kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Acha... już widze, w rulebooku. Szkoda. Wszystko idzie w trochę inną stronę od dłuższego czasu już

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Wight King ma WS4, a więc trafia jednostki z WS1, WS2 i WS3 na 3+. Dajemy mu Sword of Striking (+1 to hit) czyli trafia ich na 2+. Wstawiamy go do oddziału z Banner of the Barrows (+1 to hit). Czy trafia więc na 1+, czyli automatycznie? Wydaje mi się, że nie, że mimo wszystko na 2+, choć zapis w rulebooku nie jest do konca jasny ("do rzutów na trafienie stosuje się czasem modyfikatory, lecz zwykle niemodyfikowana 6 zawsze oznacza trafienie, a niemodyfikowana 1 zawsze oznacza "pudło").

Mamy tu do czynienia z modyfikacją. A więc czy można doprowadzić w powyższy sposób do trafiania na 1+ (automatycznego), gdy nie ma się zasady o automatycznym trafianiu?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Jedynka na kostce oznacza ze nie trafiles niezaleznie od modyfikatorow.
Tak wlasnie nalezy interpretowac "niemodyfikowana jedynka oznacza pudlo".

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

Jeśli w czasie próby rzucenia na sv u KO wyrzucę 1 na kości to znaczy ze się nie obroniłem? A jak jest ze zranieniem gościa o sv 1+ jesli uderzam z siłą 3?

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

1 przy rzucie na save zawsze oznacza oblany save.

Siła 3 nie modyfikuje armour save'a.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Nawet jak masz save'a na 0+ i wyrzucisz 1 to się nie obroniłeś. Niski save przydaje się gdy ktoś trafia z dużą siłą np:
Knightly Orders mają save na 1+
Trafił ich łucznik z S3 bronią się na 2+
Trafił ich kusznik z S4 bronią się na 2+ (1+1 za modyfikator siły)
Trafił ich kusznik DE z S3 i zasadą przebijanie pancerza bronią się na 2+ (1+1 za zasadę przebijanie pancerza)
Trafił ich muszkieter z S4 i zasadą przebijanie pancerza bronią się na 3+ (1+1 za siłę +1 za zasadę przebijanie pancerza)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Obrazek

Czy ta szarza wyglada prawidlowo? Wczoraj gralem z kolega towarzysko i zeby nie robic problemow dalem mu zmaksymalizowac jego oddzial (szarzujacy z gory) tak ze 4 figurki stykaly sie z moi generalem GUO. Kto z nas ma racje?
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

Niech ktoś mi coś wytłumaczy bo już nie kumam? Czytam forum i wciąż coś nowego się dowiaduje.
Jak jest ze strzelaniem z machin? Wiem że na baliście pisze że trzeba używać US obsługi na piekielniku nie pisze nic. Na wyrzutni chyba nie testujemy bo deklarujemy zasięg. Dalej, a jeśli już testujemy to normalnie używamy -1 za daleki zasięg?

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Drakar

Jeżeli przeciwnik nie ma możliwości dostawienia się wszystkimi modelami do walki przy szarży, dostawia je na tyle, na ile pozwalają mu możliwości. Następnie robi maksymalizację po wygranej swojej turze.

Wolfgar

W opisie broni zawsze jest napisane, czy używamy w jakikolwiek sposób BS załogi - "piekielnik" też korzysta z BSa załogi przy trafianiu, a rakiety już nie pobierają BS załogi do żadnego działania
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

no ale nie pisze wprost: "wyznacz cel i obróć Piekielnik w jego kierunku. Wystrzel z pierwszej sekcji luf. Liczba strzałów równać się będzie wynikowi uzyskanemu na kostce artyleryjskiej " Czyli piekielnik, balista ,organki strzelają na ZS obsługi i mają -1 za zasieg daleki? Obejmują ich normalne zasady jak przy zwykłym strzelaniu łuczników czy kuszników?

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Sekwencja wygląda tak: rzucasz po kolei 3x artyleryjską, jeśli będzie missfire rzucasz na tabelkę od razu, i wszystkimi strzałami jakie wygenerujesz musisz trafić z BSem 3, lub 4 jeśli jest inżynier.

Organki rzucają raz, ale nie muszą rzucać by trafić, przyjmuje się, że trafiają wszystkie strzały.

Generalnie Hell i bolce są objęte normalnymi zasadami strzelania, jak np w przypadku kuszników lub łuczników
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Następnie robi maksymalizację po wygranej swojej turze.
nie

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

A, racja, zapomniałem, że fighting unit może zrobić tylko reform/zwrot w kierunku wroga :wink:
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2008, o 22:03 przez Toni, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

moze zrobic change formation. Ale to nie jest tozsame z maksymalizacja i czesto sie bardzo rozni :)

ew. jesli jest bokiem/tylem do wroga to turna a nie reform :)

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

A co z czarami jeśli czar ma siłe np 4 to odejmuje sie pancerz na -1?

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Wolfgar pisze:A co z czarami jeśli czar ma siłe np 4 to odejmuje sie pancerz na -1?
Tak, modyfikujesz pancerz o -1.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

Zapytam tak z ciekawości, to bohater na koniki itp. może dołączać się do maszyny? Czy tylko pieszy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

może

jak dołączysz do bolca czarkę konną i pieszą to masz ćwiarę.
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

lohost pisze:ja mam takie pytanie, ostatnio w bitwie wyszlo takie cos... orkowy bos na dziku dolaczyl do zalogi bolca, w miare rozwoju sytuacji w jakiejs niedalekiej odleglosci od niego zdarzyl sie cc. teraz pytanie czy moze on wyszarzowac z obslugi do kombatu? i teraz drugie pytanie czy hero i obsluga sa traktowani jako skirmisz i czy moze on wyszarzowac w 360stopniach czy w swoich 90(na dziku jest przypominam)?

co do pierwszego to wydaje mi sie ze moze wyszarzowac bo tylko obsluga ma napisane ze nie moze nawet jak mam frenzy, a przy bohaterach napisano ze staje sie on czescia oddzialu a nie samej zalogi maszyny. co do drugiego to prosze o pomoc...
Heros może wyszarżowywać z oddziałów, a co za tym idzie może to też zrobić z machiny - warunek będzie taki, by on sam miał kawaleryjski LOS do oddziału, do którego szarżuje

Tak mi się wydaje

A ode mnie pytanie - mag na np. smoku w przypadku rzucania czarów z wymaganym widzeniem, LOS ma 360 stopni, czy jak od potwora, czyli tylko przód modelu?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

jak od całego modelu, mag+smok to jeden model z jednym polem widzenia

Zablokowany