Organizacja Projektu promującego "Kulture Pisania Rozpisek"
Organizacja Projektu promującego "Kulture Pisania Rozpisek"
Witam,
W związku z tematami dotyczącymi CS'ów oraz promocji nagradzania punktami rozpiski stonowane\klimatyczne powstał zarys projektu "Kultura Pisania Rozpisek".
Zarys projektu można znaleźć w temacie na podforum "Zlustrowane Forum Listy Ligowej":
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... c7f#233901
Ostatnimi czasy powstało kilka projektów CS'ów. Powstały liczne dyskusje na temat "bardzo mocnych" kombinacji rozpisek nowo wydanych armii i "upadku kultury pisania rozpisek" na turniejach. To ostatecznie zainspirowało wielu graczy do napisania jak i wzięcia udziału w utworzeniu CS'a. Mimo jednak starań nie doszło do wyklarowania odpowiednio "dokładnego" CS'a. Zaczęły też ponawiać się pytania czy zabranianie wystawianie niektórych jednostek lub ich kombinacji jest rzeczywiście tym co jest potrzebne turniejom w ich "uatrakcyjnieniu". I tak powoli zaczął odsłaniać się projekt mający na celu promocje rozpisek stonowanych nagradzoanych punktami kompozycyjnymi, które przy odpowiednio napisanym CSie jako bazy przyznawania punktów kompozycyjnych lub ich odbierania, pozwoliłaby w "neutralny" sposób a nie "agresywny" zachęcać do bardziej wyrównanej gry czy też z uwagi na sam fakt istnienia chociażby symbolicznego istnienia takich "punktów kompozycyjnych" stopniowego zwiększania się ciekawych, różnorodnych, nie schematycznych rozpisek na turniejach.
W tym temacie skupiłbym się na dyskusji od storny organizacyjnej takiego projektu.
Chwilowo widzę taki sposób (napewno jest ich oczywiście więcej i liczę na Wasze pomysły).
- System kompozycyjny i CS układa i zatwierdza grono graczy z LS. Forumowicze uczestniczą również w tym projekcie w niezależnych wątkach poddając pomysły. Jednak LS ostatecznie wszystko zatwierdza.
Jeśli CS miałby został ułożony pod kątek każdej armii to powstałyby wątki na każdym forum związanym z poszczególną armią, które by podsuwały pomysły czy też projekty CS dla każdej armii. Wcześniej jednak należałoby wybrać szkielet kompozycyjny, na którym by można oprzeć budowę takiego CS'a (np. slotowy, procentowy etc.). Moderator wątku by w pierwszym poście składał i podsumowywałby wszelkie porpozycje i zmiany.
W związku z tematami dotyczącymi CS'ów oraz promocji nagradzania punktami rozpiski stonowane\klimatyczne powstał zarys projektu "Kultura Pisania Rozpisek".
Zarys projektu można znaleźć w temacie na podforum "Zlustrowane Forum Listy Ligowej":
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... c7f#233901
Ostatnimi czasy powstało kilka projektów CS'ów. Powstały liczne dyskusje na temat "bardzo mocnych" kombinacji rozpisek nowo wydanych armii i "upadku kultury pisania rozpisek" na turniejach. To ostatecznie zainspirowało wielu graczy do napisania jak i wzięcia udziału w utworzeniu CS'a. Mimo jednak starań nie doszło do wyklarowania odpowiednio "dokładnego" CS'a. Zaczęły też ponawiać się pytania czy zabranianie wystawianie niektórych jednostek lub ich kombinacji jest rzeczywiście tym co jest potrzebne turniejom w ich "uatrakcyjnieniu". I tak powoli zaczął odsłaniać się projekt mający na celu promocje rozpisek stonowanych nagradzoanych punktami kompozycyjnymi, które przy odpowiednio napisanym CSie jako bazy przyznawania punktów kompozycyjnych lub ich odbierania, pozwoliłaby w "neutralny" sposób a nie "agresywny" zachęcać do bardziej wyrównanej gry czy też z uwagi na sam fakt istnienia chociażby symbolicznego istnienia takich "punktów kompozycyjnych" stopniowego zwiększania się ciekawych, różnorodnych, nie schematycznych rozpisek na turniejach.
W tym temacie skupiłbym się na dyskusji od storny organizacyjnej takiego projektu.
Chwilowo widzę taki sposób (napewno jest ich oczywiście więcej i liczę na Wasze pomysły).
- System kompozycyjny i CS układa i zatwierdza grono graczy z LS. Forumowicze uczestniczą również w tym projekcie w niezależnych wątkach poddając pomysły. Jednak LS ostatecznie wszystko zatwierdza.
Jeśli CS miałby został ułożony pod kątek każdej armii to powstałyby wątki na każdym forum związanym z poszczególną armią, które by podsuwały pomysły czy też projekty CS dla każdej armii. Wcześniej jednak należałoby wybrać szkielet kompozycyjny, na którym by można oprzeć budowę takiego CS'a (np. slotowy, procentowy etc.). Moderator wątku by w pierwszym poście składał i podsumowywałby wszelkie porpozycje i zmiany.
kurcze.. to juz chyba trzeci czy czwarty temat o tworzeniu CS-ów..
czy wy przypadkiem nie przesadzacie?
raz na jakis czas mozna zagrac na smieszny CS (nie wazne czy to wymyslony przez jakiegos guru czy tez organizatora lokala), ale podsatwą i tak bedzie limited..
jak cos bedzie za mocne albo naduzywane to po prostu odpowiedni zakaz bedzie pokazywal sie w regulaminach, bo srodowisko w mniejszym czy wiekszym stopniu darzy do pewnej równowagi.. jesli najblizseze 4-5 turniejów wygraja demony to na pewno ktos wpadnie na pomysł jak je kreatywnie przyciac.
natomiast "kultura pisania rozpisek" nie ma nic wspolnego z ograniczeniami kompozycji.. niezaleznie od ograniczen bede wystepowały armie i rozpiski lepsze od innych...a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze.
by zmienic kulture pisania rozpisek mozna rozpczac kampanie społeczna.. moze reklama poprawnego pisania rozpisek.. jakis chwytliwe hasło.. czy cos w tym rodzaju...
czy wy przypadkiem nie przesadzacie?
raz na jakis czas mozna zagrac na smieszny CS (nie wazne czy to wymyslony przez jakiegos guru czy tez organizatora lokala), ale podsatwą i tak bedzie limited..
jak cos bedzie za mocne albo naduzywane to po prostu odpowiedni zakaz bedzie pokazywal sie w regulaminach, bo srodowisko w mniejszym czy wiekszym stopniu darzy do pewnej równowagi.. jesli najblizseze 4-5 turniejów wygraja demony to na pewno ktos wpadnie na pomysł jak je kreatywnie przyciac.
natomiast "kultura pisania rozpisek" nie ma nic wspolnego z ograniczeniami kompozycji.. niezaleznie od ograniczen bede wystepowały armie i rozpiski lepsze od innych...a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze.
by zmienic kulture pisania rozpisek mozna rozpczac kampanie społeczna.. moze reklama poprawnego pisania rozpisek.. jakis chwytliwe hasło.. czy cos w tym rodzaju...

Nie dlatego napisałem CS. CS ma normować grę turniejową, tj, pozwolić na (w miarę) wyrównaną walkę armia-armia, wyeliminować czynnik rozpiska-rozpiska oraz usunąć zjawisko turlasz kostkami - wygrywasz.Kal_Torak pisze: Ostatnimi czasy powstało kilka projektów CS'ów. Powstały liczne dyskusje na temat "bardzo mocnych" kombinacji rozpisek nowo wydanych armii i "upadku kultury pisania rozpisek" na turniejach. To ostatecznie zainspirowało wielu graczy do napisania jak i wzięcia udziału w utworzeniu CS'a.
pozdrawiam
Furion
Furion - przepraszam - która część wypowiedzi OP zainspirowała Cię do podzielenia się z nami własną wizją twojej jakże altruistycznej motywacji ?Nie dlatego napisałem CS. CS ma normować grę turniejową, tj, pozwolić na (w miarę) wyrównaną walkę armia-armia, wyeliminować czynnik rozpiska-rozpiska oraz usunąć zjawisko turlasz kostkami - wygrywasz.
OP stara się zrobić kolejny CS - moim zdaniem w założeniach może być lepszy od slotowego - pozwól mu na to - a to po co pisałeś swój CS jest chyba na 1 stronie twojego topicu

Kal_Torak - a jak byś widział premie za przewagę ptk ? - Tzn jak by były małe różnice to może tylko jakieś bardzo drobne modyfikacje - nawet samej rozgrywki ( zaczynanie first , przesunięcie jakiegoś elementu terenu , wskazanie przeciwnikowi którą jednostkę ma wystawić jako 1 itd ).
Asasello radziłbym przeczytać ponownie wątek bo chyba go nie zrozumiałeś.
Temat porusza kwestie "organizacyjne"
Po drugie nie chodzi tu o żadne granie na "CSie". CS jest potrzebny tylko aby móc wypunktowąć na jego podstawie "punkty kompozycyjne". Dlatego nie rozumiem po co piszesz o wejściu CSów do limited czy też zastępienie przez CS limited "ale podstawą będzie i tak limited".
Jeśli demony będą wygrywać większość turnieji to nie liczę że jakoś ich przytną, bo wtedy zaoponują osoby grające demonami. Następnie pójdzie argument: "Skoro przycinacie Demony, to przytnijcie VC i inne bardzo mocne armie". Poza tym nie o tym mowa w tym wątku.
Po trzecie to chyba jasne ze "kultura pisania rozpisek" nie spowoduje nagle zniknięcie armii "lepszych od innych". Wydaje mi się, że źle odczytałeś ten wątek. Poza tym nie wszyscy gracze wkładają do rozpiski to co najmocniejsze cyt. "a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze". Jeszcze z tak daleko posuniętym "poglądem/wnioskiem" względem WFB jeszcze się spotkałem.
Co do reklamy/kampanii spolecznej to same istnienie tych cyt. "kurcze...to już chyba trzeci czy czwarty temat o tworzeniu CS-ów.. czy wy wypadkiem nie przesadzacie" jest w pewnym sensie mniej lub bardziej "kampania społeczną" jak się wyraziłeś, którą jednocześnie zaproponowałeś i którą już na wstępie zanegowałeś czy też wyraziłeś względem niej dezaprobatę. Sama "Kultura pisania rozpisek" jest już w sobie hasłem, który już się nawet przyjmuje. Po czwarte system punktów kompozycyjnych adekwatny do punktów za malowanie sam w sobie jest właśnie częścią kampanii i reklamy promującej jak się wyraziłeś "poprawnego pisania rozpisek", w takim samym sensie i stopniu, jak punkty za malowanie na turniejach są aspektem promującym pomalowane armie na turniejach i wierz mi że jeśli nie byłoby punktów ani wymogu pomalowanych armii to amii pomalowanych byłoby znacznie mniej. Jeśli będą punkty za bardziej stonowane rozpiski to również pojawi się ich więcej ale napewno nie zatrzymają najmocniejszych wersji rozpisek tak samo jak punkty za malowanie nie spowodowaly ze kazdy jezdzi na turnieje z pomalowana armia (no chyba że to wymóg obowiązkowy jak np. na masterach)
Zatem wszelkie hasła, kampanie, pomysl, promocje są sta nie rozumiem przekazu twojego postu.
. Być może ująłem to za ogólnie.
Temat porusza kwestie "organizacyjne"
Po drugie nie chodzi tu o żadne granie na "CSie". CS jest potrzebny tylko aby móc wypunktowąć na jego podstawie "punkty kompozycyjne". Dlatego nie rozumiem po co piszesz o wejściu CSów do limited czy też zastępienie przez CS limited "ale podstawą będzie i tak limited".
Jeśli demony będą wygrywać większość turnieji to nie liczę że jakoś ich przytną, bo wtedy zaoponują osoby grające demonami. Następnie pójdzie argument: "Skoro przycinacie Demony, to przytnijcie VC i inne bardzo mocne armie". Poza tym nie o tym mowa w tym wątku.
Po trzecie to chyba jasne ze "kultura pisania rozpisek" nie spowoduje nagle zniknięcie armii "lepszych od innych". Wydaje mi się, że źle odczytałeś ten wątek. Poza tym nie wszyscy gracze wkładają do rozpiski to co najmocniejsze cyt. "a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze". Jeszcze z tak daleko posuniętym "poglądem/wnioskiem" względem WFB jeszcze się spotkałem.
Co do reklamy/kampanii spolecznej to same istnienie tych cyt. "kurcze...to już chyba trzeci czy czwarty temat o tworzeniu CS-ów.. czy wy wypadkiem nie przesadzacie" jest w pewnym sensie mniej lub bardziej "kampania społeczną" jak się wyraziłeś, którą jednocześnie zaproponowałeś i którą już na wstępie zanegowałeś czy też wyraziłeś względem niej dezaprobatę. Sama "Kultura pisania rozpisek" jest już w sobie hasłem, który już się nawet przyjmuje. Po czwarte system punktów kompozycyjnych adekwatny do punktów za malowanie sam w sobie jest właśnie częścią kampanii i reklamy promującej jak się wyraziłeś "poprawnego pisania rozpisek", w takim samym sensie i stopniu, jak punkty za malowanie na turniejach są aspektem promującym pomalowane armie na turniejach i wierz mi że jeśli nie byłoby punktów ani wymogu pomalowanych armii to amii pomalowanych byłoby znacznie mniej. Jeśli będą punkty za bardziej stonowane rozpiski to również pojawi się ich więcej ale napewno nie zatrzymają najmocniejszych wersji rozpisek tak samo jak punkty za malowanie nie spowodowaly ze kazdy jezdzi na turnieje z pomalowana armia (no chyba że to wymóg obowiązkowy jak np. na masterach)
Zatem wszelkie hasła, kampanie, pomysl, promocje są sta nie rozumiem przekazu twojego postu.
Wydaje mi się, że moja wypowiedź nawiązuje do tego co właśnie napisałeś, ale nie bezpośrednio. Sam fakt istnienia wymienonych "bardzo mocnych armii", pojawianie się schematów etc. doprowadziło do licznych dyskusji m.in. takich które by normowały grę turniejową, czynnik rozpiska-rozpiska itd. (czyli to co wymieniłeś. Myślałem, że to się rozumie samo przez siebieFurion pisze:Nie dlatego napisałem CS. CS ma normować grę turniejową, tj, pozwolić na (w miarę) wyrównaną walkę armia-armia, wyeliminować czynnik rozpiska-rozpiska oraz usunąć zjawisko turlasz kostkami - wygrywasz.Kal_Torak pisze: Ostatnimi czasy powstało kilka projektów CS'ów. Powstały liczne dyskusje na temat "bardzo mocnych" kombinacji rozpisek nowo wydanych armii i "upadku kultury pisania rozpisek" na turniejach. To ostatecznie zainspirowało wielu graczy do napisania jak i wzięcia udziału w utworzeniu CS'a.
pozdrawiam
Furion

co Ty chcesz organizowac, grupe specjalna.. kółko wzajemnej adoracji? wyłonisz grupe forumowiczów odpowiedzialnych za stworzenie jakiejs kosmicznej punktacji? Ja jakos tego nie widze.. po prostu powstanie z tego kolejny CS, tylko z innym podejsciem do ucinania stadardów i przegietych kombinacji.Kal_Torak pisze:Asasello radziłbym przeczytać ponownie wątek bo chyba go nie zrozumiałeś.
Temat porusza kwestie "organizacyjne"
Punkty kompozycyjne to tylko taki bardziej skomplikowany CS.. po 2-3 turniejach gracze znajdą zloty środek miedzy punktami, ktore moga dostac a mocą rozpiski.. i znów powstana schematyKal_Torak pisze: Po drugie nie chodzi tu o żadne granie na "CSie". CS jest potrzebny tylko aby móc wypunktowąć na jego podstawie "punkty kompozycyjne". Dlatego nie rozumiem po co piszesz o podstawie limited i graniach na CSach, bo ten temat tego nie dotyczy.

radze zastanowic sie dlaczego dziala DoW zostały zabronione przez limited...Kal_Torak pisze: Jeśli demony będą wygrywać większość turnieji to nie liczę że jakoś ich przytną, bo wtedy zaoponują osoby grające demonami. Następnie pójdzie argument: "Skoro przyciacie Demony, przytnijcie VC i inne bardzo mocne armie". Poza tym nie o tym mowa w tym wątku.
bo w prawie kazdym regulaminie organizatorzy dopisywali ze dziala DoW sa zabronione bo psują grę..
nie widze problemu by w ten sam sposob nie ograniczac zbyt mocnej armii

to co Ty chcesz urozmaicac rozpiski graczy, ktorzy nie graja schematami i biora róznorodne rozpiski na turnieje (czasem nawet klimatyczne)?Kal_Torak pisze: Po trzecie to chyba jasne ze "kultura pisania rozpisek" nie spowoduje nagle zniknięcie armii "lepszych od innych". Wydaje mi się, że źle odczytałeś ten wątek. Poza tym nie wszyscy gracze wkładają do rozpiski to co najmocniejsze cyt. "a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze". Jeszcze z tak daleko posuniętym "poglądem/wnioskiem" względem WFB jeszcze się spotkałem.
chyba cała tak ackja jest keirowan przeciw tym wszystkim graczom turniejowym co graja na standardach i przegietych rozpiskach.
nie ma po co ograniczac klimaciaży

czwarty temat prawie o tym samym nazwałbym juz spamem - mnie to w ogole nie rusza.. turnieje na CS-y (lub punkty kompozycyjne) były, sa i pewnie beda, ale podstawą bedzie i tak limitedKal_Torak pisze: Co do reklamy/kampanii spolecznej to same istnienie tych cyt. "kurcze...to już chyba trzeci czy czwarty temat o tworzeniu CS-ów.. czy wy wypadkiem nie przesadzacie" jest w pewnym sensie mniej lub bardziej "kampania społeczną"

Ja po prostu nie wierze w takie akcje... zorganizowałem juz kilka turniejów.. napisałem sporo regulaminów.. w tym ze scenariuszami i comp-scorami.. i jakos nie jestem sobie w stanie wyobrazic tego ze taka akcja nagle odmieni sposob gry na turniejach czy tez zmieni rozpiski.
poza tym nie widze tego by ktos z zewnatrz narzucał organizatorom to jakie maja robic regulaminy....
no chyba ze pomysł bedzie na tyle dobry ze organizatorowi sie spodoba

pozdrawiam i koncze wypowiedzi w tych 4 tematach o CS-ach


THE_END napisał:
Kal_Torak - a jak byś widział premie za przewagę ptk ? - Tzn jak by były małe różnice to może tylko jakieś bardzo drobne modyfikacje - nawet samej rozgrywki ( zaczynanie first , przesunięcie jakiegoś elementu terenu , wskazanie przeciwnikowi którą jednostkę ma wystawić jako 1 itd ).
Raczej myślałem nad samymi punktami liczonymi względem przeciwnika z którym rozgrywasz bitwę.
Innymi słowy:
Na turniej wysyłasz rozpiske. Organizatorzy turnieju na podstawie opracowanego systemu punktów kompozycyjnych sprawdzają o ile dana armia przekracza nazwijmy dopuszczalną normę. Dochodzi nowy dział obok punktów za malowanie, za wczęsniej wysłane rozpiski, za wyniki bitew, za punkty karne związane przedłuzeniem czasu gry, dochodzi jeszcze tabelka z punktami kompozycyjnymi. Rozpiska nazwijmy ją "stonowana" ma wyjściowe 0 punktów. Jeśli spotykają się przeciwnicy gdzie jedna armia spełnia kryteria "stonowanej rozpiski",a przeciwnik powiedzmy gra przysłowiowym "pornolem imprialnym" to gracz z rozpiską stonowaną otrzymuje do wyniku tyle punktów o ile przekroczył daną normę rozpiska "pornol". Organizatorzy wpisując wyniki patrzą że jeden przeciwnik miał o tyle i tyle punktów przekroczone i tyle ich dodaje do wyniku końcowego bitwy albo poprostu do wyniku generalnego po skończeniu bitwe jak to ma miejsce z punktami za malowanie.
Zależy mi aby było coś takiego chociażby w formie "symbolicznej" (od czegoś trzeba zacząć). Sęk w tym że brakuje w naszym hobby aspektu promujące ciekawe i niestandardowe rozpiski. Pisanie i układanie rozpisek jest dla mnie równie ważną częścią tej gry co malowanie czy same bitwy. Dziwi mnie że są punkty karne, są punkty za wczęsniej wysłae rozpiski i inne formy ale nie ma punktów kompozycyjnych, żważywszy że po tematach związanych z CSem i samej "kulturze pisania rozpisek w Polsce" punkty kompozycyjne bardzo by się przydały. Uważam że miałyby równie poztywny wpływ na hobby grę co punkty za malowanie, bo granie przeciw nieposkalejanej/sproxowanej/niepomalowanej armii jest mało ciekawe, tak samo jak granie z wygiętą rozpiską (oczywiście wielu to nie przeszkadza, a równie wielu przeszkadza).
Punkty kompozycyjne to również najbardziej neutralna forma wpływu na rozpiskę w przeciwieństwie do CS'a. Wiele osób również wypowiadało się że zamiast CSów bardziej widziałaby jakąś formę promocji rozpisek "stonowanych" na turniejach. Sta w końcu i ten temat. Przy okazji powstałby rownież CS, na którym by się opierały punkty kompozycyjne.
Assasello żadną grupe specjalną tylko dyskusyjną, jak to jest normalnie na forum. Poza tym jak wcześniej pisałem czekam na komentarze LS.
Znajdą nie znajdą ten złoty środek - nic takiego nie było to przewidzieć nie możesz, a mi może wystarczyć jak wielokrotnie pisałem chociaż wymiar symboliczny.
Jeśli chodzi o DoW to zupełnie inna bajka. To armia która została zbanowana przez GW. Wycofane figurki, niewiele osób które nię gra etc. DoW pozostały z uwagi na te grono graczy, które jeszcze grają tą amią. Zakaz dział nie godził w żaden AB. Jeśli chcesz to zrób podobny zakaz z jakąś jednostką w konkretnym AB to będziesz mógł poznać reakcje graczy na ten pomysł.
Zupełnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi:
"to co Ty chcesz urozmaicac rozpiski graczy, ktorzy nie graja schematami i biora róznorodne rozpiski na turnieje (czasem nawet klimatyczne)?
chyba cała tak ackja jest keirowan przeciw tym wszystkim graczom turniejowym co graja na standardach i przegietych rozpiskach.
nie ma po co ograniczac klimaciaży"
Wypowiedz wogóle nie związana z tym o czym pisałeś. Jesli nie zauważyłeś odniosłem się do poprzedniego Twojego zdania: "a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze".
Kal_Torak - a jak byś widział premie za przewagę ptk ? - Tzn jak by były małe różnice to może tylko jakieś bardzo drobne modyfikacje - nawet samej rozgrywki ( zaczynanie first , przesunięcie jakiegoś elementu terenu , wskazanie przeciwnikowi którą jednostkę ma wystawić jako 1 itd ).
Raczej myślałem nad samymi punktami liczonymi względem przeciwnika z którym rozgrywasz bitwę.
Innymi słowy:
Na turniej wysyłasz rozpiske. Organizatorzy turnieju na podstawie opracowanego systemu punktów kompozycyjnych sprawdzają o ile dana armia przekracza nazwijmy dopuszczalną normę. Dochodzi nowy dział obok punktów za malowanie, za wczęsniej wysłane rozpiski, za wyniki bitew, za punkty karne związane przedłuzeniem czasu gry, dochodzi jeszcze tabelka z punktami kompozycyjnymi. Rozpiska nazwijmy ją "stonowana" ma wyjściowe 0 punktów. Jeśli spotykają się przeciwnicy gdzie jedna armia spełnia kryteria "stonowanej rozpiski",a przeciwnik powiedzmy gra przysłowiowym "pornolem imprialnym" to gracz z rozpiską stonowaną otrzymuje do wyniku tyle punktów o ile przekroczył daną normę rozpiska "pornol". Organizatorzy wpisując wyniki patrzą że jeden przeciwnik miał o tyle i tyle punktów przekroczone i tyle ich dodaje do wyniku końcowego bitwy albo poprostu do wyniku generalnego po skończeniu bitwe jak to ma miejsce z punktami za malowanie.
Zależy mi aby było coś takiego chociażby w formie "symbolicznej" (od czegoś trzeba zacząć). Sęk w tym że brakuje w naszym hobby aspektu promujące ciekawe i niestandardowe rozpiski. Pisanie i układanie rozpisek jest dla mnie równie ważną częścią tej gry co malowanie czy same bitwy. Dziwi mnie że są punkty karne, są punkty za wczęsniej wysłae rozpiski i inne formy ale nie ma punktów kompozycyjnych, żważywszy że po tematach związanych z CSem i samej "kulturze pisania rozpisek w Polsce" punkty kompozycyjne bardzo by się przydały. Uważam że miałyby równie poztywny wpływ na hobby grę co punkty za malowanie, bo granie przeciw nieposkalejanej/sproxowanej/niepomalowanej armii jest mało ciekawe, tak samo jak granie z wygiętą rozpiską (oczywiście wielu to nie przeszkadza, a równie wielu przeszkadza).
Punkty kompozycyjne to również najbardziej neutralna forma wpływu na rozpiskę w przeciwieństwie do CS'a. Wiele osób również wypowiadało się że zamiast CSów bardziej widziałaby jakąś formę promocji rozpisek "stonowanych" na turniejach. Sta w końcu i ten temat. Przy okazji powstałby rownież CS, na którym by się opierały punkty kompozycyjne.
Assasello żadną grupe specjalną tylko dyskusyjną, jak to jest normalnie na forum. Poza tym jak wcześniej pisałem czekam na komentarze LS.
Znajdą nie znajdą ten złoty środek - nic takiego nie było to przewidzieć nie możesz, a mi może wystarczyć jak wielokrotnie pisałem chociaż wymiar symboliczny.
Jeśli chodzi o DoW to zupełnie inna bajka. To armia która została zbanowana przez GW. Wycofane figurki, niewiele osób które nię gra etc. DoW pozostały z uwagi na te grono graczy, które jeszcze grają tą amią. Zakaz dział nie godził w żaden AB. Jeśli chcesz to zrób podobny zakaz z jakąś jednostką w konkretnym AB to będziesz mógł poznać reakcje graczy na ten pomysł.
Zupełnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi:
"to co Ty chcesz urozmaicac rozpiski graczy, ktorzy nie graja schematami i biora róznorodne rozpiski na turnieje (czasem nawet klimatyczne)?
chyba cała tak ackja jest keirowan przeciw tym wszystkim graczom turniejowym co graja na standardach i przegietych rozpiskach.
nie ma po co ograniczac klimaciaży"
Wypowiedz wogóle nie związana z tym o czym pisałeś. Jesli nie zauważyłeś odniosłem się do poprzedniego Twojego zdania: "a gracze zawsze wezma do rozpiski to co najmocniejsze".
Moim zdaniem jedynym systemem który tak naprawdę ma szansę zaistnieć w realnej grze jest coś na kształt punktów za pisanie rozpisek. System ten nazywany będzie dalej CPS ( composition point system ).
Punkty będzie otrzymywało się za rozpiskę zgodnie z ogólnie znanym i dostępnym taryfikatorem. Penalizowane będą kombinacje które w ogólnym odczuciu graczy są za mocne. Premiowane te które wprowadzają element zaskoczenia i nowatorstwa na stoły.
W zależności od różnicy punktowej pomiędzy rozpiskami gracz będzie otrzymywał różne bonusy. Spowoduje to sytuację w której przegięta rozpiska przychodząc na turniej będzie się musiała liczyć z tym że każda gra będzie wiązała się z kolejnymi wyzwaniami. Takimi jak przeciwnik zaczynający 1-szy itd
Główne założenie jest takie że ludzie nigdy nie zgodzą się na jakiekolwiek ograniczenie tego co mogą wystawiać - natomiast realne jest wprowadzenie zasad promujących pewne ustawienia.
Takie rzeczy jak zakaz dublowania rarów można spokojnie zamienić na -X za zdublowaną jednostkę rare ...
Continuum nagród dla gracza z bardziej przyjazną rozpiską powinno być dosyć szerokie.
Oto kilka moich propozycji
- Zaczynanie jako 1.
- Przeciwnik wystawia 3 swoje jednostki jako 1 zamiast jednej.
- Zaczynanie jako pierwszy i dodatkowo wybór strony.
- Przejrzenie rozpiski przeciwnika.
- Może wystawić po wybraniu strony jeden element terenu wybrany przez siebie.
- Kombinacje powyższych.
- Do tego jako ostateczność - przy olbrzymich różnicach między rozpiskami - do VP dla przeciwnika ( np bazowo 17:3 a nie 20:0 ).
- Zmianę rozpiski.
- itd ...
CPS ma tą przewagę nad normalnymi slotowymi że wprawdzie umożliwia przyniesienie 4+2 , recastowych vampów , 26 PD - ale uniemożliwia wygranie tym turnieju - jeśli różnica jest kolosalna wchodzi ostatni ptk - player wyciąga rozpiskę z kieszeni i mówi - będę grał jednak tym ...
Wszystko to proste - daje więcej kontroli nikt nie musi kupować nowych modeli i jest git
a tak na serio co o tym myślicie ?
Punkty będzie otrzymywało się za rozpiskę zgodnie z ogólnie znanym i dostępnym taryfikatorem. Penalizowane będą kombinacje które w ogólnym odczuciu graczy są za mocne. Premiowane te które wprowadzają element zaskoczenia i nowatorstwa na stoły.
W zależności od różnicy punktowej pomiędzy rozpiskami gracz będzie otrzymywał różne bonusy. Spowoduje to sytuację w której przegięta rozpiska przychodząc na turniej będzie się musiała liczyć z tym że każda gra będzie wiązała się z kolejnymi wyzwaniami. Takimi jak przeciwnik zaczynający 1-szy itd
Główne założenie jest takie że ludzie nigdy nie zgodzą się na jakiekolwiek ograniczenie tego co mogą wystawiać - natomiast realne jest wprowadzenie zasad promujących pewne ustawienia.
Takie rzeczy jak zakaz dublowania rarów można spokojnie zamienić na -X za zdublowaną jednostkę rare ...
Continuum nagród dla gracza z bardziej przyjazną rozpiską powinno być dosyć szerokie.
Oto kilka moich propozycji
- Zaczynanie jako 1.
- Przeciwnik wystawia 3 swoje jednostki jako 1 zamiast jednej.
- Zaczynanie jako pierwszy i dodatkowo wybór strony.
- Przejrzenie rozpiski przeciwnika.
- Może wystawić po wybraniu strony jeden element terenu wybrany przez siebie.
- Kombinacje powyższych.
- Do tego jako ostateczność - przy olbrzymich różnicach między rozpiskami - do VP dla przeciwnika ( np bazowo 17:3 a nie 20:0 ).
- Zmianę rozpiski.
- itd ...
CPS ma tą przewagę nad normalnymi slotowymi że wprawdzie umożliwia przyniesienie 4+2 , recastowych vampów , 26 PD - ale uniemożliwia wygranie tym turnieju - jeśli różnica jest kolosalna wchodzi ostatni ptk - player wyciąga rozpiskę z kieszeni i mówi - będę grał jednak tym ...
Wszystko to proste - daje więcej kontroli nikt nie musi kupować nowych modeli i jest git

a tak na serio co o tym myślicie ?
Jak dla mnie za bardzo zamieszane. Już chyba wolałbym mozliwość pisania rozpiski pod przeciwnika z którym gram.THE_END pisze:
a tak na serio co o tym myślicie ?
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
najlepszym rozwiązaniem jest mirror
najpierw grasz armią przeciwnika, później swoją. Przetestowałem = zero przegięc. Kazdy gra tym czym lubi. Szkoda ze na 2250 sie to nie uda
.... 



nie wszyscy lubią jak im obcy ludzie figurki dotykająShakin' Dudi pisze:najlepszym rozwiązaniem jest mirrornajpierw grasz armią przeciwnika, później swoją. Przetestowałem = zero przegięc. Kazdy gra tym czym lubi. Szkoda ze na 2250 sie to nie uda
....
moim też ale napisanie tego w obecnej sytuacji na tym forum - vide 40 stron tematu o CS Furiona, który doprowadziło do tego że więcej osób jest na nie dla tego systemu niż na początku - jest nie możliwe.THE_END pisze:Moim zdaniem jedynym systemem który tak naprawdę ma szansę zaistnieć w realnej grze jest coś na kształt punktów za pisanie rozpisek. System ten nazywany będzie dalej CPS ( composition point system ).
w dodatku wymagało by to bieżących aktualizacji, w związku z nowymi bookami.
jedynym sensownym rozwiązaniem jest albo wybranie grupy np. 5 ludzi, którzy by się tym zajęli, na jakimś zamkniętym forum, jak LS. Ale wybór ich i późniejsze przyjmowanie tego co napiszą, to już byłaby czysta fikcja.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
wrecz przeciwnie. rozwiazanie swietne i zabawa przednia. Ludzie daja wtedy ciekawe, nieprzegiete rozpy, dodatkowo masz okazje pograc innymi armiami... super sprawaGrazbird pisze:hmmm..turniej mecz-rewanż armia przeciwnika
sorki.. ja np gram krasiami..i nie zamierzam dotykac się jakichś demonów czy innych zielonych
dla mnie rozwiązanie kichowate

jedynym minusem jest to ze turnieju na wiekszy format nie poprowadzisz

Był taki turniej w Wawie kiedyś
Fajna sprawa tylko co do pkt to chyba z 1500, bo rozgrywasz 2 bitwy. Można się zamienić armią lub jak nie chcesz to zagrać drugi raz- rewanż 

