O&G vs VC

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
PSz
Falubaz
Posty: 1419

O&G vs VC

Post autor: PSz »

Zainspirowało mnie stwierdzenie pewnych graczy nt walki z VC i DL, że trudności wynikają z lenistwa i że da się zrobić armie przeciwko temu czemuś:)

Reasumując, jakim oddziałem jesteśmy w stanie wziąść na klatę BK z wampirami?
Czy posiłki z DoW ( 4 Irongutów z WB) jest w stanie nawiązać waszym zdaniem jakąś walkę z VC?

Czym jesteśmy w stanie powstrzymać 2xwraithy choćby średno rozgarniętego przeciwnika?

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

A po co brac kloc black nightow na klate? Wraithy moze skutecznie zatrzymac black orck bsb z mortogs best basha (czy jakos tak i -1 do trafienia w hth.
wagon robi sie w balona fastami.. probleme jest tylko zlikwidowanie lekkiego wsparcia... mozna odginac szarze snotlingami, a nuz wytrzymaja.

Mozna tez wystawic black orka na wywernie z killingiem i shagas screeming sword i wpasc od boku..... takie moje szybkie pomysly.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

wagon z bk (10) to klocek ng z bsb BO wział na klate i wagon przegral na -2 no ale po 3 turach sie niestety przebił...

na wraithy magia chociaż wiem, że nią trudno się przebić...
a wagon BK nawet nie oplaca sie ruszac, bo i tak go nie zjedziemy...

Romek nie wiem kto wystawia BO na wiwernie w dzisiejszych czasach i tak samo na pieszo albo dziku...

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Gdyby sie sprawdzal to czemu nie... z reszta to i tak tylko luzny pomysl i w zadnym wypadku nie sugerowalem sie co ktokolwiek wystawia bo niestety orki bardzo rzadko widuje naprzeciw.. jakies fatum mam i zawsze jak ork to znajomy z klubu..albo wcale (gram HE)....
Pozdro.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

No jak orki chcą powalczyć to muszą zainwestować w magię, a więc BO na wiwernie odpada a na BO walczącego szkoda slotu hero, bo za to kolejny szamano wchodzi... Można pokusić się o BO bsb z martogiem ale jaką on ma szanse złapać wraithy? prawie żadną

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

nie wiem kto wystawia BO na wiwernie w dzisiejszych czasach
ja :D

wracajac do BK, nie mialem okazji przeciw temu zagrac, ale imo zblokowac fastem i nic nam nie zrobi. Nie ma czym zabic to trzeba unikac ;]

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

Leszczu pisze:wagon z bk (10) to klocek ng z bsb BO wział na klate i wagon przegral na -2 no ale po 3 turach sie niestety przebił...

na wraithy magia chociaż wiem, że nią trudno się przebić...
a wagon BK nawet nie oplaca sie ruszac, bo i tak go nie zjedziemy...

Romek nie wiem kto wystawia BO na wiwernie w dzisiejszych czasach i tak samo na pieszo albo dziku...
Ja? i nie uwazam bym był kiepskim graczem.. no chyba ze sie myle to mnie oswietl ze to zła opcja IYO ?

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Orki mają silną magię i tanie maszyny.I to imho jest klucz do walki z wampirami.Fastami probujemy pokręcić się przed nosem,reszta armii stoi na końcu makiety czeka,maguje i strzela.To wampiry muszą dojść żeby natłuc punkty, nie O&G co daje lekką przewagę.Praktycznie jedyny i to poważny problem O&G to wraiths z banshee,ale to jest akurat killer na każdą armię, no może poza WE bo mają HOD i korzonki z drzewców.

ertman_176
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ertman_176 »

pajaczki i las - 700pkt leci w 65pkt - przez 2 tury zablokowani ...

Fanole przeskakujace przez snotlingi zadaja 6d6 ...

Wraity stopa albo MM:D

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

SoCiu pisze:Orki mają silną magię i tanie maszyny.I to imho jest klucz do walki z wampirami.Fastami probujemy pokręcić się przed nosem,reszta armii stoi na końcu makiety czeka,maguje i strzela.To wampiry muszą dojść żeby natłuc punkty, nie O&G co daje lekką przewagę.Praktycznie jedyny i to poważny problem O&G to wraiths z banshee,ale to jest akurat killer na każdą armię, no może poza WE bo mają HOD i korzonki z drzewców.
zgoda, w tej edycji wg mnie to jedyny sensowny ustaw dla zielonych, ale uwierz mi, że po kilku bitkach wieje nudą. Nie po to gra się najfajniejszą armią w WFB, żeby przez 6 tur magować, strzelać i cofać się z nadzieją że nie dojdą.
To nie jest charakter armii zielonych.
P.S. kilka razy w ten sposób udało mi się ograć VC :) bez satysfakcji

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Inferno pisze:
Leszczu pisze:wagon z bk (10) to klocek ng z bsb BO wział na klate i wagon przegral na -2 no ale po 3 turach sie niestety przebił...

na wraithy magia chociaż wiem, że nią trudno się przebić...
a wagon BK nawet nie oplaca sie ruszac, bo i tak go nie zjedziemy...

Romek nie wiem kto wystawia BO na wiwernie w dzisiejszych czasach i tak samo na pieszo albo dziku...
Ja? i nie uwazam bym był kiepskim graczem.. no chyba ze sie myle to mnie oswietl ze to zła opcja IYO ?
To ja też się podłączę do grona wystawiających BO na wronie. Miałem na dwóch DMP i WI i bardzo sobie chwalę. Ostatni model w armii, który zamieniłbym na coś innego.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

NIkogo nie chciałem urazić mówiąc, że nikt nie wystawia BO na wiwernie (rzadko widze na stołach) :) Ja nie wystawiam, bo poprostu nie umiem nią grać, a chociaż szczerze przyznam lubię ją i rzadko się na niej zawiodłem.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Nie wiem jak wy gracie , ja mam małe doświadczenie z VC ale wiem jedno, jak wystawie maszyny to mam mało slotów do wystawienia więc przeciwnik moze kloc wystawić bliżej moich drogich oddziałów, a nie na drugim rogu stołu.
Zasłanianie się fastami jakimś rozwiązaniem jest, da nam turę lub dwie, choć nie wierzę w wielkie możliwości unikania walki ( WE to my nie jesteśmy)a popychaczka wchodząca na 7+ trochę utrudnia taką zabawę.

I tak jak pisałem zainspirował mnie inny wątek i chciałbym wiedzieć jaki jest wasz oddział do mielenia VC:) ale to raczej dodatkowej ciekawości:)

Ktoś testował tych Irongutów?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Widzę że uparłeś się na te Ogry i próbujesz dowiedzieć sie czy są wporzo.
Według mnie w slocie rare masz ciekawsze rzeczy niż 4 ironsów z warbannerem.
Ja przeważnie uzywam 2 doomów i jakoś się nie zawiodłem na nich - coś tam zawsze ciekawego zrobią. Zauważ Boss, że teraz wyszły darki i wojownicy - armie gdzie będziesz bankowo potrzebował wsparcia artyleryjskiego, bo w walce nawet ironami będziesz miał mniejszy zasięg, albo paniki z ostrzału.
Proponuję może 2 doomy na początek - przy średniej hitowej 7 masz zranionych z 4-5 rycerzy, czyli nawet jak mają regenerkę to i tak koło 3 typków padnie.
Zastanawiałem się nad bolcami. Kiedyś uwarzałem że w liczbie 8 sztuk to cikawe rozwiązanie, potem zacząłem zmniejszać ich liczbę na korzyc squigów, ale i to nie wiem czy jest sensownym rozwiązaniem. Zastanawiam się nad dwoma oddziałami prosiaków bigunsów. Pierwszy oddział z +1 atak to zwykłasy, drugi z +k6 do szarży do wściekłe orasy. reszta to bolce.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jak policzysz, ze 2 piatki jazdy to ponad 400 pts, to Ci sie odechce jazdą grac :P Ta jazda kosztuje tyle co psy khorna, a jest gorsza w 95% przypadków. Te 5% duza ilosc atakow w szarzy u dzikusów oraz mozliwosc dania flee zwyklasami :P Wypas! :lol:

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Niestety wiem, próbowałem na 3*10 squigów i jednak ich nie widzę. fajnie że mają odporność na psychę- więc mogą niby powalczyć, ale ostrzał to ból taki, że aż cholera bierze.
Zastanawiałem się jednak nad opcja - ful klimat, czyli szmana duzy na wywernie +3 nocników na squigach i kupę squigów, ogólnie armia nocnikowa...
Ps. cz herosi na squigach są odporni na psychę?

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Są odporni na psychologię co bynajmniej nie jest żadnym plusem w ich wypadku bo powoduje tylko to, że ze swoim losowym ruchem najczęściej służą za rozpędzacze dla kawalerii przeciwnika.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Do pewnego stopnia się zgodzę z tobą. Ciekawi mnie dlatego ta koncepcja, gdyż w 4 figurkach (szaman na wywernie) masz utopione około 1000 punktów, co samo w sobie daje już pewne możliwości w walce przeciwko takiemu imperium - schować się za lasek i próbować potem szybko przyaatakować:
z dwa trzy regony wilczków, moze jakieś pajęczaki i potem czereda squigów! wspierana z tyłu przez dwa bolczyki i 2 doomy...

ODPOWIEDZ