Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Supeł pisze:
Rakso_The_Slayer pisze: Gdyby byli na kamyku to takich rzeczy by nie robili :)
własnie tego nie czaje, jakby nie robili, gorsze rzuty byś miał czy co? bo nie czaje to samo by robili bo kamienia nie trzeba(!!!!) a nawet nie wolno ustawiać przy każdej szarży - tylko wtedy jak masz odział stracić...
nie zrobili by tego, że by nie pogonili zjadając oddział wroga i jeszcze lorda na smoku bo jak Kozisyn pisał kolejną wadą Kamienia jest to, że nie można gonić. O to mi chodziło. Ale hej, każdy gra jak lubi ;)
Pozdro
Obrazek

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

Grichalk pisze: Tak wiec postawić go możesz nawet już i na stronie przeciwnika, blokując mu tym samym ćwiartkę.
Taaa, a w następnej turze masz klocek zaanihilowany pod ostrzałem

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Vanirh pisze:
Grichalk pisze: Tak wiec postawić go możesz nawet już i na stronie przeciwnika, blokując mu tym samym ćwiartkę.
Taaa, a w następnej turze masz klocek zaanihilowany pod ostrzałem
Kto stawia kamyk przeciwko armiom defensywnym? O.o

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

Grichalk pisze:Supeł - zasada jest prosta. "jednostki związane walką wręcz mogą tylko trzymać pozycję." (19 strona podręcznika z zasadami tuż nad opisem reakcji stać i strzelać). A w zasadach kamyka jasno jest napisane: "Co więcej, puki Postać żyje, w przypadku szarży na jednostkę będącą Powiernikiem Kamienia, Postać może unieruchomić kamień i stanąć na nim w ramach reakcji Trzymaj pozycję." (strona 28 podręcznika krasiów)
A więc nie ma tu żadnego wałka, wszystko jest zgodne z zasadami. Ot taka małą nasza niespodzianka. Tak więc oddział z kamykiem unieruchamiasz dopiero w tedy, kiedy jest to już niestety koniecznością.
Kozisyn - nie musisz za dużo przewidywać. Dopiero jak w twój klocek wjeżdża drugi czy trzeci oddział w tedy dopiero stawiasz kamyk. Tak wiec postawić go możesz nawet już i na stronie przeciwnika, blokując mu tym samym ćwiartkę.
eeee, a co ja napisałem? nie to samo przypadkiem?

@Rakso- jak ja cię chłopie lubię, tylko nie rozumiesz w dalszym ciągu o co chodzi, pogoniliby, tak jak pogonili, bo nie postawiłeś kamyka jak widziałeś że Ty ich złamiesz, a jakbyś widział że nie dasz rady i możesz stracić klocek to byś postawił se i oddział co okropne nie pogoniłby ale nie straciłbyś go... Ja wiem że najlepiej by było wygrać walkę dzięki bonusowi za ranki który nam kamyk uratował i jeszcze pogonić, ale się nie da mieć +3 do combata za kamyk i jeszcze gonić, Żyrka trza mieć i niszczyć taki szajs uciekający :D

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ok, spokojnie, rozumiem o co chodzi :)

powtarzam, że Kamyk ma duże zalety i potrafi nie raz tyłek ratować. Ale ja ostatnio grywałem bardzo mobilnie jak na krasnoludy (dwoma maszynami tylko np.) i uziemienie klocka nie było mi na ręke. Wiem, że moge to robić tylko w ostateczności kiedy szanse na to, że klocek nie ustoi są bardzo duże. Ale ja zazwyczaj tak się flankuje slayerami czy 10 wojowników z GW, że i tak mało rzeczy mi wpada w bok/tył longów więc kamyk jest raczej zbędny w tym wypadku. a przynajmniej jakby co to mam gdzie 2 bohaterów skitrać i jak mi jakiś paker wpada w longów to go czelendżuje czempionem nie narażając bohaterów. Dla mnie takie też rzeczy przemawiają za grą bez kamyka.

Oczywiście pisze tylko o sobie i nie namawiam nikogo do nie brania Kamyka bo to fajna i klimatyczna rzecz ;) Poza tym sam go biore ale przy bardziej "klasycznych" rozpiskach z większą ilością machin/strzelców i mniejszą ilością klocków. Wtedy Kamyk jest bardzo przydatny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

spokos, chciałem tylko zrozumieć dokładnie czy przypadkiem jakieś błędne rozumowanie się nie pojawia :D pzdr

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

No to sobie dzisiaj zagrałem z Kamykiem ponownie. Przetestowałem sobie kombinacje: BSB na kamyku z runą strachu i wardem 5+ w klocku longbeardów z +1 CR i podwójnym US. Najpierw zjedli klocek 30 NG, który pogonili wystawiając się na szarże squigom od przodu i BO od boku. Wtedy też odpaliłem Kamyk. paszczaki i czarnuchy wpadły w Długobrodych po czym sie elegancko odbili :)
Czarnuchy uciekły całe 2 cale ale za to squigi się rozpierzchły siejąc zniszczenie w promieniu 10 cali i zabijając tym samym 2 szamanów, wbijając rane generałowi na dziku, panikując pająki :D
Najfajniejsze było to, że jak sprawdzaliśmy ćwiartki to okazało się że Długobrodzi ugrzęźli idealnie na środku przez co zblokowałem nimi ćwiartkę na której nie miałem żadnych innych jednostek :)
Obrazek

ngageman
Warzywo
Posty: 12

Post autor: ngageman »

Po przeczytaniu wcześniejszych postów dotyczących niedźwiedzi kawalerzystów, czy też golemów, które to pomysły wolałbym by nie zostały wprowadzone bo na moje zamordowały by klimat z zimną krwią. Na moje powinna byc wprowadzony..... kombajn górniczy. :shock: :shock: :shock: . Proszę nie robic takich oczu panowie. W opisie górników opisane jest że bogatsze klany używają ich do fechtunku minerałów. Czemu więc jakiś nowatorski inżynier nie wprowadzi ich na pole bitwy? Zasilany byłby parą, więc zasady ruchu, Punktów Pary miałby podobne do czołgu parowego, tylko że MY a nie imperium ZNAMY się na maszynach parowych :D . Ruch jak u czołgu parowego 1 pp-3cale(za pierwsze 3 cale 2pp najtrudniej ruszyc nie?)do max 12. save -1(w końcu pracuje na głębokościach i pokryty jest warstwą gromlitu), touthness 7-8(j.w) wound 10(niech bedzie okrągły a co). Na początku fazy ruchu deklarujemy ile punktów pary ma wyprodukowac w tej turze czołg + k6. Jeżeli wynik jest równy, mniejszy lub o jeden większy od obecnych woundów czołgu parowego nic się nie dzieje. Jeżeli jest więcej to dostajemy wounda za każdy nadliczbowy PP. W grze będzie on rydwanem(chociaż nazwałbym go buldożerem :lol2: ). Gdy wpada w przeciwnika dostaje on 2k6 hitów +k6 za każde przejechane 6 cali. Siła broni czy raczej świdra modyfikowalna przez pp(rozgrzewamy maszynkę :P ) bazowo 4 z -2 do save za 1 pp 5 z -3 do max 6 z -4. Zasady specjalne. odpornośc na magie 3 (tyle w środku run że magowie dostają padaczki i spazmów). -2 do trafienia z przodu gdy świder jest w ruchu (taa spróbujcie trafic w coś co może was zaj***c samym dotknięciem) na 1 na trafienie model z przodu maszynki ma pecha i dostaje się do maszynki normalny rzut na trafienie i zranienie. Maszyna sieje(raczej zbiera :D :D ) strach, i jak wpadnie w coś i w jednej turze zje lub zmusi do ucieczki porusza się resztką swojego ruchu (jeżeli mu zostala) obrót o 90 stopni to koszt 4pp 1pp na ruch 3 cale do przodu podem 3 pp na obrót o max 90 stopni. Wiem że tego GW nie wprowadzi ale pomażyc nie można :roll: :roll: :roll: . Co do slotu to rare co do kosztu co najmniej 300-350.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

ngageman pisze:Czemu więc jakiś nowatorski inżynier nie wprowadzi ich na pole bitwy?
Był jeden nowatorski inżynier - Malakai Makaisson i wiadomo jak skończył :D

Edit. Wiem głupi błąd :roll:
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2008, o 11:12 przez Kokesz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

OMG :shock:

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

z tym kombajnem to taki żart?...

ale w sumie hajelficki mag z ksiazką, mala kużnia na if i kombajnu nie ma :lol: wchodze w taki uklad :D, SD i kombajnu nie ma, bloodzio z S7 też komabjnu nie ma.

plewny.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

Rakso_The_Slayer pisze:No to sobie dzisiaj zagrałem z Kamykiem ponownie. Przetestowałem sobie kombinacje: BSB na kamyku z runą strachu i wardem 5+ w klocku longbeardów z +1 CR i podwójnym US. Najpierw zjedli klocek 30 NG, który pogonili wystawiając się na szarże squigom od przodu i BO od boku. Wtedy też odpaliłem Kamyk. paszczaki i czarnuchy wpadły w Długobrodych po czym sie elegancko odbili :)
Czarnuchy uciekły całe 2 cale ale za to squigi się rozpierzchły siejąc zniszczenie w promieniu 10 cali i zabijając tym samym 2 szamanów, wbijając rane generałowi na dziku, panikując pająki :D
Najfajniejsze było to, że jak sprawdzaliśmy ćwiartki to okazało się że Długobrodzi ugrzęźli idealnie na środku przez co zblokowałem nimi ćwiartkę na której nie miałem żadnych innych jednostek :)
a jakbyś nie miał kamyka? przeżyli by? goniłbyś NG? kamyk daje spokojne sumienie w podejmowaniu decyzji, jak coś nie wyjdzie to kamień w ziemie i żyjemy :D

ngageman
Warzywo
Posty: 12

Post autor: ngageman »

z tym kombajnem to taki żart?...

ale w sumie hajelficki mag z ksiazką, mala kużnia na if i kombajnu nie ma wchodze w taki uklad , SD i kombajnu nie ma, bloodzio z S7 też komabjnu nie ma.

plewny.
. Ehh to tylko moja propozycja jednostki która byłaby klimatyczna, bardziej wkomponowana w realia WFB i krasnali, czy sensowniejsza fluffowo wobec kawalerii na misiach i wprowadzeniu jakiśtam golemów to oceńcie już sami. Inna sprawa to bodze mnie że Imperium ma sobie czołgi parowe. A krasnale budujące parostatki i inne dośc zaawansowane technicznie ustrojstwa prócz żyrokoptera nie ma fajnej jednostki mechanicznej mogącej zmnienic obraz pola bitwy. Jak chcesz to daj przykład lepszej jednostki i jak miała by ona funkcjonowac.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

Czy ja wiem Supeł? Po kupieni BO mogło być gorąco, bo miał by -4 do wyniku walki(zakładam że longi raksa mieli 3 szeregi)

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

Vanirh pisze: Po kupieni BO
co to znaczy, bo chyba jestem za stary :D

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Supeł, gonił bym tak czy siak bo hate'a miałem na zielone ścierwa ;)

Poza tym gdybym nie miał Kamyka zagrałbym nieco inaczej w ogóle.
I po raz kolejny pisze: nie twierdze, że Kamyk jest zły. Twierdze, że ma sporo wad, które sprawiają, że nie do każdej taktyki się nadaje.

a jak szarżowały BO i squigi to ja miałem na starcie +7 CR Długobrodymi 8)

ale weź Supeł pod uwage, że mogło sie wszysko potoczyc inaczej. Musiałem wyzwa szefa BO na pojedynek moim BSB. On szarżował, miał 3A z S5 więc stosunkowo spore szanse na ubicie mi BSB (3A wchodzące na 4+, raniące na 4+ a ja na to miałem kiepska ochrone bo As mi zniwelował i zostawałem z Wardem 5+) a wtedy pewnie longi by sie długo nie utrzymali. Fartem BSB nie dostał żadnej rany a sam zabił brudasa.
Obrazek

Awatar użytkownika
thorgrim
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Radom

Post autor: thorgrim »

gralem dzisiaj na 2500 z wampirami. Mialem zabojce demonow (d6 woundow, ASF), dwoch runesmithow i BSB. Do tego 20 warriorow, 20 longow, 20 hammererow, 12 warriorow z GW, 16 slayerow, 10 kusznikow, katapulte, 2 bolce, organy i zyrosa. Oczywiscie te wieksze klocki mialy odpornosc na strach.

Po drugiej stronie wampir lord, wampir BSB, Konrad, wight king, 2x10 szkieletow, 20 ghouli, 20 zombie, 20 GG, 5 BK, 2x5 wilkow, black coach i 5 wraith

takie ciekawsze sytuacje z gry: przede wszystkim zabojca demonow zginął od tego wycia banshee (rzucil 11) a wczesniej zabil tylko jednego samotnego wilka wiec w ogole sie nie splacic, zyros uciekl od terroru, kusznicy trzymali konnice przez 2 kolejki :)

ostatecznie bylo 10:10 ale w malych punktach na moja korzysc. Byloby wiecej ale tur mi zabraklo :) na temat nieszczesnego slayera sie nie wypowiem bo nic nie zrobil ale 12 warriorow to genialna rzecz

i to tyle :)

Awatar użytkownika
Marchon
Wałkarz
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Marchon »

Taki szczegol: warriorsi z gw 5 czy 6 w szeregu?:)
- Na moim sihillu - warknął Zoltan, obnażając miecz - wyryte jest starodawnymi krasnoludzkimi runami prastare krasnoludzkie zaklęcie(..).
- Ha - zaciekawił się Jaskier, który właśnie zbliżył się do nich. - Więc to są słynne tajne runy krasnoludów? Co głosi ten napis?
- "Na pohybel elfimsynom!"

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

thorgrim pisze:gralem dzisiaj na 2500 z wampirami. Mialem zabojce demonow (d6 woundow, ASF), [...]
Z tym, że Zabójca Demonów złożony nielegalnie(2wielkie runy na toporku)....

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

A i tak zdechł jak pies :D

ODPOWIEDZ