I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy - Kraków 2008

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy - Kraków 2008

Post autor: Tadeusz »

Klub „LEGION”
http://www.liga.paraszczak.com/

oraz Konfederacja.org
http://konfederacja.org

zaprasza na:

I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy
które odbędą się w dniach 27/28 września 2008
podczas „Areny”
Kraków; stadion Hutnika na ulicy Igołomskiej.

Przewidywane rozpoczęcie w sobotę 27.09.08 godzina 10:30
Planowane zakończenie w niedzielę 28.09.08 godzina 15:00.
Możliwe różne warianty noclegu w tym „darmowy” na Sali.

Informacje techniczne dotyczące turnieju:
500 pkt.
Dwie rozpiski bez możliwych późniejszych zmian.
Gramy 6 bitew (4 sobota, 2 niedziela)
Limitowany czas na turę: 10 minut.
Różne scenariusze: Steamroller Tournament 4.

Wejście płatne: 35 zł
Przewidziane nagrody.

Ponieważ ważną dla nas informacją jest liczba uczestników, prosimy o zgłaszanie chęci udziału w turnieju najlepiej mailem na adres:
tadewa@poczta.onet.pl
jeśli jesteście spoza Krakowa, lub przewidujecie problemy z dotarciem na czas prosimy o jakiś tel. kontaktowy, może się przydać w dniu turnieju.
Osoby, które zgłoszą udział do 20 września 2008 otrzymują jeden dodatkowy punkt do klasyfikacji generalnej.


Szczegółowe zasady:

Harmonogram bitew:
Sobota 27.09.2008
09:00 – 10:00 zapisy
10:15 rozlosowanie par.
10:30 – 12:30 pierwsza bitwa
13:00 – 15:00 druga bitwa
do 16:00 przerwa techniczna np. na obiad
16:00-18:00 trzecia bitwa
18:30 – 20:30 czwarta bitwa

Niedziela 28.09.2008
09:00 – 11:00 piąta bitwa
11:30 – 14:00 szósta bitwa (12 minut na turę)
14:30 ogłoszenie wyników i rozdanie nagród
15:00 ewakuacja

Wymagania dotyczące Armii:
Format punktowy: 500 pkt
Należy przynieść jedną lub dwie, czytelne rozpiski z wyszczególnionymi wartościami punktowymi dla każdego modelu/unitu. Podczas zapisów należy je okazać wraz z kartami w celu weryfikacji poprawności. Rozpiski zostają podpisane przez sędziów i są niezmienialne przez cały turniej.
Jeśli gracz zdecyduje się grać dwoma rozpiskami, obie muszą opierać się na tej samej FRAKCJI, armie najemne mogą użyć innego kontraktu.
Rozpiski nie mogą przekroczyć 500 pkt ani być mniejsze niż 450 pkt.

Uwaga!!!
Jeśli ktoś zdecyduje się grać i zgłosi tylko jedną rozpiskę. Jego bestia/Jack podczas każdej bitwy jest uznana za bondowaną. Przed każdą bitwą może wybrać jednego swojego Jacka lub Bestię i rzucić na tabelkę bondów zgodną z frakcją. Bond działa na jedną bitwę, przed następną należy ponownie rzucić w celu określenia bondu.
Po rzucie na bond, gracz decyduje czy z niego korzysta, czy nie.

Wszystkie figurki muszą być posklejane i zgodne z wystawianymi.
Jakiekolwiek odstępstwo musi być zaakceptowane przez Sędziego Głównego. Jeśli zawczasu przewidujemy jakiś problem, najlepiej zadać wcześniej pytanie Organizatorom.
W przypadku nie spełnianiu wymogów, gracz nie zostanie dopuszczony do turnieju lub automatycznie przegrywa bitwę, jeśli sytuacja ta została wykryta dopiero po jej rozpoczęciu.
W przypadku np. możliwych dismounted lub alternative form należy posiadać figurkę umożliwiającą przedstawienie takiej sytuacji. Jeśli gracz nie posiada takowej, model umiera albo nie może zmienić formy.

Do wszystkich figurek w wystawianej rozpisze trzeba mieć karty modelu/unitu wraz z zasadami specjalnymi, jeśli nie posiadamy takowej, model/unit może nie zostać dopuszczony do gry.

Zalecane jest posiadanie podręcznika z zasadami WM/Hord w celu rozwiązywania spornych kwestii. Jak również najnowszych uściśleń.

Na stole sędziowskim znajdować się będą podręczniki i uściślenia do dyspozycji graczy.

Nieznajomość zasad nie zwalnia z obowiązku ich stosowania i respektowania.

Sytuacje niejasne, konflikty itp. rozwiązuje Sędzia Główny, którego decyzje są ostateczne.

Stoły:

Stołu są ponumerowane i znajdują się na nich niemodyfikowalne tereny. Dla celów technicznych, na każdym stole jest mapka z rozrysowanymi terenami.
Stoły mają wymiar 48’x48’
Tereny na stołach są inspirowane przez mapy z SR3.
http://www.privateerpressforums.com/ind ... pic=150238

Po ustaleniu par, stoły są losowo przyporządkowywane dla każdej pary.

Scenariusze:

Obowiązują scenariusze SR4
http://www.privateerpressforums.com/ind ... pic=154783

Podczas turnieju nie będzie rozgrywany scenariusz nr 3 – Throw Down. (jako nie rekomendowany dla gier poniżej 1000 pkt).
Po ustaleniu par i stołów zostaje rozlosowany scenariusz jeden dla wszystkich graczy na tą bitwę.
Przypominamy, że w każdym scenariuszu alternatywą formą wygranej jest „Caster Kill”

Przebieg i czas gry / tury:

Pierwsze pary są losowane (nie dotyczy zaakceptowanych wyzwań).
Następnie podczas turnieju obowiązuje system szwajcarski czyli najlepszy gra z najlepszym itd.

W celu usprawnienia rozgrywki, tura każdego gracza trwa 10 minut, czas ten jest mierzony na każdym stole indywidualnie przy pomocy sekundników / minutników.
Po udaniu się do właściwego stołu, gracze przedstawiają sobie obie swoje rozpiski i mają 10 minut na zapoznanie się z nimi i ustalenie własnej taktyki. Następnie w tajemnicy przed sobą jednocześnie umieszczają na stole rozpiskę, którą będą grać. Jakiekolwiek zmiany nie są możliwe.

Następnie rzutem kością ustalają stronę i kto rozpocznie wystawianie swoich oddziałów. Po ich rozstawieniu każdy z graczy ma 10 minut na swoją turę. Jeśli nie dokona wszystkich możliwych aktywacji podczas tego limitu czasu, jedyne co może zrobić to dokończyć aktywację modelu/unitu obecnie trwającą. Nie aktywowane modele/unity są automatycznie uznane za aktywowane (może mieć to znaczenie dla jakiś efektów, czarów itp., które rozpatruje się na tych modelach/unitach). Po czym aktywacje gracza się kończą i następuje tura przeciwnika.
Raz na bitwę, każdy gracz może skorzystać z dodatkowego czasu i otrzymuje dodatkowe 5 minut na kontynuowanie tury.

Uwaga!!!:
Podczas ostatniej, szóstej bitwy limit czasu to 12 minut na turę.

Bitwa trwa do:
- osiągnięcia zwycięstwa zgodnie ze scenariuszem
- skończył się czas przewidziany na bitwę.

Za zwycięstwo gracz otrzymuje 5 pkt,
Za remis 3 pkt,
Za przegraną 1 pkt.
Na zakończenie turnieju zwyciężył gracz z najwyższą liczbą pkt. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje wynik bitew pomiędzy tymi graczami lub przeciwnikami, z którymi grali.


Jeśli gracz nie zjawi się na bitwę lub spóźni się powyżej 15 minut i przeciwnik, który był gotowy do bitwy nie wyrazi zgody na jej rozegranie ( np. uzna, że jest za mało czasu) automatycznie przegrywa bitwę.
Obowiązujące godziny rozpoczęcia i zakończenia kolejnych bitew będą dostępne przy stoliku sędziowskim.
Wyniki każdej bitwy gracze zapisują na otrzymanej przy zapisach Karcie Gracza i po zakończeniu bitwy Karty z wynikami oddają do stolika sędziowskiego.

Gracz który zdobył największa ilość punktów z bitew zostaje uznany najlepszym Generałem i zdobywa tytuł Mistrza Małopolski 2008.

Część Hobbistyczna:

Każdy posiadający na Turnieju w pełni pomalowaną armię. Wystarczy jedna armia z możliwych dwóch przygotowanych do wykorzystania na turnieju. Podczas zapisów gracz zgłasza chęć uczestniczenia w wyborze najlepszego Hobbisty Mistrzostw.
Podczas trwania turnieju wszyscy zgłoszeni do tej kategorii gracze będą oceniani za wygląd (malowanie) posiadanej na turnieju Armii.

Oceniane będą:

Pomalowanie:
1 – 5 pkt. Dokładność pomalowania, użyte techniki, ogólny wygląd całości.

Podstawki:
0 - 3 pkt. Wykończenie tego elementu figurki, ich unikalność i wpływ na wygląd figurki.

Konwersje:
0 – 3 pkt. Unikalny wygląd figurki, osiągnięty po konwersji. Pracochłonność, niezwykłość formy.

Część hobbistyczna będzie oceniana przez niezależną grupę, zajmującą się malowaniem i konwertowaniem figurek.
Gracz który zdobędzie największe uznanie (suma punktów za trzy kategorie ) zdobędzie tytuł najlepszego Hobbisty Mistrzostw 2008.

Uściślenia dotyczące terenu:

Wzgórza, zasłaniają małe podstawki. Małe modele nie widzą modeli na małych podstawkach nad wzgórzami. Średnie i duże modele widzą wszystkie modele nad wzgórzami i same są widoczne będąc za wzgórzem. Jeśli jakaś figurka jest na wzgórzu, zasłania widok pozostałym figurkom, nie będącym na wzgórzu.

Więcej informacji wkrótce.

Zapraszamy również na:
http://forum.konfederacja.org/
i
http://forum.konfederacja.org/index.php?topic=877.0
Ostatnio zmieniony 8 sie 2008, o 08:57 przez Tadeusz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

to termin areny juz jest dokladnie podany..? :0

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Niewuelka aktualizacja 27.07.2008

ODPOWIEDZ