DEfensywane na 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
AzBest
Plankton
Posty: 2

DEfensywane na 2500

Post autor: AzBest »

Witam to mój pierwszy post i moja pierwsza rozpisak a zrazem początek przygody z Warhammerem od dłużyszego czasu przymierzam się do tego hobby ale zawsze mi brakowało $$ do zajęcia się tym na „poważnie”
Od kilku dni kminię nad armybookiem i o to co mi wyszło:
Lord:
Supreme Sorcorer
4 level
Black staff[55]
Pendant of Khaelech[35]
[350]
Hero:
Sorceorer
2 level
Darkstar Cloak[25]
Disapel Scroll[25]
Dark steed
[197]
Sorcorer
2 level
Focus Familiar[25]
Disapel Scroll[25]
Dark steed
[197]
Death Hag BSB [225]
Caludron of Blood

Core:
10xReapeter Crossbowmen[100]

5xDark Raiders [117]
reapeter crossbow

5xDark Raiders[117]
repeter crossbow

Special:

Black Guard[345]
20x
muzyk
chempion-soulrender
Banner of Hag Greaf

Black Guard [144
10x
champion

Black Guard [144]
10x
champion

Rare
4x Reapeter bolt thrower[400]


2501


Kilka słów o taktyce:
Bohaterowie:
Supreme sorssorer siedzi w najmocniejszym koloku blackguardów dałęm ją pedant bo osobićie uważam ,że nie po to wydaje 350 punktów by ją głupio stracić.
Preferowany lore: fire ,a to ze wzeględu na sword of Ryhn z tym czarem myśle ,że może czeledżować nawet najwiękrzych zabijaków
Czarki: Jedenj dałem familiara raz ,że może czarowac za klockami piechoty/lasami/górami dwa ,że ma dodatkowe 6 cali zasięgu co w przypadku magii „dark” jest dość przydatne
BSB: Siedzi w culdronie za guardami i daje przerzuty, culdron boostuje piechote

Jednostki: Jest to armia zdecydowanie defensywna która opiera swoją siłe na trzech prawie niezałamywalnych klockach(1 „główny” i 2 pomocnicze), magi i przyzwoitym ostrzale,
pozostałę odziały mają mieszać szyki przeciwnikom wkurzać go obcinać marsze polwać na magów itp.
Tyle teorii czekam na krytyke praktyków...

A teraz mam parę n00bowskich pytań:

Jak działa black staf?
Wybieramy przed bitwą jeden czar dark magic
Losujemy jeden czar dark magic
Wybieramy co ture jaki czar używamy

W jakiej kolejności rozpatrujemy ataki np. asasyn zadaje 1 piosona, 2 kiling blowy i 2 zwykłe rany walczy np. 5 pieskami khorna które mają 9 wundów czy można w ten sposób 1 poison(ranny pies nie żyje) 2 kb :(2 psy nie żyją) 2 kojene wundy w kolejnego psa(oczywiści przyjmuje ,że wróg nie zdaje warda).

O co chodzi z tym szarżami taktycznymi i gdzie to Rulebooku jest opisane(strona?)

Słyszałem ,że Halabardy od 7 ed są bronią z AP ale niczego takiego nie widze w Rulebooku może mam zły? :/

Pytanie o ASF: jeśli dwa odziały mają ASF szarżujący I:4 ,a broniący się I:5 to szarżując wali pierwszy ,czy jako drugi?

Czy banner of murder kumuluje się z AP od reapeter crosbow?

Culdron of blood: czy jeśli dam np. jeden dodatkowy atak raidersom a oni podczas szarży wyjadą poza 24 od kociołka to tracą atak czy go utrzymują?

Czy są plastikowi black guardzi?

Czy kiling blow może np zabić smoka??

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Co do pytań to tak:
-zadawaj je w odpowiednim temacie ;)
-black staf rzuca konkretny czar, power of darkness raz na turę z power level 4
-najpierw padają 2 psy od KB a później kolejny na każde zadane 2W(po oblanych wardach, nie ważne czy w wyniku 6 na trafienie czy po normalnym ranieniu)
-halabardy nie mają AP tylko dają -1 do save za siłę 4 w przypadku BG
-baner of murder daje AP i się nie kumuluje z innym AP
-efekty z kotła rozdajesz na początku każdej tury po testach na psychologię i działają do początku Twojej kolejnej tury nie zależnie gdzie jednostka na którą go rzuciłeś pójdzie
-nie ma plastikowych BG, a przynajmniej nie z GW
-KB działa tylko na modele o US 1 lub 2, czyli na ogół humanoidy i kawaleria
-z szarżami taktycznymi to dłuższy temat, nie ma tego w RB, poszukaj na forum jak bardzo chcesz, ale jeśli dopiero zaczynasz zabawę w WFB to możesz podaruj sobie to narazie

Sama rozpiska dość nowatorska, nie myślałem nigdy o 3 klockach BG. Jeden chyba wystarczy,zresztą bez ASF już tak nie błyszczą, a takie klocki łatwo okrążyć jeśli nie mają wsparcia, a tych 10 DR może nie starczyć. I w tym klocku dałbym ich 18 (3x6) lub 21 (3x7) zamiast 20. Pograsz trochę i zobaczysz czego Ci brakuje, na początek chyba lepiej samemu coś popróbować nawet głupio niż wystawiać coś czego się nie ogarnia bo ktoś poradził.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

jw.

Pograj troche ze znajomymi. Idz do sklepu/klubu gdzie grają. Tam mozna dowiedziec sie wielu Ciekawych rzeczy. Pograj troche na tzw. "pejper wars" i sprawdz co jest dobre i co sie sprawdza. Potem nastepuje kupowanie figsów ;)

Co do rozpiski napewno dołozyl bym harpii i wstawił ExE.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

ODPOWIEDZ