Różnice w Szamanach
Moderator: Kołata
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Różnice w Szamanach
Jak wiadomo mamy 3 typy szamanów
Orkowe,goblińskie i Nighjt Goblińskie (chyba jeszcze savege orc)
To samo z great shamanami. Zastanawiam się odnośnie sytuacji w jakich znajduje każdy zastosowanie. Pierwsza myś tylko orkowi ze względu na dużą waagh ale z kolei jak chcemy mieć troche małej to albo goblin albo night.
Nocnik troche tańszy ale za to tchorzliwszy a zwykly moze zdajesie jezsdzic na rydwanie. Jakieś sugestie? Tym bardziej ze nocne juz nie dostają grzybów za darmoche.
Orkowe,goblińskie i Nighjt Goblińskie (chyba jeszcze savege orc)
To samo z great shamanami. Zastanawiam się odnośnie sytuacji w jakich znajduje każdy zastosowanie. Pierwsza myś tylko orkowi ze względu na dużą waagh ale z kolei jak chcemy mieć troche małej to albo goblin albo night.
Nocnik troche tańszy ale za to tchorzliwszy a zwykly moze zdajesie jezsdzic na rydwanie. Jakieś sugestie? Tym bardziej ze nocne juz nie dostają grzybów za darmoche.
Nocnik - może brać bardzo przydatne grzybki po 10p i piszczałki trzyma.
Jak dla mnie Orkowa Magia jest do niczego. No może oprócz popychaczki. Wolę o wiele bardziej Goblińską. Pozatym Ork dużo droższy - o 15p - a ma tylko o 1 więcej T i liderkę, co i tak dużo nie zmienia
Jak dla mnie Orkowa Magia jest do niczego. No może oprócz popychaczki. Wolę o wiele bardziej Goblińską. Pozatym Ork dużo droższy - o 15p - a ma tylko o 1 więcej T i liderkę, co i tak dużo nie zmienia
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
A ja myślę ze ten T dużo zmienia. Jak Harpie czy Dark Ridersi czy inni Glade Ridersi robią kamikadze raid to trudniej dużo go zdjąć ze względu na to że twardszy. A Duzy szaman orków to już w ogóle z T5 może mieć w dupie wiekszosc ataków.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
No ale ktos tam powinien przynajmniej jednego scrolla miec. Personalnie po dlugoletniej grze elfow zazwyczaj biorę 2 choć ostatnio uczę się na jednym grywać. W orkach chyba mniej potrzebne są bo mogą sobie pozwolić na dostanie magicznego ostrzalu.
Ja tam myslalem ze jeden itty ring+scroll drugi mag scroll+2 grzyby
Ja tam myslalem ze jeden itty ring+scroll drugi mag scroll+2 grzyby
Ostatnio w turnieju z ograniczeniem do 2 herosow mialem orczego z power stonem i itty ringiem, i gobasa z grzybkiem i rogiem.
Bardzo ladne combo. Ale tak mysle, ze orka zmienie na goblina jednak - magia goblinska jest silniejsza.. u orkow duzo latwiej wylosowac 2 nieprzydatne czary niz u gobasow.
Ogolnie to byla druzynowka - zemna byl exalted demon 2 lvl mag..
i trafilismy w pierwszej bitwie na skavensko-VC porno magiczne (4 magow, bound spelle) z dodatkiem ratlingow itd na ktore nic nie mielismy.
I wynik 9:11 dla przeciwnika - b dobry jak na totalny brak scrolli z naszej strony.
Savage ma zastosowanie tylko z kickin bootsami, i tym kijoszkiem co wymaga testu LD albo zgon - wtedy mozna sie bawic. Inaczej ciemszko, ciemszko.
Night jest rownie dobry jak common - ten ld nic nie zmienia, i tak oddzial w ktorym siedzi mag ma wyzszy : P a tanszy i moze grzybki brac.
Bardzo ladne combo. Ale tak mysle, ze orka zmienie na goblina jednak - magia goblinska jest silniejsza.. u orkow duzo latwiej wylosowac 2 nieprzydatne czary niz u gobasow.
Ogolnie to byla druzynowka - zemna byl exalted demon 2 lvl mag..
i trafilismy w pierwszej bitwie na skavensko-VC porno magiczne (4 magow, bound spelle) z dodatkiem ratlingow itd na ktore nic nie mielismy.
I wynik 9:11 dla przeciwnika - b dobry jak na totalny brak scrolli z naszej strony.
Savage ma zastosowanie tylko z kickin bootsami, i tym kijoszkiem co wymaga testu LD albo zgon - wtedy mozna sie bawic. Inaczej ciemszko, ciemszko.
Night jest rownie dobry jak common - ten ld nic nie zmienia, i tak oddzial w ktorym siedzi mag ma wyzszy : P a tanszy i moze grzybki brac.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
znaczy 3 ataki... tak? Hmm technicznie rzecz biorąc można zniknąć i przypakowanego vampir lorda?
Chyba znajdę kompromis na jednego orczergo i jednego goblinskiego.
A co do wielkiego szamana coz jakos mi niezrecznie bedzie go stawiac w 2k skoro mamy warbosów po prostu moja wizja orkow rozbija się ze wodz to najsiilniejszy i wredniejszy ork/goblin w okolicy.
Chyba znajdę kompromis na jednego orczergo i jednego goblinskiego.
A co do wielkiego szamana coz jakos mi niezrecznie bedzie go stawiac w 2k skoro mamy warbosów po prostu moja wizja orkow rozbija się ze wodz to najsiilniejszy i wredniejszy ork/goblin w okolicy.
ja nie lubie grac magia i nowy book mi umozliwia to
na 2000 i wiecej pkt warbass obowiazakowy
z szamanow na takie punktu orc caddy, ostatnia na turnieju mialem jeszcze goblina na rydwanie ze scrollem i wylaczeniem wardow, musze powiedziec ze nawet sie przydal, luhbie rydwany a w specjalach nie ma miejsca
jak caddy to orc IMO, 7ld sie przydaje, reszta to kwestia upodoban, golblinska magaia moze lepsza, ale zdecydowanie bardzioej kostkozerna...
na 2000 i wiecej pkt warbass obowiazakowy
z szamanow na takie punktu orc caddy, ostatnia na turnieju mialem jeszcze goblina na rydwanie ze scrollem i wylaczeniem wardow, musze powiedziec ze nawet sie przydal, luhbie rydwany a w specjalach nie ma miejsca
jak caddy to orc IMO, 7ld sie przydaje, reszta to kwestia upodoban, golblinska magaia moze lepsza, ale zdecydowanie bardzioej kostkozerna...
Ja tam szamanów używam jako caddych - dlatego biore orka, 4T, 3WS no i bije się jak zwykły Orc Boy. A jakbym miał grać tak o na magii to bym brał gobosów - w zasadzie każdy czar się przydaje.
na <2000pkr preferuje 2*nocniki tudzież gdy gram tylko ofensem to szmanik goblinski na rydwanie z 2 scrollami. na wiecej pkt czasami dochodzi orkowy szamanik(duzy lub maly to tez zalezy:P)
co do magi: racja że w orkowej magi małym szamanem cieżko cos fajnego wylosować ale już duzym to nie widze problemu...duży mag goblin-fuj fuj fuj jak może moją armia dowaodzić goblin
co do magi: racja że w orkowej magi małym szamanem cieżko cos fajnego wylosować ale już duzym to nie widze problemu...duży mag goblin-fuj fuj fuj jak może moją armia dowaodzić goblin
Ja nigdy nie grałem na magach, w nowej edycji używam (czytaj: jak dotąd użyłem dwa razy ). Bardzo milo zdziwił mnie NG caddy, gdy w ostatniej turze rzucił IF hand of gork na orki z generałem. Tą szarżą zarobiłem z 500 punktów . Mimo wszystko jakoś bardziej polegam na dobrym nawalaniu choppą, więc na mniejsze punkty raczej postawię na generał, bsb i caddy, a na 2k+ to samo, ale jeszcze z jednym szamanem.
i tyle
i tyle
Jak na razie gram na dużym orku, małym orku i NG. Za bardzo kocham Waaaagh!!!! żeby zamienić orka na goblina. Chociaz teraz po DMP czas na próby warbossa w różnych wersjach.
A licky boom boom down!!!
Na piechote, na dziku, na wyvernie, na rydwanie.
Na przeżycie, na zabijanie, do zadań specjalnych.
Przemnóż to przez siebie i wyjdzie całkiem sporo opcji do potestowania Każda oferuje coś ciekawego. A przecież mamy jeszcze 3 rodzaje warbossów orkowych O goblinach nie wspominając
Na przeżycie, na zabijanie, do zadań specjalnych.
Przemnóż to przez siebie i wyjdzie całkiem sporo opcji do potestowania Każda oferuje coś ciekawego. A przecież mamy jeszcze 3 rodzaje warbossów orkowych O goblinach nie wspominając
Pamietajac (ze wzoru Newtona) ze zbior n elementowy ma 2^n podzbiorow - latwo podstawiajac za 'n' liczbe magicznych itemow + itemow zwyklych + zbroi + rumakow itd obliczyc jak kosmiczna mamy liczbe mozliwych kombinacji dla kazdego warbossa : P
Wracając do szamanów, ja testuje na 2k układ Lorda szamana NG, 2óch orczych szamanów i BO na dziku, do trzymania armii w ryzach:)
Wydaje mi się ten układ optymalny ponieważ:
- dosyć dobra ilośc PD bo 10 + 2 bound spelle
- Duży nocnik bo mała waaagh jest trudniejsza i ma dużo fajnych czarów - on będzie zużywał 6PD do pomocy może jakieś grzyby- jakby się okazało że kostki poszły do orków
- orki ponieważ mają kilka czarów w sam raz na 2 kostki - mały pocisk dużego waagh jest uniwersalny. Raczej one najczęściej będą wpuszczane. Chyba najlepiej od nich też zaczynać ostrzał magiczny, no może po horn of Urgok:) Do wzmocnienia potencjału magicznego można dorzucić Power Stone, by wykorzystać inne czary - a droższe kostkowo.
Inne ustawienia prezentują mi się jakoś mniej uniewrsalnie odnośnie wykorzystywania PD.
Wydaje mi się ten układ optymalny ponieważ:
- dosyć dobra ilośc PD bo 10 + 2 bound spelle
- Duży nocnik bo mała waaagh jest trudniejsza i ma dużo fajnych czarów - on będzie zużywał 6PD do pomocy może jakieś grzyby- jakby się okazało że kostki poszły do orków
- orki ponieważ mają kilka czarów w sam raz na 2 kostki - mały pocisk dużego waagh jest uniwersalny. Raczej one najczęściej będą wpuszczane. Chyba najlepiej od nich też zaczynać ostrzał magiczny, no może po horn of Urgok:) Do wzmocnienia potencjału magicznego można dorzucić Power Stone, by wykorzystać inne czary - a droższe kostkowo.
Inne ustawienia prezentują mi się jakoś mniej uniewrsalnie odnośnie wykorzystywania PD.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
hm dosyć dziwna koncepcja jednak na 2k olać dużą magię i mieć dobrego warbossa a po za tym 3 goblinskich szamanach moze którys w rydwanie albo i wszyscy. i po 2 zwoje rozproszenia kazdy? wszyscy 2lv zeby cos czarnąć sobie.
- nightclower16
- Mudżahedin
- Posty: 229
- Lokalizacja: SNOT - Gdańsk
Ja daje dużego orka i dwóch goblinów ( daje na nich pipy, bounda i razem 4 scrole) i czarnego orka BSB z 5+ wardem i nibblą ( daje przerzut liderki, dzięki niemu zawsze się zdaje animozje i ma w klocku LD
ostatnio zraziłem się do magów i teraz na 2+ beda biegali 2x1 levelowi. Brak ochrony przed miscastami jest ciężko obejść. Za to Black Orc warboss z screaming swordem jest rzeźnicki i na razie nie mam lepszej opcji dla lorda