CS by Furion ODSŁONA DRUGA

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Nie napisales Furion ze slot rare musi byc zajety przez inne obostrzenia tylko ze jesli wogole jest zajety a moj jest zajety przez varghulfa. Bo jesli jest tak jak napisales to juz wogole do bani, zadnej erki sie nie da wystawic z dwoch normalnie dostepnych! Chyba troche przesadzasz ze przy euromagii gdzie mam gigantyczne 9 kostek skull jest przegiety. Dozywienie wejdzie 6 razy statystycznie z czego pewnie 2 albo 3 zostana rozproszone - normalnie moc!

Napisales ze mam powiekszyc oddzialy Core albo dodac nastepne. Sorki ale za 400 pkt to moze z 200 mozna wydac zeby te oddzialy byly duze i dodac np. jeszcze oddzial wilkow, a co mam zrobic z reszta? A jesli dodatkowo nie moge wystawic Varghulfa to mam znowu prawie nastepne 400 do wydania. Nie wiem, wydaje mi sie ze strasznie zwazywiles te wampiry, przynajmniej przy moim stylu grania, gdzie i tak nie wystawiam ani wraithow ani drakenhofa, nawet bez tego CSa.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:Nie odpowiedziałeś mi także, czemu TK rzuca 5 popychaczek na turę, które zawsze wychodzą i jest ok, a wielkim przegięciem są trzy-cztery popychaczki VC, które nie zawsze wychodzą i dają tylko 8" ruchu.
Nie wiem. Pewnie dlatego, że mają mniejszy zasięg i mniej argumentów które mogą przyspieszyć.

Pomyślę nad tym.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

czyzbym o czyms nie wiedzial?
nie zauwazylem w limited latki ze dziala DoW sa zakazane wiec czemu zakladasz ze sa???

widzisz podalem takie przyklady bo ja np nie moge sobie zrobic rownie mocnego strzelania i szczerze mowiac nie mam ciekawego cora ktorego moglbym za to dac... zwiekszanie sztucznie oddzialow tez nie jest sposobem bo strzasznie czyni wrazliwe WE na cokolwiek ktore standardowy d6 s4 robi straszne spustoszenie przy braku armorow i wardzie na niemagiczne tylko...

daj mi na starcie normalne szanse z innymi armiami bo to obostrzenie w stosunku do innych armi strzelajacych ktore nie sa obostrzone w zaden sposob jest troche nie fair... pamietaj ze ja praktycznie nie mam jednostek ze staticiem wiekszym niz 1 jak dam sztandar na wildach a ich przezywalnosc i tak jest srednia przy max 2 oddzialach przy tym CS'ie

pamietaj takze ze w droznieniu od innych armii strzelajaco walczacych nie mam ani jednej maszyny wojennej co znowu sprawia ze kawa z sv2+ juz jest problemem a tylko zazucenie ich strzalami daje mi jakies szanse na wyrzucnie tej 1 na sv... juz nie wspomne o imperialnej kawie czy chaosnickiej czy VC-towej ktora znowu jest prawie niesciagalna w tym wypadku bo raczej nie zasugerujesz ze driady sobie poradza z nia?

szczerze Tobie powiem ze przy obecnych demonach , DE i VC zastanawialem sie nad gra na 4 unitach bo nie wyrabiam z wycinaniem nawet smieci w tych armiach... glupie furie baty czy harpie i obu oddzialow nie mam dosc szybko... wiadomo sa szanse ale jak dochodzi do combatu to nigdy nie wiadomo...

zauwaz ze GD smoki i tanki moze i dostaja po dupie ale i tak beda i co mam wtedy robic? pocieszyc sie ze armia ta i tak dostala po dupie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Z początku CS się ciekawie zapowiadał, ale teraz po głębszej lekturze traci powoli sens.

Oto moje zarzuty:
- nadmierna komplikacja; przy składaniu rozpiski trzeba tyle elementów brać pod uwagę, że szkoda gadać, by złożyć optimum to kupa czasu na to idzie, CS i jego założenia powinny być proste jak konstrukcja cepa, a w niektórych przypadkach nawet ja się gubię składając sobie cos
- tnie wszystko po całości, ale niestety działa jak antybiotyk: zabija bakterie szkodliwe, jak i te pożyteczne (zresztą to dobrze wypunktowali Pasiak i Jankiel - przycinając wygięte rzeczy, tnie też te zwyczajne, a także osłabiając pewne kombinacje u różnych armii nie niweluje, ale czasem wręcz pogłębia dysproporcje między nimi)
- zawsze jak w wielu CSach jest furtka by wymaksować rozpiskę pod jego kontem, a dotychczas skupiasz się na zamykaniu tych furtek, ale to trochę jak walka z wiatrakami

Podsumowując - moim zdaniem, jeśli dla WFB dałoby się zrobić skuteczny CS, to nie może on działać "globalnie", a być dostosowany indywidualnie do każdej armii. Nie mam na razie pomysłu na dobre rozwiązanie, ale myślę nad tym.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A według mnie "globalny" nigdy nie będzie działał. Ten specyficzny jest ok, tylko kilka rzeczy jest nieprzemyślanych (obcięcie WE z powodów, które Pasiak przytoczyl). WE są z załozenia (fluffoweg) armią strzelającą - obcinanie im łuczników do 20 nie dość, że bardzo je osłabia, to jeszcze jest mało klimatyczne. Zważ też na to, że krasnal moga sobie wystawić 3xthunderers, a DE 3xkuszników. Obie te jednostki mają trochę wiekszy power, niż łucznicy WE, którzy nie dość, że gorzej strzelają, to jeszcze w hth sa słabsi.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

toż napisałem, że "globalnie" do tego nie można podchodzić, czyli że tworzymy ogólne reguły dla wszystkich armii - to co dla jednych jest poważnym obcięciem po prostu innych nie rusza, a są takie armie, których nic zupełnie nie rusza, jeśli ciąć tylko sloty
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Dokładnie. Żeby CS działał trzeba go zrobić osobno dla każdej armii (Tnąc bardziej te które są wygięte a mniej (lub wcale) te słabe oraz te zrównoważone )

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

najlepszy CS jaki widziałem narazie to Malalowy ,prosty i skuteczny
zaraz za nim jest Barbarossowy Furionowy jest trzeci.

Malalowy CS(karne punkty za przegięcia) mówi : Chcesz wystawic przegięte kombo? proszę bardzo możesz ale nie będziesz miał prawie żadnych innych jednostek



Barbarossy CS (dzielimy armie na lepsze i słabsze) mówi: Wystawisz przegięte kombo ale wróg będzie miał sporo więcej jednostek niż ty .

To trochę krzywdzi graczy którzy grają silną armią słabą rozpiską , a wiem że tacy są. Pozatym nie ingeruje inwazyjnie w rozpiskę więc jest Si.


Furionowy CS mówi : Nie wystawisz przegiętego komba .
i do tego jest najbardziej skomplikowany ze wszystkich.

Tak jak Pasiak i Jankiel piszą nie mam siły przepisywac ich argumentacji ;) chce zagrac chaosem (starym co prawda ) na 3 unitach psów i 3knightów i nie mogę. czemu? przegięte? nie. przekombinowane.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Pasiak, Jankiel
Macie rację. ZMienię.
Scimitar pisze:Z początku CS się ciekawie zapowiadał, ale teraz po głębszej lekturze traci powoli sens.
od początku to się prawie nic nie zmieniło :-)
Oto moje zarzuty:
- nadmierna komplikacja; przy składaniu rozpiski trzeba tyle elementów brać pod uwagę, że szkoda gadać, by złożyć optimum to kupa czasu na to idzie, CS i jego założenia powinny być proste jak konstrukcja cepa, a w niektórych przypadkach nawet ja się gubię składając sobie cos
Brak wprawy. Każdy na początku jak składa rozpiski robi błędy...
Pomysł jest innowacyjny, więc po 20 rozpiskach będzie szło niezauważalnie dobrze.

- tnie wszystko po całości, ale niestety działa jak antybiotyk: zabija bakterie szkodliwe, jak i te pożyteczne (zresztą to dobrze wypunktowali Pasiak i Jankiel - przycinając wygięte rzeczy, tnie też te zwyczajne, a także osłabiając pewne kombinacje u różnych armii nie niweluje, ale czasem wręcz pogłębia dysproporcje między nimi)
CS jest z myślą o grze turniejowej. Dlatego nie będę brał pod uwagę możliwości wystawienia 2x trolli, bo to sztuka dla sztuki.
- zawsze jak w wielu CSach jest furtka by wymaksować rozpiskę pod jego kontem, a dotychczas skupiasz się na zamykaniu tych furtek, ale to trochę jak walka z wiatrakami
DLaczego? jak najbardziej możesz maxować rozpiskę, przecież o to chodzi :-)
Podsumowując - moim zdaniem, jeśli dla WFB dałoby się zrobić skuteczny CS, to nie może on działać "globalnie", a być dostosowany indywidualnie do każdej armii. Nie mam na razie pomysłu na dobre rozwiązanie, ale myślę nad tym.
To nie jest CS globalny, tylko szczegółowy. Kilka postów wcześniej udzieliłem szczegółowej odpowiedzi.
Jasiuuu pisze: Furionowy CS mówi : Nie wystawisz przegiętego komba .
i do tego jest najbardziej skomplikowany ze wszystkich.
Nieprawda. CS w megaskrócie mówi nie wystawisz kilku przegiętych komb
Tak jak Pasiak i Jankiel piszą nie mam siły przepisywac ich argumentacji chce zagrac chaosem (starym co prawda ) na 3 unitach psów i 3knightów i nie mogę. czemu? przegięte? nie. przekombinowane.
Oczywiście że możesz ;-) Nie doczytałeś :-)

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

moge jak czołzenów zrobie z jednych :P

Awatar użytkownika
Handełek
Chuck Norris
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Handełek »

Furion pisze:
Jankiel pisze:Nie odpowiedziałeś mi także, czemu TK rzuca 5 popychaczek na turę, które zawsze wychodzą i jest ok, a wielkim przegięciem są trzy-cztery popychaczki VC, które nie zawsze wychodzą i dają tylko 8" ruchu.
Nie wiem. Pewnie dlatego, że mają mniejszy zasięg i mniej argumentów które mogą przyspieszyć.

Pomyślę nad tym.
Bo TK nie mają marszu...?

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Handełek pisze:Bo TK nie mają marszu...?
Tak jak ten pan napisał. TK są na tle obecnych armybooków plewą (OK, z niektórymi armiami mogą powalczyć, ale to sroga mniejszość) i tam akurat popychaczki nie są suplementem czy dodatkiem gnącym armię, jeno rekompensatą za totalny brak marszu i słabiutkie jednostki.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Teraz nie można normalnie(na równym poziomie) pograć starymi armiami z nowymi. Do tego rozpiski są wymaksowane jak tylko się da i gra się ciągle z tym samym. Wprowadzenie CS-a wyrówna szanse i spowoduje że ludzie będą grać na innych rozpiskach niż tak zwane "standardy"

CS Furiona nie jest wcale skomplikowany. Duzo bardziej skomplikowane wydaje sie odejmowanie punktów od rozpiski w zalezoności od tego co w niej jest. A zmniejszenie dostępnych punktów o 250 nie utnie standardów i mega kombosów najwyżej wsparcie będzie mniejsze. Dalej klocek z drakenhofem, dwa czołgi i altar czy inne przegięcia będzie niezabijalne dla większości armii.

Ja jestem za tym CS-em jeszcze tylko ocena malowania powinna miec dużo mniejszy wpływ na wyniki i będzie w końcu można pograć w grę, w której wszyscy od początku mają zbliżone szanse na dobry wynik.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

he he he... megi Ty nie marudz tylko za malowanie sie bierz :P

takie smieszne spostrzezenie...
gralem chyba z 3 razy na male pkt z VC-tami [zdaje sie 1300 lub ciut wiecej] zabilem totalnie wszystko... wszystko poza klockiem BK z regeneracja... jestem stanie po nawet rownorzednej walce zlikwidowac cale wsparcie ale ten kloc praktycznie jest dla mnie nietyklany jesli jeszcze schowa don reszte ocalalych herosow to tracac zglednie malo i czyszczac reszte wygrywam minimalnie...

i to jest strasznie frustrujace 2+sv 4+regenerka i na sypanie tez regenerka... normalnie masakra, juz testowalem jak to sie sprawdza i powiem tylko tyle ze kanapka z 2* wildow i drzewka + biegacz [ze wszystkich stron] sciaga ze 2-3 modele i wcale nie wygrywam tego tak jakbym chcial bo on oddaje jeszcze i przewaznie jakos o 1 max wygrywalbym... straszne... naprawde.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Handełek
Chuck Norris
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Handełek »

Mnie głównie boli to, że chce aby Wraith'y zjadały herosa.

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

Knight pisze:Teraz nie można normalnie(na równym poziomie) pograć starymi armiami z nowymi. Do tego rozpiski są wymaksowane jak tylko się da i gra się ciągle z tym samym. Wprowadzenie CS-a wyrówna szanse i spowoduje że ludzie będą grać na innych rozpiskach niż tak zwane "standardy"

CS Furiona nie jest wcale skomplikowany. Duzo bardziej skomplikowane wydaje sie odejmowanie punktów od rozpiski w zalezoności od tego co w niej jest. A zmniejszenie dostępnych punktów o 250 nie utnie standardów i mega kombosów najwyżej wsparcie będzie mniejsze. Dalej klocek z drakenhofem, dwa czołgi i altar czy inne przegięcia będzie niezabijalne dla większości armii.
dokładnie.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

właśnie ten CS nie równa szans - każdy po dupie dostaje i jest ta różnica, że najsilniejsza armia jest mniej przegięta niż obecne z tej średniej półki, natomiast siła tych słabszych jeszcze spada
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Scimitar pisze:właśnie ten CS nie równa szans - każdy po dupie dostaje i jest ta różnica, że najsilniejsza armia jest mniej przegięta niż obecne z tej średniej półki,
Scimi, prosze Cie...
Ja dalej będę grał wampirami. Dopóki HE nie skompletuje ;-)
natomiast siła tych słabszych jeszcze spada
To nie jest do końca prawda - ponieważ silniejsze dostają mocniej, słabsze dostają słabiej, więc balans się choć trochę wyrównuje.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

zgadzam sie z Furionem.
teraz bedzie mozna bardziej rownozednie powalczyc z tymi najmocniejszymi armiami...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Ty sie bardzo chetnie zgadzasz WE nic nie tracac praktycznie :roll: A jak sie rok-2 lata temu trafialo na WE grajac VC na 1500 to bylo fair? ale nie pamietam krzykow graqczy VC o obcieciu WE na male pkt czy Empire na duze mimo ze tak naprawde gra sie toczyla o nie dostanie maski :roll: Miekkie faje i tyle :?
podpis nieregulaminowy - administracja

ODPOWIEDZ