Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

up: może zamiast haila daj annoyance of netlings na highborna co by ci nikt po nim nie bił, tylko po smoku

i teraz co do mojej rozpiski, to mam zamiar czymś podobnym zagrać do ligi naszej lokalnej, tylko że gram przeciwko demonom.
Oczywiście uwaga że lvl maga wylatuje a wchodzi za to scroll będzie uwzględniona bo jest jak najbardziej na miejscu.
I teraz co dalej - 2 drzewce na demony mogą być bezużyteczne, ale umówmy się - co tu w ogóle jest użyteczne na demony :) - czyli przede wszystkim pieski, bo krowa jest tu takim zmartwieniem że nawet nie ma co o niej pisać.
(1) Obstawiam za opcją wywalenia jednego treemana -285 dodanie 6 wayów +144 (trzeba jakoś zabić BSB khorna) i goła 5 wildów (+130). Zostaje 11 punktów a ponieważ rozpiska zmienia się z 2250 na 2350 to mamy więc 111.
Opcją jest też wstawienie kolejnych driad +96. Zostaje 15 punktów, które możnaby wydać na konika dla bsb.
(2) Zostają dwa drzewce i rozpiska w niezmienionym stanie dostaje tylko dodatkowy oddział driad z racji skoku z 2250 do 2350.

Co wy o tym myślicie??
Unnamed2350 Pts - Wood Elves Army

1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
Gwytherc's Horn [15]
Annoyance of Netlings [25]

1 Noble @ 144 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Elf Steed

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
General
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 126 Pts Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts Musician

8 Wardancers @ 165 Pts champ, muzyk
8 Wardancers @ 165 Pts champ, muzyk


6 Wild Riders @ 199 Pts
War Banner [25]

1 Treeman @ 285 Pts
1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 72


Total Army Cost: 2345

lub
Unnamed2350 Pts - Wood Elves Army

1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
Gwytherc's Horn [15]
Annoyance of Netlings [25]

1 Noble @ 144 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Elf Steed @ [0] Pts

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts General;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
9 Dryads @ 108 Pts

10 Glade Guard @ 126 Pts muzyk
10 Glade Guard @ 126 Pts muzyk

8 Wardancers @ 165 Pts champ muzyk
8 Wardancers @ 165 Pts champ muzyk

5 Wild Riders @ 130 Pts

6 Wild Riders @ 199 Pts
War Banner [25]

1 Treeman @ 285 Pts

6 Waywatchers @ 144 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 83


Total Army Cost: 2346

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Ziom powiem szczerze, spróbuj 4 x łuki, duży demon nie wyleci Ci na taki ostrzał, nie ma opcji.
2 drzewa to przeżytek, dostają baty od flamerów. Jedno w zupełności wystarczy, żeby przytrzymać coś.
Skład herosów ok.
Ja bym wywalił muzyków z GG, wyrzucił 1 dancerów, obciął wildów do gołych 2x 5 (jeden pocisk wchodz i ich nie masz, więc szkoda inwestowac), 3 x driady są ok, chociaż przeciwko demonom proponuje 2 x 8 - tylko do screena...
Za zaoszczędzone pkt łuki, łuki + 6stka wayów z championem, no i dodatkowych gołych wildów.

Co tu wiecej pisać, good luck.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Piotras wszystko musi być przeciw demonom? Każdą rozpę składasz tylko pod nie? Na szczęście jeszcze nie wszyscy nimi grają. Na ostatnim turnieju flamersów wciągnąłem wardancerami z dodatkowym atakiem, nie taki diabeł straszny. Faktycznie lepiej teraz brać łuki zamiast driad. Nie jestem też zwolennikiem składania rozpisek z lordem alterem, to że musi biegać sam czyni go zbyt łatwym celem dla ostrzału i magii, pozdejmuje fasty i małe oddziały a w duży kombat raczej nie wejdzie, bo będzie miał pewnie minus 6 na starcie. Nie jest też fajnie mieć generała z liderką 8, często ten 1 czy 2 więcej do brejka w 12 calach się przydaje.

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

Piotras wszystko musi być przeciw demonom?
rozpiskę złożyłem na demony do ligi lokalnej. zresztą napisałem to we wcześniejszym poście :wink:

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

co do łuków to fakt: dzięki wyjściu nowych kodeksów do HE i DE oraz demonów zwiększyła się ich grywalność :D, mam ich tylko 24, muszę konieczne kupić jeszcze 6, a nie głupie wydaje się zakupienie jeszcze całego boxa 16 :p

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

No to jeśli jest przeciw demonom to nie wiem co tam robi alter, czeka na misile od tzeencha, wciągniecie przez pieski czy wystrzelanie przez flamersow?

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

alter wydaje mi się jedyną jednostką WE, która mogłaby wytrzymać jedną turę z BT w czelendżu.
Co proponujesz zamiast niego?

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Jak masz farta to wytrzyma, a ubić to go na pewno nie ubije. Myślę że wydawanie prawie 300 pkt, zeby ktoś fartem wytrzymał 1 turę to nieporozumienie, jedyny sposób na BT, Steam Tanka czy klocek Blood Knightsów to omijanie szerokim łukiem.
Ja proponuję w ogóle inny skład bohaterów. Duży mag z 4lvl, beastem i rozdzka za 55pkt, mały mag z 2lvl i scrolami, bsb na koniku dla drzewcow i wardancer noble.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

mdłości pisze:Jak masz farta to wytrzyma, a ubić to go na pewno nie ubije. Myślę że wydawanie prawie 300 pkt, zeby ktoś fartem wytrzymał 1 turę to nieporozumienie, jedyny sposób na BT, Steam Tanka czy klocek Blood Knightsów to omijanie szerokim łukiem.
Ja proponuję w ogóle inny skład bohaterów. Duży mag z 4lvl, beastem i rozdzka za 55pkt, mały mag z 2lvl i scrolami, bsb na koniku dla drzewcow i wardancer noble.
Bez sensu. I co ma mieć ten bsb? Magia z demonami ma się przebić? No proszę Ciebie...

A wbrew pozorom Alter to świetne rozwiązanie, osobiście zawsze na nim gram na dużych turniejach i sprawdza się panienka.. Wystarczy róg, szarża na BT, ładnie zabezpieczyć wszystko i czymkolwiek dojechać w następnej turze. Da się to zrobić.

Uważam, że zmienić na więcej łuków i to co napisałem i będzie się grało luźno.

P.S. @ Mdłość: czytaj ze zrozumieniem, bylo napisane, że to na demony...

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Witam. Mam jedno pytanie. Jak ubijacie hydrę DE? Czy w armii WE tylko treeman ma z nią szansę?

Awatar użytkownika
max1
Chuck Norris
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: max1 »

To wcale nie jest takie ciężkie, zabijałem ją tancerkami w 2 kolejki, 5 wildami i bohatem golym wildow w 1, drzewem, 30 łukami, trocę sposobów jest, ale ja najbardziej lubie driady/drzewo na klate i wildow/tancerki od boku, wtedy wychodzi 1-2 kolejki (zazwyczaj jedna) i nie ma hydry :D

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Demony wcale tak dużo kości do dispella nie generują (przynajmniej ten ostatnio oglądany standard, a i za dużo dispell scrolli nie biorą. Każdy gra tym co lubi, ja altera lorda nie lubię i nie uważam, że mieć generała z liderką 8 jest czymś wystarczającym. BSB ma mieć swój standard i kampić się w lesie w odpowiedniej odległości od drzewców.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

mdłości pisze:Demony wcale tak dużo kości do dispella nie generują (przynajmniej ten ostatnio oglądany standard, a i za dużo dispell scrolli nie biorą. Każdy gra tym co lubi, ja altera lorda nie lubię i nie uważam, że mieć generała z liderką 8 jest czymś wystarczającym. BSB ma mieć swój standard i kampić się w lesie w odpowiedniej odległości od drzewców.
Nie tak dużo? Ja obstawiam 6-7 kości z bazy + MR na psach, bucy czy innych jebaństwach. Scrolle conajmniej 2, wieksza ilosc to na tęczowych demonach.
LD 8 daje rade, pamiętaj że to nie Ty, ale Twój wróg ma zdawać paniki itp. ;]

Co do hydry: osobiście preferuje drzewo bierze ją na klate, a potem cokolwiek od boku. Np. biegacz lord + drzewo rozkręcają hydrę od ręki. Mały biegacz + wildzi też albo zawsze można ostrzelać to cholerstwo. ;)

Gorzej jest granie z monstertruckiem: 2 hydry, smok, 2x coksy albo 1 x dyszka. Wtedy robi się problem, bo okej smoka i coksy się da zdjąć, ale te 2 bestie nam latają i trzeba je jakoś przetrzymać. Generalnie trudne to jest, ale zawsze jest opcja.

Pozdrawiam Piotras

P.S. Na nowe DE pięknie sprawdzają się Waye, po prostu cudeńko...

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Piotras pisze: Nie tak dużo? Ja obstawiam 6-7 kości z bazy + MR na psach, bucy czy innych jebaństwach. Scrolle conajmniej 2, wieksza ilosc to na tęczowych demonach.
LD 8 daje rade, pamiętaj że to nie Ty, ale Twój wróg ma zdawać paniki itp. ;]
Z tymi panikami to bardzo ładnie napisałeś, ale skoro demony są odporne na psychologię, to prędzej zdawać będą musiały je WE. A z beasta rzuca się czary raczej na własne oddziały więc MR mnie nie rusza. Są też chyba dwa pociski, ale na ogół rzucałbym je też w co innego niż psy.

Hyderkę można rozpracować, a co proponujesz na Steam Tanka? Ja mam z tym bydlakiem problem i poza podsuwaniem mu pod nos lasu nie wiem jak go ugryźć.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Steam tank ostatnimi czasy to malusi problem.
Wystarczy szarżuj w każdej turze np. driadami w tanka, on Cię rozjeżdza w swojej turze dopiero, więc trzymasz go w fazie ruchu i strzału ;) Wiadomo, trzeba te 2-3 ósemki driad na 1 tanka mieć, ale wtedy masz czas na rozkręcenie 2giego tanka. Jak czołguś ma 5+ woundów to już jest prawie warzywo, więc nic tylko bić.

Co do demonów owszem racja, cała armia z ItP, ale co do beasta magii nie zgodzę się - najwazniejsze zaklęcie to beast cover. Zatrzymujesz BT, jakies pieski, cos co serio może Cię zaboleć. A reszta z beasta prócz popychaczki to tam jest wiesz, dodatek. ;)

Chyba wszystko... Jak o czymś zapomniałem to dodam kiedyś indziej.

P.S. WE na magii to serio słaba opcja, masz 2 lory (1 mozesz wybrać na duzym magu, a 2gi obowiązkowy athel loren), więc sorry... ;) No i 8 kostkami magii zaczniesz się przebijać może w 3 turze, jak masz farta. Jesli nie to 4-5 tura, jezeli w ogole... (nie mówie o pechu, tylko o blokadzie lepszych zaklęć itp.).

Joł

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

żenua ponowie z waszymi radami :wink:
wziąłem maga lorda z wand of wych elm - a przeciwnik zagrał bez magii :/
w dodatku z beasta wylosowałem 1,2,3,6 żenada:/ w dodatku pajac wyrzucił miscasta a potem dwie pałki i zniknął
nie było żadnej rady na BT
za to wystawiłem 3 oddziały łuczników
dwa rozkręciły oddział małych korników( w 5 tur strzelania), waye doprawiły bsb korna z kb
ale trzeciego nie miałem już gdzie wystawic i zszedł od bestii nurgla
ciągle nie jestem więc przekonany o celowości wystawiania tylu 10 łuczników
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Jakbym wiedział że przeciwnik zagra bez magii to bym ci nie sugerował takiego składu bohaterów. :D Widać, trafiłeś na klimaciarza. :wink:

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Mówiłem, że magia WE jest plewna, nie wylosujesz cover'a i dupa zbita.

A łuczników 30 mało! 40stu conajmniej ;]

Ile było tzn jaki wynik w dużych pkt? I opisz ogólnie bitwę ;)
jeśli możesz. :)

Pozdrawiam Piotras

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

ok, końcowa wersja mojej rozpiski wyglądała tak:
Unnamed2350 Pts - Wood Elves Army

1 Spellweaver @ 305 Pts
General; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

1 Wardancer Noble @ 130 Pts
Wardancer; Wardancer Weapons
Annoyance of Netlings [25]

10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

7 Wardancers @ 165 Pts Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts

7 Wardancers @ 165 Pts Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts


5 Wild Riders @ 130 Pts

6 Wild Riders @ 199 Pts
War Banner [25]

1 Treeman @ 285 Pts

6 Waywatchers @ 144 Pts

Casting Pool: 7

Dispel Pool: 5

Models in Army: 84

Total Army Cost: 2347
no więc zaczne od tego że wygrałem 12:8, ale przeciwnik grał chyba 3 czy 4 raz w battla. Niestety demony przy dobrych rzutach grają same, nawet ich przestawiać nie trzeba :/ serio!
Gość wystawił 2 klocki nugrla z bohaterami, klocek khorna z bsb standardowym i krowę dobrze złożoną, do tego 6 flamerów 2xfurie i oddział besti nurgla. Żadnych piesków i żadnej specjalnej antymagii (scroll na krowie).
Oddałem zaczynanie i wziąłem stronę z lasami, dostawiając trzeci własny. Przeciwnik.... nie ruszył się! niczym, powiedział że na mnie czeka. Myślę sobie, spoko... więc flanką puściłem wildów, 2xłucznicy środkiem przesuwali się do przodu prowadząc ostrzał 16 khornowej, wardancerzy ich obstawiali a driady puściłem drugą flanką.
W drugiej turze krowa przesunęła się na pozycje do szarży na wildów, przeciwnik nie domyślał się chyba możliwości lekkiej jazdy, i wildi uciekli mu z pola widzenia. Klocki piechoty porobiły lekkie manewry... a mój skirmish przesunął się jeszcze bardziej do przodu.
Trzecia tura wildzi ze szmatą +1 wpadają na flankę piechoty nurglowej, wygrywają o 1 czy 2, stoimy. Driady wpadają z lasu we flamery, wcześniej zmiękczone hailem, czym rozwiązują ostatecznie problem kwestii ostrzału w moją armię :)
Czwarta tura - najśmieszniejsza, wardancerzy z noblem i bsb wpadają na drugą flankę nurglowców związanych walką z wildami, wygrywam o 9 - przeciwnik na breaka rzuca... dwie pałki. W mojej turze magii, duży mag wybucha. Krowa dogoniła małych wildów, i była to pierwsza i ostatnia szarża jaką wykonała (podstawiona szarża abym mógł wyleżć drzewcem z lasu). Łucznicy na flance nie dają już rady uciekać przed ciągłym naporem bestii nurgla i muszą niestety stać (łączona szarża furii i bestii)
Piąta tura - dożynki, krowa poleciała daleko, w pozycji nie pozwalającej na żadną szarże, klocek khornitów się rozsypał od ostrzału na bliskim, bsb został doprawiony wayami (kb) oddział nurglowców się kończy pod naporem ataków we (ginie jednak nobel w pojedynku z bohaterem nurgla) drzewiec i drugi oddział wardancerów przygotowuje się do szarży na ostatni oddział nurgla.
Szósta tura - w zasadzie ostatni kombat, tancerze z kb nie zabijają nurglowca bohatera, cały klocek szarżowany od frontu (wd +entuś) przegrywa więc tylko o 1. I stoi.
Całkowity wynik ok. 1400-700 (z czego 400 punktów to duży mag - generał)
Jak widzicie przeciwnik nie był zbyt wymagający, ale armia jest wymagająca, jak się nie ma szczęścia w kostkach, to nie ma czego szukać w bitwach z demonami.
pozdrawiam
[/quote]

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Proponuję dać nieskończone popychanie lasków i drugi level na mniejszego maga, wtedy masz bounda od drzewca i cztery przesunięcia na 1 kości od maga, pozostałe 4 kości na najważniejsze czary na dużym magu. Scroll zdjęty z maga dołożyć większemu magowi. Brakujące punkty zyskasz zdejmując jednego weya. I w ten sposób otrzymujemy rozpiskę, którą ostatnio sklepałam magiczne wampiry 10-11PD, zostali tylko bsb, generał, blood knights i połowa wraithów czyli 1/3 armii :D

Zablokowany