Empire Armylist by Border Princes

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

107. Wymień oddziały, które Twoim zdaniem powinny mieć możliwość wzięcia magicznego sztandaru (w nawiasie podaj do jakiej wartości punktowej). Wybieramy spośród:
Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Handgunners, Crossbowmen, Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Flagellant Warband, Wolf-Kin

1. Ismael –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen, Wolf-Kin
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

2. Saint –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin, Flagellant Warband
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

3. Thrawn - Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Flagellant Warband bez sztandarów. Reszta do 50 pkt. To jak Wy robicie nie daje mozliwości brania Griffona dla state troops. Tak się grało wcześniej, po co zmieniać coś co daje nam przewagę?

4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar -
25p - spearmen, halberdiers, swordmen, flagellants, wolfkin
50p - knight, white wolfs, innerzy, teutogen guards, reiksguards on foot
7. Czopek -(25) Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin
-(50)Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard
8. Pelcu -stsate troops 25pts. Speciale 50 pts. KO jak mają.
9. Argoth
10. Toni - 25 pts. - state troopsy wszystkie wyłączając greatswordów i wolf-kini, tylko, musimy powymyślać jakieś fajne sztandary dla strzelców :) 50 pts. - greatswordzi, wszelakie Knighty, Teutogen Guard
11. SaH - (50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Wolf-Kin

108. Crossbowmen posiadają obecnie statystyki:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu -B
9. Argoth
10. Toni - B
11. SaH - B

109. Crossbowmen posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour, możliwość wykupienia pawęży (4+ save przeciwko strzelaniu, brak możliwości marszowania)
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu - A light armour za 8 pts.
9. Argoth
10. Toni - B
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


110. Crossbowmen posiadają obecnie specjalną zasadę (wprowadzoną przez Nas):

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu - B
9. Argoth
10. Toni - B
11. SaH - B

111. Handgunners posiadają obecnie statystyki:

Handgunner M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth
10. Toni - B
11. SaH - B

112. Handgunners posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Handgun, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Handgunner to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Handgunner to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Handgunner to a Marksman for +5 pts.
- Marksman may carry one of the following weapons instead of his handgun: Hochland long rifle (+20 pts); repeater handgun (+15 pts); brace of pistols (free).

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu -B - jw strzelba dużo waży...
9. Argoth
10. Toni - B
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


113. Handgunners posiadają obecnie specjalną zasadę:

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić?
A) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).
B) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley oraz strzał z 2 rzędów.
C) TAK. Powinni dostać strzał z 2 rzędów.
D) NIE.
E) INNE

1. Ismael – A
2. Saint - A szkoda zasady C ale wtedy kusze by poszły całkowicie do lamusa... już zasada FV sprawi że kusze będą się rzadko pojawiać. Chociaż zastanawiam się nad pomysłem SaHa.
3. Thrawn - D (kilka osób zrobiło wspólne zasady dla Inżyniera, uzależnić FV od tego czy jest na polu walki)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar D
7. Czopek - E (SaHowe E Wink)
8. Pelcu - C Kusze dają zasięg, a strzelcy dają lepsze ustawienie i +1CR za rząd.
9. Argoth
10. Toni - A, ale tylko jeśli inżynier w armii
11. SaH - E (a First V. da im Inżynier)

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Przepraszam chłopaki, że tak długo. Już nadrabiam zaległości.

98. Ustaliliśmy, że oddziały Ulryka będą posiadać specjalną zasadę, dającą „Re-roll wounds in charge”.
Jaka powinna być nazwa tej zasady:

A) Crush The Weak
B) Ulric's Charge
C) Urlic's Rage
D) Urlicans wild abandon


1. Ismael – A
2. Saint - wstrzymuje się
3. Thrawn - A (nie widzę powodu żeby ta nazwa miała się komuś mylić, GW często zmienia brzmienie zasady ale nazwę pozostawia taką samą)
4. Cord - C
5. Kal_Torak
6. Niglafar A
7. Czopek - A
8. Pelcu -C
9. Argoth - C
10. Toni - A
11. SaH - C

102. Czy kapłani Sigmara oraz Ulrica powinni mieć osobną, nowo stworzoną przez Nas kategorię „magicznych przedmiotów” – aur, których nie będą mogli brać inni bohaterowie Imperium?

A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B (choć sam pomysł uważam za ciekawy)
2. Saint - A (chyba sam sobie bym nie podcinał skrzydeł)
3. Thrawn - B (pomysł fajny, można go zastosować ale i dopiąć do używanych już kategorii a nie jako coś osobnego...po prostu w opisie przedmiotu zastrzec, że tylko kapłani mogą go używać)
4. Cord - wstrzymuje sie na razie, nie wiem jakie aury maja wyglądać ani jakie maja być wiec nie głosuję na razie.
5. Kal_Torak
6. Niglafar B (fluffowo bardzo fajne, ale chyba za dużo będzie nawalone wtedy. i bez tego priesci mają dużo zastosowań)
7. Czopek - A - Aury jakieś rozsądne(bez dawania magicznych ataków na odległość np.)
8. Pelcu - A jak aura...
9. Argoth - A (ale niech to będzie rozsądne jak mówi Czopek, jakieś ciekawe, nieprzegięte bonusy)
10. Toni - A
11. SaH - A (ale nie przedmioty a jako aury)

103. Czy jesteś za wprowadzeniem zasady Regulars:

Regulars – it takes a lot of training to become a professional soldier in Empire. Practicing in Empire Martial Academy, soldiers learn to use their weapons in the most efficient way. Due to that, they are able to take a better advantage of bonuses and benefits the common weapons give. Therefore:
- Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.
- Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to the attacks made from the second row.

A) TAK – w powyższym brzmieniu
B) TAK – lecz trzeba zmienić…
C) NIE

1. Ismael – A
2. Saint - B (może zasada Parry dla Swordmenów)
3. Thrawn - A (Pelcu...w zasadzie jest zapisane, że walą z S3)
4. Cord - A ale z AP z drugiego, ale w testach będzie korekta jak by co i nie zapominajmy o sztandarach wiec kiedyś pewnie do tej kwestii wrócimy.
5. Kal_Torak
6. Niglafar B (AP dla drugiego szeregu halabard)
7. Czopek - A
8. Pelcu - B w wersji SaH, czyli drugi rząd S3.
9. Argoth - B (tak jak już mówiłem dla Halabardników jest ideolo, ale co do Spearmenów nie jestem do końca przekonany; może by chociaż ująć w wytłumaczeniu, że używają długich włóczni albo pół-pik) poza tym OK
10. Toni - B, ale zadbać o stylistykę i poprawność językową Razz
11. SaH - B (AP dla 2 rzędu, 1 rząd przy szarży [pewnie myślałeś o tym, ale nie jest zapisane])

104. Free Company posiadają obecnie statystyki:

Fighter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Sergeant M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - B


105. Free Company posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Free Companies are armed with a variety of weapons. However, for the game purposes they are all considered to be armed with two hand weapons.
Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +8 pts.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A Dokładnie jak SaH
3. Thrawn - B (a dwurak mają Wolf-Kin)
4. Cord - A
5. Kal_Torak
6. Niglafar A dwurak
7. Czopek - B , bez dwuraka, jakoś nie pasuje do policjantów, ich ekwipunek najlepiej odzwierciedlają 2 bronie, pozatym są wolfkini
8. Pelcu - A dwurak...
9. Argoth - A (nic nie szkodzi im dać, a broń dwuręczna jest moim zdaniem tak samo dostępna dla nich jak dwie bronie ręczne; więc fluffowo sie zgadza)
10. Toni - B
11. SaH - A (mieliśmy im dać opcję dwuraka zamiast wprowadzać Warriors of Ulric)


106. Free Company posiadają obecnie specjalną zasadę:

Special rules: Militia.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - B

107. Wymień oddziały, które Twoim zdaniem powinny mieć możliwość wzięcia magicznego sztandaru (w nawiasie podaj do jakiej wartości punktowej). Wybieramy spośród:
Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Handgunners, Crossbowmen, Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Flagellant Warband, Wolf-Kin

1. Ismael –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen, Wolf-Kin
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

2. Saint –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin, Flagellant Warband
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

3. Thrawn - Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Flagellant Warband bez sztandarów. Reszta do 50 pkt. To jak Wy robicie nie daje mozliwości brania Griffona dla state troops. Tak się grało wcześniej, po co zmieniać coś co daje nam przewagę?

4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar -
25p - spearmen, halberdiers, swordmen, flagellants, wolfkin
50p - knight, white wolfs, innerzy, teutogen guards, reiksguards on foot
7. Czopek -(25) Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin
-(50)Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard
8. Pelcu -stsate troops 25pts. Speciale 50 pts. KO jak mają.
9. Argoth -
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin, Flagellant Warband
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard
10. Toni - 25 pts. - state troopsy wszystkie wyłączając greatswordów i wolf-kini, tylko, musimy powymyślać jakieś fajne sztandary dla strzelców Smile 50 pts. - greatswordzi, wszelakie Knighty, Teutogen Guard
11. SaH - (50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Wolf-Kin

108. Crossbowmen posiadają obecnie statystyki:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu -B
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - B

109. Crossbowmen posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour, możliwość wykupienia pawęży (4+ save przeciwko strzelaniu, brak możliwości marszowania)
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu - A light armour za 8 pts.
9. Argoth - B (w takim stanie jak są, swoją role spełniają)
10. Toni - B
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


110. Crossbowmen posiadają obecnie specjalną zasadę (wprowadzoną przez Nas):

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - B

111. Handgunners posiadają obecnie statystyki:

Handgunner M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - B

112. Handgunners posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Handgun, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Handgunner to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Handgunner to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Handgunner to a Marksman for +5 pts.
- Marksman may carry one of the following weapons instead of his handgun: Hochland long rifle (+20 pts); repeater handgun (+15 pts); brace of pistols (free).

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu -B - jw strzelba dużo waży...
9. Argoth - B
10. Toni - B
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


113. Handgunners posiadają obecnie specjalną zasadę:

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić?
A) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).
B) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley oraz strzał z 2 rzędów.
C) TAK. Powinni dostać strzał z 2 rzędów.
D) NIE.
E) INNE

1. Ismael – A
2. Saint - A szkoda zasady C ale wtedy kusze by poszły całkowicie do lamusa... już zasada FV sprawi że kusze będą się rzadko pojawiać. Chociaż zastanawiam się nad pomysłem SaHa.
3. Thrawn - D (kilka osób zrobiło wspólne zasady dla Inżyniera, uzależnić FV od tego czy jest na polu walki)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar D
7. Czopek - E (SaHowe E Wink)
8. Pelcu - C Kusze dają zasięg, a strzelcy dają lepsze ustawienie i +1CR za rząd.
9. Argoth - C (na niektóre armie i tak przegrają miejsce w rozpisce z Kuszmenami)
10. Toni - A, ale tylko jeśli inżynier w armii
11. SaH - E (a First V. da im Inżynier)
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

107. Wymień oddziały, które Twoim zdaniem powinny mieć możliwość wzięcia magicznego sztandaru (w nawiasie podaj do jakiej wartości punktowej). Wybieramy spośród:
Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Handgunners, Crossbowmen, Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Flagellant Warband, Wolf-Kin

1. Ismael –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen, Wolf-Kin
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

2. Saint –
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin, Flagellant Warband
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

3. Thrawn - Archers (w tym 0-1 Huntsmen), Free company, Flagellant Warband bez sztandarów. Reszta do 50 pkt. To jak Wy robicie nie daje mozliwości brania Griffona dla state troops. Tak się grało wcześniej, po co zmieniać coś co daje nam przewagę?

4. Cord -
(25 pts): Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen, Wolf-Kin
(50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard

5. Kal_Torak
6. Niglafar -
25p - spearmen, halberdiers, swordmen, flagellants, wolfkin
50p - knight, white wolfs, innerzy, teutogen guards, reiksguards on foot
7. Czopek -(25) Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Wolf-Kin
-(50)Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard
8. Pelcu -stsate troops 25pts. Speciale 50 pts. KO jak mają.
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - (50 pts): Knightly Orders, Knights of the White Wolf Core, Greatswords, Knights of Inner Circle, Knights of the White Wolf Inner Circle, Reiksguard on Foot, Teutogen Guard, Wolf-Kin

108. Crossbowmen posiadają obecnie statystyki:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu -B
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - B

109. Crossbowmen posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour, możliwość wykupienia pawęży (4+ save przeciwko strzelaniu, brak możliwości marszowania)
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord - B chodzi ja bym marksmana na sierżanta zamienił.
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu - A light armour za 8 pts.
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


110. Crossbomen posiadają obecnie specjalną zasadę (wprowadzoną przez Nas):

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek -B
8. Pelcu - B
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - B

111. Handgunners posiadają obecnie statystyki:

Handgunner M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - B
3. Thrawn - B
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar - B
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - B

112. Handgunners posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Handgun, hand weapon.
Options:
- Upgrade one Handgunner to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Handgunner to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Handgunner to a Marksman for +5 pts.
- Marksman may carry one of the following weapons instead of his handgun: Hochland long rifle (+20 pts); repeater handgun (+15 pts); brace of pistols (free).

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint - A wbudowany light armour
3. Thrawn - B (i co ten LA da?...nie przesadzajcie proszę)
4. Cord B ale jak wyrze sierżant zamiast marksmana
5. Kal_Torak
6. Niglafar - A: light armour w standardzie
7. Czopek - (B)ez light armoura
8. Pelcu -B - jw strzelba dużo waży...
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - A: Light Armour w standardzie


113. Handgunners posiadają obecnie specjalną zasadę:

Special rules: State Troops.

Czy powinny się one zmienić?
A) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).
B) TAK. Powinni dostać zasadę First Volley oraz strzał z 2 rzędów.
C) TAK. Powinni dostać strzał z 2 rzędów.
D) NIE.
E) INNE

1. Ismael – A
2. Saint - A szkoda zasady C ale wtedy kusze by poszły całkowicie do lamusa... już zasada FV sprawi że kusze będą się rzadko pojawiać. Chociaż zastanawiam się nad pomysłem SaHa.
3. Thrawn - D (kilka osób zrobiło wspólne zasady dla Inżyniera, uzależnić FV od tego czy jest na polu walki)
4. Cord - A
5. Kal_Torak
6. Niglafar D
7. Czopek - E (SaHowe E Wink)
8. Pelcu - C Kusze dają zasięg, a strzelcy dają lepsze ustawienie i +1CR za rząd.
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - E (a First V. da im Inżynier)

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH - B
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint - B
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B+1
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - A Generalnie Tak
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint - B
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu- B
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar A
7. Czopek
8. Pelcu - B+1
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek
8. Pelcu - A Generalnie Tak
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint - B
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek
8. Pelcu- B
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar A
7. Czopek - B (+1 pts/model)
8. Pelcu - B+1
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - A
8. Pelcu - A Generalnie Tak
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint - B
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - B
8. Pelcu- B
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B zdecydowanie i wyłącznie, bo inaczej znikną kusznicy....
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu -A
9. Argoth
10. Toni
11. SaH


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - 7 wszystko tanieje... ,jeśli 8 to z light armour.
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B zdecydowanie i wyłącznie, bo inaczej znikną kusznicy....
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni
11. SaH


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu -A
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - 7 wszystko tanieje... ,jeśli 8 to z light armour.
9. Argoth - 7 pts.
10. Toni
11. SaH
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B zdecydowanie i wyłącznie, bo inaczej znikną kusznicy....
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni
11. SaH - B (ale bym powiedział raczej "when not charging" bo w tym zapisie to można się kłócić, że w 2 turze walki nie walczą z dwóch szeregów, zwłaszcza jak sami zaszarżują)


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu -A
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - 7 wszystko tanieje... ,jeśli 8 to z light armour.
9. Argoth - 7 pts.
10. Toni
11. SaH - 8pts (z LA)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - B
8. Pelcu - B zdecydowanie i wyłącznie, bo inaczej znikną kusznicy....
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni
11. SaH - B (ale bym powiedział raczej "when not charging" bo w tym zapisie to można się kłócić, że w 2 turze walki nie walczą z dwóch szeregów, zwłaszcza jak sami zaszarżują)


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - A
8. Pelcu -A
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - 7 pts
8. Pelcu - 7 wszystko tanieje... ,jeśli 8 to z light armour.
9. Argoth - 7 pts.
10. Toni
11. SaH - 8pts (z LA)

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

114, Ustalono, że Free Company będą posiadać opcję: great weapon. Czy powinno to być ujęte zapisem:

A) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (free of cost).
B) Free Companies are armed with two hand weapons. They can swap them for a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.
C) Free Companies are armed with two hand weapons. In addition they can buy a great weapon (+x pts/model) – Napisz za ile punktów.

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (+1 pts/model) najbardziej uczciwe skoro to przeszło
4. Cord - B (+2pts) detka z S 5 trochę silna
5. Kal_Torak
6. Niglafar A
7. Czopek - B (+1 pts/model)
8. Pelcu - B+1
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B (+1 pts/model)

115, Czy Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected) - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy ta zasada generalnie powinna wrócić.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A (generalnie tak)
4. Cord - A
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - A
8. Pelcu - A Generalnie Tak
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


116, Czy Handgunners powinni dostać zasadę Strzału z 2 rzędów - Póki co obojętnie, czy sami z siebie, czy z inżyniera. Napisz, czy chcesz wprowadzenia tej zasady.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - B
2. Saint - B
3. Thrawn - B (nawet haje tego nie dostały a są podobno najlepiej wyszkoloną armią Starego Świata...pornoshooting jest mocny, nie ma co go wzmacniać bardziej)
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar B
7. Czopek - B
8. Pelcu- B
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B

117. Ustalono, że Handgunners powinni dostać zasadę First Volley - the first time Empire handguns are fired they have an extra D6” maximum range (short range not affected).

Czy powinni ją mieć:

A) Jako special rule samego oddziału
B) Jako bonus od Master Engineera

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - B (należy dopieścić tego Pana, zawsze będzie dawał kolejny mały bonusik)
4. Cord - A
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - B
8. Pelcu - B zdecydowanie i wyłącznie, bo inaczej znikną kusznicy....
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - B


118. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Halberdiers powinna brzmieć:

A) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

B) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, when charged, they may fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.

C) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, although they do not receive a Strength (and armour piercing) bonus to attacks made from the second row.

D) Halberdiers – Empire soldiers are learned how to hit harder from the first rank and how to strike from the rear. This means that in addition to normal +1 Strength bonus the halberd gives, their blows are armour piercing. What is more, they always fight with one extra rank to the front, and although they do not receive a Strength bonus to attacks made from the second row, armour piercing bonus still apply.


1. Ismael - A
2. Saint - B
3. Thrawn - C (jako jednostka uderzeniowa zawsze powinni mieć mozliwość atakowania z dwóch szeregów a nie tylko w obronie)
4. Cord - B
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - B
8. Pelcu - B
9. Argoth - B
10. Toni
11. SaH - B (ale bym powiedział raczej "when not charging" bo w tym zapisie to można się kłócić, że w 2 turze walki nie walczą z dwóch szeregów, zwłaszcza jak sami zaszarżują)


119. Wprowadzamy specjalną zasadę „Regulars” – póki co dla Halberdiers oraz Spearmen.
Czy zasada dla Spearmen powinna brzmieć:

Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

A) TAK
B) NIE

1. Ismael - A
2. Saint - A
3. Thrawn - A
4. Cord - A
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - A
8. Pelcu -A
9. Argoth - A
10. Toni
11. SaH - A


120. Crossbowmen będą posiadać następujący profil:

Crossbowman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow, hand weapon.
Special rules: State Troops.
Options:
- Upgrade one Crossbowman to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Crossbowman to a Marksman for +5 pts.

Jaki powinien być ich koszt za model ?

1. Ismael – 8 pts.
2. Saint - 7 pts.
3. Thrawn - tyle co teraz czyli 8 pts
4. Cord - 8
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - 7 pts
8. Pelcu - 7 wszystko tanieje... ,jeśli 8 to z light armour.
9. Argoth - 7 pts.
10. Toni
11. SaH - 8pts (z LA)

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

121. Spearmen posiadają obecnie statystyki:

Spearman M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Sergeant M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

122. Spearmen posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, spear, light armour.
Options:
- Any unit may be equipped with shields for +1 pts/per model
- Upgrade one Spearmen to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Spearmen to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Spearmen to a Sergeant for +8 pts.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – A – Heavy armour w standardzie, brak opcji wykupu tarczy
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

123. Spearmen posiadają obecnie specjalną zasadę State Troops oraz (wprowadzoną przez Nas) zasadę Regulars:
Spearmen – Empire soldiers are learned to make a wall of spears in front of their enemies. They may fight with one extra rank to the front. This means they normally fight in three ranks or two in a turn that they charge.

Special rules: State Troops, Regulars

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

124. Archers posiadają obecnie statystyki:

Archer M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

125. Archers posiadają obecnie ekwipunek / opcje wykupu:

Unit size: 10-20
Equipment: Bow, hand weapon.
Options:
- Promote one Archer to a Marksman for +5 pts.
Army Organization:
Huntsmen: A single unit of Archers may be upgraded to Huntsmen at a cost of +2 pts/model. Huntsmen have the Scouts special rule.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – A – Huntsmen:unit size 5-15 and longbows instead of bows.
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

126. Archers posiadają obecnie specjalną zasadę:

Special rules: Militia, Skirmishers.

Czy powinny się one zmienić? Jeżeli TAK, napisz co.
A) TAK
B) NIE

1. Ismael – B
2. Saint
3. Thrawn
4. Cord
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu
9. Argoth
10. Toni
11. SaH

ODPOWIEDZ