CS na Macki Wojny
CS na Macki Wojny
Po traumatycznych przeżyciach z DMP i wysłuchaniu tego co ponoć miało miejsce na Draconie czyli zdecydowanie za dużym stężeniu VC i DL na stołach chcę uniknąć tego samego na Mackach używając do tego w miarę prostego ograniczenia kompozycji.
Pierwszy pomysł na jaki wpadłem to chęć wykorzystania formatu 2k+1k, który z zasady jest antydemoniczno-wampiryczny i wzmocnienie tego efektu poprzez jeden prosty aczkolwiek myślę, że bardzo skuteczny sposób, a mianowicie:
-W armiach przynajmniej 25% punktów musi być przeznaczone na jednostki core. Ewentualnie 20% też do przemyślenia.
Demonom i VC automatycznie zostaje mniej punktów na to co najmocniejsze. Jak się podoba? Bo naprawdę chciałbym spowodować, żeby na Mackach ilość proksów była ograniczona nie kijem w postaci niedopuszczenia armii, a marchewką czyli bezsensem proksowania bo inne armie też dają radę.
Pierwszy pomysł na jaki wpadłem to chęć wykorzystania formatu 2k+1k, który z zasady jest antydemoniczno-wampiryczny i wzmocnienie tego efektu poprzez jeden prosty aczkolwiek myślę, że bardzo skuteczny sposób, a mianowicie:
-W armiach przynajmniej 25% punktów musi być przeznaczone na jednostki core. Ewentualnie 20% też do przemyślenia.
Demonom i VC automatycznie zostaje mniej punktów na to co najmocniejsze. Jak się podoba? Bo naprawdę chciałbym spowodować, żeby na Mackach ilość proksów była ograniczona nie kijem w postaci niedopuszczenia armii, a marchewką czyli bezsensem proksowania bo inne armie też dają radę.
A licky boom boom down!!!
Vampire Lord zajmuje slot rare, draknhoff zajmuje slot rare, zakaz tryplowania herosa, zakaz dublowania rare, zakaz tryplowania speciali euromagia oraz jedno z dwoch:
a) zakaz kombinacji skullstaff + helm
b) ograniczamy recast vanhella oraz raise dead do 2 razy na ture.
efekt gwarantowany.
Na demonach az tak sie nie znam, zeby celnie trafic.
a) zakaz kombinacji skullstaff + helm
b) ograniczamy recast vanhella oraz raise dead do 2 razy na ture.
efekt gwarantowany.
Na demonach az tak sie nie znam, zeby celnie trafic.
Format 2k+1k zostaje. Kwestia jest tylko taka, żeby popracować nad ograniczeniami. Te sprzed roku ograniczały trochę magię i maszyny, ale w tym roku okazuje się, że to ograniczenie nie wystarczy, więc myślę o czymś więcej.Kołata pisze:Bartku, rok temu było zajebiście. Zostaw format jaki był
Sprawdziłem sobie na spokojnie w domu tą koncepcję z 25% w core i mi wyszło, że wampiry to to całkiem fajnie obcina, bo jak się weźmie lorda, BSB z Drakenhofem i 10 BK to się już maksymalnie mieści jeden mały wampir, jeden nekromanta i varghulf, a reszta to jednostki core, czyli efektywnie takie ograniczenie przy tych punktach obcina armię do jednego speciala i jednego rare'a, a jak się chce więcej to trzeba z czegoś zrezygnować, albo z herosów, albo z pociągu, albo z pojedynczego rare'a. Jak dla mnie daje radę.
Gorzej z demonami bo tutaj nawet przy 25% w jednostkach core mieści się troszkę zbyt dużo. Ma ktoś jakiś pomysł jak temu zaradzić? Może do 30% podbić ten limit? Wolałbym uniknąć pomysłów w stylu długiej listy ograniczeń takiej jak podaje Furion bo chciałbym, żeby to było w miarę proste, a ponadto przy takiej liście o wiele łatwiej o spory typu: A dlaczego Drakenhof zabiera rare, a nie dwa special itp.
A licky boom boom down!!!
Tyle, że takie ograniczenie bardzo tnie hajelfy, które przez swoją kompozycję armii mają kompletnie inne proporcje pomiędzy korami, specjałami i rejrami.
Poza tym, nawet przy ograniczeniu 30% demony wiele nie stracą, bo powiedzmy zwiększą oddział literek, dadzą im sztandar, czy co tam jeszczio można. Wampiry tnie to może trochę bardziej, ale wciąż daje się wystawić niezniszczalnego kloca z regenką i 4 bohaterów. Więc główna siła armii bez zmian.
Niestety, im prostszy cs, tym więcej ma luk, i uważam, że powinniśmy coś jednak wprowadzić, choćby ograniczenie do 3 bohaterów, czy część tych podanych przez Furiona.
Poza tym, nawet przy ograniczeniu 30% demony wiele nie stracą, bo powiedzmy zwiększą oddział literek, dadzą im sztandar, czy co tam jeszczio można. Wampiry tnie to może trochę bardziej, ale wciąż daje się wystawić niezniszczalnego kloca z regenką i 4 bohaterów. Więc główna siła armii bez zmian.
Niestety, im prostszy cs, tym więcej ma luk, i uważam, że powinniśmy coś jednak wprowadzić, choćby ograniczenie do 3 bohaterów, czy część tych podanych przez Furiona.
No cóż, na razie nie przychodzi mi do glowy zaden prosty CS. Ten podany przez furiona rzeczywiscie tnie wampiry.
Fajnie by bylo gdyby nie bylo tak jak na wejherowie ze prawie 50% armii to wampiry lub demony. Tutaj gdy beda teamy, to spodziewam sie ze 50% temow to beda wampiry+demony, hehehe.
Fajnie by bylo gdyby nie bylo tak jak na wejherowie ze prawie 50% armii to wampiry lub demony. Tutaj gdy beda teamy, to spodziewam sie ze 50% temow to beda wampiry+demony, hehehe.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Z HE nie ma sprawy, można dla nich zrobić wyjątek, skoro są jedyną armię z inną tabelką kompozycji, a co do wampirów i braku ograniczenia to się zupełnie nie zgodzę, bo jak pójdziesz w niezniszczalny kloc i czterech bohaterów to w tych wampirach nie będzie niczego poza niezniszczalnym klocem i czterema bohaterami, a przy 30% to już w ogóle ta armia bardzo dużo traci. Demony przy 30% w core'ach i max herosów nie stawiają na stole prawie nic poza tymi herosami i core'ami. Nie jestem co prawda pewny jak to się będzie sprawdzało, gdy się weźmie pod uwagę drugą armię, która może zagwarantować wsparcie, ale jak dla mnie mechanizm, który podałem to jest właśnie takie obcinanie slotów special/hero/rare tylko, że w o wiele prostszy sposób, bo przy dużej ilości punktów w core'ach, na 2000, czy 1000 się po prostu herosi, speciale i rare'y razem się nie zmieszczą.
Nie będę udawał, że zjadłem wszystkie rozumy bo to był w sumie pomysł na szybko, ale może popróbujcie złożyć jakąś rozpiskę i zobaczyć jak to wygląda. Bo tak na dobrą sprawę jedynym mechanizmem innym niż ograniczanie slotów jest banowanie przedmiotów/jednostek/ich kombinacji a tego bym bardzo nie chciał robić.
Nie będę udawał, że zjadłem wszystkie rozumy bo to był w sumie pomysł na szybko, ale może popróbujcie złożyć jakąś rozpiskę i zobaczyć jak to wygląda. Bo tak na dobrą sprawę jedynym mechanizmem innym niż ograniczanie slotów jest banowanie przedmiotów/jednostek/ich kombinacji a tego bym bardzo nie chciał robić.
A licky boom boom down!!!
a np:
spacial = 1pkt
rare = 2pkt
możemy użyć 4pkt.
efektywnie daje to możliwości: 2rare+0spec/ 1rare+2spec/ 0rare+4spec
do tego można wrzucić np max 9PD na ture
takie ograniczenie samo z siebie wymusi dużą ilość corów i dotyka wszystkich w dość równym stopniu IMO.
spacial = 1pkt
rare = 2pkt
możemy użyć 4pkt.
efektywnie daje to możliwości: 2rare+0spec/ 1rare+2spec/ 0rare+4spec
do tego można wrzucić np max 9PD na ture
takie ograniczenie samo z siebie wymusi dużą ilość corów i dotyka wszystkich w dość równym stopniu IMO.
mówisz o demonach i wampirach?bo do innych armii...no wystaw tak HEBłażej pisze:a np:
spacial = 1pkt
rare = 2pkt
możemy użyć 4pkt.
efektywnie daje to możliwości: 2rare+0spec/ 1rare+2spec/ 0rare+4spec
do tego można wrzucić np max 9PD na ture
takie ograniczenie samo z siebie wymusi dużą ilość corów i dotyka wszystkich w dość równym stopniu IMO.

no właśnie, a chodzi bardziej o przycięcie demonów i wampirów. przy takim csie równie mocno, a nawet chyba mocniej, obrywają tak przegięte armie jak Orki.Błażej pisze: takie ograniczenie samo z siebie wymusi dużą ilość corów i dotyka wszystkich w dość równym stopniu IMO.
Też prawda, że 3000 to większy problem. Będę się musiał nad tym tematem przespać i trochę podumać.
A licky boom boom down!!!
Euro magia raczej w grę nie wchodzi
A licky boom boom down!!!
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Zastanow sie Bartku nad CSem a'la Barbarossa albo JJ. Tzn. odpowiednio:
Barb: hardkorowe scenariusze
JJ: 4 karty na pare + 1 veto
Barb: hardkorowe scenariusze
JJ: 4 karty na pare + 1 veto
Te karty mi się całkiem podobają, kiedyś mieliśmy kilka turniejów na karty w Łodzi. Same karty były nie do końca zbalansowane, ale pomysł dobry.
A licky boom boom down!!!
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Zbalansowac dobrze karty i problem znika 

Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Moje karty były zbalansowane. To Zbyszek z biodra odstrzelił DL i VC.b_sk pisze:Te karty mi się całkiem podobają, kiedyś mieliśmy kilka turniejów na karty w Łodzi. Same karty były nie do końca zbalansowane, ale pomysł dobry.
Tyle kart ile partii.
Obowiązek zagrania karty i oddania, wpisania wraz z wynikiem.
Proponuję.
1 - Mydło. (Zmienia partię na picz)
2 - Włócznie to piki.

3 - -2 do casta (boundy też)
4 - No ward, no regeneration.
5 - Sabotaż.
Wystarczy by wyrwać chwasty. Cztery z pięciu parti bez wardów wyleczą miłośników Demonów.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.