O&G na Masterach
Moderator: Kołata
Oka ja na Arenie tez mam zamiar ostro powalczyc i jak tylko uda mi sie pozyczyc kawalerie na dzikach to jade z czymś takim...
W skrucie jade z Wlaczącym szamaniem na Dziku....;]
Unnamed2250 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Great Shaman @ 339 Pts
General; Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa; Warpaint
Skull Wand of Kaloth [40]
Amulet of Protectyness [25]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Goblin Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Goblin Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Black Orc Big Boss @ 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Nibbla's Itty Ring [20]
1 Boar @ [0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
22 Night Goblins @ 120 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts
22 Night Goblins @ 116 Pts
Shield
2 Fanatic @ [50] Pts
22 Night Goblins @ 120 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts
7 Savage Boar Big 'Uns @ 302 Pts
Standard; Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
1 Savage Orc Boar Boyz Boss @ [17] Pts
6 Savage Boar Boyz @ 157 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
1 Rock Lobber @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Giant @ 205 Pts
Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
Models in Army: 122
W skrucie jade z Wlaczącym szamaniem na Dziku....;]
Unnamed2250 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Great Shaman @ 339 Pts
General; Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa; Warpaint
Skull Wand of Kaloth [40]
Amulet of Protectyness [25]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Goblin Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Goblin Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Black Orc Big Boss @ 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Nibbla's Itty Ring [20]
1 Boar @ [0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
22 Night Goblins @ 120 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts
22 Night Goblins @ 116 Pts
Shield
2 Fanatic @ [50] Pts
22 Night Goblins @ 120 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts
7 Savage Boar Big 'Uns @ 302 Pts
Standard; Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
1 Savage Orc Boar Boyz Boss @ [17] Pts
6 Savage Boar Boyz @ 157 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
1 Rock Lobber @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Giant @ 205 Pts
Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
Models in Army: 122
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Ode mnie dostaniecie relacje :]
To ja moze kilka slow do oczekiwanej przez wszystkich premiery nowej rozpy Kołaty.
Przede wszystkim nie ma ona nic wspolnego z tradycyjnymi rozpami orkow.
Po drugie - rozpa jest niezła. Kołatson przegrał tylko 9:11, co biorac pod uwage, ze gral ze VC blessa ( ) i mial uberpecha (tudziez ja mialem farta na regeneracje), jest wynikiem wielce satysfakcjonujacym.
A tak serio - rozpa na ciekawych zalozeniach. Nie ma na czym nabijac punktow, goni sie za wiatrem podczas gdy znikad, a gesto, spadaja na czlowieka bełty, strzały i stopy...
Mysle, ze jest szansa na ugranie na turnieju dobrego miejsca ta armia. Tego Kołacie zycze.
Przede wszystkim nie ma ona nic wspolnego z tradycyjnymi rozpami orkow.
Po drugie - rozpa jest niezła. Kołatson przegrał tylko 9:11, co biorac pod uwage, ze gral ze VC blessa ( ) i mial uberpecha (tudziez ja mialem farta na regeneracje), jest wynikiem wielce satysfakcjonujacym.
A tak serio - rozpa na ciekawych zalozeniach. Nie ma na czym nabijac punktow, goni sie za wiatrem podczas gdy znikad, a gesto, spadaja na czlowieka bełty, strzały i stopy...
Mysle, ze jest szansa na ugranie na turnieju dobrego miejsca ta armia. Tego Kołacie zycze.
co ci tak zależy na tej rozpie???Kubunio pisze:już południe - wstawaj Kołata, dawaj rozpe!!!Kołata pisze:Dzis grałem z VC Blessa. Rozpa sprawdzała sie nieźle. Teraz idę spac. Jutro może zapodam rozpę, choc zastanawiam sie nad pewnymi zmianami.
Z drugiej strony nawet uważam, że Kołata mógłby wcale jej tu nie pokazywać. A tak to zaraz wszyscy (ci mniej doświadczeni) będą powtarzać bądź dokonywać drobniutkich zmian. Zakładam, że gracze z ''wyższej półki'' będą nadal kombinowali i bardzo dobrze. Nigdy nie gram na czyiś rozpach. Zawsze robię swoje.
pozdro i życzę szczęścia i pomyślności .
oczywiście masz rację - każdy dopasowuje armię pod siebie. Chodzi mi o to, czy jest możliwa jeszcze jakaś inna sensowna (ogólna) koncepcja dla tej armii. Moim zdaniem nie ma (jeśli mówimy o armii, która jest w stanie coś ugrać). Kołata od jakiegośc czasu zapowiada małą rewolucję, Bless jeszcze podkręca, więc jestem ciekaw, co wymyślił.Emilianek pisze:co ci tak zależy na tej rozpie???Kubunio pisze:już południe - wstawaj Kołata, dawaj rozpe!!!Kołata pisze:Dzis grałem z VC Blessa. Rozpa sprawdzała sie nieźle. Teraz idę spac. Jutro może zapodam rozpę, choc zastanawiam sie nad pewnymi zmianami.
Z drugiej strony nawet uważam, że Kołata mógłby wcale jej tu nie pokazywać. A tak to zaraz wszyscy (ci mniej doświadczeni) będą powtarzać bądź dokonywać drobniutkich zmian. Zakładam, że gracze z ''wyższej półki'' będą nadal kombinowali i bardzo dobrze. Nigdy nie gram na czyiś rozpach. Zawsze robię swoje.
pozdro i życzę szczęścia i pomyślności .
Ok. Moja nowa rozpa opiera się na nastepujacych założeniach wynikajacych z ostatnich doswiadczen masterowych:
1. Orki są plewne w walce. Prawie wszystkie jednostki. Klocki savage są dobre, ale BK nie zarzymaja.. A taki kloc ze sztandarem to 300 pts. Dlatego z nich rezygnuję - nie dajemy przeciwnikom grającym turbo ofensami zdobyc tych punktów.
2. Magia i maszynki to jest najlepsza i paradoxalnie najtańsza rzecz w tej armii. Dlatego tu inwestujemy najmocniej.
3. Punkty zdobywa sie nie tylko w walce - trzeba zadbac o cwiartki. Dodatkowo pozbyc sie wszystkich sztandarów.
4. Magowie są dosc łatwym łupem, dlatego trzeba zadbac o ich bezpieczeństwo.
5. Antymagia musi byc mocna.
6. Animozja i psychologia to ból w tej armii. Dlatego minimalizujemy te wady do minimum.
Rozpa:
Mag na wivernie
2 scrolle, ring, ward 5+
Nie pchamy go do walki. Musi dawac liderke, czarowac, dispelowac, ciac marsz, terroryzowac. I najwazniejsze - przeżyc.
2 x Goblin shaman na wilku
2 scrolle i sneaky stealin
Oni biegaja kolo wyverny by miec ld i czaruja. Są szybcy, wiec mozna nimi w miare latwo zwiewac. Jesli maja stope, siedza w snotach oczywiscie. Itemy do dispella. 4 scrolle to minimum przy wrażliwej na pociski armii, a sneaky stealin jest troche jak totem.
goblin shaman na rydwanie z trinketem
To experyment. Koles jezdzi blisko lorda, bym miec ld. Najlepiej na flance. Ma powstrzymywac wrogich lataczy itp. Jesli mamy nadmiar popychaczek, to mozna go popchnac np w bok flesh houndów (jesli byly wczesniej lekko zmiekczone ze strzelania to powinny sie poskladac.
CORY:
2x2 snotlings. Tanioszka. Służa do 3 rzeczy - zajmuja cwiartki, sa dodatkowym wystawieniem i mozna w nich skitrac maga ze stopa.
5 spiderów full wypas
2x5 wilkow full wypas z championami
bossów w wilkach testuję. jest kilka fajnych zagran, ktore można nimi zrobic gdy ustawi sie je w snejku.
12 savage big uns
włocznie i muzyk
W miare tani i w miare dobry oddział, ktorego nie trzeba niańczyc.
SPECIAL
6 bolców
to chyba nie wymaga komentarza. dobre i tanie. prawie zawsze się splaca. a niektóre bitwy ustawia na nasza korzysc (vs imperium czy smokom).
3 squig herdy
podobnie jak savage. tanie, dobre, samobieżne
RARE
Doom Diver
Mengile (Mengil + 10 manfyerów)
Inferno i Tomek Koszowski nimi grali. Teraz ja ich testuję. Są coprawda badzo drodzy (prawie 400 pts), ale do gry partyzanckiej super sie nadają. Maja bdb sile ognia przeciw nieopancerzonym celom, czyli taki rodzaj ostrzalu którego w O&G brakuje. Do tego ld9, czyli operują samodzielnie.
I tyle. Zero kloców. Wróg za bardzo nie ma do czego jechac i na czym nabijac pts. My musimy sie tylko bardzo ostrożnie wycofywac i naparzac z dystansu. Trzeba nabijac latwe punkty, a nie dac sobie ubic herosow i mengili. Wiem, że to nie po orkowemu, ale co poradzic?...
Przy ostrożenej, zachowawczej grze powinno sie ugrywac wyniki koło remisu z najgorszymi wrogami. A kiepskich przeciwników trzeba masakrowac niezaleznie od rozpy. Taki mam plan na Arene. Zobaczymy co z tego będzie. Cięzko powiedziec, bo dopiero 2 bitwy zagrane, ale ja jestem optymistą
1. Orki są plewne w walce. Prawie wszystkie jednostki. Klocki savage są dobre, ale BK nie zarzymaja.. A taki kloc ze sztandarem to 300 pts. Dlatego z nich rezygnuję - nie dajemy przeciwnikom grającym turbo ofensami zdobyc tych punktów.
2. Magia i maszynki to jest najlepsza i paradoxalnie najtańsza rzecz w tej armii. Dlatego tu inwestujemy najmocniej.
3. Punkty zdobywa sie nie tylko w walce - trzeba zadbac o cwiartki. Dodatkowo pozbyc sie wszystkich sztandarów.
4. Magowie są dosc łatwym łupem, dlatego trzeba zadbac o ich bezpieczeństwo.
5. Antymagia musi byc mocna.
6. Animozja i psychologia to ból w tej armii. Dlatego minimalizujemy te wady do minimum.
Rozpa:
Mag na wivernie
2 scrolle, ring, ward 5+
Nie pchamy go do walki. Musi dawac liderke, czarowac, dispelowac, ciac marsz, terroryzowac. I najwazniejsze - przeżyc.
2 x Goblin shaman na wilku
2 scrolle i sneaky stealin
Oni biegaja kolo wyverny by miec ld i czaruja. Są szybcy, wiec mozna nimi w miare latwo zwiewac. Jesli maja stope, siedza w snotach oczywiscie. Itemy do dispella. 4 scrolle to minimum przy wrażliwej na pociski armii, a sneaky stealin jest troche jak totem.
goblin shaman na rydwanie z trinketem
To experyment. Koles jezdzi blisko lorda, bym miec ld. Najlepiej na flance. Ma powstrzymywac wrogich lataczy itp. Jesli mamy nadmiar popychaczek, to mozna go popchnac np w bok flesh houndów (jesli byly wczesniej lekko zmiekczone ze strzelania to powinny sie poskladac.
CORY:
2x2 snotlings. Tanioszka. Służa do 3 rzeczy - zajmuja cwiartki, sa dodatkowym wystawieniem i mozna w nich skitrac maga ze stopa.
5 spiderów full wypas
2x5 wilkow full wypas z championami
bossów w wilkach testuję. jest kilka fajnych zagran, ktore można nimi zrobic gdy ustawi sie je w snejku.
12 savage big uns
włocznie i muzyk
W miare tani i w miare dobry oddział, ktorego nie trzeba niańczyc.
SPECIAL
6 bolców
to chyba nie wymaga komentarza. dobre i tanie. prawie zawsze się splaca. a niektóre bitwy ustawia na nasza korzysc (vs imperium czy smokom).
3 squig herdy
podobnie jak savage. tanie, dobre, samobieżne
RARE
Doom Diver
Mengile (Mengil + 10 manfyerów)
Inferno i Tomek Koszowski nimi grali. Teraz ja ich testuję. Są coprawda badzo drodzy (prawie 400 pts), ale do gry partyzanckiej super sie nadają. Maja bdb sile ognia przeciw nieopancerzonym celom, czyli taki rodzaj ostrzalu którego w O&G brakuje. Do tego ld9, czyli operują samodzielnie.
I tyle. Zero kloców. Wróg za bardzo nie ma do czego jechac i na czym nabijac pts. My musimy sie tylko bardzo ostrożnie wycofywac i naparzac z dystansu. Trzeba nabijac latwe punkty, a nie dac sobie ubic herosow i mengili. Wiem, że to nie po orkowemu, ale co poradzic?...
Przy ostrożenej, zachowawczej grze powinno sie ugrywac wyniki koło remisu z najgorszymi wrogami. A kiepskich przeciwników trzeba masakrowac niezaleznie od rozpy. Taki mam plan na Arene. Zobaczymy co z tego będzie. Cięzko powiedziec, bo dopiero 2 bitwy zagrane, ale ja jestem optymistą
Nie chciał się dzielić, a teraz dwa razy daje
Rozpiska jest ... DZIWNA
Strasznym szokiem jest koleś na rydwanie, ale jak powiedziałeś tester puki co no i tak Ci kolesie na wilka też trochę ryzykowne, ale cóż zawsze byłeś pionierem ;P
Partyzantka na Orkach , do czego to doszło na tym świecie
Rozpiska jest ... DZIWNA
Strasznym szokiem jest koleś na rydwanie, ale jak powiedziałeś tester puki co no i tak Ci kolesie na wilka też trochę ryzykowne, ale cóż zawsze byłeś pionierem ;P
Partyzantka na Orkach , do czego to doszło na tym świecie
Rzeczywiście dziwnie to wygląda. Przeczytałem 3 razy i ciągle mam głupi wyraz twarzy.
Zgodzę się, że celem tej armii jest: przegrać jak najmniej ew. zremisować. A to oznacza, że wszystko co zostało napisane w temacie "syfność O&G" to prawda - tym się nie da nic ugrać. Do tego wsparcie Mengili - jakos mi się smutno zrobiło
Zgodzę się, że celem tej armii jest: przegrać jak najmniej ew. zremisować. A to oznacza, że wszystko co zostało napisane w temacie "syfność O&G" to prawda - tym się nie da nic ugrać. Do tego wsparcie Mengili - jakos mi się smutno zrobiło
Nie czytales dokladnie. Kołata planuje w najgorszym wypadku remisowac. Z tymi najgorszymi armiami. Z armiami/graczami slabszymi moze spokojnie szarpac powazniejsze wyniki. Imho stac go nawet na 16-17 duzych punktów w wiekszosci bitew.Kubunio pisze: Zgodzę się, że celem tej armii jest: przegrać jak najmniej ew. zremisować.
Po bitwie przekonalem sie do tej koncepcji. Jest naprawde wredna. I ta cecha to jedyne co ja laczy z tradycją orkową.
Moja armia wczoraj ruszyla w kopyta do przodu. Nie tracac ani chwili pedzila dziko do przodu !!! A tam.... nic... a tam kilka desek i wychudły goblin. No to zawracam swoim kolcem BK za 1000 pkt i gonie dalej... a tam kolejne deski i goblin. Kolejne 35 pkt do przodu..... ITD.
Mozna sie wkurzyc.
Jedne ghoule - bo moje dwa oddzialy - jeden od frontu, jeden od boku - nie daly rady zlamac w 3 tury malego squig herda. Tu akurat Kołata miał zajebiste rzuty i raz skosil mi nawet 8 ghouli z 10 atakow squigow. Generalnie zdjal mi te ghoule na farcie (w szczytowym momencie ten klocek mial 24 modele)Kubunio pisze:a co Ci ubił?
to "w najgorszym" celowo pominąłem
Vargulfa - po tym jak wzial na klate jakies 8 strzalow z bolca (a moze i wiecej...) i z dwa duze czary (stope i mork wants ya) - Varg pociagnal ze soba do piekla szamana na rydwanie, ktorego gonil przez 5 tur.
Polowe BK - doom diver i bolce calkiem dobrze strzelaly - moj general byl daleko i nie mialem jak leczyc mrocznej kawalerii.
Tyle. W sumie 88+175+407+100 za jedna cwiertke= 570
Ja zdjalem:
- jednego szamana na wilku (z IF na duzym pocisku)
- szamana na rydwanie (Varg go w koncu zagonil w kozi rog)
- 2x wolf riderow (jednch z IF na duzym pocisku - drudzy uciekli od paniki po zabiciu pierwszych)
- 4 bolce (ghoule i BK)
- Doom Divera (ghoule)
- snoty (Varg)
- squig herd (po dramatycznej walce 2 jednostkami ghouli)
W sumie niecale 800 pkt.
Wynik 11:9 dla wampierzy.
http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/manflayers/1/
Jak to mówią, jest taka opcja jak www.google.pl
A tak na serio to taki oddział Dark Elfów, a dokładniej taki RoR
Jak to mówią, jest taka opcja jak www.google.pl
A tak na serio to taki oddział Dark Elfów, a dokładniej taki RoR
Mam z nimi zasadniczy problem: z żadnej strony nie są "zieloni".kis1 pisze:http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/manflayers/1/
Jak to mówią, jest taka opcja jak www.google.pl
A tak na serio to taki oddział Dark Elfów, a dokładniej taki RoR
Są obcy