Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Gruby
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Gruby »

ja zawsze szedlem do przodu a wroga rozwalalem strzelaniem niedobitkow rozwalaly klocki no i zajmowalem 3/4 cwiartki ;]

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

Mam zamiar zacząć zbierać dwarfy jako druga armię - i prosiłbym o poradę w co musze się zaopatrzyć

Obowiązkiem dla mnie bedzie w armii kowadło (tak wiem - ryzyk-fizyk :wink:) - a wtedy również zdaje się do kompletu musza być minersi (20?)...
Wiem, rówież że niezbędny będzie jeden runesmith (czy może więcej?)
Generalnie chciałbym dość mocną armię strzelecką opartą na maszynkach - tylko właśnie - nie wiem na jakich - jakie się sprawdzaja i w jakiej ilości je wystawiac (w jednej rozpisce powiedzmy na 2k)...
Do tego oczywiście jakaś obstawa do walki wręcz (hammerersi?)
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Bohaterowie runesmith i sztandarowy armii do tego oczywiscie warriorów najlepiej 2 x 20, długobrodych też 20, thundów 10. Jak chcesz używać hamków to w liczbie20. A co do maszyn to twój wybór bolce najlepiej po 2 katapulta i działo lub 2 katapy. Minerów nie kupuj 12 max 15 a i tak tylu pewnie nie będziesz wystawiał. Rary 2 x organy albo zyrka i organy

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

2x 20 warriorów i jescze 20 longów? Matko - po co tyle? nie starczyłoby po 20 każdego? (btw - czy jakoś duzo się róznią od siebie w wyglądzie?)
Do bitki lepsi są hammerersi czy iron breakersi?
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ano tylu jeśli chcesz mieć armię walczącą. Chyba, że wolisz stand and shoot co jest dosyś nudne. Co do wyglądu...metalowi longbeardzi są zawaliści. Jeśli masz możliwość to kupuj na ebay albo maelstrom.
Hammersi i Ironbreakers mają różne role na polu walki. I jedni i drudzy są przydatni. Aha i obowiązkiem dla Ciebie powinien być podręcznik (oczywiście po ang) :wink:

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Zależy jak będziesz grał ja na 2000 biorę 4 kolce piechoty. Do bitki hammerersi mają stubborna a ironi tylko save o 1 lepszego. Teraz są 2 rodzaje longów dostępne jednych można zrobić z warriorów lub kupić starych metalowych z 6 ed

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

Do bitki hammerersi mają stubborna a ironi tylko save o 1 lepszego.
Ale jak popatrzymy na walkę to hammerersi mają save zaledwie 5+, a ironi 2+ (albo 3+ na boki i tył)
Chyba, że wolisz stand and shoot
takie mam jak na razie założenie - co wtedy?
Aha i obowiązkiem dla Ciebie powinien być podręcznik (oczywiście po ang)
A są drukowane w jakiś innych językach :wink: ?
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Hammerkom możesz dać tarczę ale wtedy w walce nie mogą korzystać z gw.

No to jak stan and shoot to...machiny (działo/a, katapulta/y, organki, bolce - wszystko z 6 edycji bo lepsze imho) plus strzelcy...thundy (polecam metale z 6ed) i kusznicy (oczywiście z tarczami zawsze i jedni i drudzy) no i kowadło.
A są drukowane w jakiś innych językach ?
Nie..do dwarfów NIE MA w innym języku :-. :^o

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Kris pisze:Mam zamiar zacząć zbierać dwarfy jako druga armię - i prosiłbym o poradę w co musze się zaopatrzyć
Uwaga!!!!

Lojalnie ostrzegam Cię, że Dwarfy to ciężka w prowadzeniu i niestety słaba armia! Pretendująca do jednej z najsłabszych w 7edycji! Mam nadzieję, że sprawę przemyślałeś przynajmniej ze sto i jeden raz! Jeśli masz choć cień wątpliwości, to podaruj sobie, szkoda gotówki. Tą samą rolę lepiej spełni imperium 4x2+papamobile. Jeśli jednak jesteś zdecydowany to... no cóż, robisz to na swoją własną odpowiedzialność! ;)

W każdym razie przepis na standardowy do wyrzygu sos strzelająco-kowadłująco-łamiąco-remisujący wygląda mniej więcej tak:

2x organki, 2x 10 thundzi/kuszole(ja wole kuszoli), 2x klopa, 2x bolec, kowadłens-gołens(jak pierdyknie, to mniejsza strata punktowa), 20x hamstwo, 20x longi, 20 x warriorsi +BSB, +runesmith(generałens). To jest mniej więcej na 2250 pkt. Ew. drobne modyfikacje powyższego, typu 3 klopy, lub bez strzelców, z bardziej dopakowanymi klockami, na Asparanoiksie(lord na tarczy) lub z daemon slayerem jako lordem, ew. ze żwirkiem zamiast organek. Innych rozpisek raczej nie ma, a wszystkie są do siebie dość podobne w prowadzeniu i działaniu.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

krasnoludzki promyk nadziei Okurdemol....

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

Dzieki za ostrzeżenie - najwyżej wspomnę to ostrzeżenie jak będe wystawiał armię na allegro... :wink:

Każdy gracz uważa, chyba że jego armia jest słaba w porównaniu do innych - to chyba standard :wink:
Ale prawda jest taka, że zauwazyłem, iż styl mojego grania do dwarfów bedzie pasował - poza tym chcę sobie trochę postrzelać, a imperium mi nie lezy, nie pasuje - zwłaszcza, że większośc armii lata w kolorowych rajtuzach - i nie chcę koniecznie najbardziej przegietej armii. Krasie podobają mi sie jako rasa - i pociąga mnie mocna antymagia, która wydaje się być obecnie na wagę złote, bo co wychodzi armia to mi się wydaje, że bardziej magicznie przegięta...

PS.
Ten wzór to Longi z 6ed. prawda?
Obrazek
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Tak to są 'stare' dobre longi a nie to plastikowe badziewie z maskami.

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Kris pisze: i pociąga mnie mocna antymagia, która wydaje się być obecnie na wagę złote, bo co wychodzi armia to mi się wydaje, że bardziej magicznie przegięta...
Właśnie, wydaje się, jest bardzo dobrym określeniem. Niestety muszę cię sprowadzić na ziemię. Wcale nie jest aż taka mocna jak mogło by się wydawać. :(

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Antymagia jest nawet bardzo dobra ale na małe punkty, bo wtedy jeden runsmith z run of balance wystarcza by stworzyć dobrą antymagię. Na punkty powyżej 2k to na silną antymagię potrzeba już kowadła i BSB z runą Valayi. Wtedy jesteś wstanie napsuć krwi wrogim magom, ale zostaje już mniej punktów na maszynki i klocki. Więc jak trafisz armie nie idącą magicznie, to masz przechlapane.

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

okurdemol pisze: 2x organki, 2x 10 thundzi/kuszole(ja wole kuszoli), 2x klopa, 2x bolec, kowadłens-gołens(jak pierdyknie, to mniejsza strata punktowa), 20x hamstwo, 20x longi, 20 x warriorsi +BSB, +runesmith(generałens). To jest mniej więcej na 2250 pkt. Ew. drobne modyfikacje powyższego, typu 3 klopy, lub bez strzelców, z bardziej dopakowanymi klockami, na Asparanoiksie(lord na tarczy) lub z daemon slayerem jako lordem, ew. ze żwirkiem zamiast organek. Innych rozpisek raczej nie ma, a wszystkie są do siebie dość podobne w prowadzeniu i działaniu.
ja wciskam kowadło szmita dragona
2 paki tundów longi
dwie klopy i bolce i slayerów
i organy

wiec jak dla mnie to ta twoja na 2250 to wychodzi o jakiś 500 pkt drozsza :wink:

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

Spoko - skorzystam, z dobrego serca i zainteresowania - zadam jeszcze pare pytanek
1. Master inzynier - jaka jest najlepsza opcja by go wyekwipować? (chodzi bardziej czym walczy niż o konkretne runy - kwestia wybrania wzoru modelu)
2. Najbardziej efektowny klocek minersów - 15 z fcg i specjalna wiertarką?
3. Broń dla szmita - GW?
4.BSB - z czym ten pan lata zwykle? Runiczne sztandary, czy zwykłe runy? I z tego co widziałem zwykle siedzi na kamyku?
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Kozisyn pisze:wiec jak dla mnie to ta twoja na 2250 to wychodzi o jakiś 500 pkt drozsza :wink:
Wciskam 2x 10 kusz gołych, kowadło gołe, szmita GW+3xscroll, bsbka z challengem, 2xklopy(accuracy+inż, accuracy+bourning+inż), 2xbolce+inż, hamstwo z imm. f&t, longi z imm f&t+break1d6, warriorsi i 2xorgany i jeszcze zostaje 6pktów. np. na bourninga na jednym bolcu. Wtedy zostaje 1pkt i rozpa ma 2249 pkt. Mali inż goli. Thundów nie używam. Kusze tańsze, większy zasięg, a i tak raczej i jedni i drudzy nie ustoją szarży jakiejś lepszej kawy, obojętnie czy mają tarcze czy nie.(Pobretkowy uraz. :P ). Maszyny w sumie też w miarę tanie.

Kris
1. Magister inżynier idzie do armaty z forgingiem+unbreakable, którą okopuje. Ma na sobie 1+sv z przerzutem i pistolety. Taka armata:nie wybucha(prawie nigdy, nie łamie się i nie panikuje. Wszystko co w nią jedzie poza lataczami traci wszelkie bonusy z szarży, zadaje d6 W zamiast standardowe d3. Kosztuje prawie tyle co klocek.
2. Mi się minersi nigdy nie sprawdzili. W 6 tak, w 7 zawsze zasysali paukę.
3. tak
4. różnie
Ale ostrzegam, żebyś potem nie płakał, jak się okaże że dwarfy to jednak nie to co tygrysy lubią najbardziej.

Awatar użytkownika
Phelot
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Phelot »

Jesli chodzi o cala armie to zdaje mi sie ze pytanie sie o to jak ma wygladac TWOJA armia innych, zabiera mnostwo frajdy, ale to moje zdanie.
Kris pisze:Spoko - skorzystam, z dobrego serca i zainteresowania - zadam jeszcze pare pytanek
1. Master inzynier - jaka jest najlepsza opcja by go wyekwipować? (chodzi bardziej czym walczy niż o konkretne runy - kwestia wybrania wzoru modelu)
2. Najbardziej efektowny klocek minersów - 15 z fcg i specjalna wiertarką?
3. Broń dla szmita - GW?
4.BSB - z czym ten pan lata zwykle? Runiczne sztandary, czy zwykłe runy? I z tego co widziałem zwykle siedzi na kamyku?
Te pytania natomiast sa o wiele bardziej praktyczniejsze. Ogolnie jednak nadal zaleza od tego na co bedziesz gral i co bedziesz gral;p

Ad.1 Z reguly nic mu nie daje (poza runami, o co jednak nie pytales). Jesli jednak przewiduje, ze dojdzie do tego, ze maszyna do ktorej jest dolaczony ME dostanie jakas szarze (Wolf Riders, Harpies etc.)to daje mu brace of pistols. Inne rzeczy sa nieprzydatne imho (nie bede pisal tutaj dlaczego - jak cos to pytaj)
Ad.2 Najbardziej efektowna?:P To w liczbie 140 na armie 2K z FCG, steam drillem i blastingami:D Zobaczysz bedzie efekt!!!:> Wracajac jednak do rzeczy wiem, ze chodzilo Ci o efektywną jednostke Minersow - zajmowanie cwiartek - max.10, puści; niszczenie samych maszyn - max 15., prospector+steam drill; spowalnianie ruchu etc. - 20, FCG, full wypas, totalny atak na tyłach - 2x 20-25, FCG, full wypas. Ja tak to widze:P
Ad.3 Nie dawaj mu zadnej broni, on ma za zadanie generowac dispel dice'y i niesc dispell scrolle. Shield'a mu po prostu daj i nie staraj sie angazowac go w potezniejsze walki (gw wchodzi w gre tylko, gdy bedziesz stawial czola jednostkom dobrze opancerzonym ale slabo wytrzymalosciowym i silowym - przyklad = Silver Helms, gdy szarzuja uzywasz shield'a, jesli Runesmith przezyje to uzywasz GW).
Ad.4 To jest bardzo plynne - bardziej niz w poprzednich pytaniach. Jedno jest pewne - nie dawaj go na kamyk! Gdzie ty zes to widzial?? Dobra moze ja jestem do tylu, wtedy niech mnie ktos oswieci, ale jesli masz BSB i jakas rune obszarowa (MR of Valaya czy MR of Stromni Redbeard) to mobilnosc (jesli mozna o mobilnosci mowic w przypadku Dwarfow:P)powinna byc jak najwieksza.

Sry, ze tak dlugo. Mam nadzieje, ze pomoglem:>
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, o 00:06 przez Phelot, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Phelot pisze: Silver Helms, gdy szarzuja uzywasz shield'a, jesli Runesmith przezyje to uzywasz GW).
tylko, że tak nie można.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Phelot
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Phelot »

Kosa pisze:
Phelot pisze: Silver Helms, gdy szarzuja uzywasz shield'a, jesli Runesmith przezyje to uzywasz GW).
tylko, że tak nie można.
Zle napisalem. Powinno byc - w nastepnej rundzie, gdy przezyje runde szarzy:>
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, o 00:06 przez Phelot, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Zablokowany