CS by Furion ODSŁONA DRUGA

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Cosar pisze:OK Furion, szybkie pytania, odnosnie samej koncepcji Twojego CSa:

1. Skoro celem CS jest balansowanie poprzez scinanie to czemu np.: Bretonnia nie moze wystawic 2x trebuchet w armii "klimatycznej" chlopskiej (dublowanie rara)?
Ponieważ CS był pisanycz myślą o grze turniejowej, gdzie nie spotyka się samych chłopów i trebuszetów.
2. Czy masz zamiar robic CS szczegolowego dla kazdej armii uwzgledniajac wyjatki, czy tez raczej bedziesz forsowal idee zasad ogolnych dla wszystkich?
To nie jest CS ogólny, tylko szczegółowy. Przedtem w tym temacie udzieliłem pełnej odpowiedzi.
3. Czy moglbys zdefiniowac "turniej warhammera"? Jaki jest cel, zalozenie?
Zbitka 2 wyrazów: "turniej", co oznacza rywalizację, gdzie zwycięstwo jest zależne od umiejętności uczestników i "warhammer" - czyli dotyczący gry wfb.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

bigpasiak pisze:[
ad2 cos specjalnie dla Ciebie
1 Grey Seer @ 535 Pts
Twisted Crown of the Horned Rat [50]
Warpstone Charm [25]
Dispel Scroll [25]
1 Screaming Bell @ [200] Pts
19 * Stormvermin FCG 290 Pts
War Banner [25]
Ratling Gun
1 Warlock Engineer @ 135 Pts
Dispel Scroll [25]
Storm Daemon [25]
1 Warlock Engineer @ 125 Pts
Warpscroll [30]
Warpstone Token [10]
1 Chieftain @ 149 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [75]
29 Clanrats FCG 235 Pts
Ratling Gun
29 Clanrats FCG 235 Pts
Ratling Gun
21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician
22 Clanrat Slaves @ 48 Pts
Musician
6 Night Runners @ 30 Pts
2 Poison Wind Globadiers @ 20 Pts
5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts
Tunnelling Team; Poisoned Hand Weapons
7 Warplock Jezzail teams @ 140 Pts
7 Warplock Jezzail teams @ 140 Pts
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 100 Pts


zle? nie wydaje nie sie... nie musisz wszystkich kostek uzywac zawsze... :P
pozwolilem sobie obrobic zeby bylo czytelniej.
napisalem wczoraj ze moze i grywalne, ale sumienie ledwo pozwolilo mi zasnac... ta rozpa jest shitowa. :wink:
po kolei:
1. rozumiem, ze mozna nie zuzywac wszystkich kostek, ale rozpa generujaca 12 to lekki overkill... tym bardziej nie rozumiem po co jeden z elektrykow ma dodatkowego tokena... czyzby zapychanie pkt na sile?
2. seer na dzwonie - kupa punktow w jednym miejscu, tym latwiej je stracic ze jest malo jednostek ktore moga zatrzymac wroga.
3. jak seer nie wylosuje pioruna - na co jest spora szansa - magia ssie. rzucisz 2 pioruny i cos plewnego z seera, albo plage i 2 male pioruny...
4. stormvermini to plewy. grywalnosc porownywalna z eternalami.
5. malo smiecia. bez smiecia ta armia nie gra.
6. jezzaile imo za duze. latwe punkty dla przeciwnika, z Ld 5 uciekaja od pierwszej paniki.

tyle na temat (czy raczej obok tematu :wink: )

co do cannona - tylko Furion jak na razie oponuje, mysle ze jak zwykle w Poznaniu bedzie mozna nim grac.

propozycja zmian w WE:
maja dodatkowy slot podwojny, ogolem sloty core - 3+2+2.
hail of doom arrow zajmuje jedno z miejsc w slocie potrojnym (czyli zostaje 2+2+2)
satysfakcjonowaloby cie takie cos?
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Leśnik
Mudżahedin
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań STREFA ZERO

Post autor: Leśnik »

Furion pisze:
Gobos pisze:co do dziala - na PGA na bank bedzie dozwolone.
Nie, nie będzie...
Będzie dozwolone.

Co do wyników poznańskich graczy WE nie będę się rozwodził, bo ostatnio gram mało ale Ty Pawle ostatnio też nie jesteś w szczycie formy, oczywiście no offens. Zresztą czasy gdy WE były w ścisłej czołówce dawno minęły. Teraz to po prostu dobra i grywalna armia. Przy pocięciu 3 slotów cory ta armia bez znaczenia z jakim lordem będzie wyglądała bardzo podobnie jeśli chodzi o jednostki.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Nie przejmuj sie Pawle. Demony tez musza zapychac pkt. Podobnie jak WE.
podpis nieregulaminowy - administracja

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

A nie lepiej naprawić te sloty niż je obcinać

dajmy na to WE
Ethernal guardów wrzucamy zawsze do core
Driady w core ale można mieć max tyle oddziałów ile ma się slotów special

Scaveny
możesz mieć tyle weapon teamów ile masz slotów special

Demony
tyle oddziałów psów max ile slotów rare

i tak dalej - nie wiem czy już takie coś było ale jak było to nie chce mi się czytać 120 stron żeby to sprawdzić :P

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

war2bone pisze:Scaveny
możesz mieć tyle weapon teamów ile masz slotów special
boooskie... az sie zastanawiam czy nie wrzucić tego do podpisu. nowy special! 60 pts- 1 wound, save na 6+... może lepiej przeczytaj te zaległe stony :P

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

chyba koledze chodzi że maks 4 na 2000pkt a nie że zajmują slot spec

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

ktos wystawia wiecej jak 4? :P

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nie mam pojęcia, tak samo jak nie wiem kto wystawia 5 unitów driad. spytaj autora pomysłu

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

po kolei...

gobosku ta rozpa nie jest shitowa i chyba Młody moglby cos o niej powiedziec cieplejszego...
stormi slabi? jeszcze tylko powiedz mi dlaczego... lepszy Ws 4 i I5, halabarda,h.armour, tarcza...
spoko wymien na clanow i masz jeszcze pkt na jakies smieci.
dzwonek slaby i ser tez? z checia zagram z rozpa bez tych dwoch rzeczy...
jezzaile za duze? no bajer ale jeszcze nie wiedzialem rozpy ostatnio z unitem mniejszym niz 7-8 sztuk... myle sie? raczej nie...
kostek sporo ale rzucasz co i gdzie potrzebujesz i nawet jak jeden elektryk pojdzie do piachu to potecjal magiczny ten sam...

co do potecjalu WE to powiem Tobie ze ta armia bez lucznikow przegrywa... jest to najlepsza jednostka w tej armi i nigdy zdania nie zmienie i przyciecie jej do 2 w calej armii na 2k+ to nieporozumienie...
corow sie nie przycina... cory sie promuje! CS powinien promowac granie na corach a nie odwrotnie...

pomysl Ksch na 3*2...
przepraszam ale to pomylka i chyba nie czytales ostatnich stron tego tematu... co zmnienia 3*2 w stosunku do 3+2? ja i tak nie wystawie GR ani scoutow bo to cienkie jednostki sa...
co do niezajmowania 3 przez lucznikow to chyba i tak ludzie bardziej boja sie 3* driady bo przykre doswiadczenia z 5 unitami [dawno bo dawno ale grali tak ludzie] raczej maja na celu przyciecie tego unitu...

co do ograniczen to proponuje takie :
BSB + HoDA zajmuje slot cor w potrojnym...
powod? proste za 150 pkt masz bsb siedzacego w tancerzach i hode. ogranicz to i bedziesz musial albo wystawic innego herosa zeby miec i hode i bsb albo zrezygnuj z jednego badz drugiego. obecnie to najbardziej przegieta kombinacja w WE wg mnie [choc i tak na tle innych wypada blado zreszta dlatego przycinalaby tylko cora w potrojnym...].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Cosar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Cosar »

1. Skoro celem CS jest balansowanie poprzez scinanie to czemu np.: Bretonnia nie moze wystawic 2x trebuchet w armii "klimatycznej" chlopskiej (dublowanie rara)?

Ponieważ CS był pisanycz myślą o grze turniejowej, gdzie nie spotyka się samych chłopów i trebuszetów.
Cytat:
Ok, zmieniam forme pytania. Dlaczego nie mozna wystawic 2x trebuchet w armii turniejowej? Co jest w tym przegietego? I jezeli Bretka nie moze, to czemu Krasnoludy moga (w specjalach)?
3. Czy moglbys zdefiniowac "turniej warhammera"? Jaki jest cel, zalozenie?

Zbitka 2 wyrazów: "turniej", co oznacza rywalizację, gdzie zwycięstwo jest zależne od umiejętności uczestników i "warhammer" - czyli dotyczący gry wfb.
OK, czy w zwiazku z tym bedziesz promowal zniesienie punktow za pomalowanie (przy pozostawieniu wymogu pomalowania, oczywiscie), klimat armii / rozpiski, wiedze aby turnieje zalezaly tylko i wylacznie od umiejetnosci uczesnikow?

I jezeli nie jakie jest miejsce ( w sensie punktowym, ile % ogolnej ilosci punktow ) nastepujacych kategorii:
- pomalowania armii
- klimatycznosci rozpiski (np. armia jedego boga chaosu, szkola artylerii, armia goblinska/savage, armia chlopska czy inne kompozycje,)
- background armii (historia etc.)
- test wiedzy

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

Morrok pisze:ktos wystawia wiecej jak 4? :P
no to sloty special -1 i już przycina
Jasiuuu pisze:nie mam pojęcia, tak samo jak nie wiem kto wystawia 5 unitów driad. spytaj autora pomysłu
spotykałem takie armie - nawet jedna spotkałem na zeszłorocznym masterze we wrocku gdzie było 1350 ptk na armię, o ile ją dobrze pamiętam to było 2-3 oddziałów łuczników jakiś heros chyba driada z netlingami i reszta to były ósemki driad

Zresztą to była luźna propozycja pokazująca system a nie gotowe przycięcia,

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ok, zmieniam forme pytania. Dlaczego nie mozna wystawic 2x trebuchet w armii turniejowej? Co jest w tym przegietego? I jezeli Bretka nie moze, to czemu Krasnoludy moga (w specjalach)?
specyfika armii :P to tak samo jakbys sie zapytal czemu breta ma konnice z bardingiem ruszajaca sie 16" a empire konnice z bardingiem ruszajaca sie tylko 14"

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

BigPasiak pisze:pomysl Ksch na 3*2...
przepraszam ale to pomylka i chyba nie czytales ostatnich stron tego tematu... co zmnienia 3*2 w stosunku do 3+2? ja i tak nie wystawie GR ani scoutow bo to cienkie jednostki sa...
Czytałem ostatnie strony, podobnie jak i pierwsze, zresztą to mało istotne jest. Oki, nie chcesz wystawiać scoutów, spoko, ale już dlaczego nie spróbujesz znaleźć zastosowania dla GR to nie wiem. Twoja sprawa. Ja widzę dla nich miejsce, chociaż obecnie ich nie wystawiam.
Może równolegle powinniśmy przyglądnąć się pomysłom z CSu Shina? Czyli np. s4 na bliski GR? Może to by ich ugrywalniło?
Czy uważasz, tak na marginesie, że zaproponowana przeze mnie rozpiska jest niegrywalna?
BigPasiak pisze:Co do niezajmowania 3 przez lucznikow to chyba i tak ludzie bardziej boja sie 3* driady bo przykre doswiadczenia z 5 unitami [dawno bo dawno ale grali tak ludzie] raczej maja na celu przyciecie tego unitu...
Wydaje mi się, że trzech oddziałów driad ludzie się nie boją. Co do pięciu ich unitów to rzeczywiście lekka egzotyka. Ja gram na maks czterech :wink:
Natomiast trójka łuków to mocna broń, chociaż w dobie furii, harpii, felbatów etc. coraz trudniejsza do utrzymania na stole.
Popieram natomiast Twój pomysł, aby BSB z HoDą zżerał jakiegoś slota, może być to triple core, może być i special. Dobrym pomysłem jest również automatyczny core dla eternali. Można też pomyśleć o innych zależnościach - np. można wykorzystać triple core dla driad, kiedy masz w armii branchwraith, lub potrójny dla łuków jeśli np. generałem jest highborn bez wspólnoty. Cokolwiek, naprawdę warto poszukać kompromisowego rozwiązania, zamiast usztywniać stanowisko.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

I jezeli nie jakie jest miejsce ( w sensie punktowym, ile % ogolnej ilosci punktow ) nastepujacych kategorii:
To nie ma nic wspólnego z tematem. Proszę założyć osobny.
co do niezajmowania 3 przez lucznikow to chyba i tak ludzie bardziej boja sie 3* driady bo przykre doswiadczenia z 5 unitami
3x driady nie są straszne. Nie były nawet dla starych DE. 6x8 driad to przegięcie, ale przycięcie ich do 2x8 i łuczników do 2x10 uważam za jeszcze większe przegięcie.
WE nie mają żadnych innych strzelców i nie mają maszyn. Jak mają sobie radzić? Krasnale, DE czy imperium ich spokojnie rozstrzelają.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

bigpasiak pisze:po kolei...

gobosku ta rozpa nie jest shitowa i chyba Młody moglby cos o niej powiedziec cieplejszego...
stormi slabi? jeszcze tylko powiedz mi dlaczego... lepszy Ws 4 i I5, halabarda,h.armour, tarcza...
spoko wymien na clanow i masz jeszcze pkt na jakies smieci.
dzwonek slaby i ser tez? z checia zagram z rozpa bez tych dwoch rzeczy...
jezzaile za duze? no bajer ale jeszcze nie wiedzialem rozpy ostatnio z unitem mniejszym niz 7-8 sztuk... myle sie? raczej nie...
kostek sporo ale rzucasz co i gdzie potrzebujesz i nawet jak jeden elektryk pojdzie do piachu to potecjal magiczny ten sam...
wracamy do punktu wyjscia. rozpa jest kompletnie nie w moim stylu i nigdy bym taka nie zagral. nigdy nie wystawilem seera na masterze (na lokalu pare razy i to dawno) i nie zamierzam tego zmieniac przynajmniej do wyjscia nowego booka :wink:
stormi sa slabi. kosztuja 3 pkt wiecej, a nie dostaja nic waznego - co przepycha clanraty, ich tez przepchnie. na tej samej zasadzie bretonia nie wystawia kotrow lub questorow - po co skoro mozna miec tanszych errantow?
po wymianie stormow na clanratow moglbym kupic smieci, gdyby byly sloty :wink:
seer na dzwonie jest slaby w mojej opinii... tak jak wg ciebie pieszy highborn to warzywo. moje szczurki raczej by sie cieszyly majac naprzeciwko maglorda zamniast highborna :wink:
jezzaile osobiscie wystawiam 2x5... ale ja plewa jestem, nie? :wink:
bigpasiak pisze: co do ograniczen to proponuje takie :
BSB + HoDA zajmuje slot cor w potrojnym...
powod? proste za 150 pkt masz bsb siedzacego w tancerzach i hode. ogranicz to i bedziesz musial albo wystawic innego herosa zeby miec i hode i bsb albo zrezygnuj z jednego badz drugiego. obecnie to najbardziej przegieta kombinacja w WE wg mnie [choc i tak na tle innych wypada blado zreszta dlatego przycinalaby tylko cora w potrojnym...].
czyli koniec koncow chyba sie zgadzamy :shock:
normalne sloty 3+2, ale HoDA zajmuje miejsce w potrojnym.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dziwi mnie to marudzenie, ze rozpy nie pasuja do CS-a. To dobrze, ze nie pasuja. Dobrze, ze dawno wypracowane optymalne komba nie dzialaja. To znak, ze CS spelnia swoje zadanie. Tamte komba byla optymalne i dlatego wlasnie byly uznawane za przegiecia i dlatego teraz jest chec ich ucięcia.

Nie mozna wystawiac stadardow. Zamiast dobrze wypracowanych kombosow musimy zastosowac protezy, ktore z zalozenia maja funkcjonowac mniej sprawnie. Zeby bylo milej, przyjemniej, ciekawiej, inaczej.

Takze sorry, Gobos, Pasiak... rozumiem żal, ze cos sie nie miesci, ale Wy tez musicie zrozumiec, ze... mialo sie nie miescic.
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

bless pisze:Dziwi mnie to marudzenie, ze rozpy nie pasuja do CS-a. To dobrze, ze nie pasuja. Dobrze, ze dawno wypracowane optymalne komba nie dzialaja. To znak, ze CS spelnia swoje zadanie. Tamte komba byla optymalne i dlatego wlasnie byly uznawane za przegiecia i dlatego teraz jest chec ich ucięcia.

Nie mozna wystawiac stadardow. Zamiast dobrze wypracowanych kombosow musimy zastosowac protezy, ktore z zalozenia maja funkcjonowac mniej sprawnie. Zeby bylo milej, przyjemniej, ciekawiej, inaczej.

Takze sorry, Gobos, Pasiak... rozumiem żal, ze cos sie nie miesci, ale Wy tez musicie zrozumiec, ze... mialo sie nie miescic.
Racja Bless, ale jaki jest sens ciąć coś co przegięte nie jest ??

Podpisuję się pod tym, co Jankiel napisał.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Dalmar
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa Inkwizytor

Post autor: Dalmar »

Furion pisze:
Robienie moim zdaniem na takich zasadach Mastera będzie mocno ryzykowne.
Bo nie da się wystawić 4x6 pieskow czy 2 steam tankow? Masz rację. Twoja opinia będzie brana pod uwagę ;-)
Furion albo nie rozumiesz albo udajesz że nie rozumiesz i nie chodzi tu o żadne wystawinie czegoś przegiętego. Rozganizuj proszę kilka dużych dwudniowych imprez.

Jeśli chodzi o moją małą krytykę dotyczącą tego CS-a to każdy ma swoje zdanie i przekonywanie siebie nie ma sensu, bo stoimy raczej po 2 różnych biegunach, bo ja wychodze z założenia że można zrobić zrobić regulamin turnieju którzy przycina przegiecia i nie ingeruje za zasady - patrz zasady Mastera we Wrocławiu. Jesli ten CS będzie na PGA to "życie" najlepiej zweryfikuje czy to ma ręce i nogi czy nie. Jeśli chodzi o czelendzyk to jeśli się wybiorę to możemy pomyśleć, ale na razie marnie to widzę.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2008, o 19:51 przez Dalmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jednak tylko na bsb bo juz na innym herosi nie jest tak bolaca...
czyba ze uznajesz ze jak jest hoda to jest na bsb-ku... ;)
widzis styl gry to i styl wystawiania jednostek...

ciesze sie ze Jankiel popiera moje stanowisko bo ma niestety racje... z armiami defensywnymi przegrywamy pojedynek strzelecki na starcie, z ofensami combaty bo mamy lzejsze unity do HtH a magia sie nie da tego nadrobic... jest czysto supportowa wiec srednio do tego celu sie nadaje...

bless rozumiem idee CS ale jak juz napisalem cory powinny byc podstawa a nie byc obcinane... jak juz pisalem wczesniej moje WE traca na tym CS-ie i to sporo i nie marudze o tym ale o zwyklych corach zeby byly takie jak w innych armiach...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ