Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Z góry przepraszam za odświeżenie tematu, ale przecież nie będę zakładał nowego... ;)

Od jakiegoś czasu korci mnie ta opcja:
1 Highborn @ 568 Pts
General; Longbow; Shield
Sword of Might
Oaken Armour
Stone of the Crystal Mere


Green Dragon

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Dispel Scroll


1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Dispel Scroll


10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts


8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts
5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Wardancers @ 129 Pts

Musician
Bladesingers


3 Warhawk Riders @ 120 Pts

1 Treeman @ 285 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts


Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 71
Total Army Cost: 2250
No myślę, że wszystko jasne. Bez BSBka 1 drzewo raczej mało boli, a zawsze mamy pierdolnięcie w formie smoczka. ;)

Co wy na to?

P.S. To nie ma być kolejny uklepany standard, ot tak, powiew jakiś świeżości... :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

wywalilbym warhlaki i za punkty doladowal war dancerów oraz dal szmaty wildom i ewentualnie po widlzie jak starczy punktów.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosa pisze:wywalilbym warhlaki i za punkty doladowal war dancerów oraz dal szmaty wildom i ewentualnie po widlzie jak starczy punktów.
Niet, jak zginie mi 6stka waradancerów to nie będę płakał, tak samo wildzi. Przyzwyczaiłem się już, ze wszystkie pociski, strzelanie (jeśli np. nie ma już screena) to idzie w nich. Za to mialem taka sytuacje ostatnio na turnieju, przeciwnik jak zobaczył warhawki z orłem to nie wiedział co z nimi zrobić.. I niesamowicie przydały mi się te 2 jednostki. :D

Poza tym wildzi czyści, bo coraz słabiej mi się spisują. Ostatnio 6stka z warbannerem nie była w stanie pogonic nawet 5 silverów czy 15 saurusów... :(

pozdro

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

a no widzisz...

a dzisiaj wildzi, poprawdzie bylo ich 7 z WB ustali i potem pogonili mala lance bretońską...

;)

ale jak tam wolisz :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Phi bretonia... Żaden przeciwnik dla WE. :D

A ja nie lubie oddziałów konnych większych od 6... (grałem HE na 7 dragonach), za **ja tym manewrować nie umiałem. ;)
I nie przekonują mnie takie ilość, bo jednocześnie robi to oddział horrendalnie drogi (7 wildów z wb = 225 pkt).

pozdro

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

dobra jest ;)

coprawda to byl sojusz VC+breta na HE+WE :D

wildzi musieli no cóz, wygiąć szarże tej lancy bo jakoś tak dziwnie się zlożylo, że znalazla się ona w strefie tylnej klocka spearelfów, który tluk tam wucetów i byloby posprzątane... a tak to się odbila, owszem piatka też by to zrobila, znaczy wygiela szarże ale by na bank zginela a do tego marne ma uderzenie, a 6 WR z WB ladnie tnie wiele rzeczy, po szarży z masą ataków.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Masą? Masz 1 atak z góry i 1 z dołu więcej :D Za 26 pkt, dopakowanie wb i szmatą to jest 69 pkt...
Przestało mi się to spłacać, dlatego chce wypróbować "gołe" piątki. :)

Sytuacyjnie czasami trzeba poświecić oddział...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

skoro 12 ataków o WS5 i S4 i 12 ataków z S3 na jakieś piechoty to dla Ciebie malo, to nie mam pytań ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Kosa pisze:skoro 12 ataków o WS5 i S4 i 12 ataków z S3 na jakieś piechoty to dla Ciebie malo, to nie mam pytań ;)
O ile szarżę przeciwnika przeżyje 6 Wildów, to wypłacisz tyle ataków... ;)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Rozegrałem już szereg bitew tą rozpą i muszę przyznać, że gra mi się nią najlepiej ze wszystkich rozpisek WE począwszy od 5 edycji. Rozpa jest na 1500 i wykorzystuje wszystkie fazy tury, czyli ruch-magie-strzelanie-walke.

Spellsinger @ 175 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Calaingor's Stave

Alter Noble @ 156 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Amaranthine Brooch
Briarhearth

Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Stone of the Crystal Mere [30]

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

6 Wild Riders @ 199 Pts
War Banner

Treeman @ 285 Pts

Models in Army: 54


Wiadomo, że biegacze WE jacyś super mocni nie są ale ze swoimi wardami, wykorzystani razem w odpowiednim momecie we współdziałaniu z wildami, driadami i drzewcem niesamowicie wiele potrafią namieszać. Mają tą ciekawą tendecje że nagle wystrzeleni z lasów na 18 cali skupiają na sobie całą uwagę przeciwnika przy tym jak ma się nieco szczęścią w rzutach są wstanie naprawdę dużo wytrzymać.

Co byście dodali do tej rozpiski?
Ostatnio zmieniony 20 lip 2008, o 19:12 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Krassus pisze:
Kosa pisze:skoro 12 ataków o WS5 i S4 i 12 ataków z S3 na jakieś piechoty to dla Ciebie malo, to nie mam pytań ;)
O ile szarżę przeciwnika przeżyje 6 Wildów, to wypłacisz tyle ataków... ;)
raczej mi chodzilo po szarży wildów ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Kal_Torak pisze:
Co byście dodali do tej rozpiski?
Więcej scrolli, tudzież coś co może wrogą magię przyjmować.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Scimitar pisze:
Kal_Torak pisze:
Co byście dodali do tej rozpiski?
Więcej scrolli, tudzież coś co może wrogą magię przyjmować.
No mag może mieć kosztem calaignora 2 scrolle. Bound + jedna popychaczka + zaklęcie też nie jest zle.

Co masz konkretnego na myśli o przyjmowanie magii?

Zastanawiałem się nad zrezygnowanie z Wild Riderów i wystawieniu zamiast nich dwóch oddziałów GR - co o tym myślisz?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Pomysł z wildami troszke kiepski, wtedy z pierdolnięciem masz tylko drzewo, a nuż nie zdasz stubborna czy coś i co Ci zostanie?

Imo wywal biegacza z brariarheart'em i wsadz zamiast niego 2giego maga, wtedy bardzo ładnie poczarujesz i wrzuc na niego 2giego scrolla + np. power stone'a, żeby uzyskać te parę brakujących pkt, proponuje obciac war banner. ;)

pozdro

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Poza drzewcem równe "pierdolnięcie" mają również alterzy (w końcu to 5-4 ataki z siła 6 i większym WS'em) ;).

Nie ma sensu brać 2 maga - to raptem jedno więcej zaklęcie za całe 175 punktów, które jeśli wogóle wejdzie to jeszcze nie ma wielkich szans by zrobić coś konretnego na polu bitwy. Jedynie co może dać to większą obronę przeciw magii (dodatkowa dispelka i możliwe dodatkowe 2 scrolle).

Z biegaczów w życiu nie zrezygnuję bo własnie to jest esencja tej rozpy. W zasadzie to oni wygrywają bitwy. W ostatniej z imperium to równie dobrze mogliby sami grać bez reszty armii (żartuję oczywiście ;) ). Tym nie mniej dwóch takich panów zwiększa mi wielokrotnie potencjał każdego ataku. Oddział driad z alterem to już poważna siła, wild riderzy z alterem równie, drzewo z alterem jeszcze lepiej. Jeśli jest ich dwóch to włącznie z drzewcem i wildami armią WE jestem w końcu wstanie przeprowadzić np. 3 "mocne" uderzenia jednocześnie. Największym ich atutem jest atak równy drzewcowi i przede wszystkim mobilność. Są nieocenieni przy dużej liczbie maszyn wojennych przeciwnika czy też defensach, bo mają tendencje do zwracania ku sobie całego ostrzału i co ciekawe są wstanie go przeżyć. Altera z brariarhartem puszczam zwykle tam gdzie jest dużo strzelania opratego na BSie i skubaniec z reguły przeżywa zwłaszcza jeśli stoi na skraju lasu (w czym bardzo pomaga dodatkowy las bo z niego mogą przypuszczać ataki obaj panowie). Dodatkow alterzy to szybka broń na strasznie irytujące piątki cięzkiej kawy, które zawsze mi brużdża, a wiadomo że drzewiec wszędzie być nie może :). Ogólnie kiedy obaj alterowie działaja razem to zawsze zmuszają przeciwnika do ruchów względem nich, dzięki czemu reszta armii może spokojnie wykonywać swoje operacje - można powiedzieć że poprostu znacznie ułatwiają grę i nawet jeśli zginą to spełniają swoje zadanie bo reszta armii dochodzi lub zdąży ustawić się w dogodnych pozycjach do ataku.

2 poziomowy mag nawet jakby mi wszystkie czary wchodziły z niego raczej nie jest wstanie zrobić tego co któryś z alterów jest wstanie na wstępie ;)

Dlatego w żadnym wypadku bym z żadnego altera nie rezygnował - dla mnie każdy z nich to jak dwa śmigające małe drzewce (pierdyknięcie te same albo lepsze, jak rzucam wardy to i wytrzymałość równie dobra i do tego śmigają + duża odporność na ostrzał) ;).

Z wildami to racja - oni mi dają jako jedynie static CR, no i po erracie już nawet przeskoczyli tancerzy w liczbie ataków...

Awatar użytkownika
Ptaq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: n/c

Post autor: Ptaq »

No to teraz moja amatorska rozpiska na 1500. Po uwzględnieniu rad wyszło coś takiego:
1 BSB Noble @ 92 Pts (idzie z wardancerami)
Light Armour; Battle Standard; SoM

1 Spellsinger @ 115 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician

8 Wardancers @ 151 Pts
Wardancer Weapons; Musician

1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Total Army Cost: 1495

Co dodać co ująć?
Czekam na odp. od weteranów ;]

Pozdro

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Rozpa generalnie jest ok, nie musisz nic zmieniać. Ewentualnie mógłbyś dać warda wyczerpywalnego dla BSB. No i generałem zrób maga z jednym scrollem, zawsze kilka punktów mniej jak zginie. ;)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Bez sensu - 115 pkt za 1 scrolla i 1 DD.
IMO lepiej wyrzucić tego maga, dać wildom sztandary, a bsbkowi stone'a, zostają nawet pkt na championa dla WD (imo ja nie biore dancerów bez niego, szczególnie jak idzie tam bsb).

pozdro ;)

Awatar użytkownika
Ptaq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: n/c

Post autor: Ptaq »

Nie jestem przekonany do championa. Wolę dać dodatkowego WD, bo to skirmish. Ten 1 DD nieraz ratuje dupę, po za tym lubię chodzić lasami ^^ Rozpa jest elastyczna. W razie walki na krasie wywale ofc maga i wrzucę coś innego itp itd.Na te pts nic innego raczej nie poczaruję. No i sztandar w WR? Czy to się sprawdza? Nie grałem jeszcze zbyt wiele WE, więc wolę nie dawać gratis 100 VP

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

sztandary na wildach bardzo się sprawdzają.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Zablokowany