kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Paweles
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Paweles »

Jeżeli mój bohater jest w challenge'u z bohaterem przeciwnika znajdującym się wewnątrz oddziału, to czy ten oddział może zostać zaatakowany przez któryś z moich oddziałów?

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Może zostać zaatakowany.

Awatar użytkownika
Paweles
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Paweles »

A jak to wygląda w przypadku gdy bohater przeciwnika nie jest w oddziale, ale dosiada np. smoka?

I jeszcze co do pytania Wolfgara o pościg - kurka, uciekający oddział zostaje usunięty na miejscu bez wcześniejszego przesuwania. Cytat z rullebooka: "Jeżeli wynik rzutu pościgu zwycięskiej jednostki jest równy, bądź większy od rzutu ucieczki jednostek uciekających, to uciekające jednostki zostają na miejscu zniszczone."

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Usunięty w miejscu, ale goniący nadal biegną.

Smoka zaszarżować możesz ale nie wypłacisz mu ataków, mimo to dolicza się normalne bonusy jak ranki sztandar itd.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Adamdo
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Szybki Szpil Tychy filia Kraków

Post autor: Adamdo »

Paweles pisze: "Jeżeli wynik rzutu pościgu zwycięskiej jednostki jest równy, bądź większy od rzutu ucieczki jednostek uciekających, to uciekające jednostki zostają na miejscu zniszczone."
To w takim razie po co cała strona na opisanie szarż po gonieniu?

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

zapytaj się GW :wink:

Awatar użytkownika
Reiner
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Księstwo Warpie

Post autor: Reiner »

Witam, czy strzelcy (dark elficcy crosbowmeni tudzież inni mogą wykonać po akcji RUCHU strzał w fazie strzelania?? czy są jakieś specjalne obostrzenia? Czy wszyscy strzelcy strzelają z dwóch szeregów ze wzniesień? przykład DE crossbowmenów tudzież imperialnych strzelców?
Z góry dzieki za info:)
Pytań w miarę gry pewnie przybędzie;)

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Strzelcy mogą strzelać po zwykłym ruchu(nie marszu), chyba że ich broń ma zasadę move or fire(np kusza,handgun). DE mają specjalne kusze które po ruchu mogą strzelać jest to opisane w ich AB. Ze wzniesień wszyscy mogą strzelać z 2 szregów.

Awatar użytkownika
Reiner
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Księstwo Warpie

Post autor: Reiner »

Rycerstwo na zimnych dzięki ich zdolności twarda Skóra dostaje dodatkową premie do klasy pancerza +2 czyli ich save równa się +1 a nie standartowo kawaleryjski +2?
Nie posiadam pełnego rule booka a tylko zasady skull passowe.
Jesli ginie mi kawalerzysta to jego wierzchowiec w tym przypadku zimny walczy dalej i podlega zasadzie głupota?

Awatar użytkownika
Paweles
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Paweles »

Wierzchowiec ginie razem z jeźdźcem (nie licząc przypadku herosa dosiadającego smoka).

Na pierwsze pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć ;)

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

O ile dobrze sie orientuje jezdzcy na zimnych maja zapisane ze daja +2 do save zamiast zwyklego +1 za byci wierzchowcami.... wiec maja nadal save'a na 2+.

Pozdro.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

W przypadku kawalerii wierzchowiec ginie wraz z jeźdźcem, a w przypadku potworów osobno(nie tylko smoki ale i pegazy, gryfy, mantikory itp itd)
Nie można też powiedzieć że standardowo kawaleria ma save na 2+. To zależy od zbroi jaką posiada, wspólne jest tylko to że każda dostaje +1 za to że jest kawalerią i ewentualnie kolejne +1 za barding (kropierz??). Czasem wierzchowce mają specjalne zasady jak wymienienione Cold one które dają +2 do save zamiast zwykłego +1, ale nie mają barding, więc łącznie wychodzi też na 2+(cold one, havy armour, shield)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

shino a co w tej formacji jest nielegalnego?

masz gdzies napisane ze nie mozesz sie w takiej poruszac? nie ma w tym akapicie slowa ze uzuppelniaja ranki do fulla tylko ze tworza legalana formacje.

dalej. napisalem ze MAX + 5 modeli nie ze zawsze 5... czyzby problemy z odczytywaniem postow w tym wieku?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze: masz gdzies napisane ze nie mozesz sie w takiej poruszac?
w rulebooku

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

jeżeli w walce jest kloc BK z BSB i regenką i inna kawaleria z bohaterem, bohater wyzywa BSB na chalenge ten przyjmuje i wtedy oddział BK ma nadal regenkę czy ją traci(oczywiście na czas chalengu)

i druga opcja: jeżeli BSB w BK zginie jako pierwszy(jako pierwszemu rozstrzygaliśmy trafienie, zranienie itd.) to czy BK tracą regenkę w tej czy w następnej turze?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1)ma nadal
2)bijesz zawsze wg inicjatywy-jak np inicjatywa 4 go zabija to potem na ataki z inicjatywa 3 juz nie maja regenerki

Awatar użytkownika
Paweles
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Paweles »

Jeżeli jednostka walczy z dwiema innymi jednostkami, które stoją na jej flankach, to jeśli przegra walkę i nie zda testu złamania, ma ona uciekać na wprost od tej z tych dwóch jednostek, która ma większą siłę jednostki? W takim wypadku ucieka prosto przez tą drugą i zostaje automatycznie zniszczona, tak? I jak przebiega ucieczka, jeżeli obie jednostki na flankach mają taką samą siłę jednostki?

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 226

Post autor: galahar »

Nie zostaje zniszczona dopóki ktorykolwiek z rzucających nie wyrzuci równo lub więcej na gonienie. Jeśli US jest równe to rzucasz kostką od którego oddziału ucieka.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, o 20:21 przez galahar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Paweles pisze:Jeżeli jednostka walczy z dwiema innymi jednostkami, które stoją na jej flankach, to jeśli przegra walkę i nie zda testu złamania, ma ona uciekać na wprost od tej z tych dwóch jednostek, która ma większą siłę jednostki?
Tak.
Paweles pisze:W takim wypadku ucieka prosto przez tą drugą i zostaje automatycznie zniszczona, tak?
Nie, w tym przypadku przebiega przez nią, o ile zdoła uciec (czyli rzuci na ucieczkę więcej niż goniący).
Paweles pisze:I jak przebiega ucieczka, jeżeli obie jednostki na flankach mają taką samą siłę jednostki?
Rzucasz kostką od której ucieka.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

Zaraz zaraz to wpadając na wrogą jednostkę w ucieczce, jednostka uciekająca nie zostaje automatycznie zniszczona?
Czy są jakieś specjalne zasady do border patrolu, czy może są ustalane przed bitwą przez samych graczy. Jeśli są to jakie, lub gdzie je można znaleźć.

Zablokowany