Empire 2250 - bez czołgów

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Empire 2250 - bez czołgów

Post autor: Furion »

Nie bede zakladal kilku tematow, wiec tu wrzuce ropziski.

Zalozenie - nie lubimy czolgow. czolgi sa dobre dla malych / duzych dzieci.

Ponizej zamieszczam 2 warianty rozpiski kawaleryjskiej / ofensywnej.

wariant I
1 Grand Master of an unnamed Knightly Order @ 245 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Warhorse
Holy Relic [45] (4+ ward)
Enchanted Shield [15]
Sword of Power [40] (+2S)
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Captain @ 139 Pts
Barding; Battle Standard; Warhorse
Dawn Armour [35] (re-roll armour save)
Sword of Might [15]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Captain @ 129 Pts
Lance; Pegasus
Armour of Meteoric Iron [25] (1+ save)
1 Pegasus @ [50] Pts

1 Battle Wizard @ 115 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

4 Flagellant Warbands @ 60 Pts
1 Prophet of Doom @ [10] Pts

4 Flagellant Warbands @ 60 Pts
1 Prophet of Doom @ [10] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts


5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Knightly Orders @ 115 Pts

11 Knightly Orders @ 313 Pts
FCG
The Steel Standard [20] (+d3 charge)

11 Knightly Orders @ 318 Pts
FCG
War Banner [25]

19 Swordsmen @ 124 Pts
Light Armour; Shield; Standard


Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 87

Total Army Cost: 2248
wariant II:
1 Arch Lector of Sigmar @ 244 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Shield; Warhorse
The Mace of Helstrum [60] (1 atak, s10 d6 w)
Dawn Armour [35] (1+ save z przerzutem)
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Captain @ 137 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Helm of the Ratslayer [25] (1+ save)
Sword of Might [15]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Warrior Priest of Sigmar @ 158 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Warhorse
Icon of Magnus [25] (Odp, na strach)
Armour of Meteoric Iron [25] (1+ save)
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Captain @ 162 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15]
Aldred's Casket of Sorcery [35] (na 4+ kradnie czar, ktory jest usuwany z gry)
1 Pegasus @ [50] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts

5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

12 Knightly Orders @ 341 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; FCG
War Banner [25]

11 Knightly Orders @ 313 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; FCG
The Steel Standard [20] (+d3 do szarzy)

Casting Pool: 2
Dispel Pool: 5
Models in Army: 64

Total Army Cost: 2247

I wersja piechotna - jeszcze niedopracowana, ale work in progress

Unnamed2250 Pts - Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar @ 231 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30]
Holy Relic [45]
Armour of Meteoric Iron [25]

1 Captain @ 162 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15]
Aldred's Casket of Sorcery [35]
1 Pegasus @ [50] Pts

1 Captain @ 139 Pts
Barding; Battle Standard; Warhorse
Dawn Armour [35]
Sword of Might [15]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Battle Wizard @ 115 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Flagellant Warbands @ 50 Pts
5 Flagellant Warbands @ 50 Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts

5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Knightly Orders @ 115 Pts

27 Swordsmen @ 252 Pts
Light Armour; Shield; FCG
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
5 Detachment - Halberdiers @ [25] Pts

27 Swordsmen @ 252 Pts
Light Armour; Shield; FCG
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
5 Detachment - Halberdiers @ [25] Pts

27 Swordsmen @ 252 Pts
Light Armour; Shield; FCG
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
5 Detachment - Halberdiers @ [25] Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Models in Army: 157

Total Army Cost: 2248
pozdraiwam
Furion

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Pierwsza wersja mi sie najbardziej podoba ;)
widac mozna przegiac rozpe nawet bez czolgow :D

Awatar użytkownika
olo1
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: olo1 »

rozpa nr 1: wywaliłbym bym swordmanów i wrzucił kuszników ,i odp na fear na pegaziste oraz zamienił sztandar d3 cali do szarży na opporność na panike.
rozpa nr 2: dawn armour daje sejwa na 1+ z przerzutem tylko na strzelanie. w walce masz sejwa tylko na 3+ z przerzuteem więc dałbym mu armour of meteoric iron , priestowi sejwa na 1+ z przeżutem i słomke , a bsb odp na feara i hammer of judgment. Zawsze ich używam w tej konfiguracji i mi sie sprawdzają.
rozpa nr 3: wstawiłbym greatswordów , bo daliby troche klimatu tej armii :twisted:

Awatar użytkownika
Lucki Man
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Szybki Szpil Tychy

Post autor: Lucki Man »

Dawn of Armor daje 1+armora z rerolem zawsze a nie tylko na strzelanie cos ci sie pomylilo:D imo rozpa nr.1 jest spoko:D

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Wielkie BUUUUUUU! dla piątek flagellantów z prorokiem.

JA Grand Masterowi zamiast holy relic i ench shielda dałbym laurels of victory. Albo Laurels i relic ze zwykłą lancą po prostu.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

olo1 pisze:rozpa nr 1: wywaliłbym bym swordmanów i wrzucił kuszników ,i odp na fear na pegaziste oraz zamienił sztandar d3 cali do szarży na opporność na panike.
co do swordsmanow / kusznikow - brakuje wtedy statycznego CR do rozkrecania jakich zblakanych dziesiatek wraithow czy czegotam.

odp na fear na pegaziste?? do rozwazenia, w koncu sa punkty; mysle jednak, ze i tak wystawie go w wersji cascet of sorcery + lanca + ench shield.
rozpa nr 2: dawn armour daje sejwa na 1+ z przerzutem tylko na strzelanie. w walce masz sejwa tylko na 3+ z przerzuteem
To jest nieprawda, cos musialo Ci sie pomylic.
więc dałbym mu armour of meteoric iron , priestowi sejwa na 1+ z przeżutem i słomke , a bsb odp na feara i hammer of judgment. Zawsze ich używam w tej konfiguracji i mi sie sprawdzają.[/quotye]
Nie przemawia do mnie ta konfiguracja; hammer jest zbyt losowy ergo odpada jak dla mnie.
rozpa nr 3: wstawiłbym greatswordów , bo daliby troche klimatu tej armii :twisted:
nie ma takiej potrzeby. armata > great swordow.
Wielkie BUUUUUUU! dla piątek flagellantów z prorokiem.

JA Grand Masterowi zamiast holy relic i ench shielda dałbym laurels of victory. Albo Laurels i relic ze zwykłą lancą po prostu.
Gobliny to i tak oni przegonia, a Smoki maja generala NIE zabic; laury nie pasuja mi tu laury ;-)

co jest zlego w 5kach flaglanbtow?

pozdrawiam
Furion

Koszo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koszo »

Na bank są nieklimatyczne i przynoszą chwały Sigmarowi... :lol2:

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Zacna próba odejścia od schematu....ale...te 4 działa...moim zdaniem psują absolutnie wszystko.
Grandmaster w pierwszym wariancie jest srrrogi. Potężne 4 ataki (S=6), straszna defensywa (Asv=0+, Wrd=4+).
Nieważne, że działo > greatsword (inna sprawa, że to nie do końca prawda, żaden greatsword nie ma szans eksplodowania w pierwszej turze:)), rozpiski te byłyby znaczenie ciekawsze z max 2 armatami, pozostałe dwa sloty to np pistolierzy i/lub GS właśnie?

Awatar użytkownika
olo1
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: olo1 »

może i sie myle z tym savem ale sugerowałem sie tym: forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=4626

jednak wywaliłbym bym tych swordów z 1 rozpy , będą stali z tyłu a jak coś w nich wpadnie to i tak przejedzie. Lepiej kusze , chociaż fasta zdejmą lub coś takiego.

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

pistolierzy są tu potrzebni :D:D w pierwszych 2 rozpach :D

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

rozpiski testowane na polu bitwy czy tylko wrzucone w AB ? Zelazna zasada imperium z mojej strony to nie przesadzac z iloscia.
ad 1. Ci flagellanci i swordmeni wygladaja jakby mieli za zadanie robic za screen dla kawy, ktorej jest sporo, a jezeli czegos jest sporo to ciezko cokolwiek poswiecic. 4ema dzialami zapewne chcesz sciagnac wieksze cele, ale sa armie ktore zjedza cie lataczami/bolcami/fanolami/eterykami, te ostatnie moglby zdjac np kapitan na pegazie przy pomocy SoM. Milego turlania i manewrowania.

ad 2. Nie wyobrazam sobie arch lektora bez furmanki, poniewaz bez niej jest po prostu plewny. Cannonball wiosny nie czyni, szczegolnie bez vhs poniewaz
a) decydujesz wyprowadzic plewne ataki z hand weapon ktore i tak nic nie zrobia
b) decydujesz sie na s10 d6 ktory przy kiepski ws archlektora trafial bedzie co najwyzej na 4+ dodatkowo przy dobrym lordzie jest problem warda na 4+ albo innego ustrojstwa. Inicjatywa u archlektora tez jest kiepska, wiec powiedzmy ze wchodza ci 2 ataki z s7 i dwa ataki z s5 z mounta. Mysle ze nawet z przerzutem dwie rany wejda :)

reszta ludkow na poziomie, znowu turlanie i jeszcze wiecej klocow kawalerii czyli poraz kolejny manewrowanie :). Ogolnie ta rozpiska mi sie podoba poza archlektorem, ktorego kosztem paru knehtow wsadzilbym na furmanke lub podmienilbym na generala na gryfie, poniewaz bedzie zawsze tam gdzie jest aktualnie potrzebny, a w duecie z pegazem moze zdzialac cuda.

trzeciej rozpiski nie bede komentowal poniewaz nie gram na piechocie :)

Powodzenia z dzialami :) i przetestuj sobie prosze generala na gryfiku w grafiku nr 2 :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Byro pisze:Zacna próba odejścia od schematu
próba? jak skompletuje do konca imperium, to bede nim jezdzil mastery wygrywac - wbrew pozorom bez czolgow tez sie da ;-)
....ale...te 4 działa...moim zdaniem psują absolutnie wszystko.
2 wybuchna, 1 mi zabija - jak skosza 1,5 giganta to jest ok.
Grandmaster w pierwszym wariancie jest srrrogi. Potężne 4 ataki (S=6), straszna defensywa (Asv=0+, Wrd=4+).
Mam dylemat miedzy nim a kaplanem ;-)
rozpiski te byłyby znaczenie ciekawsze z max 2 armatami, pozostałe dwa sloty to np pistolierzy i/lub GS właśnie?
GS na pewno nie. Wrzucenie Pistoliersow za 1/2 armaty jest do rozwazenia.
olo pisze: może i sie myle z tym savem ale sugerowałem sie tym: forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=4626
Nie do konca rozumiem co to ma do tematu :-)
jednak wywaliłbym bym tych swordów z 1 rozpy , będą stali z tyłu a jak coś w nich wpadnie to i tak przejedzie. Lepiej kusze , chociaż fasta zdejmą lub coś takiego.
Warte rozwazenia; jestem jednak zdania, ze static CR > kusz.
dziik pisze:rozpiski testowane na polu bitwy czy tylko wrzucone w AB ?
póki co w AB.
Zelazna zasada imperium z mojej strony to nie przesadzac z iloscia.
Z iloscia czego?
ad 1. Ci flagellanci i swordmeni wygladaja jakby mieli za zadanie robic za screen dla kawy,
Raczej nie ;-) to bardziej ochrona dla maszyn ;-)
ktorej jest sporo, a jezeli czegos jest sporo to ciezko cokolwiek poswiecic.
Mi to przychodzi dosyc latwo. Zreszta nie widze potrzeby poswiecania czegokolwiek :D
4ema dzialami zapewne chcesz sciagnac wieksze cele,
Nie "wieksze" tylko "wazniejsze" cele :-)
ale sa armie ktore zjedza cie lataczami/bolcami/fanolami/eterykami
przyklady prosze. Ktora armia mnie zje bolcami? 4 bolce vs 4 armaty? obstawiam armaty.

latacze - to chyba tylko smoki, a smoka ciezko bedzie uchowac przy 4 armatach.

fanatycy o0 w tej edycji wala z armour savem, zreszta nie widzialem zeby ktos wystawial wiecej niz kilku.
te ostatnie moglby zdjac np kapitan na pegazie przy pomocy SoM.
Kapitan na pegazie niszczacy 5-6+ wraithow? bzdura o0
Milego turlania i manewrowania.
No ba :-) przeciez nie wezme 2 czolgow i ubrejkowalnego papieza i nie podjade komus pod nos ;-)
ad 2. Nie wyobrazam sobie arch lektora bez furmanki, poniewaz bez niej jest po prostu plewny.
Myslenie schematyczne.

Oczywiscie zgadzam sie, ze papmo bil jest bardzo, bardzo silny.

Ale jak dla mnie, arcykaplan to bardzo tani gosc, ktory klepie sie jak armata w walce wrecz i daje ochrone taka jak wizard lord
Cannonball wiosny nie czyni, szczegolnie bez vhs poniewaz
a) decydujesz wyprowadzic plewne ataki z hand weapon ktore i tak nic nie zrobia
nie decyduje sie.
b) decydujesz sie na s10 d6 ktory przy kiepski ws archlektora trafial bedzie co najwyzej na 4+ dodatkowo przy dobrym lordzie jest problem warda na 4+ albo innego ustrojstwa. Inicjatywa u archlektora tez jest kiepska, wiec powiedzmy ze wchodza ci 2 ataki z s7 i dwa ataki z s5 z mounta. Mysle ze nawet z przerzutem dwie rany wejda Smile
75% na trafienie.
mountow przy caloksztalcie armii bym nie bral pod uwage.
7s to chyba tylko w pierwszej turze, wiec luzik.
reszta ludkow na poziomie, znowu turlanie i jeszcze wiecej klocow kawalerii czyli poraz kolejny manewrowanie Smile. Ogolnie ta rozpiska mi sie podoba poza archlektorem, ktorego kosztem paru knehtow wsadzilbym na furmanke
2 czolgi i/lub papamobil to jak dla mnie intelektualne dno. :-) nie wsadze go na zadna z tych rzeczy.
lub podmienilbym na generala na gryfie, poniewaz bedzie zawsze tam gdzie jest aktualnie potrzebny, a w duecie z pegazem moze zdzialac cuda.
DObry pomysl, na pewno warty rozwazenia; juz kombinuje jakas ciekawa kombinacje :-)

dziekuje wszystkim za komentarze,
pozdrawiaam
Furion

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Furion pisze:
Zalozenie - nie lubimy czolgow. czolgi sa dobre dla malych / duzych dzieci.
A 4 działa to dla kogo ;P ?

Zmień to i będzie cool :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Cyel pisze:
Furion pisze:
Zalozenie - nie lubimy czolgow. czolgi sa dobre dla malych / duzych dzieci.
A 4 działa to dla kogo ;P ?

Zmień to i będzie cool :)
1 czy 2 oddzialy pistoletow? ;-)

Nie wiem. narazie wrzucilem 4 dziala, bo... taniej mi to wyjdzie :shock: (w sensie zł)

zobacze jak skompletuje :-)

pozdrawiam
FUrion

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Furion pisze: co do swordsmanow / kusznikow - brakuje wtedy statycznego CR do rozkrecania jakich zblakanych dziesiatek wraithow czy czegotam.
Chyba raczej czegos tam, bo na pewno nie wraithow. Gralem dosyc sporo Wraithami i wiem, ze klocki ze static CR5 ( nawet od frontu) rozkrecaja bez problemu . I to rowniez dwarfy, czy orkow z T4, o piechotach z T3 nawet nie ma o czym mowic.

Nie mowie, ze static CR jest zly. Czasem sie przydaje, choc nie da sie ukryc, ze jego wartosc z kazdym kolejnym army bookiem spada.

Poza tym, zawsze popieram odchodzenie od schematow, wiec Ci kibicuje. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze:Chyba raczej czegos tam, bo na pewno nie wraithow
hehe :D odglos niedowierzania?

Super :-) mi tam jest na reke, jezeli ktos uwaza ze 10 wraithow nie da rady zabic bez magii / magicznej broni ;-)

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

najlepsza 1 rozpa tylko zamiast bannera d3 to dał bym odporność na panikę :wink:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Furion pisze:
bless pisze:Chyba raczej czegos tam, bo na pewno nie wraithow
hehe :D odglos niedowierzania?

Super :-) mi tam jest na reke, jezeli ktos uwaza ze 10 wraithow nie da rady zabic bez magii / magicznej broni ;-)
Oczywiscie, ze sie da. Raz stracilem wraithy np. od strzalu z hellcanona. ;) Natomiast klocuszek piechoty problemu nie rozwiazuje. Tego akurat jestem pewien. Pomijam fakt, ze zdaza sie, ze Wraithy maja ws generala, bo prawie zawsze maja w poblizu BSB, ktory daje im asekuracje na pierwsza ture walki. W swoim najczesciej spotykanym zlozeniu duchy maja 12A S5 i 1 S3. To 6 trafien, 5 zranien, 4 trupy. Moze 5. Przegrywaja w pierwszej turze o 1 (jesli jest ten BSB, to nie ma w ogole zadnego efektu). Ale nawet lepiej dla nich, bo nie dostana z magii ani nic. Od nastepnej tury wygrywaja, lamia, gonia i potem w swojej turze maja czyste pole do dalszych szarz.

Turlales kostkami na takie spotkanie wraithy vs 20 swordsmanow?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Bless, najpierw szarżujesz taktycznie czyms twardym na wrighty, odginasz je bokiem do kloca i wtedy wjazd klocem w bok. Duszki powinny sie szybko poskladac. Zapewne o to chodzilo Furionowi :P

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

OK, spoko. Chetnie popatrze na taki manewr. :)
Obrazek

ODPOWIEDZ