Blokowanie katapult

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

Z armaty zawsze można w tym przykładzie walnąć na 0'' lub z grapeshota.
Ale z katapy to myślę że jest to przeginanie.
nie wiem czy zrozumiałeś...
1cal+podstawka harpii = 45mm
deklaracja na 0"+ dorzut 2" = 50mm

czyli nie masz możliwości trafienia w cel:) dziwi mnie że tak łatwo pozwalasz na niemożliwy strzał z działa a zabraniasz prawdopodobnego strzału z klopy :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Temat pojawil sie w czasie areny - ktos usilowal walic do malala. Shino i Maciek zasedziowali, ze to overguess (IMO zgodnie z zasadami), a wiec strzal niedozwolny. Mysle, ze spokojnie przejdzie to na glosowaniu na LS.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ale na arenie oprocz blokowania katapulty mozna bylo zablokowac domek :P wiec nie jest to do konca pewne zrodlo ;)

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

Błażej pisze:
Z armaty zawsze można w tym przykładzie walnąć na 0'' lub z grapeshota.
Ale z katapy to myślę że jest to przeginanie.
nie wiem czy zrozumiałeś...
1cal+podstawka harpii = 45mm
deklaracja na 0"+ dorzut 2" = 50mm

czyli nie masz możliwości trafienia w cel:) dziwi mnie że tak łatwo pozwalasz na niemożliwy strzał z działa a zabraniasz prawdopodobnego strzału z klopy :)
grapeshota przykładasz do lufy czyli na 1 calu trafiasz 2 - bardzo niemożliwa deklaracja :P
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Błażej - zobacz jeszcze raz mój przykład -> postawiłem harpie 2-3'' od katapy :D tak jak najbardziej możliwy strzał.

To może jakiś sędzia z LS przedstawi mi dokładną wykładnię - co mogę a co nie w tym wypadku, bo gram se w klubie a nie chcę by ktoś uznał że naciągam, a tak samo niedługo jakiś turniej jeden, czy drugi i wartałoby wiedzieć co jest dozwolone - zarówno na potrzeby grania przeciw dwarfom jak i grania nimi (czy też rozstrzygania sporu jako sędzia). Bo to że jeden powie tak, a drugi inaczej to mnie nie satysfakcjonuje.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

W takim razie dawajcie karniaki za strzelanie z dział, w bohaterów stojących za oddziałem, którzy są niewidoczni dla maszyny, a mimo to lotu kuli ustawiany jest tak, aby trafić w oddział a następnie bohatera.
Jest to podobna sytuacja.
Co do klopy zgodzę się, że karniak się należy jeśli celujemy w jeden oddział deklarując zasięg tak by trafić inny, niewidoczny. Lecz w przypadku deklaracji na zasięg minimalny należałoby zrobić wyjątek. Realny minimalny zasięg rażenia katapulty wynosi 0,5" (minimalny deklarowany zasięg 12" - 10" na które może znieść w stronę maszyny i dodatkowe 1,5" od wzornika) od podstawki maszyny. To czy faktycznie pocisk zostanie zniesiony zależy od szczęścia, równie dobrze pocisk może zostać zniesiony na oddział sojuszniczy jak i wraży. Zasięg minimalny jest podany właśnie po to, aby pocisk przez przypadek nie trafił z powrotem w maszynę. 12" to absolutne minimum, i na nie strzelać powinno się móc zawsze. Deklaracja strzału pada na środek najbliższego i widocznego celu, potem liczymy już tylko na szczęście lub pecha.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Wiesz - ja wiedziałbym jakbym miał rozstrzygnąć taką sytuację jako sędzia, jak to zrobić z duchem gry. Ale dla niektórych to trzeba zapisu czarno na białym.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jak dla mnie deklaracja niemozliwa i karniak bez zastanawiania sie...

co do cannona raczej nie ustawisz calego unitu 1" od dziala wic spokojnie mozesz deklarowac na minimalny lub grepa walnac...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Jak niemożliwa ? Osobiście zdarzyło mi się ze 2-3 razy trafić z klopy w oddział który stał 1" przed nią. To jest jedynie mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

jezeli mozna przez cannony wyciągać niewidocznego treemana, dzięki stojącej driadzie przed nim, to czemu tutaj nie można zadeklarować 12 cali na te harpie??? Wybaczcie, ale to już naginanie, że nie mozna oddać strzału z katapy bo będzie karniak.

Albo egzekwuje się karniaki za klopy strzelające w oddzial cal przed nią i za cannony nawalające po schowanych oddziałach, albo obydwie rzeczy dalej są w pełni legalne

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Morrok pisze:jezeli mozna przez cannony wyciągać niewidocznego treemana, dzięki stojącej driadzie przed nim, to czemu tutaj nie można zadeklarować 12 cali na te harpie??? Wybaczcie, ale to już naginanie, że nie mozna oddać strzału z katapy bo będzie karniak.

Albo egzekwuje się karniaki za klopy strzelające w oddzial cal przed nią i za cannony nawalające po schowanych oddziałach, albo obydwie rzeczy dalej są w pełni legalne
tylko ze sa to zupelnie rozne maszyny z zupelnie roznymi zasadami strzelania
cannon-realny obszar dzialania to linia pomiedzy punktami guess+2 a guess +20; wybor artylerzysty czy wierzy ze wykula 2 czy 10-obie mozliwosci sa rownie prawdopodobne.

klopa to punkt o zasiegu guess,znoszenie nie ma tutaj znaczenia (jezeli by mialo to nie mogloby byc zadnego wlasnego oddzialu w zasiegu 13.5" od tego punktu)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

klopa ma minimalny zasięg 12 cali. żeby strzelic musi widziec cel. Tak więc sprawa jest prosta... jak ma 3 cale przed soba harpie czy inne śmieci to znaczy, że je widzi więc może strzelać na minimalny zasięg. To i tak jest bardziej fair niż strzelanie z dział po takiej lini żeby trafic herosa schowanego za oddziałem.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

klopa ma minimalny zasięg 12 cali. żeby strzelic musi widziec cel. Tak więc sprawa jest prosta... jak ma 3 cale przed soba harpie czy inne śmieci to znaczy, że je widzi więc może strzelać na minimalny zasięg
prawie ze podrecznikowa definicja overguessa :lol2:

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Skoro wg niektórych normalne jest strzelanie z imperialnej armaty przez wraithy by trafić model stojący za nimi, to to tym bardziej jest legalne. Zwłaszcza że nie ma zapisu nigdzie, że w takiej sytuacji nie można deklarować strzału, tylko że deklaracji musi być przynajmniej na 12 cali...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jeśli miałbym być szczery to dałbym strzelić, ale jakby zniosło np. w coś co normalnie nie można to trudno - strzału nie ma. Jak ktoś ustrzeli harpie to spoko - nie będę marudził.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Scimitar pisze:Jeśli miałbym być szczery to dałbym strzelić, ale jakby zniosło np. w coś co normalnie nie można to trudno - strzału nie ma. Jak ktoś ustrzeli harpie to spoko - nie będę marudził.
nie mozna miec ciasteczko i zjesc ciasteczko. albo strzal jest albo go ni ma.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

quas napisał:
klopa to punkt o zasiegu guess,znoszenie nie ma tutaj znaczenia (jezeli by mialo to nie mogloby byc zadnego wlasnego oddzialu w zasiegu 13.5" od tego punktu)"
W tym cały urok tej maszyny. Możesz objąć na cel to co widzisz, a to gdzie zniesie to kwestia losowa, na którą nie masz wpływu, nawet jeżeli miałby to być środek własnego oddziału. Nie można deklarować strzałów we własne jednostki, a to ogromna różnica.

Scimitar - wtedy jest przymus strzelania w środek oddziału a nie model z boku, licząc że zniesie gdzie indziej. W ten sposób obieramy optymalną opcję trafienia w cel. To gdzie zniesie, to już kwestia losowa.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

quas. Wiem, ze to są rózne maszyny. Chodzi o to, ze pozwolilbym na strzał na 12 cali w takim wypadku. Zabraniać strzału? Zjedzmy ciasteczko

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

quas pisze:
klopa ma minimalny zasięg 12 cali. żeby strzelic musi widziec cel. Tak więc sprawa jest prosta... jak ma 3 cale przed soba harpie czy inne śmieci to znaczy, że je widzi więc może strzelać na minimalny zasięg
prawie ze podrecznikowa definicja overguessa :lol2:
dobra rada -zastanów się, potem pisz.
Obrazek

ODPOWIEDZ