na temat dojeżdżających z ubiegłego roku. Jak już napisałem - pretensje o termin do Szafy za przesunięcie DMP z września na sierpień.
-
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto
No to moze ekipa z Toronto sie pojawi wszystko zalezy jeszcze jak sie ugadamy z kasa i czy bedzie samochod:P bo 170 km nie chce jechac pociagiem
Paraszczak pisze:Wszyscy sapią na wymaxowane rozpiski, wszyscy się zarzekają, że ich to nie dotyczy, wszyscy walą na turnieje z jakimś syfem. A potem się okazuje, że g... prawda i na 30 VC, 29 ma BSB z Regeneracją, a ten ostatni to też miał, tylko nie dojechał.
Hipokryzja!
- Oscar Flamberg
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 25
Ekipa z Toronto brzmi nieźle! Przypominam sobie, że spotkaliśmy się w Płocku na Tumskim Wzgórzu bodaj 5-tym. Będzie szansa na rewanż! Dla zwycięzców - tradycyjne puchary, medale, kwiaty, wycieczki, spotkania, wizyty w zakładach pracy...
-
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto
No wiesz co jak nie bedzie usmiechu prezesa odcisnietego w betonie to nie chce mi sei fatygowac
Paraszczak pisze:Wszyscy sapią na wymaxowane rozpiski, wszyscy się zarzekają, że ich to nie dotyczy, wszyscy walą na turnieje z jakimś syfem. A potem się okazuje, że g... prawda i na 30 VC, 29 ma BSB z Regeneracją, a ten ostatni to też miał, tylko nie dojechał.
Hipokryzja!
-
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto
No wiesz co jak nie bedzie usmiechu prezesa odcisnietego w betonie to nie chce mi sei fatygowac
Paraszczak pisze:Wszyscy sapią na wymaxowane rozpiski, wszyscy się zarzekają, że ich to nie dotyczy, wszyscy walą na turnieje z jakimś syfem. A potem się okazuje, że g... prawda i na 30 VC, 29 ma BSB z Regeneracją, a ten ostatni to też miał, tylko nie dojechał.
Hipokryzja!