Syfność O&G

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

przepis na drzewca? :roll:

blady da'Rasta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: blady da'Rasta »

zielonymi gram od dawien dawna; na nich uczylem sie grac, na nich nabylem skilla; przez cale lata dalo sie na nich grac i robic wyniki - czy to byly 6edycyjne speed freaki na rydwanach czy koncepcja magicznego ofesnsu z hopkami i gigantami; totalny defens zawsze mnie nudzil wiec nie wchodzil w gre, natomiast sensownie zlozona rozpa mozna bylo z powodzeniem powalczyc; pamietam jak 2 lata temu na dmp moje orki zrobily 2 wynik punktowy w druzynie i pozwolily zajac nam 3 miejsce; w tym roku na dmp tez pojechalem orkami, zajelismy 4 miesjce wiec wynik porownywalny jako druzyna tyle tylko ze moje orki byly nam prawdziwa kula u nogi robiac chyba najslabszy wynik w druzynie :? skill mi sie nie obnizyl - smiem uwazac nawet ze sie poprawil - co oznacza ze po prostu zmienily sie warunki. vc na zasadach booka z 6ed witalem z usmiechem na ustach, z tymi z 7ed po prostu nie mam co zrobic :? grywalem sobie od czasu do czasu ogrami i musze przyznac ze prowadzac zielonych przeciwko nowym armiom czuje sie tak samo - jakby ktos mi kilka razy strzelil w stope przed rozgrywka; smutne to ale chyba prawdziwe... orki chwilowo ida na poleczke - choc zal ogromny bo armia przez te wszystkie lata wypiekniala bardzo i wlozylem w nia mnostwo pracy; zielonymi oczywiscie bede sobie pogrywal ale to juz na takiej zasadzie jak ogrami - dla relaksu, w milej domowej atmosferze czy na lokalach; smutne ze gw tak partaczy cos co przez lata bylo w miare fajnie zbilansowanym systemem...

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

blady da'Rasta pisze: 6edycyjne speed freaki na rydwanach

Kurcze i to jest to czego tak naprawde mi najbardziej brakuje w terazniejszych Orkasach....Jakby nam oddali te 2 rydwany w cenie jednego slita special....to juz grało by sie zupełnie inaczej...bo nawet ci 7 ed fanatycy daja rade mimo to ze nie sa juz bez savea....ale rydwanów mi brakuje najbardziej....

blady da'Rasta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: blady da'Rasta »

2 rydwany na slot nieczego by nie rozwiazaly - przy 7ed zasadach przebiegania po swoich oddzialach i wyplacania impaktow to tylko jeszcze wiecej losowosci i panik :(

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

ABDEL pisze:A na czym, Twoim zdaniem ma polegać nie przewidywalnośc BO ?
kis1 pisze:LD 8 , brak stuborna i odporności na psychologię:D
Dokładnie.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Luzna refleksja....

Oczywiscie w perspektywie turniejowej O&G nie maja szans - sa bowiem, jak to juz wspolnie ustalislimy, - do niczego, by nie powiedziec, ze do d...

Ale w zwiazku z tym, przyznam, ze niesmialo przebil sie do mnie przez zachmurzone niebo rozczarownia taki optymistyczny promyk slonca, ze moze to i ma swoje plusy...

Zwolniony z obowiazku WYGRYWANIA, swiadom braku szans i perspektyw, spojrzalem wczoraj na swoja na wpol pomalowana armię z zupelnie innej perspektywy.

Wreszcie z czystym sumieniem moge sie zabrac za pomalowanie Black Orkow, drugiego Pump Wagona, rydwanu orkowego, trolli i calej reszty halastry - tego wszystkiego, czego na turniejach nigdy w zyciu bym nie wystawil, i czego nie chcialo mi sie w zwiazku z tym malowac

A teraz - ot, dokoncze sobie armie na polke i towarzyskich bitewek z podobnie plewnymi armiami kolegow. A przy takich zalozeniach nawet Black Orcs i Pump Wagons moga byc niezwykle przydatne i potrzebne. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

BO są fajni (bardzo dobre figurki), klimatyczni i potrafią walczyć, ale niszczy ich psychologia, stubborn też byłby mile widziany.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Temple Guard pisze:BO są fajni (bardzo dobre figurki), klimatyczni i potrafią walczyć, ale niszczy ich psychologia, stubborn też byłby mile widziany.
w walce sa naprawde przecietni-kopa maja podobnego do hopkow czy big unsow z wloczniami (jedni nadrabiaja mobilnoscia inni odp na paniki)
do tego zwykle jest ich malo wiec szybko lapia panike za straty.
Wreszcie z czystym sumieniem moge sie zabrac za pomalowanie Black Orkow, drugiego Pump Wagona, rydwanu orkowego, trolli i calej reszty halastry - tego wszystkiego, czego na turniejach nigdy w zyciu bym nie wystawil, i czego nie chcialo mi sie w zwiazku z tym malowac
trolle sa ok ale wymagaja warbossa-a ten model u mnie wystapi dopiero na 3k+.
orc chariot tez uzywalny,ale wymagane min 2 w armii(jeden po jakims big bossem)-tez testowany koncept,znosny {choc w erze stubbornow/nielamliwosci czy innego sypania juz mniej}
za to teraz testuje pump wagony-sa naprawde miodne; wystawa za 40pkt,niby nic a cieszy-albo sciagnie ogien na siebie albo moze zrobic psikusa i zasuwa ostro impactami(swietne wsparcie); traktowany jak lagodny skirmish z impactami sprawdza sie calkiem niezle; zwlaszcza przy stolach gdzie ciezko 5-6 maszyne wystawic

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

smutne ze gw tak partaczy cos co przez lata bylo w miare fajnie zbilansowanym systemem...
to chyba troche problem kijowych playtesterow+ ostre parcie na sprzedaz.
jakby testerzy byli mniej "lajtowymi turlaczami" i liczono sie z ich zdaniem to nie wychodziloby az tyle baboli.

zobaczymy co zrobia z ogrami w tej edycji. jak ogiery dostana ostrego kopa to jest nadzieja. choc potem pewnie zieloni dostana pierwszy podrecznik ktory sie szybko zdeaktualizuje :cry:

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

quas pisze:
Temple Guard pisze:BO są fajni (bardzo dobre figurki), klimatyczni i potrafią walczyć, ale niszczy ich psychologia, stubborn też byłby mile widziany.
w walce sa naprawde przecietni-kopa maja podobnego do hopkow czy big unsow z wloczniami (jedni nadrabiaja mobilnoscia inni odp na paniki)
do tego zwykle jest ich malo wiec szybko lapia panike za straty.
Ja bym im zawsze dawał Banner of Butchey i nagle chłopaki mają w 1. rundzie walki ładnego kopa - następujący wybór:
- 3 ataki z S5 i armour save 5+ (w wypadku wyboru 2 choppasów);
- 2 ataki z S6 i armour save 5+ (w wypadku wyboru broni wielkiej);
- 2 ataki z S5 i armour save 3+ (lub 4+, jeśli BO nie walczą od frontu) w wypadku wyboru choppy i tarczy.
Daje to dużą elastyczność i możliwość wyboru broni w zależności od przeciwnika. Dla mnie najciekawsza kombinacja to 2 ataki z S5 i armour save 3+. Dzięki temu mocno uderzamy i dobrze się bronimy. Warto zaznaczyć, że BO są jedynym oddziałem piechoty w WFB, który może mieć w jednym momencie S5 i armour save 3+.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Wszystko pieknie, ale teraz powiedz mi, jaki oddzial chciabys wystawic i ile to bedzie punktów. A wtedy ja powiem Ci dlaczego cos, co wyglada na w miare fajne, wcale takie fajne nie jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

bless pisze:Wszystko pieknie, ale teraz powiedz mi, jaki oddzial chciabys wystawic i ile to bedzie punktów. A wtedy ja powiem Ci dlaczego cos, co wyglada na w miare fajne, wcale takie fajne nie jest.
Ale ja tylko broniłem swego zdania, że BO walczyć, szczególnie z tym sztandarem, potrafią (chodzi o ataki z dużą siłą i niezłą odporność na ciosy). Ich dość wysoka cena i praktycznie dyskwalifikujące ich problemy z psychologią nie podlegają dyskusji.
Ale jeśli już icj wystawiać to:
Minimum 15 (tarcze, muzyk, sztandarowy, Nogg's Banner of Butchery lub War Banner), koszt: 253 punkty;
Maksimum: 25 (tarcze, muzyk, sztandarowy, Nogg's Banner of Butchery lub War Banner), koszt: 393 punkty.
Wszystko pomiędzy 15 a 25 jest ok. Na mniej szkoda slota Special, więcej to jeszcze większe przegięcie punktowe. Oczywiście nie ma sensu wstawiać do nich żadnych bohaterów, ale generał z Ld9 w pobliżu mile widziany. Cóż jednak z tego, jeśli mogą spieprzyć od głupiej paniki czy strachu, a złamać ich wcale nie jest tak trudno...
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Siema,
BO bylyby fajne jakby byly tansze, albo jakby mialy w profilu 2 ataki, teraz sie namnozylo jednostek z wuchta atakow, a oni z tym swoim biednym atakiem moga tylko posmyrac, squigi sa losowe procz herda, a savage maja frenzy, wiec przy koszcie 14 pts (z tarcza) to naprawde przydalyby sie im lepsze zasady specjalne, pozatym patrzac na jednostki O&G nie ma tam az tak slabych rzeczy (tania piechota, tanie szybkie fasty, maszynki), brakuje moze jakis specjalnych zasad, brakuje tej liderki o 1 wiekszej, brakuje porzadnie opancerzonej kawalerii (zamiast tych smiechu wartych 3+/4+) brakuje zrobienia pancernego herosa takiego jakie maja inne armie, a co lepsze magiczne bronie sa tak drogie ze szkoda gadac, albo maja czynniki losowe, przy tym zestawie magic itemow wypadaloby by herosi czarnych orkow mieli S5, oraz dodatkowy atak (hero 4/lord 5), no i brak stubbornu ale nie na jakis plewach z niskim ld albo gigantem, tylko na klocku orkowym.

Pozdro

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Tak czytając te dyskusje o stubbornie wpadłem na pomysł zajebistej i 100% zgodnej z fluffem zasady:
-Klocki orków mają stubborn tak długo jak outnumberują przeciwnika.
Kosztowałoby to pewnie z 1pkt na Boyzie, ,mocno wspierało grę na klockach core'owej piechoty i mocno zmniejszało problemy animozyjne, bo jedynka przy faście na boku nie gwarantowałaby posypania się całej linii, a mimo to nie byłoby przegięte bo ten outnumber mieć trzeba i pięciu orków nie trzymałoby smoka przeciwnika przez pół gry.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Hehe, ja mam zlota metode na granie orkami ostatnio. Jezdze na turnieje bardzo rzadko, w tym sezonie dopiero 3 (1 master), wiec nie mam jak sie do nich zrazic, bo kazda gra sprawia mi przyjemnosc, zas z przegranych gowno sobie robie, bo na turnieje i tak jade sie nawalic i pogadac z wszystkimi, przy ktorym to argumencie motoryka gry i zwyciestwa przestaja byc kwestia decydujaca. Orkow nie odstawie, bo nie mam chwilowo kasy na zadna inna armie, ale chetnie bym widzial nowy podrecznik z jakims mocnym kopem.

Bartek: dobry pomysl, choc patrzac na obecne zmiany w wfb myslalem raczej o nastepujacych zmianach:
- bo big boss ld 9, bo warboss 10
- bo do corow, full opcja 12 pts, stubborn
- gigant 6to, 7s
- ngoblin 2pts, ork 5 z tarcza i hw, bigun 7
- fast za 10 pts z wlocznia
- przedmioty z kopem do walki i obrony (jakies kurwa pancerze)
- lzejsze miskasty
- kawa bb 21 pts full, sbb 23, upgrade do biguns 4-5 pts
- stare quell animosity na borkach

Na takich zasadach podejmuje sie pocisnac min 5 miejsce na 3 masterach w sezonie.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

przedmioty z kopem do walki i obrony (jakies kurwa pancerze)
nie za duzo wymagasz. Mamy przeciez całe dwa mega-turbo-wybasne pancerze do dyspozucji :roll:

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

swieta_barbara pisze:jakies kurwa pancerze
O toto :) I jeszcze więcej (sensownych) talizmanów. Oprócz tego coś chroniącego przed ostrzałem i przed psychologią i nagle robi się całkiem mocna armia. Ale pomarzyć dobra rzecz...
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

bo warboss statsy na 10, ItP, Stub, 4 rydwany w jednym specialu z wardem 5+, gigant w corach ze statsami na 10 (najlepiej za 100pkt), ww orc boya 4, sily 4 i pkt. tyz 4, jezeli wystawiamy szamana jako generala cala armia ma ward na 5+, a jesli bo warbossa to ItP i stub, a dodatkowo dodaje sobie w pierwszej rundzie kombatu 1+ to cr ;) mjecie litosc ;) Temple Guard stubb. na ld 10 to przyzwoity? sensowny? pokaz kto ma wiekszy! ja sie tam nie zgadzam z tym co opowiadacie, jedyna rzecz ktora moim zdaniem jest po ch...u to fakt - niczym nie uzasadniony patrzac na nowe armie - ze fanatyk nie zdejmuje save co jest co najmniej kontrowersyjne...i moze faktycznie czarnuchy powinny miec stubb za te 14 pkt, chociaz opcja ze sobe wybieraja bron nie jest slaba. Ewentualnie zamiast stub mogli by miec inicjatywy wiecej, bo teraz wojak chaosu bedzie mial lepszy save, podobne statsy, wiecej inicjatywy, mark i mniejszy koszt, nie wspominajac nic o tym ze jest corem :/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

magicznych pancerzy sa 3 sztuki
ls i 2x tarcza :wink:
a na jednym modelu daje rade miec nawet 1+AS...2+AS jest bardziej przystepne. Ale brakuje tej zbroi z 1+AS

talizmany sa ok...protectyness sie sprawdza,-1 to hit zawsze w cenie; do 5+warda nie mam zaufania ale niech sobie jest.

jakis majcher plonacy,majchry dla gobelinow grywalne-juz sama opcja goblinskiego bb jest klimatyczna wiec niech ma jakis sprzet. i az sie boje co wymysla z pigstikką :twisted:

4+ward chociaz kuźwa jeden; alternatywnie regeneracja

horn dziala 1 ture

boar boyzi wpisani do AB...teraz ICH TAM NIE MA

5ed staty BO big bossow i warbossow.

sztandar antymagiczny rodem z 5ed(bylby tej samej klasy co regeneracja)

troche tansze savage-o 1 pkt sa za drodzy.i kazda odmiana big uns moze miec mag.sztandar.

mozliwosc wziecia 3W potworka dla orczych big bossow

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

boar boyz sa wpisani do AB (jesli chodzi Ci o army book a nie builder) druga pozycja, zaraz pod black orcami. Sadze ze to z savage'ami ze nie maja wpisanego sztandaru jako big'uns to blad - dlaczego wszsycy moga a oni nie? zwlaszcza ze savage boar boyz moga miec sztandar..Powinni zmienic spirit totem tak zeby zawsze dawal 3 dispelki - uwazam ze w zwiazku z magicznymi mocami ostatnich armii byloby to sprawiedliwe...aha - i sadze ze jeden oddzial ng w armi powinien miec mozliwosc noszenia sztandaru

ODPOWIEDZ