WE 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RomualdZielony
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

WE 1500

Post autor: RomualdZielony »

Heroes:

- Noble
General; Spear; Longbow; Light Armour; Shield; Great Eagle
Helm of the Hunt
Hail of Doom Arrow

- Spellsinger
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Deepwood Sphere

- Spellsinger
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave
Befuddlement of Mischiefs


Core units:

-2x8 Dryads

-2x10 Glade Guard
Longbow; Musician; Lord's Bowman

Special units:

-2x9 Wardancers
Wardancer Weapons; Musician; Bladesinger

Rare units:

-6 Waywatchers
2ndWeapon; Longbow

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 64

Total Army Cost: 1497

Rozpa zrobiona pod klimat, jednakże wybieram się na turniej, więc wolałbym nie dostać trzech 20:0 pod rząd. Na magach jeszcze nigdy nie grałem, na waywatcherach też bardzo mało więc nie wiem jak to sie sprawdzi. Bardzo proszę o jakieś rady dotyczące taktyki, najprawdopodobniej będę trafiał na PGamerskie armie więc cóż zrobić z imperium czy dwarfami na strzelaniu, he i vc na magowaniu i skaveńskiej elektrowni? Wildów niestety już nie mam, jedyne co moge dorzucić to wiecej driad, łuczników albo warhawków, ale kosztem właśnie magii, a szczerze to po prostu bym się chciał przekonać co ona u leśniaków potrafi :) Z góry dzięki za komentarze.

Halun
Mudżahedin
Posty: 261
Lokalizacja: W-wo

Post autor: Halun »

Rozpiska ciekawa ale delikatna i to bardzo... Nie masz zbyt dużej siły przebicia (No może prócz Wardancerów :wink: ) i ciężko Ci będzie ściągać jakieś pancerne kloce piechoty lub konnicy... Nie powiem że przydałby się Treeman bo to popsuło by cały klimat twej rozpiski... Spite z głupotą nie jest zbyt ciekawy, bardziej przydałby się drugi scroll.
RomualdZielony pisze:ale kosztem właśnie magii, a szczerze to po prostu bym się chciał przekonać co ona u leśniaków potrafi :)
Nie potrafi zbyt dużo... Szczególnie na te punkty.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Zerzygnował bym z arcanów i spita i na maksa dispel scrole. Nawet Deepwood Sphere nie za specjalnie mi sie sprawdzał.
Poza tym nie wiem czy bohater na orle przy takiej rozpisce ma sens. Bedzie robił za punkt strzelacki dla przeciwnika. Może pieszy i w Wardecerach??

Awatar użytkownika
RomualdZielony
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: RomualdZielony »

Hm nom ale zastanawiam się czy taka mocna popychaczka z lasów to nie jest dobra sprawa, generalnie można by to rzucić 4x jedną kością i raz dwoma i można by nieźle jeździć tymi lasami, zasłaniać widok wrogim strzelcom i skutecznie omijać czołgi i rydwany. Taka jest moja idea czarowania w leśniakach, przynajmniej na mniej niż 2k. Dodam, że rozpiska na pre-master w Lublinie, czyli są dość ciekawe scenariusze(szczególnie drugi, który zamienia jednego bohatera w czarodzieja mającego moc Liche Priesta - rzuca bounda na 2d6 i daje +1dd).
Treeman definitywnie odpada. Nie wierzę, że dobra rozpiska WE musi zawierać treemana, przecież można napewno efektywnie grać bez niego. Problem w tym jak to robić i właśnie tego rodzaju wskazówek oczekuję. Może powinienem dodać warhawki? Ale nie za bardzo wiem jak nimi grać bo zwykle zdejmują ich strzelcy. Do czego w sumie ich używać? Mam 3 modele więc bym ich w takiej konfiguracji wystawiał.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Warhawki to szybkie uderzenie na maszyny (wzglednie coś innego w miare miękkiego) albo żeby wskoczyc w klocek ubic maga i zrobić Hit and Run. Chociaż jedna trójka to faktycznie troche mało. Ostatnio bawiłem sie w dwie trójki, wspierane dwiema piątkami Glade Ridersów (walczyłem z imperium). Taki zmasowany atak fastów/lataczy przynosi efekty (wtedy ten hero na orle zaczyna też miec sens - ja miałem i Lorda i Nobla ;) ) Fakt że schodza szybko ale właśnie dlatego musi byc ich duzo (poza tym w pierwszej turze strzelają na bliskim, i to daje jakies tam szanse na ściągnięcie załogi działa)

Awatar użytkownika
RomualdZielony
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: RomualdZielony »

Nom ale trzeba na nich mocno uważać bo są strasznie mało odporni, tylko 3T i 6+ save czyli zchodzą od byle łucznictwa.
A co z tym bohaterem? Zabrać mu orła i wrzucić do wardancerów? Bo hail moim zdaniem musi zostać, a bohater-wardancer haila mieć nie może. Z hailem i hełmem i gw dawałby też sporego kopa wardancerom(jeszcze większego niż wcześniej :P) bo dodatkowe 4 ataki z S6 przy szarży to całkiem sporo.
Aha no i co sądzicie o tej taktyce czarostwa-przesuwania lasów? Czy to w ogóle ma jakieś szanse powodzenia czy po prostu lepiej sieknąć 4 skrole i rzucac jakieś inne czary?

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jeśli chcesz grać na takim założeniu to potrzeba więcej jednostek do walki. Wywaliłbym jednych archerów (cóz uwielbiam ich, ale wydaje mi się, że w takiej konfiguracji spokojnie wystarczy jeden oddział), wayowie też out. Wstawiłbym za to 4warhalaki i kolejny oddział driad. Jeszcze spieszył herosa w podobnej konfiguracji jak mówisz, chociaż ja bym dał mu wardancera i teleporcik, ale jak zostawisz go tak jak mówisz to zmieścisz jeszcze orła z rarów :) .Acha koneicnzie daj 2 scrolla, a nawet 3 :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
RomualdZielony
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: RomualdZielony »

Hm na podstawie tego co napisał Kosa skleciłem taką rozpiskę mniej więcej:
Heroes:

- Noble @ 133 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Hail of Doom Arrow

- Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Deepwood Sphere

- Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll
Calaingor's Stave

Core units:

- 3x8 Dryads @ 96 Pts

- 12 Glade Guard @ 150 Pts
Longbow; Musician

Special units:

- 2x9 Wardancers @ 183 Pts
Wardancer Weapons; Musician; Bladesinger

- 4 Warhawk Riders @ 160 Pts
Spear; Longbow

Rare units:

- Great Eagle @ 50 Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 62


Total Army Cost: 1497

Co o tym myślicie? Szkoda mi troche waywatcherów, ale na strzelectwie moge w sumię pograć na jakimś następnym turnieju, teraz postaram się wypróbować magie i latactwo. Magom przedmioty dałem dobre? Ten z calaingorem może być w jednych tancerzach, a ten z deepwoodem by łaził po lasach raczej killując oddziały, które się w mroki kniei zapuszczą. Warhawki i great eagle do eliminacji maszynerii i magów wroga, mam nadzieję, ze im się to raz w życiu uda. No i driady i tancerze do młócki, wraz z GG do wspierania ogniowego. W sumie całkiem cool, chyba...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

zamieniłbym jeszcze tych dwóch łuczników na dwie dodatkowe driady, aby dwa oddziały miały ich po 9. Albo moze wstawił BSB zamaist tego nobla? Moze się przydać..ale tak czy inaczej już to fajnie wygląda.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
RomualdZielony
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: RomualdZielony »

Driad już więcej nie mam, a bsb nie wstawiam bo mi sie znudził ;P

A teraz fundamentalne pytanko: jak tym pograć? Wskazówki taktyczne i nieczyste zagrania bardzo mile widziane :D

ODPOWIEDZ