kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie. Orb of thunder nie ma konkretnego celu, po prostu działa na pole bitwy. Robi burzę i blodzio nie może latać. Jego MR nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

tak, mozesz sie dolaczyc herosem, tylko juz sie nie ruszysz oddzialem

Awatar użytkownika
nifelheim
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nifelheim »

Mam jeszcze pytanka
1. Czy talizman The Fimbulwinter Shard powoduje Stupidity u własnych Forest Spiritów czy u wrogich? Jeśli własnych to troszkę lipa :roll:

2. Czy są gdzieś wymienione jakieś inne bronie dla wardancerów niż Blades of Loec z AB? Może gdzieś na stronie GW czy cos...

3. Zna ktoś jakieś strony z kampaniami? Szczególnie interesują mnie kampanie do WE i gobasów.

Pzdr
____________________
U-BOT 2008
Obrazek

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

FIFI (_!_) pisze: jeżeli jednostka ucieka załóżmy dwóch jeźdzców i sie zebrali to czy w tej turze w której sie zebrali może do nich dołączyć bohater? z góry dzięki za odp! :D
Morrok pisze:tak, mozesz sie dolaczyc herosem, tylko juz sie nie ruszysz oddzialem
Odkąd to "Wał Cyela" ( ;) ) przechodzi?

Polecam stronę 73 RB.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ostatnio spotkałem się ze stwierdzeniem, że na potrzeby LOS mag siedzący na skraju oddziału walczącego z tak samo szerokim oddziałem przeciwnika nie ma tego LOS bo mu jedyne co widzi to przeciwnik, z którym walczy. Prawda to czy nieprawda?

Drugie pytanie to: czy drugi czar z domeny śmierci można rzucić do walki? Nie ma tam tego wprost napisanego, celem może być dowolny model w promieniu 12 cali.

Kolejne: czy mag siedzący w oddziale związanym walką ale sam nie będący w btb z modelami wroga może rzucać magiczne pociski w oddziały poza walką jeśli je widzi?

No i teraz pytanie bardziej ogólne o magię: niektóre czary mają dopisek, że wolno je rzucać do walki. Tyle wiem. Jak rozpatrywać resztę? Jeśli brak adnotacji w opisie czaru że wolno do walki to nie wolno? Istnieje jakaś lista opisująca ten aspekt gry?

Poprzyjcie odpowiedzi źródłem, argument "bo X tak powiedział" nie działa na moich przeciwników i wcale się im nie dziwię.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

1. Modele w walce nie mają LOS, chyba, że są large targetami i biją się z nie-large targetem. Nie wiem jak to się ma do rzucania czarów przez Greater Deamony w walce, ale normalnej wysokości modele nie mogą rzucać MM z walki, nawet jeśli nie stykają się z przeciwnikiem z powodu szerokiego frontu

2. Sprawdzaj dokładnie zapis przy czarach - Jeżeli walczysz, nie możesz rzucać czarów z wymaganym LOS.

3. Nie.

4. Musi być wyraźnie napisane, że czar można rzucać do walki, jeżeli nie jest, nie można
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Toni pisze:1. Modele w walce nie mają LOS, chyba, że są large targetami i biją się z nie-large targetem. Nie wiem jak to się ma do rzucania czarów przez Greater Deamony w walce, ale normalnej wysokości modele nie mogą rzucać MM z walki, nawet jeśli nie stykają się z przeciwnikiem z powodu szerokiego frontu
Mam pytanie, skąd to wiesz? Gdzie w podręczniku jest to podane?

Nie doprecyzowałem drugiego pytania. Mój mag siedzi sobie w jakiś oddziale. Obok inny mój oddział jest w combacie z oddziałem przeciwnika z jego bsb. Czy mogę na niego rzucić drugi czar z domeny śmierci? Czar ma w opisie, że celem może być dowolny model w promieniu 12 cali. Nic o tym czy wolno do walki. Słowo "dowolny" pozwala mi pakować go do walki żeby zdrenować bsb?

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Barbarossa pisze:Nie. Orb of thunder nie ma konkretnego celu, po prostu działa na pole bitwy. Robi burzę i blodzio nie może latać. Jego MR nie ma tu nic do rzeczy.
bede cytował z głowy "magic resisntance give/add extra dispell dice AGAINST ANY SPELLS THATS AFFFECTS THE UNIT".

Gdzies o tym niedawno była jakas wieksza polemika...jak wrócę do domu to wrzuce dokładny cytat z RB, ale wydaje mi sie ze to nie jest takie jednoznaczne.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

1. Napewno MR dziala na obszarowki.

Orb of Thunder, zawsze myslalem tak jak Szafa, ze dziala na wszystkich lataczy na polu bitwy i dziala MR, gdy ktorys z lataczy go ma.
Teraz looknalem opis Orba i w sumie nie jest tak jednoznaczny, ze orb dziala na wszystkich lataczy tylko, ze tak jakby dziala na pole bitwy i latacze nie moga latac. Wczytujac sie dokladnie w opis przedmiotu wyglada raczej na to, ze Barb ma racje.

Jednak chyba bym sie przychylal do wersji Szafy, jest IMO bardziej zdrowo rozsadkowa... czemu na horn of urgok mialby dzialac MR a na orba juz nie... Swoja droga, jaki jest zapis przy hornie? Czy ktos mogl zacytowac :)?

Ale jakby to powiedziec, na LS nie jestem, niech sie spece wypowiadaja :).

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

jak juz napisalem - dla mnie to kwestia tez zapisu w RB - ale w pracy dokładnego nie podam :)
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Tu macie dokładny zapis:

str. 95 Magic Resistance (1-3)

(...) The number in the brackets indicates the maximum number of extra dice that may be rolled when trying to dispel each spell that affects the magically resistant model.(...)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Jak dla mnie to jest po prostu zakaz latania na pole bitwy, a nie na lataczy - to też przecież oznacza zakaz dla sojuszniczych latających jednostek, więc MR IMO nie działa
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Toni pisze:Jak dla mnie to jest po prostu zakaz latania na pole bitwy, a nie na lataczy - to też przecież oznacza zakaz dla sojuszniczych latających jednostek, więc MR IMO nie działa
Brak logiki.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

affects the magically resistant model
czy zakaz latania "affects" na mojego latacza? Zdecydowanie tak. Affects - oddziałuwuje, o ile moj angielski to ogarnia - w tym przypadku zdecydowanie to na niego oddziaływuje...
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

kurde zadałem pytanie licząc na prostą odpowiedz a z tego taka dyskusja wyszła:D z niecierpliwością czekam jaka będzie ostateczna decyzja :lol2: ja jak miałem tą sytuacje w bitwie to powiedziałem że działa MR bo z tego co dobrze wiem na czar VC ze wszystkie jednostki dostają rane na 4+ działa MR 8)

Awatar użytkownika
nifelheim
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nifelheim »

ja tez zadałem pytanie licząc na odpowiedź ;) przeszło...

Ewin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 115

Post autor: Ewin »

Można wystawić waywatcherow za oddziałami przeciwnika?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ta

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

szafa@poznan pisze:
affects the magically resistant model
czy zakaz latania "affects" na mojego latacza? Zdecydowanie tak. Affects - oddziałuwuje, o ile moj angielski to ogarnia - w tym przypadku zdecydowanie to na niego oddziaływuje...
Cóż, kamień lawiny spowodowanej magicznym pociskiem uderzający jednostkę też w pewnym sensie affects, a jednak by MR nie był użyty (wiem, czepialstwo).

Orb of thunder to czar, który sprowadza taką burzę, że latać nie można. Burza i wichury, jak kamień w przykładzie, raczej nie są magiczne same w sobie, toteż MR nie powinien działać (pomijam oczywiście pewien brak logiki i nie wpływaniu tego przedmiotu na broń strzelecką itp).

Ewin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 115

Post autor: Ewin »

@Shino
A co z ta zasada ze zwiadowcy muszą być za przeszkoda?

Zablokowany