No może nie jest to defens sensu stricto, ale próbowałem wykminić coś, co nie musi wszystkim co ma iść do przodu... choć może
Z resztą, co będę mówić, obczajcie:
Tyrant, GW, HA, luck 325 pts
- longstrider (+1Mv),
- Greyback belt (no penalties for difficult terrain, -1 to hot in HtH)
- wyrdstone necklace (5+WSv)
- greedy fist (6+ Sv, all saved hits destroy a magic weapon)
Butcher, 180 pts
- bangstick (bouns D6 S4, lev.3)
- scroll
Butcher, tooth, 180 pts
- skull mantle (-1 Ld for all tests caused by the bearer)
- scroll
Butcher, 180 pts
- hellheart (one use only, during opponent's magic phase all doubles are miscasts using ogre miscast table)
3x 3 Ogre Bulls, fisty, muzyk 130 pts
2x 20 gnoblarów 40 pts
9 trapperów 54 pts
7 irongutow, standard, muzyk, look, 406 pts
- ragbanner (3D6 for panic tests discarding the highest)
3 Scraplauncha
2 cannony DoW
Co o tym sądzicie?
Wiadomo, że nie jest to typowy defens. Chodzi o to, żeby trochę postrzelac ze śmieciarek i cannonów. Jeśli trafię na mniejsze strzelanie, stoję i czekam. Jeśli na większe - idę i strzelam Bardzo mi brakuje dżordżów, dlatego zastanawiam się nad opcją 1 cannon, 1 dżordż.
Gnabla Powa! Defens ogrowy na 2,5k
Dzordze naprawde nie sa zadobre. Wychodza w niewiadoko ktorej turze ( przewaznie 3-4 no i kolejna tura na szarze 4-5). Jak na model ktory wykona tylko jedna- 2 rzeczy to szkoda mi slotu rare.
Co do tyranta to jakos nie widze potrzeby tego paska. No czasami mozna sie zaczaic kolo lasu i zaszarozwac ale na takie przeszkadzajki tak latwo bym nie liczyl. Greedy fist jest jak najbardziej bezuzytecznym itemem. Jak wykonasz sava zadana przez ta bron to ja niszyczsz. Naewno nie wykonasz. ,sytuacja przecietna heroa atakuje z jakiegos magical itema 5S to masz sava na 6 o ile nie bedzie gorzej. Szkoda pk naprawde.
HellHeart jest bardziej zabujcze na twoich Trzech butcherow niz na przeciwnika... Ja bym ryzykowal miscasta w takim wypadku za wszelka cene!
Fisty w Ironach to bardzo zly pomysl. Albo dajesz dwie bronie odrazu - taniej albo fisty i armora ( drogie ale jedyne zastosowanie fista). Na zasieg nie daje ci armora zadnego a w walce na 5+ to i tak nie robi roznicy...
7 Ironow ? ojej drogi klocek ktory da sie wystrzelac bez wiekszych problemow. Ja bym postawil na wiecej mniejszych. Po co ci testy paniki ? tak naprawde zadko kiedy bedziesz je zdawal...
3 scrap launchery to jest klimacik. Niestety ta sila 7. Pare razy sprawdzialem taka kombinacje 3x smieciary. Wynik jest taki ze jedna strzela , druga wali po naszych a czwarta sie rozwala bo jedzie w losowym kierunku... O tyle o ile 1 nie tak czesto ma misfire to o trzech nie chce myslec. Jedna taka szarza w nasze odzialy moze przeweazyc o bitwie.
Canony.. ah... eh. Wedlug mnie jest to troche nie klimatyczne i kupy sienie trzyma. Nie sa zle, genialne z d3ranami tez masterami nie sa. W takiej rospisce ciezko o cokolwiek innego ale licz sie z tym ze na ture jedna maszyna bedzie ci wybuchac.
Rospiska nietypowa ale nie sadze ze zdziala cuda... :/
Tyrantowi daj mzoe jeszcze Handguny jak szalec to szalec
Co do tyranta to jakos nie widze potrzeby tego paska. No czasami mozna sie zaczaic kolo lasu i zaszarozwac ale na takie przeszkadzajki tak latwo bym nie liczyl. Greedy fist jest jak najbardziej bezuzytecznym itemem. Jak wykonasz sava zadana przez ta bron to ja niszyczsz. Naewno nie wykonasz. ,sytuacja przecietna heroa atakuje z jakiegos magical itema 5S to masz sava na 6 o ile nie bedzie gorzej. Szkoda pk naprawde.
HellHeart jest bardziej zabujcze na twoich Trzech butcherow niz na przeciwnika... Ja bym ryzykowal miscasta w takim wypadku za wszelka cene!
Fisty w Ironach to bardzo zly pomysl. Albo dajesz dwie bronie odrazu - taniej albo fisty i armora ( drogie ale jedyne zastosowanie fista). Na zasieg nie daje ci armora zadnego a w walce na 5+ to i tak nie robi roznicy...
7 Ironow ? ojej drogi klocek ktory da sie wystrzelac bez wiekszych problemow. Ja bym postawil na wiecej mniejszych. Po co ci testy paniki ? tak naprawde zadko kiedy bedziesz je zdawal...
3 scrap launchery to jest klimacik. Niestety ta sila 7. Pare razy sprawdzialem taka kombinacje 3x smieciary. Wynik jest taki ze jedna strzela , druga wali po naszych a czwarta sie rozwala bo jedzie w losowym kierunku... O tyle o ile 1 nie tak czesto ma misfire to o trzech nie chce myslec. Jedna taka szarza w nasze odzialy moze przeweazyc o bitwie.
Canony.. ah... eh. Wedlug mnie jest to troche nie klimatyczne i kupy sienie trzyma. Nie sa zle, genialne z d3ranami tez masterami nie sa. W takiej rospisce ciezko o cokolwiek innego ale licz sie z tym ze na ture jedna maszyna bedzie ci wybuchac.
Rospiska nietypowa ale nie sadze ze zdziala cuda... :/
Tyrantowi daj mzoe jeszcze Handguny jak szalec to szalec
@ Misiek
moim zdaniem dzordza są naprawdę dobra i to niekoniecznie w wydaniu typowym na maszyny, ale po to, by zaszarżować kluczowy silny klocek i przetrzymać go na 2-3 tury combatu (wówczas inny oddział ładnie się ustawia na flance i szarżuje od boku) - naprawdę to mój sprawdzony patent i bardzo przyjemnie się sprawdza.
Tyrant ma być wersją biegającą - biegający swobodnie po lasach 14" - wydaje mi się ze jest fajną opcją, choć oczywiście istnieją silniejsze - póki co chcę przetestować jak będzi się sprawdzał w opcji mobilnej. Greedy fist jest tylko po to, żeby podnieść mu save'a o 1, na jego magczine wlasciwosci nie liczę wogóle
Z hellheartem też się mocno zastanawiam, ogólnie wymiana na chociażby jednego scrolla i siege breakera jest jak najbardziej możliwa
Fisty biorę zawsze - kosztują 1 pkt więcej od additionali, a tak to przynajmniej wyswiga bede miał
Duży klocek ironów ostatnio mi się zaczyna bardzo sprawdzać - trzeba z nim uważać bardzo i uważnie grać, ale naprawdę daje radę - strata nawet 2-3 ironów nie boli mnie wogóle i przede wszystkim nie obniża wartości bojowej unitu. A ragbanner ostatnio kusi mnie coraz bardziej, szczególnie jak ostatnio coraz częściej ironi z butcherem i tyrantem/bruiserem uciekają mi za stół lub w ostatniej turze. To naprawdę boli. No ale wiadomo- brak warbannera też nie jest przyjemną opcją.
Śmieciary... muszę je mocno przetestować bo wydają mi się użyteczne, ale bardzo losowe. Tu testy są konieczne żeby cokolwiek powiedzieć.
Cannony: gram na codzień DoW i wiem, że są potężne, wiadomo nie są to imperialne czy dwarfickie, aczkolwiek ładnie ściągają inne maszyny, klocki, kawę czy inne badziewia (o ograch nie wspomnę ) I nie wybuchają tak często - szybciej już coś je zdejmuje niż same się rozpadają
Zdaję sobię sprawę, że rozpa nie jest silna, ale próbuje coś eksperymentować, może wypracuje sobie jakiś inny standard niż zwykle? Aczkolwiek dzisiaj na sparring z dwarfami stwierdziłem, że nie będę brał 3 śmieciarek - w tym przypadku to naprawdę jest strata punktów
moim zdaniem dzordza są naprawdę dobra i to niekoniecznie w wydaniu typowym na maszyny, ale po to, by zaszarżować kluczowy silny klocek i przetrzymać go na 2-3 tury combatu (wówczas inny oddział ładnie się ustawia na flance i szarżuje od boku) - naprawdę to mój sprawdzony patent i bardzo przyjemnie się sprawdza.
Tyrant ma być wersją biegającą - biegający swobodnie po lasach 14" - wydaje mi się ze jest fajną opcją, choć oczywiście istnieją silniejsze - póki co chcę przetestować jak będzi się sprawdzał w opcji mobilnej. Greedy fist jest tylko po to, żeby podnieść mu save'a o 1, na jego magczine wlasciwosci nie liczę wogóle
Z hellheartem też się mocno zastanawiam, ogólnie wymiana na chociażby jednego scrolla i siege breakera jest jak najbardziej możliwa
Fisty biorę zawsze - kosztują 1 pkt więcej od additionali, a tak to przynajmniej wyswiga bede miał
Duży klocek ironów ostatnio mi się zaczyna bardzo sprawdzać - trzeba z nim uważać bardzo i uważnie grać, ale naprawdę daje radę - strata nawet 2-3 ironów nie boli mnie wogóle i przede wszystkim nie obniża wartości bojowej unitu. A ragbanner ostatnio kusi mnie coraz bardziej, szczególnie jak ostatnio coraz częściej ironi z butcherem i tyrantem/bruiserem uciekają mi za stół lub w ostatniej turze. To naprawdę boli. No ale wiadomo- brak warbannera też nie jest przyjemną opcją.
Śmieciary... muszę je mocno przetestować bo wydają mi się użyteczne, ale bardzo losowe. Tu testy są konieczne żeby cokolwiek powiedzieć.
Cannony: gram na codzień DoW i wiem, że są potężne, wiadomo nie są to imperialne czy dwarfickie, aczkolwiek ładnie ściągają inne maszyny, klocki, kawę czy inne badziewia (o ograch nie wspomnę ) I nie wybuchają tak często - szybciej już coś je zdejmuje niż same się rozpadają
Zdaję sobię sprawę, że rozpa nie jest silna, ale próbuje coś eksperymentować, może wypracuje sobie jakiś inny standard niż zwykle? Aczkolwiek dzisiaj na sparring z dwarfami stwierdziłem, że nie będę brał 3 śmieciarek - w tym przypadku to naprawdę jest strata punktów
Jak na 2,5k to jest to BARDZO mała armia.
3 Scraplaunchery? A w co będą strzelać? 2 - to moim zdaniem maksimum. Ze zbyt wieloma armiami nie będą ci potrzebne.
Po drugie, przeciwko niektórym armiom będą musiały się po prostu schować (imperium, krasnale). A to za dużo punktów utopionych w nic nie robiące rydwano-klopy.
Tyrant - bardzo słaby- Longstrider - ok. Ale jak już chcesz biegać sam, to czemu nie Bullgut? Przynajmniej łamiesz szeregi.
Hellheart jest super - jasne że zdaży ci się czasem miscast 1, ale jak często? To częściej powstrzymuje przeciwnika (który ryzykuje więcej niż ty).
Ja zdecydowanie rozbiłbym za dużych Ironów na 2 oddziały.
Opcja 1 cannon/1 Gorger - moim zdaniem słaba. Gorger, jak wyjdzie w 3-4 turze to już prawie tak jakby go nie było. Przy parze - maksymalizujesz szansę na wyjście w 2 turze. A 2 cannony na pewno będą miały coś do powiedzenia.
To jest dziwna armia - kontrowo/czekająca. Szkoda tylko, że ogry nie mogą szarżować przez Gnoblary
Ale na pewno z niektórymi przeciwnikami ma sens.
Pomysł na Siegebreakera - ja nie rozumiem czemu nie brać Tenderisera? Jest o niebo lepszy. Co jak co, ale zabijanie Treemana na raz to nie w kij dmuchał.
3 Scraplaunchery? A w co będą strzelać? 2 - to moim zdaniem maksimum. Ze zbyt wieloma armiami nie będą ci potrzebne.
Po drugie, przeciwko niektórym armiom będą musiały się po prostu schować (imperium, krasnale). A to za dużo punktów utopionych w nic nie robiące rydwano-klopy.
Tyrant - bardzo słaby- Longstrider - ok. Ale jak już chcesz biegać sam, to czemu nie Bullgut? Przynajmniej łamiesz szeregi.
Hellheart jest super - jasne że zdaży ci się czasem miscast 1, ale jak często? To częściej powstrzymuje przeciwnika (który ryzykuje więcej niż ty).
Ja zdecydowanie rozbiłbym za dużych Ironów na 2 oddziały.
Opcja 1 cannon/1 Gorger - moim zdaniem słaba. Gorger, jak wyjdzie w 3-4 turze to już prawie tak jakby go nie było. Przy parze - maksymalizujesz szansę na wyjście w 2 turze. A 2 cannony na pewno będą miały coś do powiedzenia.
To jest dziwna armia - kontrowo/czekająca. Szkoda tylko, że ogry nie mogą szarżować przez Gnoblary
Ale na pewno z niektórymi przeciwnikami ma sens.
Pomysł na Siegebreakera - ja nie rozumiem czemu nie brać Tenderisera? Jest o niebo lepszy. Co jak co, ale zabijanie Treemana na raz to nie w kij dmuchał.
Pamietaj ze nadal niewidzisz przez lasy itp. to jest najwiekszy minus tego przedmiotu. Ja wole wystawic yheti zamiast uzywac tej zabawki. Taki kloc jest szerszy i jak jeden widzi przeciwnika a on napewno nie jest w stanie zaszarzowac nas to plan dziala. Tyrant jako samotna jednostka na
Dwarfy to niestewty bardzo zly pomysl. Zejdzie od canona organkow kowadelka itp.
Hell heart tak naprawde jest bardziej zabujczy jezeli to ty masz 3 butcherow. Jako jeden butcher i kontra dloa czarowanie jest to wedlug mnie jedyna opcja.
Smieciary tak na dobra sprawde sa dosc dobre ale LOSOWE. Moga ci rozwalic pol armi Ja mam doswiadczenie ze jednak ten m,isfire wypada i jest bardzo bolesny.
Butcherowi nie mozesz wziasc Sidgebreakera i dispelscrola bo wychodzisz po za limit 50pk. Mozna dac Sidga i skula to juz lepiej. Ja czasami uzywam Sword of might i dispela czy jakiegokolwiek innego itema. SoM naprawde sie sprawdza.
Thunderiser jest bardzo fajny, na krasie natomiast uzywam thundermancy. Atak jak z katapulty ostatnio ladnie rzeza. Problem taki ze wychodzi na teoretycznym 3+ rzucie. Kolejny bardzo losowy item.
Co do tego kloca ironow to powiem ci ze ja wole uzyc wiekszej ilosci kolockow. Jak przeciwnik mnie zaszarzuje na taki kloc to i tak go przelami na dobra sprawe...
Co do DoW i canonow to owszem sa mocne ale jak dla mnie to jest bezczeszczenie rospisek. Gorge na odbra sprawde nie dojdzie do waznych elementow gry wtedy kiedy jest potrzebny. Wystawiam bym go przewaznie zawsze jakby nie wychopdzil z krawedzi albo mogl odrazu szarzowac JA gram zawsze na Rhinox riderach ( 2>2k) i nie ma opcji zebym zmienil) ale w tym przypadku sie nie sprawdza raczej chociaz bardzo ladnie przytrzymuja przecinika na zasieg.
Rospa nie jest taka slaba. Trzeba miec do niej tylko farta bo jej losowosc mnie przeraza
Raz smieciara rozwalila mi jednym strzalem 11 Ironbrekerwo! mam nadzieje ze padnie rekord.
Dwarfy to niestewty bardzo zly pomysl. Zejdzie od canona organkow kowadelka itp.
Hell heart tak naprawde jest bardziej zabujczy jezeli to ty masz 3 butcherow. Jako jeden butcher i kontra dloa czarowanie jest to wedlug mnie jedyna opcja.
Smieciary tak na dobra sprawde sa dosc dobre ale LOSOWE. Moga ci rozwalic pol armi Ja mam doswiadczenie ze jednak ten m,isfire wypada i jest bardzo bolesny.
Butcherowi nie mozesz wziasc Sidgebreakera i dispelscrola bo wychodzisz po za limit 50pk. Mozna dac Sidga i skula to juz lepiej. Ja czasami uzywam Sword of might i dispela czy jakiegokolwiek innego itema. SoM naprawde sie sprawdza.
Thunderiser jest bardzo fajny, na krasie natomiast uzywam thundermancy. Atak jak z katapulty ostatnio ladnie rzeza. Problem taki ze wychodzi na teoretycznym 3+ rzucie. Kolejny bardzo losowy item.
Co do tego kloca ironow to powiem ci ze ja wole uzyc wiekszej ilosci kolockow. Jak przeciwnik mnie zaszarzuje na taki kloc to i tak go przelami na dobra sprawe...
Co do DoW i canonow to owszem sa mocne ale jak dla mnie to jest bezczeszczenie rospisek. Gorge na odbra sprawde nie dojdzie do waznych elementow gry wtedy kiedy jest potrzebny. Wystawiam bym go przewaznie zawsze jakby nie wychopdzil z krawedzi albo mogl odrazu szarzowac JA gram zawsze na Rhinox riderach ( 2>2k) i nie ma opcji zebym zmienil) ale w tym przypadku sie nie sprawdza raczej chociaz bardzo ladnie przytrzymuja przecinika na zasieg.
Rospa nie jest taka slaba. Trzeba miec do niej tylko farta bo jej losowosc mnie przeraza
Raz smieciara rozwalila mi jednym strzalem 11 Ironbrekerwo! mam nadzieje ze padnie rekord.
Dwa odzialy trapersow sa naprawde nieprzydatne. Te jednsotki zadko kiedy dobrze sie psisuja z reszta. Hunter jest dosc drogi i bardzo altwo mzoe zejsc od strzelania, zabiera tez slot hero a butcher jest duzo lepszy od niego.Spirit pisze:a może hunter, strzela, daje też extra oddział traperów, oraz strzelający maneatersi z bracami handgunów+tyranata do nich z bracem?nieżle strzelają i mało przyjemnie się ich szarżuje...
Maneatersiw z handgunami moze i strzelaja dosc dobrze ale jest to bardzo bardzo drogi odzial ktory jeszcze latwiej spada od strzelania.
Jezeli chodzi o klimat tej rospy to ciezki mo zrobic jakeis gruntowne zmiany. Scrapy nawet daja rade, canony tez Butcherzy w czyms takim to podstawa.
Tyranta bym zrobil inengo i rozlozyl odzial ironow. moze cos jeszcze ale trzeba bylo by to przetestowac bardziej
Jeśli chodzi o trappersów to dla mnie ta jednostka wymiata, naprawdę, uwielbiam ją i to nie tylko z powodu prześlicznych modeli.
A na dwarfy to wogóle masakrują - wyobraźcie sobie szarżę łączoną na maszyny lub klocki takim oddziałem za 50 pts - wiadomo, odbijają się, ale.... hate do greenskinów sprawia, że muszą gonić no i obsługa wraca przez następne milion tur do swojej maszyny
A na dwarfy to wogóle masakrują - wyobraźcie sobie szarżę łączoną na maszyny lub klocki takim oddziałem za 50 pts - wiadomo, odbijają się, ale.... hate do greenskinów sprawia, że muszą gonić no i obsługa wraca przez następne milion tur do swojej maszyny