Orki 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Orki 2250

Post autor: MeanGreen »

Armia 2250 Orków, proszę o wyrozumiałość, nie grałem od 5 edycji czyli bedzie ze 7-8 lat :O
Teraz mnie naszło, żeby sobie popykać, odświeżyc figurasy, posklejać co się rozpadło itd.
Dałem komentarze co do niektórych regimentów, jak ktoś ma doświadczenie to proszę powiedzieć czy dobrze w tych komentarzach kombinuję.

Rozpa ma być generalnie "uniwersalna" czyli chcę mniej więcej coś takiego wystawić i się posparować z paroma osobami.

Ogólnie to mam chyba całkiem sporo chariotów i takich dziwadel i mysle ze przeciwnik cos tam zdejmie, cos obleje animozje ale to co dojdzie to sie spisze.

1 Black Orc Warboss @ 209 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Ironback Boar [35]
Collar of Zorga [5]

-Będzie dowodził w oddziale jazdy.

1 Night Goblin Big Boss @ 114 Pts
Light Armour; Shield
Wollopa's One Hit Wunda [15]
Guzzla's Backbone Brew [15]
1 Great Cave Squig @ [40] Pts

-Planuję generalnie nim siać totalny popłoch i jakby co to zdjąć steam tanka albo jakieś takie badziewie. Jest w sumie tani wiec jak zawali i go zestrzelą to trudno sie mówi (nie zestrzela czegos innego moze)

1 Goblin Shaman @ 165 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Brimstone Bauble [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts

-Magii nie lubię, więc zdyspeluje coś a potem wykona kamikadze na cos mocnego, zrobi challenge, zginie i brimstone bauble sie uzyje. Cicho sobie mysle ze moze zdjac komus ranki tez.

1 Orc Big Boss @ 187 Pts
Choppa; Light Armour; Battle Standard
Sword of Might [10]
1 Boar Chariot @ [80] Pts

-Kolejny chariot do zdejmowania rankow.

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

14 Savage Big 'Uns @ 216 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician; Boss

-Nie wiem jak teraz ale kiedys to savage zdejmowali wszystko, bez nich sobie nie wyobrazam (tylko ich przyciac musialem)

24 Orc Boyz @ 170 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Musician;Boss

-Taki Static CR, mysle ze sporo wytrzymaja (??) + taniocha.

8 Squig Hoppers @ 120 Pts

-Ta jednostka na nowych zasadach wygląda, że może troche namieszać.

26 Night Goblins @ 211 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss; 3 Fanataic

6 Savage Boar Big 'Uns @ 294 Pts
Standard; Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician; Boss
Nogg's Banner of Butchery [25]

-Tutaj sie pekam bo jakos cholernie drogie teraz te orki, jak jeszcze tu wsadzam generala... No i boję się też ze zrobi mi takiego quella ze zabije wszystko ;)

22 Black Orcs @ 362 Pts
Heavy Armour; Standard; Musician; Boss
Gorks Waaagh Banner [25]

-Jakiś pewny odzial musi być + liczę na mała zaskoczke u wroga z dodatkowego 2d6 ruchu (waagh+banner)

1 Wolf Chariot @ 60 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 124
Total Army Cost: 2250

Generalnie, te wszystkie modele to mam z wyjatkiem orc boyzow (no ale cos trzeba zrobic nowego, zeby radocha była)
A z rzeczy, które jeszcze mam co mógłbym wsadzic w armie to mam:
Generala na wyvernie
Squig Herderow
2 Gigantów
Cała armie figurek magów.
Duzo wiecej savagy, wolf riderow, night gobbosow.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1)general nie jest krzykiem mody
mozna mu dac jeszcze entch shielda...i chyba wolalbym jednak +1
A albo kb i zwyklego dzika
lepiej niech jezdzi w piechocie.

2)do takich celow lepiej wlozyc bossa na pajonku-duzo stabilniejszy i mozna go wsadzic do piechoty i niech stamtad wyskakuje na takiego tanka.

3)ten item nie dziala-lepiej sie prezentuje trincket.

4)rydwan- -to lepiej czarnego-lepszy WS,lepszy AS...no i popchniesz go w ramach waaagh; i dac mu sztandar armii.

5)tarcze na wilkach to zly pomysl-przestaja byc fastem. a bez mobilnosci sa slaaaaaaaaaaaabi.

6)big uns na piechote absolutnie nie potrebuja tarcz. z bossa tez mozna zrezygnowac.

7)static CR to 3 szeregi.liczba i SZTANDAR.

8)ten sztandar na savage jest bez sensu...jezeli nie dasz rady przemielic bazowymi 4 atakami z modelu tzn ze dodatkowy 1 atak na model cie nie urzadza.
stanic maksymalnie->boss wylot,sztandar wylot. no i absolutnie zadnego generala w srodku-prawie brak look outa i na bank go zabija.

brakuej jakiegokolwiek strzelania-zawsze milo zeby przeciwnik nie mial wszystkich rank albo bylo go mniej. tak samo jak trzeba postraszyc wszelkie smoki czy inne demony od beztroskiego latania

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak jak quas napisal - brak wsparcia maszyn wojennych, w orkach sa one bardzo dobre, bardzo tanie i 2x slot. Np. mysle, ze spokojnie daloby sie wu wepchnac ze 2 doom divery, kosztem np. tarcz z savage orkow, 2 modeli, 2 fanatykow, i paru black orkow (ten oddzial nie musi miec az takiego static cr, zeby przyjebac - wystarczy 14-15). I jeden rydwan zamienilbym na 2 bolce. Bardzo sie przydaja przeciwko duzym celom. Reszta armii bardzo fajna, choc orki to i tak plewy wiec nie licz na wysokie miejsca turniejowe :]

Jeszcze jedna sprawa - nie masz antymagii. To boli. Z drugiej strony armia jest dosc szybka, wiec mozesz sprobowac uwiklac sie w walke zanim przeciwnik Cie wymaguje, choc nie liczylbym na to. Jest mnostwo czarow, ktore decyduja o wygranej, ktore nie maja nic wspolnego z pociskami zasiegowymi. Pozdrawiam.

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

quas pisze:1)general nie jest krzykiem mody
mozna mu dac jeszcze entch shielda...i chyba wolalbym jednak +1
A albo kb i zwyklego dzika
lepiej niech jezdzi w piechocie.

2)do takich celow lepiej wlozyc bossa na pajonku-duzo stabilniejszy i mozna go wsadzic do piechoty i niech stamtad wyskakuje na takiego tanka.
No ale squig to squig, frajda jaka jest :)
quas pisze:3)ten item nie dziala-lepiej sie prezentuje trincket.
Rozumiem, ze chodzi o bauble, tzn. co konkretnie nie dziala, mozesz rozwinac?
quas pisze:4)rydwan- -to lepiej czarnego-lepszy WS,lepszy AS...no i popchniesz go w ramach waaagh; i dac mu sztandar armii.
Tak, rzeczywiscie lepiej zupgradowac na czarnego i wywalic mu ten sword :). Sztandard juz ma.
quas pisze:5)tarcze na wilkach to zly pomysl-przestaja byc fastem. a bez mobilnosci sa slaaaaaaaaaaaabi.
No ale cos zle przeczytales, wilki nie maja tarcz. Spider riderzy maja. Niby wolniejsi ale jednak przejezdzaja po trudnych terenach bez problemu, co czasem moze sie przydac chyba.
quas pisze:6)big uns na piechote absolutnie nie potrebuja tarcz. z bossa tez mozna zrezygnowac.
Tarcze wywalam bez problemu, ale bossa to jakos zawsze lubie miec. Jednak czasem maly challange potrafi uratowac dzien.
quas pisze:7)static CR to 3 szeregi.liczba i SZTANDAR.
Sztandar zdaje sie skasowal przez przypadek :) Oczywiscie, ze jest sztandar.
quas pisze:8)ten sztandar na savage jest bez sensu...jezeli nie dasz rady przemielic bazowymi 4 atakami z modelu tzn ze dodatkowy 1 atak na model cie nie urzadza.
stanic maksymalnie->boss wylot,sztandar wylot. no i absolutnie zadnego generala w srodku-prawie brak look outa i na bank go zabija.
Sztandar i Boss out. Ale general w tym oddziale jednak daje waagh, i jednak tez w kluczowym momencie chlopaki nie zaczna sie klocic. A moze po prostu musze dostac w tylek zeby sie przekonac, ze to zly pomysl. Moja wiara w savagow na boarach jest jednak jeszcze duza.
quas pisze:brakuej jakiegokolwiek strzelania-zawsze milo zeby przeciwnik nie mial wszystkich rank albo bylo go mniej. tak samo jak trzeba postraszyc wszelkie smoki czy inne demony od beztroskiego latania
No strzelania brakuje jak nic, ale no jakby to powiedziec, nie mam spear chukkow. Mam Doom divera, to go jeszcze sprobuje docisnac. Ale jeden doom diver? Nie wiem czy to styknie.

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

swieta_barbara pisze:Tak jak quas napisal - brak wsparcia maszyn wojennych, w orkach sa one bardzo dobre, bardzo tanie i 2x slot. Np. mysle, ze spokojnie daloby sie wu wepchnac ze 2 doom divery, kosztem np. tarcz z savage orkow, 2 modeli, 2 fanatykow, i paru black orkow (ten oddzial nie musi miec az takiego static cr, zeby przyjebac - wystarczy 14-15). I jeden rydwan zamienilbym na 2 bolce. Bardzo sie przydaja przeciwko duzym celom. Reszta armii bardzo fajna, choc orki to i tak plewy wiec nie licz na wysokie miejsca turniejowe :]

Jeszcze jedna sprawa - nie masz antymagii. To boli. Z drugiej strony armia jest dosc szybka, wiec mozesz sprobowac uwiklac sie w walke zanim przeciwnik Cie wymaguje, choc nie liczylbym na to. Jest mnostwo czarow, ktore decyduja o wygranej, ktore nie maja nic wspolnego z pociskami zasiegowymi. Pozdrawiam.
Na miejsce turniejowe nie licze, Łorki sa fajowe i tyle. Nawet jak wszystko przegram (to u orkow niemozliwe, po prostu zawsze jakis cud sie przytrafi :D)

Nie mam pojecia jak bardzo potezna jest teraz magia, ale jak patrzylem to w porownaniu z 5 edycja jest slabiuchna :). Na jakis gamebreaking czar to mam dyspel, a reszta, niech wchodzi w koncu mam tyle rydwanow, klockow itd. ze licze ze po prostu ich zaleje. Cos zejdzie ale zawsze to co dojdzie powinno powalczyc.

No gdybym, mial 2 spear chukki to bym zamienil jeden rydwan. Ale nie mam, a na liscie zakupow najpierw klocek orkow. Moge natomiast dopchac raczej bez problemu doom divera bo jednego mam.

Edit:
Dobra to zmienilem tak:
1.Wywalilem shieldy z dzikusow na piechote.
2.Zmniejszylem, oddzial dzikusow na dzikach do 6, wywalilem sztandar i bossa.
3.Wywalilem jeden rydwan.
4.Wywalilem jednego fanola.
5.Dodalem Doom Divera.
6.Dodalem 3xSquig Herder 90 pkt.
7.Dodalem Snotling Pump Wagon (chyba mam ale musze go znalezc :D).
8.Zupgradowalem BSB na czarnucha tez w rydwanie.

No to teraz pozostal mi jeden dylemat:

Czy nie lepiej przy takim zestawieniu pozbyc sie pump wagona i doomdivera (ja pewnie i tak slabo bede zgadywal odleglosci, a wagon jaki jest kazdy widzi :D) a zamiast tego upgradnac Orków do Big'Uns i dac im totem, co by zaowocowalo +3 dispel dice.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Dobre zmiany. Dokup sobie balisty - must have w kazdej armii orkow.

ODPOWIEDZ