orki i gobliny na 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

orki i gobliny na 2250

Post autor: oczopek »

no wiec tak... wszystko jak najszybciej do przodu... szamany są tylko po to zeby kości i ds scrolle robić. zamysł jest taki żeby w 1/2 turze juz sie wszystko oprócz wagonów i piechoty biło. co myślicie o takiej strategi dla zielonych?

1 Black Orc Warboss @ 270 Pts
General; Heavy Armour
Shaga's Screamin' Sword [50]
Enchanted Shield [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
1 Boar @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 211 Pts
Heavy Armour; Shield
Talisman of Protection [15]
Ulag's Akk'rit Axe [25]
1 Boar Chariot @ [80] Pts

1 Goblin Shaman @ 165 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts


1 Goblin Shaman @ 165 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts


6 Savage Boar Boyz @ 213 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Standard; Musician
1 Savage Orc Boar Boyz Boss @ [17] Pts

8 Savage Boar Big 'Uns @ 360 Pts
Standard; Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
Nogg's Banner of Butchery [25]
1 Savage Orc Boar Boyz Boss @ [17] Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Pump Wagon @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

10 Savage Boyz @ 100 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint

10 Savage Boyz @ 100 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint

10 Savage Boyz @ 100 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint


Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 +4 ds scrolle
Models in Army: 91
Total Army Cost: 2246

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

haaaaalo... jest tam kto?

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Inwestowanie w magicznego rebaka za 25 punktow na bobku w rydwanie nie ma sensu, jak sie impaktami nie przebuije to wiele mu to nie da. Juz lepiej slomke, albo martogsa, taniej wyjdzie i zawsze masz s5.
A ward na nim to juz wogole nieporozumienie imo :D

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

czemu nieporozumienie?

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

Jeśli ta rozpa ma nie wygywać to ok , ale jeśli chcesz coś ubić to mam parę uwag:

(niektóre z nich)
wydaje mi się ,że za dużo frenza. Tak drogi odział jak 8xbiguns to shit! Mam nadzieję ,że tego bossa tam nie chciałeś włożyć. Nie zdajesz sobie sprawy jak łatwo wymanewrować oddział z frenzzzzy... lekka kawaleria idzie na odległość 12-14 cali i kedy ty attakujesz bo musisz:) ja uciekam i zapleczem cię rozwalam. Pump to shit.
Powidz mi cobyś zrobił jakby przeciwnik miał smoka z regenką i magiczną ochroną? tymi 2x spearami byś mi go usiekł? A jakbyś trafił na imperium z armatą i czarodziejami?On by ci usiekł armatą wozzzy i już po 2x dispellach ,a uwież magię to oni mają potężną... Wogóle jak można w goblińskiego 1lvl czrodieja wcisnąć 160pkt?
Popracowałbym trochę...

Nie obraź się , ale to poprostu mnie nie przekonuje ,choć nie końecznie mam rację... a zdarało się :D

pozdro
I believe in Honour.!

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

te jazdy na świniakach nigdzie nie dojadą, bo przy pierwszej animozji czarnuch zrobi z ich zielonych dup jesień średniowiecza
500 pkt dla przeciwnika za darmo

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

a to savage mają animozje również??

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

Tularian pisze:a to savage mają animozje również??
jak nie jak tak,
są immune to psycho, ale animozję trzeba zdać

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

dzięki za odpowiedź( choć nie rozumiem stwierdzenia jak nie jak tak?!)

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

takie powiedzonko cwaniaczków :)
no offence

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

chciałem spróbować czegoś innego... ale jak widać sie nie da??

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

eee... a czemu ITP mialo by niwelowac animozje?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

oczywiście ze nie niweluje... to by było prezgięte :D
ma ktoś jakis pomysł na sensowną gre orkami, nie na defensie?

Demestenes
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Demestenes »

Da się. Nie jest to bardzo mocna armia, ale bardzo fajnie się tym gra, mi przynajmniej taka gra sprawia przyjemność. Dla większego klimatu gram samymi orkami, trollami i gigantami. O dziwo czasami wygrywam.

Napiszę o podstawowych różnicach między moim standardem a Twoim pomysłem:

1) Ja wystawiam savagy po 10 z muzykiem i bossem, uzbrojonych w 2 choppy za 120 pkt - 4 oddziały. Ma to 12 ataków z siłą 4 i 4 z siłą 5, a T4 i odporność na psychologię robią swoje. Trudno przeciwnikowi wymanewrować 4 oddziały frenzy, biją mocno, a w razie straty 120 pkt bardzo nie boli.

2) Dziką jazdę Big'Unsów wystawiam w pełnym rynsztunku z muzykiem w ilości 6 za 230 pkt z sztandarem k6 do ruchu. Więcej to przeinwestowanie IMO i duże ryzyko, gdyż są oni mało odporni na strzelanie/magię.

3) Brak Ci wsparcia strzelców. Ja mam 2 oddziały łuczników po 25 za 180 pkt z FCG. CR+4, T4, 6 ataków. Najważniejszy jednak w tej jednostce jest ostrzał przeciwnika na wzgórzach i large targetów. Strzelają wtedy z wszystkich szeregów (9 strona podręcznika). Salwa 50 strzałów potrafi mocno poranić smoka.

4) Ten big boss na rydwanie w niczym do końca nie jest dobry. U mnie to savage z podstawowym, niemagicznym sprzętem. Druga opcja to czarny ork z podstawowym sprzętem i BSB.

5) O goblinach w rydwanach się nie wypowiem, bo nimi nie gram, ale wygląda to na fajny pomysł. Zawsze przydadzą się do czegoś więcej niż trzymanie skrolli.

To w sumie tyle. Zrób armię, która będzie sprawiać Ci przyjemność i z czasem udoskonalaj.

Pozdrawiam
Demes

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

co może zrobić 50 orkowych strzał SMOKOWI?! Strzelcy orkowi czy nawet ćut lepsi goblińscy to shit shit i shit !!! co to ma robić , jak czasem ( może nawet więcej niż czasem) spear nic nie robi?
AD.1. 4naraz to nie ,ale flaneczki pojedynczo bardzo łatwo... Chyba ,że masz na flankach NG z fanatykami, ale to nie klimatyczne to nie warto prawda?

Demestenes
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Demestenes »

Rzuć 50 kostkami, to zobaczysz co mogą. Statystycznie wbijają 1-2 rany, a kości, jak to kości, potrafią zaskoczyć i o to w tym oddziale chodzi oprócz CR.

Jak dasz się tymi 4 oddziałkami zajść z flaneczki, to faktycznie nie oddziały dla Ciebie. Cały widz polega na tym iż idą blisko siebie. Jak wymanewrujesz 1, to drugi wbije się w Ciebie.

Zresztą dla mnie EOT. Każdy gra, jak lubi. Ja gram tak i mam niewielkie sukcesy nawet z demonami, czy wampirami.

Pozdrawiam
Demes

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

ale to będe je odciągał przez 2 tury aż się odsuną odpowiednio ;)

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

No właśnie - a mi z VC, HE czy Imperium udało się niedawno wygrać, ale typowym defensem (4 szamanów, 8 maszyn, kilka klocków ze spearami).
Próbowałem kiedyś fajnego ofensa z szefem na jaszczurce, chyba 5 rydwanami i savagami na świniakach, ale po I starciu z magicznym defensem skavenów odechciało mi się.
Owszem, fajnie się toto prowadzi, ale nie wyobrażam sobie wystawić tego np. przeciw wyżej wspomnianym nowym VC czy HE z dużą ilością magii.
Macie jakiś pomysł na orczą bandę z przywaleniem, ale jednocześnie z prowizoryczną ochroną?

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

ale na ile pkt?

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

tak 2200 - 2300

ODPOWIEDZ