Errata do demonow

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

bigpasiak pisze:a mi sie strasznie podoba tekst o umieszczaniu templejtow :)
musisz widziec wszystkie cele co wyraznie zaznaczyli wiec koniec ziania do lasu jak widzisz tylko jeden model :D
Mogę się mylić, ale kiedyś miałem taką sytuację na turnieju i coś mi tak świta, że to już było opisane w RB. Nie widzisz celów - nie ziejesz. Niestety, nie mam RB pod ręką żeby potwierdzic.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zapis wyjatkowo kiepski, ale co poradzić? Dobrze, że to przynajmniej jakos wyklarowali (że na potrzeby ziania zawsze jesteś traktowany jak large target)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze:Przeczytaj dokładnie FAQ - napisano tam także, że trzeba używać syreny z rozwagą, bo jak się okaże, że przeciwnik nie ma zasięgu lub nie może zaszarżować, to syrena się marnuje. Niewykluczone, że tak grałeś, ale moi przeciwnicy, zarówno przy syrenie jak i master rune of challenge sprawdzali najpierw, czy uda mi się zaszarzować i wtedy odpalali zdolność. A jesli się okazało, że mój smok jest 21" od wroga, to szarza była niemozliwa => nie mozna było uzyć zdolnosci => nie marnowała się.
ja gralem z marnowaniem, jak napisalem wyzej, cos za cos ;)
Jankiel pisze: Myślimy nad tym
to skonczcie myslec przed DMP ;)
p.s.
ja oczywiscie w pelni popieram interpretacje malala :P

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Drakar Dociekliwy pisze:biedactwo... ciekawe co bys powiedzial na moim miejscu, jakbys gral klimatycznie samymi demonami nurgla i opieral swoja gre o ten sztandar.

po drugie pomijajac ten fakt, to jest glupie ze ja wydaje 125 pkt na ten sztandar zeby przeciwnik mial tez ten sam bonus. zaczynasz gre juz ze straconej pozycji. jakbys gral np. 2250 na 2375 tylko ze Twoj przeciwnik ma 2 x bsb

no nic, to nie koniec swiata, trzeba bedzie uwaznie trzymac 12' zeby nie dawac bonusow przeciwnikowi.
Ale wiesz że tak jest tylko wtedy, gdy przeciwnik też gra demonami?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czyli w 50% bitew ;)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

czy LS zajmie sie w przyspieszonym tempie dodatkowym atakiem z giftow? nie widze zadnych dyskusji w tym kierunku a chcialbym wiedziec jaka rozpiske na DMP wysylac :P

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jest zgoda 3ech sędziów na dodatkowy atak, więc ta opcja zostanie wpisana do uściśleń przed DMP.

Uściślenia przed DMP zamieszczę online na dniach, jak tylko mi się reszta sędziów odezwie.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dyskusja nam się rozlazła na inne tematy. Moim zdaniem nie dają dodatkowego ataku greater demonom, bo taki bonus jest tylko dla infantry, a GD to monster.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

ale ztrzymanie bestii z magii bestii nie działa??

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze:Jest zgoda 3ech sędziów na dodatkowy atak, więc ta opcja zostanie wpisana do uściśleń przed DMP.
:P
Jankiel pisze:Moim zdaniem nie dają dodatkowego ataku greater demonom, bo taki bonus jest tylko dla infantry, a GD to monster.
Jankiel nie byl jednym z tych trzech ;) ?

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

narazie zastanawiam sie nadal nad tym atakiem bo argumentacja Jankiela ma sens.
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No to czekamy na wyniki dyskusji na LS - sorry, myślałem, ze sprawa jest przesądzona. Istotnie, Jankiel skutecznie zagiął problem od innej strony.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze:No to czekamy na wyniki dyskusji na LS - sorry, myślałem, ze sprawa jest przesądzona. Istotnie, Jankiel skutecznie zagiął problem od innej strony.
gigant TK czy Shaggoth to tez nie sa infantry a dodatkowy atak za ahw mają ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Army booki z poprzedniej edycji. Wtedy nie było obecnego podziału na infantry i nie-infantry oraz związanego z tym zamieszania. Szczerze mówiąc trochę sadyzmem byłoby "beastherdowanie" giganta TK i Szagota, ale wg ścisłej interpretacji zasad oraz przyjęcia GW paradygmatu "nowy Rulebook miażdży zasady ze starych AB, które nie pasują" to tych ataków nie mają... I chyba nie będziemy beastherdować starych army booków ponad to, co nabroiło GW.

Natomiast DCh to nowy army book. Dla mnie argumenr Jankiela zamyka sprawę i tyle, chyba, że ktoś wymyśli coś lepszego.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

A ja mam takie pytanko. Czy te koncepcja z giftami będącymi hand weaponami, a nie będącymi jednocześnie magicznymi brońmi nie wydaje się wam wybraniem najbardziej absurdalnej opcji z możliwych?
-Magicznej broni nie można używać z jakąkolwiek inną bronią, chyba że wyraźnie jest napisane inaczej.
-Opisy giftów (przynajmniej wg PDF-a do którego mam dostęp sugerują, że ich zdolności specjalne działają tylko z tą konkretną bronią)
-Do tego gifty te w ewidentny sposób nie mają w swoim koszcie uwzględnionego dodatkowego ataku

Koncepcja z dodatkowym atakiem to powiedzenie, że demony posiadają niemagiczne bronie z magicznymi właściwościami, które do tego posiadają magiczne ataki, a ponadto rodzi pytanie, który z hand weaponów jest tym additional hand weaponem? No bo jeśli to ten z giftu to jego zdolność specjalna działa tylko przy jednym ataku, jeśli to ten bazowy, to wtedy zdolność działa na wszystkie ataki poza tym dodatkowym. Jak dla mnie to jest jakaś kompletna paranoja i nie wiem w imię czego miałaby być wprowadzona.
Oczywiście zakładam, że te opisy giftów, które mam odpowiadają opisom z końcowej wersji podręcznika, ale akurat w tej kwestii to nie spodziewam żeby coś się zmieniło.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

b_sk
gifty to nie są magiczne bronie

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Wiem, że nie należą formalnie do magicznych broni, ale jak coś jest hand weaponem, zadaje magiczne obrażenia i ma magiczne właściwości to nie jest też bynajmniej lodem na patyku.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

b_sk pisze:Wiem, że nie należą formalnie do magicznych broni, ale jak coś jest hand weaponem, zadaje magiczne obrażenia i ma magiczne właściwości to nie jest też bynajmniej lodem na patyku.
1. claws czy talons tez sa hand weaponem
2. demon sam z siebie zadaja magiczne obrazenia
3. 'magiczne wlasciwosci' ? cos ala korzen mandragory... <lol>

gifty nigdy nie byly przedmiotami, tylko zdolnosciami, nigdy nie mozna bylo ich niszczyc czy tez negowac, gifty przyrownalbym do bloodlinow u VC czy vowow u bretki, zreszta z tego co mi wiadomo w nowych warriorach gifty tez beda, w zadnym stopniu nie bedace itemami, beda wybierane z innej puli (aka VC), jezeli ktos twierdzi ze gifty to magic itemy to bredzi..

jedyny problem to kwestia tego ze duzy to monster, i interpretacja LS do mnie trafia

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Przykro mi, ale dla mnie gifty, o których mówicie mają wszystkie cechy wspólne z magicznymi brońmi poza tą, że nie są formalnie magiczną bronią i całą jedną cechę wspólną z mundane hand weapon, a mianowicie napis hand weapon, czyli mniej więcej tyle co Porko Pigstikka ze spearem. W wyniku tego padł pomysł stworzenia kuriozalnej klasy przedmiotów niemagicznych, które mają wszystkie przewagi broni magicznych za to żadnego ich ograniczenia, a zarazem wszystkie przewagi broni niemagicznych i żadnego ich ograniczenia, kosztują groszowe punkty i wymagają uściślenia do uściślenia mówiącego, które ataki którym niemagicznym mieczykiem są wykonywane.
Sorry, ale jak dla mnie to jest koncepcja w stylu: GW nie dopisało, że Fanatycy są ITP, więc stwórzmy uściślenie odnośnie tego, że fanatyk ucieka i uściślenie do uściślenia mówiące o tym jak ucieka i uściślenie do uściślenia mówiące o tym czy musi zdawać terror kiedy jest wypuszczany zamiast stwierdzić, że po raz kolejny ludzie z GW po prostu strzelili babola.
Od dawna jest wiadomo, że dopiski w stylu Spear, Lance, Mornigstar i HW ludzie z GW stosują kompletnie losowo i raz sobie dopiszą, a raz nie.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Istotnie, Jankiel skutecznie zagiął problem od innej strony.
Nie, nie. To pomysł Żaby, za który jestem mu bardzo wdzięczny.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ