Squig Hoppers

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Łoś
Wałkarz
Posty: 67

Squig Hoppers

Post autor: Łoś »

Jak sobie radzicie z nieprzewidywalnym 3D6" ruchu Squigów? Jak poruszacie się nimi, żeby nie wystawić się wrogowi na szarżę?
Czy ruszając się Hoppersami mogę wybrać kierunek, w którym np. 4" dalej stoi moja kostka Orków? Jest to wg mnie jeden ze sposobów utrzymania Squigów w tym miejscu, gdzie ich się chce mieć, ale czy taki ruch jest dozwolony? I czy np. na turniejach nie patrzy się na takie ruchy krzywo?

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Ja zawsze staram się nimi na samym początku ustawić przed lasem. Potem idę przez las, a jak coś w nim siedzi to szarżuję. Wykorzystuję to, że hop-gobliny wbijają się w kogoś o ile mogą i traktowane jest to jak szarża. Wychodzi bardzo często :wink: . Raz wpadłem w skinki siedzące w lesie, rozwaliłem wszystkie za pierwszym razem a potem było najeżdżanie na saurusów. Saurusów zginęło ok. 3-4. Potem oczywiście poległy, ale spłaciły się bardzo dobrze (150 pktów :) ).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

odkad wpadly z animozji w oddzial,po czym sie zlamaly i daly zagonic ustawiajac cala bitwe przeciwnikowi moj zapal wzgledem tej jednostki nieco oslabl.

mozna zaslaniac sie wlasnymi oddzialami,mozna kierowac sie na impossible terrain.

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Skirmish 4WS S5 Immune.
Robi wrazeni ena przeciwniku. rzuc w pierwszej turze 10 na ruch a zobaczysz co bedzie robil przeciwnik zeby tylko nie mialy zasiegu. To nie jest regiment ktory wygrywa bitwy, ale zmusza przeciwnika do irracjonalnych zachowan. Jezeli ktos w nich zaszarzuje to spadaja jak muchy, ale jak same skocza sieja spustoszenie.Z S5 bardzo uniwersalna jednostka. Problemem jest losowy ruch dlatego nie nalezy ich trzymac zbyt blisko wlasnych regimentow albo szarzowac pod nogi swoich bo jak nie dorzucisz do szarzy to spalisz inny regiment a w ich przypadku to smierc i dla nich bo dostaja szarze i jeszcze daja mozliwosc overruna. Ale jezeli a noz wpadnie im 6 na animozji to masz dodatkowe D6 ruchu.
Ja stosuje je jeszcze zeby ewentualnie zaslaniac cele przeciwnikowi.
U mnie na stole zawsze stoja dwa regimenty po 6ciu.12A z S5 za 90 punktow bodajze. Prawie swordmasterzy tylko ze skirmish i immune bez ASFa

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

Szczerze mówiąc częściej się na nich zawiodłem niż mi się sprawdziły... Wolę squig herd a latające byle gdzie ścierwo mi nie jest potrzebne... chociaz na małe pkt i na parówki jest to godny oddział ale na duże nie lubię...

Awatar użytkownika
Łoś
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Łoś »

Myślę, że dużo chętniej bym je testował, gdyby były corem. A tak, dla oddziału, który może dojdzie, może nie, szkoda mi marnować slota special :?
Wolę za to tańsze 2 Spear Chukki lub jeszcze tańszy Wolf Chariot z szarżą na 18".

quas: dzięki za info o możliwości stopowania ruchu na impassible i własnych oddziałach. To już daje nieco więcej możliwości ruszania chłopakami.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

eeee tam
wolf chariot to raczej jakies nieporozumienie; szkoda na to punktow i slota
lepiej doplacic 20pkt i miec porzadna bryczke;
szkoda ze orc shaman nie ma wlasnych kluczykow

ale po prawdzie w specialach jest niemilosierny scisk-az sie lezka kreci w oku na wspomnienie podzialu punktow w 5ed.

hoppersi dobry oddzial,2 na stole to juz jednak za duzo;
idealna liczba to 8-10,nawet z pewnymi stratami sa ok
no squigi to jedyna jednostka ktora moze probowac skopac slayerow

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

hoppersi dobry oddzial,2 na stole to juz jednak za duzo;
idealna liczba to 8-10,nawet z pewnymi stratami sa ok
Też tak uważam. Ja zawsze wystawiam 10 (jak wystawiam :wink: ). Mniej się nie opłaca bo wystrzelają.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Na małe punkty grwyam na 2x10 hopków i generalnie mi się spisują.

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

Jeżeli nie chcę, żeby na początku wypruli, to stawiam przed nimi wolfridersów i dzięki nim reguluję odległość na jak idą squigi. IMO to bardzo fajny oddział (w ostatniej bitwie nie dość, że się spłacił, to jeszcze zgarnął 600 pkt :) - btw: grałem na dwarfy :wink: ). Oddzialik super, tylko trzeba umieć go wykorzystać :) .

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

pomysł regulowania odległości hoperów wilkami nie jest super, bo trzeba wyprzedzać bitwe o całą ture. (najpierw ruszają sie squigi, a dopiero potem wilki) chodziasz w 1 turze też tak czesto robie :D

Awatar użytkownika
Łoś
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Łoś »

quas pisze:eeee tam
wolf chariot to raczej jakies nieporozumienie; szkoda na to punktow i slota
lepiej doplacic 20pkt i miec porzadna bryczke
Dlaczego nieporozumienie? Za 63 punkty mamy atak wcale nie gorszy niż w Boar Chariocie: D6+1 S5 Impact hits plus 4 ataki z S4 i 2 ataki z S3. A do tego jest to jedna z niewielu jednostek w naszej armii, która szarżuje na taką odległość (18").
Owszem, jest to miętke jak świeża kupa, ale kto o zdrowych zmysłach będzie strzelał do chariota za 63 pkty?

Aż się łezka w oku kręci, jak pomyśleć, że w 6ed można było wystawić 2 takie wna jednym slocie Special ;(

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Łoś pisze:nostek w naszej armii, która szarżuje na taką odległość (18").
Owszem, jest to miętke jak świeża kupa, ale kto o zdrowych zmysłach będzie strzelał do chariota za 63 pkty?
Kazdy kto nie bedzie chcial dostac D6+1 impactów :)

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

OK, to nawet niech w to strzela. Dzięki temu oszczędzi przeciwnik innych (cenniejszych) naszych jednostek na stole. Wolf Chariot to IMO niezły straszak :wink:

Awatar użytkownika
Łoś
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Łoś »

Taki chariot można posłać w cholerę, żeby zniszczył lub podniszczył jakiś oddział wroga. Można tym ściągać np. balisty HE i DE. Nawet jeśli poza zniszczeniem balisty nic nie zrobi, wymiana 100 za 63 i pewność, że już nic mocnego nie będzie nam siekło w Giganta, to już dużo :D

A nawet jeśli przeciwnik skupi na nim swój ostrzał, to, jak słusznie zauważył nabot23, make my day! Jak dla mnie może mi ściagać oddział za 63 pkty. Dzięki temu ocaleje np. jazda Dzikusów albo Gigant. Jak dla mnie dobry dil. (choć nadal szkoda mi tego jednego free choice :? )

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Taki chariot można posłać w cholerę, żeby zniszczył lub podniszczył jakiś oddział wroga. Można tym ściągać np. balisty HE i DE. Nawet jeśli poza zniszczeniem balisty nic nie zrobi, wymiana 100 za 63 i pewność, że już nic mocnego nie będzie nam siekło w Giganta, to już dużo :D
Wątpię żeby przeciwnik dał się tak wrobić. A zamiast w to strzelać można na to zaszarżować jakimś badziewiem co lata. Wtedy nie będzie impactów. I zamiast orków będą oddawać goblinki. Niby tanie, ale jeden slot zużyty.

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

slot specjal który ginie od salwy łuczników w 1 turze to słaby dil mym zdaniem... zwałasza u orkow.

Awatar użytkownika
Łoś
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Łoś »

Jacy łucznicy ściągną Goblin Wolf Chariota jedną salwą w pierwszej turze?
Jeśli jakiś latacz zaszarżuje, zawsze można uciec (w niczym nie budzimy paniki) i latacz wystawi się innym naszym oddziałom. Ale myślę, że nie trzeba być demonem taktyki, żeby Chariotem, który ma 9" ruchu i 18" szarży ustawić się tak, żeby nas latacz nie dosięgnął. :wink:

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

Dokładnie. Nie zawsze musimy iść nim na przysłowiową "pałkę". Myślę, że odrobina pomyślenia w stylu "jak by tu ten chariot ustawić" nie zaszkodzi :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

WE lucznik miazdzy ten rydwan. 1 salwa ma spore szanse by go sciagnac.
3W,panika od niemal wszystkiego i 6Ld to slabe polaczenie.

20" lotu a 9" ruchu-przegrasz te szachy,a dawanie flee moze sie wiazac z wyplaceniem impactow we wlasne oddzialy.

IMO znacznie lepszy jest orc chariot. 5T i 4W + w miare solidne ataki ze swinek sprawiaja ze spisuje sie znaczie lepiej.

ODPOWIEDZ