Jaką Armię wybrać?...
Jaką Armię wybrać?...
Cześć,
Chcę zacząć grę (a raczej na razie hobbystyczne kolekcjonowanie) armi w WFB. Tylko mam dylemat, którą wybrać.
Przepatrzyłem wszystkie AB (rulebook oczywiście zostawiam na później xD) i widzę, że każda armia ma swoje plusy i minusy, ale te wszystkie klimatyczne mają więcej minusów...
Nie jestem typem PG, bo szczerze mówiąc, to w moim regionie (podkarpacie-nieciekawie... Dębica-no comment) ciężko znaleźć kogokolwiek do gry. Wszystkie dzieci zbierają LOTR'a, a pozostała ekipa WH 40k (do niedawana grałem w to IG z bratem i ekipą 6+ osób, a do WFB ani jednego maleńkiego zapaleńca!).
Na pewno nie kupię nic z Chaosu, bo to po prostu ubezwłasnowolnione dzi*ki i przydupasy swoich żałosnych bogów. Undeadzi też mnie jakoś nie kręcą... Podobnie jak chaosi - zero osobowości, czy prywaty. Bretonia? Goście są żałośni. Jak czyta się, że dla prawego rycerza pocałowanie kobiety w dłoń było erotyką, to ja pierdo... dzieci pewnie kupowali od wędrownych romów ^^
Na razie najbardziej myślałem nad zakupem Empire i Wood Elves(raczej z powodu ich wyglądu niż jakości), ale widzę, że ostatnia edycja twardo dopakowała VC i DE.
Po prostu mam teraz w głowie mętlik. Dużym plusem byłaby też cena złożenia armii. Tu empire ma +, bo army deal jest dość ciekawy(http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=13). Za 400 zł dostaję modele na ponad 1000 i to wszystkie mi podchodzą.
Z WE jest gorzej. Kupię batalion, też wszystko wchodzi, ale to max 500 pts. GR przerobię z odrobiną green stuffu na Wildów, ale resztę muszę kupować po kolei, co kosztuje.
Dla tego proszę, żeby jacyś weterani poradzili mi jaką armię wybrać, żebym później nie żałował na turniejach etc. ani nie wstydził się ich wystawić na półce między innymi modelami (np takie Chaosy z rozjechanymi ryjami, to po prostu żal, skaveni i lizardy wszystkie tak samo wyglądają, ale kopią masą aff...).
Będę wdzięczny gdybyście np. dali na PW albo tutaj jakąś przykładową rozpiskę na 1500 pts (bo na tyle albo 2k są zazwyczaj turnieje w Rzeszowie). Może są jakieś spotkania jak w "Cytadeli", na których uczycie gry newbie i prezentujecie armie, jeśli tak, to dajcie info.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro
Chcę zacząć grę (a raczej na razie hobbystyczne kolekcjonowanie) armi w WFB. Tylko mam dylemat, którą wybrać.
Przepatrzyłem wszystkie AB (rulebook oczywiście zostawiam na później xD) i widzę, że każda armia ma swoje plusy i minusy, ale te wszystkie klimatyczne mają więcej minusów...
Nie jestem typem PG, bo szczerze mówiąc, to w moim regionie (podkarpacie-nieciekawie... Dębica-no comment) ciężko znaleźć kogokolwiek do gry. Wszystkie dzieci zbierają LOTR'a, a pozostała ekipa WH 40k (do niedawana grałem w to IG z bratem i ekipą 6+ osób, a do WFB ani jednego maleńkiego zapaleńca!).
Na pewno nie kupię nic z Chaosu, bo to po prostu ubezwłasnowolnione dzi*ki i przydupasy swoich żałosnych bogów. Undeadzi też mnie jakoś nie kręcą... Podobnie jak chaosi - zero osobowości, czy prywaty. Bretonia? Goście są żałośni. Jak czyta się, że dla prawego rycerza pocałowanie kobiety w dłoń było erotyką, to ja pierdo... dzieci pewnie kupowali od wędrownych romów ^^
Na razie najbardziej myślałem nad zakupem Empire i Wood Elves(raczej z powodu ich wyglądu niż jakości), ale widzę, że ostatnia edycja twardo dopakowała VC i DE.
Po prostu mam teraz w głowie mętlik. Dużym plusem byłaby też cena złożenia armii. Tu empire ma +, bo army deal jest dość ciekawy(http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=13). Za 400 zł dostaję modele na ponad 1000 i to wszystkie mi podchodzą.
Z WE jest gorzej. Kupię batalion, też wszystko wchodzi, ale to max 500 pts. GR przerobię z odrobiną green stuffu na Wildów, ale resztę muszę kupować po kolei, co kosztuje.
Dla tego proszę, żeby jacyś weterani poradzili mi jaką armię wybrać, żebym później nie żałował na turniejach etc. ani nie wstydził się ich wystawić na półce między innymi modelami (np takie Chaosy z rozjechanymi ryjami, to po prostu żal, skaveni i lizardy wszystkie tak samo wyglądają, ale kopią masą aff...).
Będę wdzięczny gdybyście np. dali na PW albo tutaj jakąś przykładową rozpiskę na 1500 pts (bo na tyle albo 2k są zazwyczaj turnieje w Rzeszowie). Może są jakieś spotkania jak w "Cytadeli", na których uczycie gry newbie i prezentujecie armie, jeśli tak, to dajcie info.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro
rozpisek masz od groma w dziale rozpisek
ogólnie to te z łukami strzelają, pozostałe walczą wręcz a kawaleria biega szybciej od piechotyTak, ale mi trzeba jeszcze objaśnienia, jakie oddziały skąd, dla czego i po co ;]
graj dark elfami albo demonami, popatrz sobie na dział dark elfów jak są wszyscy podjarani nową książeczką - oczywiście do czasu pokazania się innej, nowej książeczki - ale to już inna bajka
rozpiski oczywiście w dziale rozpisek - tam znajdziesz wszystko.
Zależy jaki styl grania Ciebie interesuje. Zaproponowałeś WE i Empire a one się bardzo różnią.
Empire- masz prawie wszystko, magia, piechota (bez rewelacj w porównaniu do elfickich), kawaleria, oddziały strzelające i maszyny. Możesz stworzyć armię defensywną lub ofensywną.
WE- kitranie się po lasach, powolna eliminacja jednostek wroga (świetne łuki) które potem dobija się w CC. Tylko tam nie ma klocków, wszystkie jednostki musza ze sobą współgrać. Większość armii partyzancka biega w skirmiszu (jak w LOTRZE).
A reszta armii:
Cały Chaos (Demony, Mortale, Beasty), VC, Ogry, Bretka- to gra na jedno kopyto, całkowity ofens, byle do przodu i do CC.
Dwarfy- całkowity defens, twardzi wojownicy, nie posiadają magii.
TK- ciekawa armia z klimatem, defensywna ale posiadajaca specjalistyczne jednostki.
O&G i Skaveni- armie hordowe, ciekawe, nieprzewidywalne, drogie cenowo więc chyba nie interesuja Ciebie
DE i HE- fajne armie, magujące, stosunkowo mała ilość modeli, fajne zasady specjalne, zarówno można nastawić się na defens jak i ofens, armie godne polecenia, dużo możliwosci taktycznych
Lizardmeni- specyficzna armia, mniejsze jaszczurki strzelają, wieksze nieźle się biją w CC, niezła magia
IMO powinieneś zainteresować się elfami. Wszystkie trzy armie mają ładne modele i jest ich stosunkowo mało. Masz wiele możliwości taktycznech oraz opcji stworzenia rozpisek.
Empire- masz prawie wszystko, magia, piechota (bez rewelacj w porównaniu do elfickich), kawaleria, oddziały strzelające i maszyny. Możesz stworzyć armię defensywną lub ofensywną.
WE- kitranie się po lasach, powolna eliminacja jednostek wroga (świetne łuki) które potem dobija się w CC. Tylko tam nie ma klocków, wszystkie jednostki musza ze sobą współgrać. Większość armii partyzancka biega w skirmiszu (jak w LOTRZE).
A reszta armii:
Cały Chaos (Demony, Mortale, Beasty), VC, Ogry, Bretka- to gra na jedno kopyto, całkowity ofens, byle do przodu i do CC.
Dwarfy- całkowity defens, twardzi wojownicy, nie posiadają magii.
TK- ciekawa armia z klimatem, defensywna ale posiadajaca specjalistyczne jednostki.
O&G i Skaveni- armie hordowe, ciekawe, nieprzewidywalne, drogie cenowo więc chyba nie interesuja Ciebie
DE i HE- fajne armie, magujące, stosunkowo mała ilość modeli, fajne zasady specjalne, zarówno można nastawić się na defens jak i ofens, armie godne polecenia, dużo możliwosci taktycznych
Lizardmeni- specyficzna armia, mniejsze jaszczurki strzelają, wieksze nieźle się biją w CC, niezła magia
IMO powinieneś zainteresować się elfami. Wszystkie trzy armie mają ładne modele i jest ich stosunkowo mało. Masz wiele możliwości taktycznech oraz opcji stworzenia rozpisek.
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
nie wiem czy zauważyłeś ale gracze DE grają nimi nieważne jakie są to, że je w końcu polepszyli to już inna bajkaLukaszxx pisze:ogólnie to te z łukami strzelają, pozostałe walczą wręcz a kawaleria biega szybciej od piechotyTak, ale mi trzeba jeszcze objaśnienia, jakie oddziały skąd, dla czego i po co ;]
graj dark elfami albo demonami, popatrz sobie na dział dark elfów jak są wszyscy podjarani nową książeczką - oczywiście do czasu pokazania się innej, nowej książeczki - ale to już inna bajka
rozpiski oczywiście w dziale rozpisek - tam znajdziesz wszystko.
niech gra armią która mu się podoba a nie która jest najmocniejsza , najpierw napisz jaki styl gry preferujesz, ofens, defens, magia, walka wręcz. Z tych dwóch armii możesz złożyć różne warianty rozpisek, w Imperium masz troche większą dowolność, a jeśli będziesz chciał, w dziale rozpisek znajdziesz najbardziej wymaksowane rozpiski obu armii, które są dość mocne Wyboru musisz dokonać sam.Lukaszxx pisze:ogólnie to te z łukami strzelają, pozostałe walczą wręcz a kawaleria biega szybciej od piechotyTak, ale mi trzeba jeszcze objaśnienia, jakie oddziały skąd, dla czego i po co ;]
graj dark elfami albo demonami, popatrz sobie na dział dark elfów jak są wszyscy podjarani nową książeczką - oczywiście do czasu pokazania się innej, nowej książeczki - ale to już inna bajka
rozpiski oczywiście w dziale rozpisek - tam znajdziesz wszystko.
Wybierz armię, której figurki i "klimat" ci się najbardziej podobają i która będzie pasować do twojej osobowości. Nie ma sensu zbierać czegokolwiek, jeżeli nie sprawia ci to przyjemności.
Ja wybrałem High Elfy, bo zakochałem się w figurkach Spearelfów, Sword Majsterów i Phoenix Guardów .
Ja wybrałem High Elfy, bo zakochałem się w figurkach Spearelfów, Sword Majsterów i Phoenix Guardów .
To teraz zostały mi 2 opcje... WE albo imperiale. Do Imperium jakoś mam sentyment, bo grałem nimi jakieś 2 lata w WH 40k, ale elfy też mają duużo uroku ;] no i do tego brat się wreszcie na coś przydał ^^ wylosowali go i jako nagrodę specjalną dostał Glade Riders + coś tam do swoich necronów, więc nie zacznę od zera xD
Kto ma konto na http://www.maelstromgames.co.uk ?
Pasuje mi trochę objaśnień jak jest z cenami zmiany waluty w banku i jakie kursy biorą pod uwagę.
Pozdro
Kto ma konto na http://www.maelstromgames.co.uk ?
Pasuje mi trochę objaśnień jak jest z cenami zmiany waluty w banku i jakie kursy biorą pod uwagę.
Pozdro
A co bronisz się nimi? Nawalasz z jednostek strzelających czy maszyn w VC czy Chaosie? Stoisz w miejscu czekając na krasnale czy imperium? Ja nie mówie że są to armie ograniczone taktycznie, wręcz przeciwnie, grająć ofensywnie trzeba więcej myśleć. Ale nie jesteś w stanie grać tymi armiami defensywnie. Te armie mają najlepsze jednostki do CC więc to chyba logiczne że aby wygrać bitwę muszą dojść do CC.
Ja tam często garm moimi vampami defensywnie ;].Voodoo pisze:A co bronisz się nimi? Nawalasz z jednostek strzelających czy maszyn w VC czy Chaosie? Stoisz w miejscu czekając na krasnale czy imperium? Ja nie mówie że są to armie ograniczone taktycznie, wręcz przeciwnie, grająć ofensywnie trzeba więcej myśleć. Ale nie jesteś w stanie grać tymi armiami defensywnie. Te armie mają najlepsze jednostki do CC więc to chyba logiczne że aby wygrać bitwę muszą dojść do CC.
A ja mam pytanie. Chodzi o wybór armii. Chciałbym aby była ona:
1. stosunkowo tania- mała ilosc modeli
2. potrafiła walczyć na dystans i w bezpośrednim starciu
3. czarowała
4. posiadała ładne modele
A i mam jeszcze jedno pytanko czy WE można nastawić na magię?
1. stosunkowo tania- mała ilosc modeli
2. potrafiła walczyć na dystans i w bezpośrednim starciu
3. czarowała
4. posiadała ładne modele
A i mam jeszcze jedno pytanko czy WE można nastawić na magię?
jak nic HE
WE mozna nastawic na magie.. ale IMO jest to załozenie jedynie teoretyczne.. gdyz ta magia nie jest jakas mocna.. tak lekko wspomaga elfiki biegnace do walki.
moim zdaniem do opisu ktory podałes pasuja HE lub DE...
w zaleznosci czy lubisz dobrych czy złych
obie armie maga bardzo dobre strzelanie i bardzo dobra magie, ale w walce tez sobie calkiem niezle radza.. ich minusem jest to ze jest ich bardzo mało i sa delikatne.
oczywiscie wystepuje HE nastawione głwonie na walke i tez calkiem dobrze sobie radza...
co do DE to trudno mi powiedziec bo w sierpniu wychodzi ich nowa edycja i wtedy dopiero bedzie wszystko jasne - ale z przecieków wyglada na to ze dostana chłopaki niezlego kopa
moim zdaniem do opisu ktory podałes pasuja HE lub DE...
w zaleznosci czy lubisz dobrych czy złych
obie armie maga bardzo dobre strzelanie i bardzo dobra magie, ale w walce tez sobie calkiem niezle radza.. ich minusem jest to ze jest ich bardzo mało i sa delikatne.
oczywiscie wystepuje HE nastawione głwonie na walke i tez calkiem dobrze sobie radza...
co do DE to trudno mi powiedziec bo w sierpniu wychodzi ich nowa edycja i wtedy dopiero bedzie wszystko jasne - ale z przecieków wyglada na to ze dostana chłopaki niezlego kopa
Właśnie bardziej lubię tych złych Ale zarazem nie chcę zbierać armii która jest za mocno dopakowana bo to nie jest wyzwanie wygrać czymś takimAsassello pisze:moim zdaniem do opisu ktory podałes pasuja HE lub DE...
w zaleznosci czy lubisz dobrych czy złych
A HE można pomalować "mrocznie", bo ich figurki są raczej takie "grzeczne" i "czyste"?
A wracając do magii, z wypowiedzi Asassello wnioskuję że WE są w niej słabsze z grona elfów, czyli zajmują 3 pozycję. Ale kto jest najlepszy HE czy DE?
te 3 armie zdecydowanie są silne i każda wymusza inny styl gry więc gadanie, która z nich jest słabsza mija się z celem. każda ma swój klimat i każda na swój sposób jest fajna. jednak polecam zielonoskórych ^^
teraz będą prawdopodobnie DE...
jednak amgai HE jest dosć specyficzna, taka subtelna w caloksztalcie
jednak amgai HE jest dosć specyficzna, taka subtelna w caloksztalcie
To też zależy do czego czego chcesz używać tej magii. HE mają magię raczej wspierającą własne jednostki, ale mają też dostęp do wszystkich lorów podstawowych więc są bardziej elastyczne. DE natomiast mają magię czysto ofensywną, większość czarów rani bezpośrednio jednostki wroga (5 z 7), dużo kości magi ale może być niebezpieczna dla samych czarodziejek jak się przegnie. Mówię tu oczywiście o ich nadchodzącej edycji, w której cała armia zostanie wzmocniona ale samograjem to ona nie będzie, nie masz się co martwić, to armia w której trzeba kombinować i współpracować wszystkimi jednostkami a nie zapierdzielać jednym rzeźnikiem od jednego oddziału wroga do drugiego.
Obecnie DE były na papierze najsłabsze z elfów ale w nowej edycji zrównają się z pobratymcami o ile ich nie wyprzedzą, ale to się jeszcze okaże w praniu. No i figurki. To kwestia gustu oczywiście ale IMO są dużo ładniejsze od tych HE, a jak wolisz coś mroczniejszego to i od WE. Tu znajdziesz więcej o nadchodzących zmianach gdybyś się zainteresował:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=10606
PS. to że gram tą armią wcale oczywiście nie wypatrza mojego obiektywnego podejścia do tematu
Obecnie DE były na papierze najsłabsze z elfów ale w nowej edycji zrównają się z pobratymcami o ile ich nie wyprzedzą, ale to się jeszcze okaże w praniu. No i figurki. To kwestia gustu oczywiście ale IMO są dużo ładniejsze od tych HE, a jak wolisz coś mroczniejszego to i od WE. Tu znajdziesz więcej o nadchodzących zmianach gdybyś się zainteresował:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=10606
PS. to że gram tą armią wcale oczywiście nie wypatrza mojego obiektywnego podejścia do tematu
Ja bym to ujął tak
WE teraz zostaną
przez DE wymagikowane, wystrzelane no i wreście wyrźnięte w pień (choć mało będzie klocków do odbijania wroga)
przez HE wymagikowane troszke słabiej w moim odczuciu, wystrzelane troszkę słabiej ale wyrżnięte do korzeni bo każdy HE ma 2 razy super piechotka + 2*jakaś kawa (DP) którzy spisują się wyśmienicie.
Co do magii HE to jest dość specyficzna, jak to Kosa powidział bo da się grać już na 2 małych magach na 2k+, można też na mag+arcymag lub arcymag+ 2* mały mag tudzież arcymag z BoH + caddy, mamy dużo możliwości przynajmniej złożenia tych magów. I nie można zapomnieć o banner of soccery w każdej magicznej rospie. Problem losowania czarów jesteśmy w miare ominąć dzięki przedmiotą i mamy +1 do dispela co też jest przydatne.
No i ostatnia róznica obu armii:
DE da się zrobić grywalne na bohaterach + corach a spece + rary są jedynie dodatkiem, ponieważ jednak każdy DE core posiada swoje zastosowanie.
Natomiast w HE ogranicza się bohaterów + cory + rary (we wszystkim powyższym mamy skromny wybór) aby wystawić elitarne jednostki kawalerii i piechoty, które nie powiem są drogie ale odpowiednio zagrane, warte swojej ceny.
WE teraz zostaną
przez DE wymagikowane, wystrzelane no i wreście wyrźnięte w pień (choć mało będzie klocków do odbijania wroga)
przez HE wymagikowane troszke słabiej w moim odczuciu, wystrzelane troszkę słabiej ale wyrżnięte do korzeni bo każdy HE ma 2 razy super piechotka + 2*jakaś kawa (DP) którzy spisują się wyśmienicie.
Co do magii HE to jest dość specyficzna, jak to Kosa powidział bo da się grać już na 2 małych magach na 2k+, można też na mag+arcymag lub arcymag+ 2* mały mag tudzież arcymag z BoH + caddy, mamy dużo możliwości przynajmniej złożenia tych magów. I nie można zapomnieć o banner of soccery w każdej magicznej rospie. Problem losowania czarów jesteśmy w miare ominąć dzięki przedmiotą i mamy +1 do dispela co też jest przydatne.
No i ostatnia róznica obu armii:
DE da się zrobić grywalne na bohaterach + corach a spece + rary są jedynie dodatkiem, ponieważ jednak każdy DE core posiada swoje zastosowanie.
Natomiast w HE ogranicza się bohaterów + cory + rary (we wszystkim powyższym mamy skromny wybór) aby wystawić elitarne jednostki kawalerii i piechoty, które nie powiem są drogie ale odpowiednio zagrane, warte swojej ceny.