Prosze o opinie w sprawie systemu ELO dla WFB.
Założenia które sa dosc oczywiste i które przyjąłem jako aksjomaty:
1. zachęcanie do gry: nie ma punktów ujemnych. Za każda bitwe dostaniesz zawsze przynajmniej 1 punkt.
2. Za żadna z bitew silniejszy gracz nie mozesz dostac więcej niż 100 punktów. Gracz z niższego miejsca nie ma takich ograniczeń - silny gracz-emeryt może wrócic do gry i grajac bardzo dobrze na 2 masterach szybko wskoczyc do czołówki (zakładając ze masakruje rzeżników ligowych)
3. Próg bezpieczeństwa: istnieje próg X, pokonujac gracza będacego o X miejsc niżej ode mnie dostaje tylko minimalny 1 punkt.
4. Prostota: system ma operowac na najprostszych zmiennych, żadnych pierwiastków, logarytmów i silni, aby każdy był w stan ie obliczyc potencjalne punkty ze sklepanie przysłowiowego robsona.
przykładowy algorytm najwczesniej jutro, prosze o konstruktywna krytyke założeń - przede wszystkim ocene czy próg bezpieczeństwa jest dobrze ustawiony
system ELO dla WFB.
Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
system ELO dla WFB.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Mi się podoba - chętnie pomogę i poznam szczegóły. Nie wiem, czy brak straty punktów będzie taki dobry, ale to myślę że się omówi dokładniej - a prostota jak najbardziej wskazana - nie każdy zna logarytmy, czy całki
Jak coś to zostaw mi info na GG - 4417905, tak od około 20.00 zwykle jestem.

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
EDIT:
Czemu nikt nie powiedział ze duńczycy maja elo dla wfb?
Wycinam, zobacze najpierw jak u nich działa
.
Czemu nikt nie powiedział ze duńczycy maja elo dla wfb?
Wycinam, zobacze najpierw jak u nich działa

Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
mortimer cos podobnego robil ale uzywal schematow szachowych a wiec okropn komplikacja systemu - efektv zadana jego liga nie przetrwala z rankingiem dluzej niz kilka miesiecy i nikt nie iwedzial co komu i dlaczego sie nalezy
ale za to firma Privateerpress (producent Hordes & WM) stworzyla podobny system ktory jest prosty a wyglada mniej wicej tak:
za bitwe mozna dostac 5 pkt jelsi sie ja wygra, za pokonanie przeciwnika z wyzszej półki sa przyznawane dodatkowe pkty - 1 jesli przeciwnik jest troche wyzej (min 3,chyba a na pewno kilka miejsc, u nas musialaby byc to raczej konkretniejsza ilosc), 2 jesli jest sporo wyzej (u nich to 10+) i 3 jesli jest to inna w ogóle klasa graczy (20+ lub osoba z topX rankingu (nie pamietam ile jest X))
do tego za samo rozegrnie bitwy minimalna ilosc pkt to 1
o ile dobrze pamietam za przegranie bitwy (lub remis) z lepszym graczem byly dodatkowe pkty zdaje sie o 1 mniej niz za jego pokonanie (np z osoba z topX 2pkt itp)
u nas kroluje system 0-20 co za tym idzie warotsci liczbowe musialbyby byc inne
nie bylo kar za granie czy wygranie z gorszym przeciwnikiem ale za porazke tak i byly ona odwrotnie ulozone punktowo niz w przypadku gry nizej rankingowy gracz wygral z wyzej rankingowym
NP.
Gajowy - Robson : oczywista porazka gajowca, ja 3pkty (1 za rozegranie bitwy, 2 za gre leszcza z megagwiazda) , robson 5 (za wygrana)
Gajowy - Robson: niewiarygodne zwyciestwo gajowca, ja 8pkt (5 za wygrana, 3 za ranking), robson -2 (1 za bitwe, -3 za porazke z klimaciarzm )
do tego dochodzil wspolczynnik czestosci grania (mysle ze nam niepotrzebny) oraz bonus przyznwany tylko w razie zwyciestwa jesli mialo sie armie ulozona z wyraznymi oslabieniami (np Xpkt mniejsza armia, brak magii (interpretacja na WFB), nieuzywanie tego czy tamtego - chyba tez u nas to odpada)
ale za to firma Privateerpress (producent Hordes & WM) stworzyla podobny system ktory jest prosty a wyglada mniej wicej tak:
za bitwe mozna dostac 5 pkt jelsi sie ja wygra, za pokonanie przeciwnika z wyzszej półki sa przyznawane dodatkowe pkty - 1 jesli przeciwnik jest troche wyzej (min 3,chyba a na pewno kilka miejsc, u nas musialaby byc to raczej konkretniejsza ilosc), 2 jesli jest sporo wyzej (u nich to 10+) i 3 jesli jest to inna w ogóle klasa graczy (20+ lub osoba z topX rankingu (nie pamietam ile jest X))
do tego za samo rozegrnie bitwy minimalna ilosc pkt to 1
o ile dobrze pamietam za przegranie bitwy (lub remis) z lepszym graczem byly dodatkowe pkty zdaje sie o 1 mniej niz za jego pokonanie (np z osoba z topX 2pkt itp)
u nas kroluje system 0-20 co za tym idzie warotsci liczbowe musialbyby byc inne
nie bylo kar za granie czy wygranie z gorszym przeciwnikiem ale za porazke tak i byly ona odwrotnie ulozone punktowo niz w przypadku gry nizej rankingowy gracz wygral z wyzej rankingowym
NP.
Gajowy - Robson : oczywista porazka gajowca, ja 3pkty (1 za rozegranie bitwy, 2 za gre leszcza z megagwiazda) , robson 5 (za wygrana)
Gajowy - Robson: niewiarygodne zwyciestwo gajowca, ja 8pkt (5 za wygrana, 3 za ranking), robson -2 (1 za bitwe, -3 za porazke z klimaciarzm )
do tego dochodzil wspolczynnik czestosci grania (mysle ze nam niepotrzebny) oraz bonus przyznwany tylko w razie zwyciestwa jesli mialo sie armie ulozona z wyraznymi oslabieniami (np Xpkt mniejsza armia, brak magii (interpretacja na WFB), nieuzywanie tego czy tamtego - chyba tez u nas to odpada)