Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

5. Dajemy że wszystko co pod wzornikiem jest trafiane z automatu nie rzucamy 4+
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ostatnio jakoś wolno idzie głosowanie niestety, stąd wolniejsze tempo prac. Myślę, że kiedy skończymy kapłanów - została do ustalenia właściwie wyłącznie kwestia statystyk High Priest of Ulric - zabierzemy się za piechotę. Później zrobimy inżyniera z maszynami (poza czołgiem), następnie kawalerię + Grand Master, a na końcu całą resztę (fasty + czołg).

Tu moje pytanie: ustaliliśmy, że piechota jako całość, nie dostanie dodatkowej zasady specjalnej. Co myślicie jednak o pomyśle, aby oddziały State Troops (lub cała piechota, choć to chyba gorszy pomysł) dostawały darmową grupę dowodzenia:
a) same z siebie
b) w powiązaniu z General of the Empire (jeszcze jeden plus na korzyść tego Pana)?

Wpłynie to na niższy koszt oddziału, a więc jednoczesne poprawienie stosunku jakość/cena (a na tym chyba musimy się skoncentrować).

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Chciałem przeprosić za nie branie od jakiegoś czasu udziału w głosowaniach ale dotyczą one modlitw a ja jakoś nawet do tych Sigmarskich nie jestem przekonany (nie żeby nie były dobre ale na 4+ rozprasza byle kto a jak już wejdzie to tylko na chwile) i chciałem zobaczyć jak inni zagłosują.

Co do CG za free to w moim AL tak było tylko bym cenę utrzymał/zmniejszył nawet po poprawce dla włócznika i halabardnika.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

ismael pisze: Co myślicie jednak o pomyśle, aby oddziały State Troops (lub cała piechota, choć to chyba gorszy pomysł) dostawały darmową grupę dowodzenia:
a) same z siebie
b) w powiązaniu z General of the Empire (jeszcze jeden plus na korzyść tego Pana)?
.
Nie uważam, by Grupa dowodzenia dla State Troops za darmo, to był idealny pomysł.
Czasami możemy ich nie chcieć żeby np. nie dawać sztandaru przeciwnikowi. Co z przypadkiem rezygnacji z części, bądź całości grupy, czy będzie to możliwe...?
Spadek kosztu piechoty Swordsman do 5 pts. Halabardnik 4-5 pts. to już sporo. Można zmniejszyć koszty CG - ale czy będzie to uczciwe (planujemy przecież jakieś zmiany z magicznymi sztandarami i ich przydzielaniem dla piechoty)?

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

A nie lepiej jednak dać dla ME działa/mortary w core?
For each Master Engineer in your army, one mortar or cannon can be field as a core unit, instead of special.
Wtedy armia Nuln przy dwóch ME będzie mogła sobie wstawić nawet 6 takich maszynek na 2000 pts.
Mam bowiem odczucie, że First Volley dla strzelców przejdzie tak czy siak...
6 dział plus 2 ST na 2000?? Wybacz ale nie zdajesz sobie sprawy z tego co mówisz. 4 działa, 2 czołgi, WA i magowie to standard jaki jest na turniejach...ostatnio tylko z takim Imperium się potykam (już nawet kląć mi się nie chce jak to widzę) a że nie lubię tak grać to przeważnie przegrywam. A Ty chcesz to wzmocnić jeszcze. Chyba nie o to nam chodzi. Pozatym to nie przejdzie na świecie.

First Volley pewno przejdzie ale lepiej dać to jako bonus dla inżyniera. Niech chłopak pokaże że zna się na mieszankach prochu. I to kolejny powód by był, żeby go wystawić. A oto nam wszystkim przecież chodzi. On musi mieć porządne zasady, żeby zagościł na stołach ale nie przesadzajmy z dawaniem dział/mortarów w corach. Proszę Was.
Jednak nie zamykałbym całkowicie głosowaniem zasad Inżyniera, dopóki nie omówimy chociaż ogólnie zasad maszyn i tego czy i jak mogłoby się zmienić.
Z tego co pamiętam to na tapecie byly następujące kwestie
1. Mortar;
a) Czy wystawiać po 2 na jednym slocie?
b) Jak zmienić go, by zaczął być skutecznym postrachem przeciwników? Tzn. czy dać mu S4 czy -2AS
2. Grat cannon Ok
3. Czy dajemy możliwość małego Cannona D3 woundów za 85pts. ?
4. HellBlaster
a) Czy dajemy mu stare zasady za 150 pts? (mnie pasują obecne)
5. Czy robimy coś z rakietnicą?
1.
a) nie...nie ma takiej potrzeby. Nie wiem co Was tak opętało z tym mortarem :wink:
b) -2AS jest lepszym rozwiązaniem
2. tu jest OK
3. eeeeeee....po co? Mamy D6 i jest git. Takim niech się mniejsi bracia bawią
4. Stare zasady za 150. Wtedy były zgodne z fizyką i z tym jak z takiej broni się strzela/strzelało - przykład - szarża kawalerii angielskiej w bitwie pod Balakławą. Rosjanie poczekali aż Anglicy podjadą na odp odległość i strzelili z dział wykorzystująć szrapnele. To była masakra i nawet nie musieli celować.
5. Jak dla mnie nie trzeba zmieniać. Działa jak wszsytkie bronie z wzornikami.
Tu moje pytanie: ustaliliśmy, że piechota jako całość, nie dostanie dodatkowej zasady specjalnej. Co myślicie jednak o pomyśle, aby oddziały State Troops (lub cała piechota, choć to chyba gorszy pomysł) dostawały darmową grupę dowodzenia:
a) same z siebie
b) w powiązaniu z General of the Empire (jeszcze jeden plus na korzyść tego Pana)?
Tu zgodzę się z pelcu.
To będzie niesprawiedliwe i tak jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić w zasadach jak by to było napisane (tzn. w praktyce jak by to wyglądało). Jestem na nie. Piechota i tak staniała jak i CG do niej. Kolejne obniżanie jej kosztu za wiele nie da a EC już dostał ciekawe zasady od Nas.

ps. Nie pamiętam czy było to brane pod tapetę. Ale chyba ominelismy najważniejszą kwestię (wyśmiejecie mnie albo piorunami zaczniecie walić). Może byśmy się zastanowali i zagłosowali nad zmianą/lub pozostawieniem nazwy General of the Empire na Elector Count? Jedno głosowanie i po sprawie.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Wpadłem na pewien pomysł jak ulepszyć Włóczników i Halabardników - Co, jeśli WS rosłby wraz z liczebnością? Przykładowo, startowo wszyscy mają WS 2, bonusy za szereg oznaczają wzrost WSa - oddałoby to sytuację, w której nawet DP, blood knechty czy inne takie nie mają pomysłu w szarży na przełamanie formacji z pik/halabard. A i szarżowanie od boku takich klocków jest bardzo istotne - wjazd w bok formacji oznacza ogólny chaos w oddziale :D

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Toni pisze: startowo wszyscy mają WS 2, bonusy za szereg oznaczają wzrost WSa -
Uważam to za zbyt skomplikowane i za zbyt duże pole do nadużyć. Bo często ktoś nie będzie pamiętał, o tym, że spadek liczebności łączy się ze słabszym Ws. - sorry

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Hmm powiedz to szczurom - tam każdy kontroluje liczbę szeregów nawet podczas fazy magii, to naprawdę nie jest trudne w obsłudze ej ;p

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ismael na tym chciałbym skończyć głosowanie do State Troopsów wrócimy po Inżynierze i zacząłbym od innej strony, nie głosowałbym na początku po kolei każdej jednostki tylko głosowania na temat zasad wspólnych wszystkich State Troopsów.
Saint, ustaliliśmy już poprzez głosowanie, że nie będzie nowych wspólnych zasad dla piechoty (poza detachments i ulrykańską). Nie przeszedł również pomysł Kosy (powiązanie piechoty z maszynami). Nie ma więc zbytnio nad czym głosować. Uważam, że mój plan na najbliższe głosowania, czyli "piechota - Engineer + maszyny (bez czołgu) - Grand Master + kawaleria - reszta (fasty+czołg)", czyli podejście tematyczne, jest niezły, więc byłbym wdzięczny gdybyś się przyłączył do głosowania w tej kolejności. Bohaterów, którzy będą mieli wpływ na piechotę mamy już skrystalizowanych, więc trzeba się wziąć za to, od czego niektórzy chcieli zaczynać.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Panowie jestem ostatnio troche zapracowany mam sezon w biznesie...ale obserwuje systematycznie ten temat moja propozycja ...moj glos mozna wrzucac spokojnie jako glos wiekszosci (mam nadzieje ze kazdy chce dobrego dla empire)....teraz moje przemyślenia te zmiany prowadzą ku czemu?? Te razem zebrane propozycje zmian zostana gdzies wyslane komus przedstawione? Kogoś interesuje los imperium???
Generalnie GW zmierza ku zmaksymalizowaniu skutecznosci armii przy zminimalizowaniu ich zasad specjalnych , przy jednoczesnym braku zainteresowania opinia gracza, a tutaj ciagle widze jakies nowe propozycje zasad itd. (IMO to nigdzie nie przejdzie) Gram imperium juz długo ale ostatnio odpuscilem sobie na rzecz w40 imperial guard..i czekam, czekam i obserwuje....................... :wink:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Czy powinien kosztować tyle samo punktów ile kosztował w Cult of Ulric Armylist (145 pts.) ?
A) TAK
B) NIE (Ile powinien kosztować)
1. Ismael – A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (140 pts)
4. Cord - B nie wiem ile ale tańszy bo nie będzie miał waraltara
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - B 135 pkt może być
8. Pelcu - B 135 pts.
9. Argoth
10. Wilqu
11. SaH - B - 135pts.


Nie sądziłem, że mój pomysł o zmniejszeniu jego ceny ma zwolenników. Fajnie, szkoda tylko, że zachowałem się wstrzemięźliwie w głosowaniu ale, że nikt nic nie mówił o jego cenie to wolałem obniżyć go tylko/aż o 5 pkt.
8. Pelcu - B lub Commander-in-chief(kurcze chyba ktoś jest dobry z ang.?
C-n-C (Supreme Commander) - Głównodowodzący
Chairman of the Joint Chiefs of Staff (CJCS) Przewodniczący Kolegium Szefów Połączonych Sztabów

Mamy w czym wybierać w razie czego :D

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Wilqu ASFna całą armie, Heat na cała armie, eteryczne ruchy, linie krwi, trucizny, regeneracje, kociołki, wózki od VCtów to uproszczenie zasad? Nie wydaje mi sie.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Proponuję co do zasad obecnie głosowanych dla Halabardników dać im ten HA w standardzie oraz atak z drugiego rzędu razem wszystko z Armour Piercing ale drugi rząd z S3 albo raczej bez +1S.
Dlaczego -> Ponieważ to nie przegięte, a znacznie wzmocni tę piechotę. Po drugie jest i uzasadnienie. Halabarda jako ciężka broń ma ten +1S. Drugi szereg nie może tego wykorzystać, bo koledzy z przodu nieco przeszkadzają. Ale jak już trafią a potem zranią no to nadal to jest ciężka halabarda -> skoro wojak sam dał rade trafić skutecznie wroga, to czemu ma tracić przebijanie pancerza? Trochę to nielogiczne by było.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Halberdiers
points/model: 5
----------------M Ws Bs S T W I A Ld
Halberdier----4--3---3--3-3-1-3-1-7
Sergeant-----4--3---3--3-3-1-3-2-7
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, halberd, and light armour.
Special rules: State Troops, Empire Halberd.
Options:
- Any unit may be equipped with shields for +1 pt/per model
- Any unit may be equipped with heavy armour for +1 pt/per model (Note: when buying ha you cannot buy shield and vie versa)
- Upgrade one Halberdier to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Halberdier to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Halberdier to a Sergeant for +8 pts.
Spearmen
points/model: 5
-----------------M Ws Bs S T W I A Ld
Spearman-----4--3---3--3-3-1-3-1-7
Sergeant------4--3---3--3-3-1-3-2-7
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, spear, and light armour.
Special rules: State Troops, Empire Spear.
Options:
- Any unit may be equipped with shields for +1 pt/per model
- Upgrade one Spearman to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Spearman to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Spearman to a Sergeant for +8 pts.
Swordsmen
points/model: 6
--------------------M Ws Bs S T W I A Ld
Swordsman-------4--4---3--3-3-1-4-1-7
Duellist------------4--4---3--3-3-1-4-2-7
Unit size: 10+
Equipment: Sword (hand weapon), light armour and shield.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Swordsman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Swordsman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Swordsman to a Duellist for +10 pts.

Empire halberd – such is the proficiency of Imperial soldiers than they can inflict powerful blows to their enemies. They can fight in two ranks. EH has armour piercing and the second rank fights using its basis S value.
Empire spear – such is the proficiency of Imperial soldiers than they can fight with the spear in three ranks.

Tylko tak na dobrą sprawę nie mam pojęcia pod co podpiąć tą halabardę i włócznię. Jako broń czy jako specjalną zasadę. U siebie dałem jako specjalne zasady ale sam już nie wiem.

ps. zapraszam do zapoznania się z magicznymi sztandarami wszystkich armii w temacie AL by Sa!nt. Nie będzie się marnowało czasu na ich szukanie jak będą w jednym miejscu.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Tylko że niby czym ma się różnić w budowie ta Imperialna halabarda od tej zwykłej. Jeśli zmieniamy zasady halabardy i włóczni to i dla innych armii musi być tak samo (też 2 szeregi lub 3 i też AP) Nie ma dla mnie sensu wymyślanie "Empire halberd" "Empire spear". Zaraz zaczną się pojawiać "Empire pistol", "Empire sword", "Empire..." :roll:
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Nożna to wepchnąć w zasadę specjalną tej jednostki. Tylko co z włócznikiem bo nawet po modeli widać że ma pikę a nie włócznie. Według mnie półpike można dać i zmienić nazwę na pikinierów.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Tylko że niby czym ma się różnić w budowie ta Imperialna halabarda od tej zwykłej. Jeśli zmieniamy zasady halabardy i włóczni to i dla innych armii musi być tak samo (też 2 szeregi lub 3 i też AP) Nie ma dla mnie sensu wymyślanie "Empire halberd" "Empire spear". Zaraz zaczną się pojawiać "Empire pistol", "Empire sword", "Empire..."

No tak, pięknie powiedziane. To może sam coś dasz od siebie? Toż chyba mamy sobie pomagać i konstruktywnie krytykować podając jakieś przykłady. I czemu, wytłumacz mi proszę, inne armie automatycznie muszą mieć AP?

Może posłużę się przykładem jak to jest u nas i krasnali.
Empire Handgun
Max range: 24" Strength: 4
Rules: MoF, AP

Dwarf Handgun
Max range: 24" Strength: 4
Rules: MoF, AP
Superior design: +1 to hit

I tu i tu mamy handgun tyle, że krasnale z racji większej znajomości broni palnej (długo żyją, mają czas na pewne eksperymenty z prochem być może albo gwintowaną lufą) mają lepszą szansę na trafienie. My tego nie mamy. Inne armie też nie. Więc Twoje myślenie, że inne armie też będą musiały mieć AP na halabardzie jest błędne. Trzeba tylko logicznie napisać zasadę posiłkując się fluffem. Zdaję sobie sprawę, że mogłem to chaotycznie napisać dlatego mam nadzieję, ktoś pomoże mi to lepiej sklecić albo samemu napisać. Mamy na czym się opierać trzeba tylko chcieć.

Cord --> też nad tym myślałem, żeby po prostu uzbroić ich pół-piki. Ale jestem przeciwny pikinierom...chyba że jako wykup piki dla włóczników ale niech to będzie kosztowne.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Nie chodzi o to żeby bezpodstawnie wszystko krytykować. Przecież chyba każdy z nas chce dobrze dla armii Imperium. Miałem na mysli to, że o ile np. w przykładzie który podałeś z handgunem, jest na to dobre uzasadnienie fluffowe to takowego niestety nie widze dla halabardy imperialnej. Jest to broń dość prosta w budowie. Nie wiem czym można by uzasadnić to że nasza halabarda ma mieć AP a inne nie. Bo przecież AP zależy chyba tylko od broni a nie umiejętności (no ew. od siły władającego nią żołnierza). Pół-pika to co innego. To coś więcej od tego goblińskiego "szpikulca" ale za to mniej od pik z DoW. Staram się wymyśleć coś dla tego AP na halabarde, ale na razie jakoś nie mam konceptu.

Poza tym to nie tylko moje wymysły. Pytałem kilku kumpli grających innymi armiami co o tym myślą i właśnie zadali mi to nurtujące pytanie "Dlaczego wy macie mieć AP na halabardzie a my nie?".
Nie złość się Thrawn. Wszyscy jesteśmy po jednej stronie :D
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Spoko loko :wink:

Wszystko właśnie rozchodzi się o dobre napisanie zasady. Jeśli chodzi o walkę z drugiego szeregu z bazową siłą to problemu nie ma z napisaniem, że tu w grę wchodzi wyszkolenie żołnierzy. Z tym AP trzeba będzie się pomęczyć ale damy radę.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

argoth pisze: "Dlaczego wy macie mieć AP na halabardzie a my nie?"
A dlaczego SM i WL walą dwurakiem pierwsi a GSy nie? Spytaj sie kumpli "a dlaczego my mamy żałosną piechotę a wy nie?" nie chcemy AP dla halabardników bo tak jest fajnie tylko dlatego że ta jednostka jest żenująca lekko mówiąc i to ma na celu jej poprawę a nie nasze widzimisię.

ODPOWIEDZ