CS by Boski
CS by Boski
Jako, że po wynikach ostatnich turniejów, zarowno klasy master jak i mniejszch lokali widac duże niezbalansowanie armii, pojawia się potrzeba stworzenia CS. Wiele propozycji już padlo, ja wrzuca swoja do tego garka. Jest to baaardzo wstepny projekt (dluzszy kontakt mialem z DL i breta, troche ze szczurami) i pewne rzeczy moga byc przeszacowane/niedoszacowane wzgledem innych armii itd. Nie mam monopolu na wiedze, dlatego zapraszam wszystkich graczy, aby pomogli w jego tworzeniu. Dlatego kilku armii o ktorych mam 0 pojecie (DoW, bestie i ogry) w ogole nie ruszalem, a mortale niedlugo pojawia sie nowe.
Zalożenie jest proste. Mozna wystawiac co sie chce, ale za PG punkty sa ujemne (mniej lub bardziej, zaleznie od wielkosci przegiecia). Za to za plewy sa pkt dodatnie. Dodajemy je do limitu na jaki jest turniej. Moze sie zdazyc sytuacja, 1600 PG vs 2600 plewow. Plewy gina jak glupie, ale jest ich bardzo duzo. Do tego, rozpiske liczymy w ten sposob, że obliczamy po bitwie sume pkt, ktore zostaly na stole i odejmujemy od ogolnej wielkosci rozpiski. Czyli gracz plewików na 2600 ktory straci 400 pkt, de facto oddal przeciwnikowi 50 pkt. A gracz PG ktory mial na wejscie -400, stracil 1000 to tak jakby stracil 1400 (mam nadzieje ze jasne). Czyli PG wchodzi do gry np. na 7-13 w dupe.
Gracz ma duze pole do popisu, sam decyduje o tym jak chce dostac w dupe. Na kolejne ew. pytania bede odpowiadal jesli koncepcja ta sie spodoba.
CS
Ogólne zasady kompozycji
1. PD – do 10 PD można generować na początku tury bez -, 11 kostka – 15, 12 kostka -20, 13 kostka -25 ect (kumulatywnie czyt. 12 kostek to –35 pkt do wielkości rozpiski ect.)
2. Bound spelle – każdy bound powyżej 1 liczy się jako PD
3. DD – można generować do 7DD, każdy kolejny to,8 -15, 9 -20 ect podobnie jak ma to miejsce z PD
4. Każdy scroll powyżej 2 liczy się jako DD
5. Smok to –30 pkt
6. Triplowanie jednego typu herosa to –40
Zasady szczegółowe
1. VC
a) Helm of commendment – -15 pkt.
b) The drakenhof banner – -60 pkt
c) Każdy oddział ghuli powyżej 2 - -15 pkt
d) Każdy oddział szkieletów powyżej 2 - -15 pkt
e) Corpse Cart - +15 pkt do limitu rozpiski
f) Bat swarm - + 15 pkt do limitu rozpiski
g) Każdy oddział dire wolfow powyżej 2 - -15 pkt
h) Każdy oddział BK powyżej 1 - -25 pkt
i) Każdy oddział GG powyżej 1 - -10 pkt
j) Każdy oddział fell batow powyżej 1 - -15 pkt
k) Black coach - + 25 pkt
l) Blood knights - +50
m) Wrighty – 20, Wrighty z banszeta -35. Dublowanie wrightow - -50, dublowanie wrightow z banszami -75 (jeśli jeden oddział ma bansze, a drugi nie to -50)
n) Dublowanie vargulfow - -50
2. Empire
a) Arch Lector + war altar - -40
b) General of empire + 30
c) Master engineer + 15
d) Wizard lord +5
e) Sword of Fate -5
f) Van Horstman’s Speculum - -20
g) Rod of Power – 10
h) Każdy oddział corowej jazdy 1+sv powyżej 2 – 10
i) Każdy oddział crossbowmanow lub/handgunersow powyżej 2 -10
j) Każdy oddział archersow powyżej 3 -5
k) Każdy oddział piechoty corowej min. 20 modeli (poza flagelantami i milicja) +20
l) Drugi great cannon -25, trzeci great cannon -50, czwarty great cannon -75
m) Greatswordzi +10
n) Outridersi +20
o) Mortar + 30
p) Pistoliersi +5
q) Czołg -20. Zdublowanie czołgu -75. Jeśli w rozpisce jest war altar to pierwszy czołg -75, drugi -150
r) Gryphon Legion +15
s) Hellblaster +20
t) Helstorm Rocket Battery +30
3. Demony
a) GD (LoC, Keeper, BT) -50
b) Bsb Khorna na juggernoucie -50
c) Tzeentch Will -20
d) Zdublowanie Master of Sorcery -15, 3x -25, 4x -35
e) Torment Blade -5
f) Banner of unholy victory/great icon of despair - 30
g) Siren song -35, zdublowanie -65
h) Slime trial (na heraldzie) – 10
i) Każdy oddział horrorów powyżej 1 – 15
j) Każdy oddział furii powyżej 2 -20
k) Odział plugebearers powyżej 20 modeli – 15
l) Flesh houndy drugi – 35, trzeci -70, 4 czwarty -105
m) Nurglingi +15
n) Screamery +40
o) Best of Nurgle +20
p) Bloodcrushers +30
q) Fiendy -20. Zdublowanie fiendow -40
r) Flamersi -30, zdublowanie flamerów -75
4. Bretonnia
a) Prophetess of the Lady +80
b) Każdy oddział errantów i/lub realmow powyżej 4 -15
c) Oddział chłopów poniżej 20 +15
d) Oddział chłopów powyżej 20 +40
e) Oddział łuczników +10
f) Każdy oddział pegazów powyżej 1 -20
g) Oddział questingów +15
h) Oddział yeomanów +20
i) Grail reliquae +35
j) Trebuszet +10
k) Grail Knights +40
5. WE
a) Spellweaver +30
b) Treeman Ancient +30
c) Każdy oddział driad powyżej 2 -20
d) Każdy oddział łuczników powyżej 2 -20
e) Scouts +10
f) Glade riders +20
g) Annoyance of Netlings -15
h) Eternal guard +20 Eternal guard 20+ +50
i) Treekiny +30
j) Warhawk riders +15
k) Każdy oddział wildów powyżej 1 -25
l) Waywatchers +15
m) Great eagle +10
n) Dublowanie treemana -50 (treeman ancient nie dostaje -50 jeśli jest wystawiany ze zwykłym treemanem).
6. DE
a) Armour of Eternal Servitude -15
b) Pendant of Khaeleth -35
c) Każdy oddział harpi powyżej 2 -15
d) Każdy oddział DR powyżej 2 -10
e) Każdy oddział kuszników powyżej 2 -15
f) Klocek warriorów +10 20+ +30
g) Korsarze +15 i 20+ +25
h) Każdy oddział COK powyżej 2 -15
i) Executionerzy powyżej 10 +20
j) Każdy bolec powyżej 2 -15
k) Zdublowanie hydry -35
l) Wiedzma + kocioł +30
7. TK
a) Icon berearer +30
b) Małe liche liczone jako 1 bound
c) Hieratic jar i casket liczony jako boundy
d) Inkantacje high liche priesta liczą się jako 2PD
e) Lekka kawaleria +20, powyżej 10 +40
f) Ciężka kawaleria +10, powyżej 10 +35
g) Skeleton warriors +15, powyżej 20 w oddziale +35 (bez łuków)
h) Każdy scorpion powyżej 2 – 20
i) Bone Giant +20
j) Zdublowanie katapulty -25
k) TK nie liczą się PD za armie
8.Skaven
a) Assassin +40
b) Master moulder +30
c) Pluge priest +25
d) Warlord +20
e) Rat swarm +15, swarm z poisonem +25
f) Stormvermini +15, przy oddziale 20+ +40
g) Giant raty +10 za każda paczkę
h) Jezzaile, powyżej 1 -10
i) Wykopki powyżej 1 -10
j) Pluge monks +5, przy oddziale 20+ +15 (tylko jeśli oddział posiada 2 broń)
k) Rat ogry +30
l) Censerowcy +25
m) Zdublowana latarka – 20
n) Warpfire thrower +30
o) Kombinacja dzwon + sztorm banner -60
p) Fellblade na master assassinie -15
r) Warp scroll i warpstorm +10
s) Eye of the hornet rat -10 (nie wlicza sie do limitu kosci)
t) Każdy ratling powyżej 2 -10
9. Lizardy
a) Skink chief +25
b) Slaan 2.gen liczy się na potrzeby PD jako 4 kostki (jako sam slaan)
c) Jungle swarm +20
d) Saurusy z 2 spawningami +20 (kumulatywne z innymi bonusami).
e) Saurus warriors +20, za oddział 20+ +40
f) Oddział skinków powyżej 4 -10
g) Temple guard +30, 20+ +60
h) Chameleon skinks +20
i) Stegadon +35
j) Zdublowanie salamander -20
10. Dwarfs
a) Deamon slayer +40
b) Dragon slayer +20
c) Master engineer +15
d) Rangersi +15
e) Każdy oddział thunderers i/lub quarrellrers powyżej 2 -15
f) Troll slayers +20, a każdy giant slayer powyżej 2 kolejne +5
g) Ironbreakers +15, oddział 20+ +40
h) Każdy slot maszynowy powyżej 2 (sloty special) -30
i) Zdublowanie organków -30
j) Flame gun +25
k) Gyros +30
l) Kowadlo -25
m) M. rune of balance -10 (nie liczy się limitu kości)
n) M. rune of challenge -15
o) Król na tarczy +30, bez tarczy (w sensie mounta) +50
11. HE
a) Dragon mage +50
b) Star dragon, zamiast -30 za bycie smokiem -50
c) Spear elves +10, oddział 20+ +30
d) Loterni +20, oddział 20+ +40
e) Ellyrianie +10
f) Lion chariot +30
g) Shadow warriors +20
h) Silver helms +20
i) Każdy oddział dragon princów powyżej 1 -20
j) Swordmasterzy +15
k) Tiranoc chariot +10
l) Każdy bolec powyżej 2 -15
m) Great eagle +10
n) Book of Hoeth -30
12. O&G
a) Big bossi +15
b) Warbossi +35
c) Orc Arrer boyz +15
d) Orc boyz 20+ +25
e) Savage boyz 20 + +30, z 2 bronią +40
f) Snotlingi +15
g) Black Orks 10 + +25, 20+ + 50
h) Boar chariot + 15
i) Orcks boar boyz +25
j) Savage boar boyz +20
k) Każda chucka powyżej 3 -10
l) Zdublowany doom diver -30
m) Zdublowany gigant -30
n) Pump wagon +10 za każdy
o) Trolls +20, +30 jeśli mają upy
p) Każdy fanatyk powyżej 3 -15
r)Gobliny z lukami +20
13. ChD
a) hobgoblin hero +30
b) Oddział blunderbussów powyżej 2 -20
c) Black Orks 10 + +25, 20+ + 50
d) Orc boyz 20+ + 30
e) Orc Arrer boyz + 30
g)goblins +30
f) Każda chucka powyżej 3 -10
g) Bull Centaurs +20
h) Zdublowany earthshaker -30
i) chaos dwarf hero na >2k +15
j) Orc boyz, arrer boyz, goblins + 30
k) każdy oddział hobgoblinów pieszych bez wykupionych żadnych opcji przedmiotów powyżej dwóch -20
14. Ogry
a) Hunter +25
b) Butcher +10
c) Bruiser +30
d) Gnoblar trappers +10 20+ +30
e) Ironguts +20
f) Ogre bulls +15
g) Scarplauncha +15
h) Yhetees +35
i) Leadbleachers +20
j) Groger +20
k) Slave giant +40
15. Bestie
a) Doombull +40
b) Każdy chariot powyżej 3giego -10
c) Każdy oddział minotaurów powyżej 2 -20
d) Trolle/Chaos Ogry +30
e) Shaggoth +80
f) bestigor herd +15, 20+ 40
g) Herd +10
i) Centigory +15
Zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam, Boski.
Zalożenie jest proste. Mozna wystawiac co sie chce, ale za PG punkty sa ujemne (mniej lub bardziej, zaleznie od wielkosci przegiecia). Za to za plewy sa pkt dodatnie. Dodajemy je do limitu na jaki jest turniej. Moze sie zdazyc sytuacja, 1600 PG vs 2600 plewow. Plewy gina jak glupie, ale jest ich bardzo duzo. Do tego, rozpiske liczymy w ten sposob, że obliczamy po bitwie sume pkt, ktore zostaly na stole i odejmujemy od ogolnej wielkosci rozpiski. Czyli gracz plewików na 2600 ktory straci 400 pkt, de facto oddal przeciwnikowi 50 pkt. A gracz PG ktory mial na wejscie -400, stracil 1000 to tak jakby stracil 1400 (mam nadzieje ze jasne). Czyli PG wchodzi do gry np. na 7-13 w dupe.
Gracz ma duze pole do popisu, sam decyduje o tym jak chce dostac w dupe. Na kolejne ew. pytania bede odpowiadal jesli koncepcja ta sie spodoba.
CS
Ogólne zasady kompozycji
1. PD – do 10 PD można generować na początku tury bez -, 11 kostka – 15, 12 kostka -20, 13 kostka -25 ect (kumulatywnie czyt. 12 kostek to –35 pkt do wielkości rozpiski ect.)
2. Bound spelle – każdy bound powyżej 1 liczy się jako PD
3. DD – można generować do 7DD, każdy kolejny to,8 -15, 9 -20 ect podobnie jak ma to miejsce z PD
4. Każdy scroll powyżej 2 liczy się jako DD
5. Smok to –30 pkt
6. Triplowanie jednego typu herosa to –40
Zasady szczegółowe
1. VC
a) Helm of commendment – -15 pkt.
b) The drakenhof banner – -60 pkt
c) Każdy oddział ghuli powyżej 2 - -15 pkt
d) Każdy oddział szkieletów powyżej 2 - -15 pkt
e) Corpse Cart - +15 pkt do limitu rozpiski
f) Bat swarm - + 15 pkt do limitu rozpiski
g) Każdy oddział dire wolfow powyżej 2 - -15 pkt
h) Każdy oddział BK powyżej 1 - -25 pkt
i) Każdy oddział GG powyżej 1 - -10 pkt
j) Każdy oddział fell batow powyżej 1 - -15 pkt
k) Black coach - + 25 pkt
l) Blood knights - +50
m) Wrighty – 20, Wrighty z banszeta -35. Dublowanie wrightow - -50, dublowanie wrightow z banszami -75 (jeśli jeden oddział ma bansze, a drugi nie to -50)
n) Dublowanie vargulfow - -50
2. Empire
a) Arch Lector + war altar - -40
b) General of empire + 30
c) Master engineer + 15
d) Wizard lord +5
e) Sword of Fate -5
f) Van Horstman’s Speculum - -20
g) Rod of Power – 10
h) Każdy oddział corowej jazdy 1+sv powyżej 2 – 10
i) Każdy oddział crossbowmanow lub/handgunersow powyżej 2 -10
j) Każdy oddział archersow powyżej 3 -5
k) Każdy oddział piechoty corowej min. 20 modeli (poza flagelantami i milicja) +20
l) Drugi great cannon -25, trzeci great cannon -50, czwarty great cannon -75
m) Greatswordzi +10
n) Outridersi +20
o) Mortar + 30
p) Pistoliersi +5
q) Czołg -20. Zdublowanie czołgu -75. Jeśli w rozpisce jest war altar to pierwszy czołg -75, drugi -150
r) Gryphon Legion +15
s) Hellblaster +20
t) Helstorm Rocket Battery +30
3. Demony
a) GD (LoC, Keeper, BT) -50
b) Bsb Khorna na juggernoucie -50
c) Tzeentch Will -20
d) Zdublowanie Master of Sorcery -15, 3x -25, 4x -35
e) Torment Blade -5
f) Banner of unholy victory/great icon of despair - 30
g) Siren song -35, zdublowanie -65
h) Slime trial (na heraldzie) – 10
i) Każdy oddział horrorów powyżej 1 – 15
j) Każdy oddział furii powyżej 2 -20
k) Odział plugebearers powyżej 20 modeli – 15
l) Flesh houndy drugi – 35, trzeci -70, 4 czwarty -105
m) Nurglingi +15
n) Screamery +40
o) Best of Nurgle +20
p) Bloodcrushers +30
q) Fiendy -20. Zdublowanie fiendow -40
r) Flamersi -30, zdublowanie flamerów -75
4. Bretonnia
a) Prophetess of the Lady +80
b) Każdy oddział errantów i/lub realmow powyżej 4 -15
c) Oddział chłopów poniżej 20 +15
d) Oddział chłopów powyżej 20 +40
e) Oddział łuczników +10
f) Każdy oddział pegazów powyżej 1 -20
g) Oddział questingów +15
h) Oddział yeomanów +20
i) Grail reliquae +35
j) Trebuszet +10
k) Grail Knights +40
5. WE
a) Spellweaver +30
b) Treeman Ancient +30
c) Każdy oddział driad powyżej 2 -20
d) Każdy oddział łuczników powyżej 2 -20
e) Scouts +10
f) Glade riders +20
g) Annoyance of Netlings -15
h) Eternal guard +20 Eternal guard 20+ +50
i) Treekiny +30
j) Warhawk riders +15
k) Każdy oddział wildów powyżej 1 -25
l) Waywatchers +15
m) Great eagle +10
n) Dublowanie treemana -50 (treeman ancient nie dostaje -50 jeśli jest wystawiany ze zwykłym treemanem).
6. DE
a) Armour of Eternal Servitude -15
b) Pendant of Khaeleth -35
c) Każdy oddział harpi powyżej 2 -15
d) Każdy oddział DR powyżej 2 -10
e) Każdy oddział kuszników powyżej 2 -15
f) Klocek warriorów +10 20+ +30
g) Korsarze +15 i 20+ +25
h) Każdy oddział COK powyżej 2 -15
i) Executionerzy powyżej 10 +20
j) Każdy bolec powyżej 2 -15
k) Zdublowanie hydry -35
l) Wiedzma + kocioł +30
7. TK
a) Icon berearer +30
b) Małe liche liczone jako 1 bound
c) Hieratic jar i casket liczony jako boundy
d) Inkantacje high liche priesta liczą się jako 2PD
e) Lekka kawaleria +20, powyżej 10 +40
f) Ciężka kawaleria +10, powyżej 10 +35
g) Skeleton warriors +15, powyżej 20 w oddziale +35 (bez łuków)
h) Każdy scorpion powyżej 2 – 20
i) Bone Giant +20
j) Zdublowanie katapulty -25
k) TK nie liczą się PD za armie
8.Skaven
a) Assassin +40
b) Master moulder +30
c) Pluge priest +25
d) Warlord +20
e) Rat swarm +15, swarm z poisonem +25
f) Stormvermini +15, przy oddziale 20+ +40
g) Giant raty +10 za każda paczkę
h) Jezzaile, powyżej 1 -10
i) Wykopki powyżej 1 -10
j) Pluge monks +5, przy oddziale 20+ +15 (tylko jeśli oddział posiada 2 broń)
k) Rat ogry +30
l) Censerowcy +25
m) Zdublowana latarka – 20
n) Warpfire thrower +30
o) Kombinacja dzwon + sztorm banner -60
p) Fellblade na master assassinie -15
r) Warp scroll i warpstorm +10
s) Eye of the hornet rat -10 (nie wlicza sie do limitu kosci)
t) Każdy ratling powyżej 2 -10
9. Lizardy
a) Skink chief +25
b) Slaan 2.gen liczy się na potrzeby PD jako 4 kostki (jako sam slaan)
c) Jungle swarm +20
d) Saurusy z 2 spawningami +20 (kumulatywne z innymi bonusami).
e) Saurus warriors +20, za oddział 20+ +40
f) Oddział skinków powyżej 4 -10
g) Temple guard +30, 20+ +60
h) Chameleon skinks +20
i) Stegadon +35
j) Zdublowanie salamander -20
10. Dwarfs
a) Deamon slayer +40
b) Dragon slayer +20
c) Master engineer +15
d) Rangersi +15
e) Każdy oddział thunderers i/lub quarrellrers powyżej 2 -15
f) Troll slayers +20, a każdy giant slayer powyżej 2 kolejne +5
g) Ironbreakers +15, oddział 20+ +40
h) Każdy slot maszynowy powyżej 2 (sloty special) -30
i) Zdublowanie organków -30
j) Flame gun +25
k) Gyros +30
l) Kowadlo -25
m) M. rune of balance -10 (nie liczy się limitu kości)
n) M. rune of challenge -15
o) Król na tarczy +30, bez tarczy (w sensie mounta) +50
11. HE
a) Dragon mage +50
b) Star dragon, zamiast -30 za bycie smokiem -50
c) Spear elves +10, oddział 20+ +30
d) Loterni +20, oddział 20+ +40
e) Ellyrianie +10
f) Lion chariot +30
g) Shadow warriors +20
h) Silver helms +20
i) Każdy oddział dragon princów powyżej 1 -20
j) Swordmasterzy +15
k) Tiranoc chariot +10
l) Każdy bolec powyżej 2 -15
m) Great eagle +10
n) Book of Hoeth -30
12. O&G
a) Big bossi +15
b) Warbossi +35
c) Orc Arrer boyz +15
d) Orc boyz 20+ +25
e) Savage boyz 20 + +30, z 2 bronią +40
f) Snotlingi +15
g) Black Orks 10 + +25, 20+ + 50
h) Boar chariot + 15
i) Orcks boar boyz +25
j) Savage boar boyz +20
k) Każda chucka powyżej 3 -10
l) Zdublowany doom diver -30
m) Zdublowany gigant -30
n) Pump wagon +10 za każdy
o) Trolls +20, +30 jeśli mają upy
p) Każdy fanatyk powyżej 3 -15
r)Gobliny z lukami +20
13. ChD
a) hobgoblin hero +30
b) Oddział blunderbussów powyżej 2 -20
c) Black Orks 10 + +25, 20+ + 50
d) Orc boyz 20+ + 30
e) Orc Arrer boyz + 30
g)goblins +30
f) Każda chucka powyżej 3 -10
g) Bull Centaurs +20
h) Zdublowany earthshaker -30
i) chaos dwarf hero na >2k +15
j) Orc boyz, arrer boyz, goblins + 30
k) każdy oddział hobgoblinów pieszych bez wykupionych żadnych opcji przedmiotów powyżej dwóch -20
14. Ogry
a) Hunter +25
b) Butcher +10
c) Bruiser +30
d) Gnoblar trappers +10 20+ +30
e) Ironguts +20
f) Ogre bulls +15
g) Scarplauncha +15
h) Yhetees +35
i) Leadbleachers +20
j) Groger +20
k) Slave giant +40
15. Bestie
a) Doombull +40
b) Każdy chariot powyżej 3giego -10
c) Każdy oddział minotaurów powyżej 2 -20
d) Trolle/Chaos Ogry +30
e) Shaggoth +80
f) bestigor herd +15, 20+ 40
g) Herd +10
i) Centigory +15
Zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam, Boski.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, o 15:31 przez Boski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Pomysł jest dobry, bo nie ogranicza tak rozpisek jak CS Furiona, ale wydaje mi się, że duża część kar jest za niska, szczególnie u wampirów i demonów.
ale oczywiście trzeba by przetestować, żeby mieć pewność.
nie przeczytałem wszystkich armii, ale co do chaos dwarfów, jako, że nimi gram:
- nie wiem czemu za oddziały blunderbussów jest premia, prędzej wręcz przeciwnie - warriorzy są rzadko wystawiani, i nic dziwnego, to oni powinni być premiowani
- chaos dwarf hero na >2k też premiowany, nikt go nie wystawia
- premia za sneaky gity
- minusy za dużo oddziałów hobgoblinów
ale oczywiście trzeba by przetestować, żeby mieć pewność.
nie przeczytałem wszystkich armii, ale co do chaos dwarfów, jako, że nimi gram:
- nie wiem czemu za oddziały blunderbussów jest premia, prędzej wręcz przeciwnie - warriorzy są rzadko wystawiani, i nic dziwnego, to oni powinni być premiowani
- chaos dwarf hero na >2k też premiowany, nikt go nie wystawia
- premia za sneaky gity
- minusy za dużo oddziałów hobgoblinów
to co do demonów:
a) GD (LoC, Keeper, BT) -50
b) Bsb Khorne'a na juggernaucie - 60
c) Tzeentch Will -20
d) Zdublowanie Master of Sorcery -15, 3x -25, 4x -35
e) Torment Blade -5
f) Siren song -35, zdublowanie -65
g) Banner of unholy victory/great icon of despair - 30
h) Każdy oddział horrorów powyżej 1 – 15
i) Każdy oddział furii powyżej 2 -20
j) -
k) Flesh houndy drugi – 35, trzeci -70, 4 czwarty -105
l) Nurglingi +15
m) Screamery +40
n) Best of Nurgle +20
o) Bloodcrushers +30
p) Fiendy -20. Zdublowanie fiendow -40
q) Flamersi -30, zdublowanie flamerów -75
mniej więcej, chaos dwarfy:
a) hobgoblin hero +30
b) chaos dwarf hero na >2k +15
c) Oddział blunderbussów powyżej drugiego -20
d) Black Orks +50
e) Orc boyz, arrer boyz, goblins + 30
f) każdy oddział hobgoblinów pieszych bez wykupionych żadnych opcji przedmiotów powyżej dwóch -20
g) Każda chucka powyżej 3 -10
h) Bull Centaurs +20
h) Zdublowany earthshaker -30
a) GD (LoC, Keeper, BT) -50
b) Bsb Khorne'a na juggernaucie - 60
c) Tzeentch Will -20
d) Zdublowanie Master of Sorcery -15, 3x -25, 4x -35
e) Torment Blade -5
f) Siren song -35, zdublowanie -65
g) Banner of unholy victory/great icon of despair - 30
h) Każdy oddział horrorów powyżej 1 – 15
i) Każdy oddział furii powyżej 2 -20
j) -
k) Flesh houndy drugi – 35, trzeci -70, 4 czwarty -105
l) Nurglingi +15
m) Screamery +40
n) Best of Nurgle +20
o) Bloodcrushers +30
p) Fiendy -20. Zdublowanie fiendow -40
q) Flamersi -30, zdublowanie flamerów -75
mniej więcej, chaos dwarfy:
a) hobgoblin hero +30
b) chaos dwarf hero na >2k +15
c) Oddział blunderbussów powyżej drugiego -20
d) Black Orks +50
e) Orc boyz, arrer boyz, goblins + 30
f) każdy oddział hobgoblinów pieszych bez wykupionych żadnych opcji przedmiotów powyżej dwóch -20
g) Każda chucka powyżej 3 -10
h) Bull Centaurs +20
h) Zdublowany earthshaker -30
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
co do Dwarfów to zwiększyłbym nieco punkty za magistra inżyniera bo chłopak się rzadko pojawia (o ile się nie myle na ostatnim masterze na jakim byłem czyli lubelskim, tylko ja typa wystawiłem
)
No i jakieś punkciki za rangerów może...
i co do tych slotów maszynowych - chodzi Ci jak rozumiem o sloty special przeznaczone na maszyny? Bo jak nie to kicha straszna bo w rare'ach krzaty mają tylko maszyny.
WE
nie dawałbym minusów za jednego treemana. za to za dwa treemany już to -50 spokojnie.
Skaveny
jakieś minusy za np 3 ratlingi
i minus za dwie latarki troche wiekszy.
O&G chyba troszke przedobrzone
na razie koniec spostrzeżeń

No i jakieś punkciki za rangerów może...
i co do tych slotów maszynowych - chodzi Ci jak rozumiem o sloty special przeznaczone na maszyny? Bo jak nie to kicha straszna bo w rare'ach krzaty mają tylko maszyny.
WE
nie dawałbym minusów za jednego treemana. za to za dwa treemany już to -50 spokojnie.
Skaveny
jakieś minusy za np 3 ratlingi
i minus za dwie latarki troche wiekszy.
O&G chyba troszke przedobrzone
na razie koniec spostrzeżeń

- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
a Ogrów czemu nie pociąłeś??
przecież cała armia to PG:D może jeżeli ktoś kto gra ogrami, na starcie ma +100pkt 


Jak mysle o napisaniu dobrego CS ? Przy udziale graczy, ktorzy graja danymi armiami. Niekiedy maja w tym wielo, wielo letni staz. Nikt nie jest alfa i omega, mi chodzilo o wstepna propozycje, z ktorego pozniej cos moze sie urodzic. Aczkolwiek przemyslalem na tyle na ile bylem w stanie to co napisalem. Choc gracz skavenow napisze napewno lepsze propozycje dla swojej armii niz gracz demonow.
A niektorych rzeczy poprostu sie nie widuje. Jesli na cala wielkopolske mamy 1 gracza ChD, a jadac na wielkie DMP nie ma zadnego bestmana to jak moge zapoznac sie choc z tymi armiami (poza bookiem, ale wiadomo, ze czasem cos sprawuje sie lepiej/gorzej/ sa inne opcje, niz wyglada to na papierze). Ogry tez do tej grupy naleza. Nie ma tutaj beastow, DoW, ogrow i mortali. A zboostowac ogry to by sie przydalo
A niektorych rzeczy poprostu sie nie widuje. Jesli na cala wielkopolske mamy 1 gracza ChD, a jadac na wielkie DMP nie ma zadnego bestmana to jak moge zapoznac sie choc z tymi armiami (poza bookiem, ale wiadomo, ze czasem cos sprawuje sie lepiej/gorzej/ sa inne opcje, niz wyglada to na papierze). Ogry tez do tej grupy naleza. Nie ma tutaj beastow, DoW, ogrow i mortali. A zboostowac ogry to by sie przydalo

Nie?, to co ten temat tutaj robi?, czemu ma służyć?, kolejny ( setny już ) CS, który nie jest dobry?Boski pisze:Jak mysle o napisaniu dobrego CS ?
Nie odbieraj tego jako ataku, uważam, że idea jest wstępnie ciekawa, ale jak inni twórcy CS'ów nie przetestowałeś nawet wstępnie jednej pociętej armii z drugą.
PS. jako gracz armii HE uważam, że Twój CS dotyczący HE jest słaby.
Pozdro.
Z tego co wiem, zaden lub niemal zaden z CS poza Euro nie zostal przetestowany na duza skale. Zas 1 turniej to za malo na wnioski. A to ze komus sie wydaje ze napisal dobry CS to czesto wrazenie autora, ktory jak pokazala praktyka czesto sie mylil. Dlatego podchodze do tego z duza pokora. Rzuciem pomysl, napisalem pewne propozycje np. do wampirow, ale wpadnie np. barbarossa i zrobi to 10x lepiej. Oczywiscie jesli sam pomysl mu sie spodoba. Jesli nie zyska akcpetacji, umrze smiercia naturalna.
Nie, taki sposób nie zrodzi dobrego CS'a.Szczurza Jucha pisze:To go popraw. Po to on na forum jest Oo^
Boski, masz rację, nikt tego nie kwestionuje, ale w CS nie o to chodzi, późno już jest i nie chce mi się klepać w klawiaturę, więc spójrz na inne CS (prezentowane do tej pory), jakoś kariery nie zrobiły, ani gracze TOP tego nie pociągnęli.
Postarajmy się podejść bez negatywnych emocji do tego CS’a. Jak dla mnie idea CS powróciła ostatnio gdyż ludzie uważają, że nie ma balansu i niektóre armię (ostatnio VC i Demony) są za przegięte i trzeba je pociąć. CSy które się pojawiły jak na mój gust są mało wywarzone gdyż tną na ogół magie, maszyny i ogólnie sloty - to nie jest za dobre gdyż tnąc tylko pierwsze dwa promujemy armie ofensywne a to nie prowadzi do zbalansowania rozgrywki. Tnięcie, slotów jest o tyle mało fajne, że różne armie jak wszyscy wiedzą konstruowane są różnie i gdzie indziej maja swoje atuty - jedne w specialach inne w rarach. Pomysł, który rzucił Boski i opracowywuje w ramach klubu oraz poprzez konsultacje z graczami, (dlatego ten temat na forum) może przybliży nas do stworzenia CS'a który zadowoli większość graczy i pozwoli przybliżyć nas do bardziej wyrównanej rozgrywki. Kwestia jest tylko czy zamiast ogólnego narzekania na przegientosc niektórych armii te samą energie i chęć spożytkuje się na wkład w takiego CS'a. Ja włożyłem moje przemyślenia w ten CS, ale przed nim i Boskim jeszcze wiele pracy, bo to dopiero początek.
Pozdrawiam Stefczyk
Pozdrawiam Stefczyk
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, o 11:07 przez Stefczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Grale dostali taki bonus bo przez kilka lat jak jezdzimy na turnieje np. do Poznania tej jednostki niemal sie nie widuje (moze raz czy dwa). Wszyscy w nieboglosy krzycza ze sa to totalne plewy, bo gina jak zwykli erranci a koszt maja niemal 2x wiekszy. Jesli kilku graczy przez kilka lat powtarza taka opinie to uznalem ze cos w niej jest 

Poznan to nie cala Polska.
Zreszta Bretonczykow to jest w Poznaniu... 1,5
Zdecydowanie nie jest to reprezentatywne.
Zreszta Bretonczykow to jest w Poznaniu... 1,5
Zdecydowanie nie jest to reprezentatywne.