Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Teutogen Guards z CtW i S4 bazowo to minimum 13 pkt (nie chcę tyle płacić za nich) wolę ich bazowo z S4 i zapłacić 10 pkt.

Reiksguard on Foot z bonusem i S4 to minimum 13-14 pkt i też nie chcę tyle za nich płacić bo wolę ich takich jakimi ich przegłosowaliśmy za 10 pkt.

A jak buraki z GW wytłumaczyły, że Lord Tzeentcha z mieczykiem Khorna siedzi w oddziale Knightów z markiem Nurgla? Więc nie przejmowałbym się za bardzo tym, że TG nie mają CtW. To jest taki przypadek, że musimy patrzeć na balans i cenę jednostki a nie na fluff (niestety)

Co do piechoty regularnej.
Ostatnio na forum warhammer-empire znowu rozgorzała dyskusja na podobny temat. W zasadzie nikt nie chciał mieć HA w standardzie bo to automatycznie czyni jednostkę droższą a nie każdy chce płacić więcej. Tarcza i LA w standardzie za 5 pkt jestem na TAK. Ale co do wymiany na HA to ma to jedynie sens przy Halabardnikach bo i tak nie korzystają z tarczy gdy używają swojej głównej broni. Natomiast z Włócznikami jest problem bo ta zamiana nie poprawi u nich nic a będą drożsi. Z nimi jest problem, że jeśli mieliby mieć tarczę i HA to niektórzy albo większość 'prawdziwych' graczy będzie z tego korzystać i walczyć kombosem tarcza i hand weapon. I nie mam pojęcia jak do nich podejść (zakaz używania hand weapon jak się ma tarczę i HA ale to takie naciągane).

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Grand Admiral Thrawn pisze:Teutogen Guards z CtW i S4 bazowo to minimum 13 pkt (nie chcę tyle płacić za nich) wolę ich bazowo z S4 i zapłacić 10 pkt.

Reiksguard on Foot z bonusem i S4 to minimum 13-14 pkt i też nie chcę tyle za nich płacić bo wolę ich takich jakimi ich przegłosowaliśmy za 10 pkt.
Ja jestem przeciw wprowadzania tych jednostek, may chyba najwiecej oddziałów w grze wiec poco jeszcze dodawać, te co już mamy są niezbalansowane wiec lepiej by sie było skupić na balansie a nie na wrzucaniu nowego ale przeszło, trudno i w związku z tym mam pytanie co do powyższej wypowiedzi: na ile wyceniasz w takim razie Black guardsów?
Grand Admiral Thrawn pisze:A jak buraki z GW wytłumaczyły, że Lord Tzeentcha z mieczykiem Khorna siedzi w oddziale Knightów z markiem Nurgla? Więc nie przejmowałbym się za bardzo tym, że TG nie mają CtW. To jest taki przypadek, że musimy patrzeć na balans i cenę jednostki a nie na fluff (niestety)
Jestem za możliwością wstawienia do jednego oddziału obydwu kapłanów ale gracz musi wybrać z którego bonusu będzie korzystał albo rozwiązać to w formie testu np 3- WPoS 4+ WPoU.


Grand Admiral Thrawn pisze:Co do piechoty regularnej.
Ostatnio na forum warhammer-empire znowu rozgorzała dyskusja na podobny temat. W zasadzie nikt nie chciał mieć HA w standardzie bo to automatycznie czyni jednostkę droższą a nie każdy chce płacić więcej. Tarcza i LA w standardzie za 5 pkt jestem na TAK. Ale co do wymiany na HA to ma to jedynie sens przy Halabardnikach bo i tak nie korzystają z tarczy gdy używają swojej głównej broni. Natomiast z Włócznikami jest problem bo ta zamiana nie poprawi u nich nic a będą drożsi. Z nimi jest problem, że jeśli mieliby mieć tarczę i HA to niektórzy albo większość 'prawdziwych' graczy będzie z tego korzystać i walczyć kombosem tarcza i hand weapon. I nie mam pojęcia jak do nich podejść (zakaz używania hand weapon jak się ma tarczę i HA ale to takie naciągane).
Włóczników prawie zawsze się wybiera z tarcza wiec za 6pts w HA bez możliwości brania tarczy to nic strasznego, To w końcu regularna armia odrobina standaryzacji panowie by nie zaszkodziła. Jestem przeciwny też dawaniu takim halabardnikom czy włócznikom hand weapona, niech walczą tym czym powinni bo co oni z tą włócznią czy halabardą robią jak łapią za HW? Chowają do kieszeni?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Teutogen Guards z CtW i S4 bazowo to minimum 13 pkt (nie chcę tyle płacić za nich) wolę ich bazowo z S4 i zapłacić 10 pkt.
Mam z tego rozumieć, że wyceniasz zasadę CtW u piechoty z Mv 4 na 3 pts za model ? :shock:
Skąd takie wyliczenia?
Reiksguard on Foot z bonusem i S4 to minimum 13-14 pkt i też nie chcę tyle za nich płacić bo wolę ich takich jakimi ich przegłosowaliśmy za 10 pkt.
Myślę, że chętnie wziąłbyś ich z bonusem rzut Ld na 3 kostkach nawet za te +2 pts model, a upgrade siły byłby już dobrowolny.
Natomiast z Włócznikami jest problem bo ta zamiana nie poprawi u nich nic a będą drożsi. Z nimi jest problem, że jeśli mieliby mieć tarczę i HA to niektórzy albo większość 'prawdziwych' graczy będzie z tego korzystać i walczyć kombosem tarcza i hand weapon. I nie mam pojęcia jak do nich podejść (zakaz używania hand weapon jak się ma tarczę i HA ale to takie naciągane).
No wiesz, wówczas będą walić tylko z jednego rzędu. Save w walce na 3+, ale reszta stat to już same trójeczki plus Ld 7. Może i warte tych 6 pts, ale nie jakoś szczególnie przegięte. Zwłaszcza, że opcja walki włócznią też jest kusząca...

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

ismael pisze:
Teutogen Guards z CtW i S4 bazowo to minimum 13 pkt (nie chcę tyle płacić za nich) wolę ich bazowo z S4 i zapłacić 10 pkt.
Mam z tego rozumieć, że wyceniasz zasadę CtW u piechoty z Mv 4 na 3 pts za model ? :shock:
Skąd takie wyliczenia?
Zapomniałeś o stubborn. i Ld 8. To kosztuje 10 pts.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

A mi się wydaje, że ta HA w standardzie to i za 5 pkt może być. I nie powinniśmy patrzeć na zdanie innych. Doprowadźmy prace do końca, przecież i tak to będzie pierwsza wersja, którą będziemy poprawiać.
A czemu moim zdaniem może być za 5pkt. Bo zobaczcie co robi GW z naszym Warhammerem. Tak strasznie obcina psychologię, że to aż się nie mieści w głowie. Choćby nowy Marauder Chaosu. No za 6pkt chłopak jest jak nasz Swordmen i ma przerzuty psychologii. W Imperium trzeba slota Hero na BSBka stracić i to w dodatku ze sztandarem za 100pkt, który ma 12 cali zasięgu.
I co z tego, że nasz Halabardnik będzie miał 5+ AS non stop za 5pkt, skoro może uciec od rozjechanych Huntsmenów czy też nie zaszarżować na 2 Dire Wolfy, bo strachu nie zda.
To psychologia jest najważniejszą bronią w wojnach, a nam ją odbierają.
Więc dajmy to o czym mówił Magnus na tyłach podręcznika w 6ed (nie pamiętam dokładnie jak to szło, ale coś w ten deseń) - ... Ale będziemy z nimi walczyć przy pomocy naszej stali i wiary w Sigmara!

Dajmy nam tą stal!
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

W 100% się z przedmówcą zgadzam. A Dodam jeszcze że ciekawi mnie czy zwolennicy tańszego LA i droższego HA używali by wersji tańszej ze słabszym pancerzem bo mi się wydaje że nie? Halabardnik za 5pts AP i HA to wcale przegięcie nie będzie żadne obecnie.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

To można tak zrobić:
Halabardnik za te 5 pkt z HA i tyle
Spearman za te 5 pkt z HA a za +1 mógłby dokupić jeszcze tarczę
Swordsman tak jak obecnie.

Chyba logiczne, proste i przejrzyste.

ps. ciekawi mnie czy (jak już się tutaj uporamy z Naszą wersją podręcznika) dałoby się go jakoś wcisnąć do obowiązującego jako alternatywę do teraźniejszego na turniejach w Polsce.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Halabardnik bez AP to trochę mało, niby tani ale to nie jabol żeby był dobry i tani. Teraz dominuje piechota elitarna a taka halabardnika zjada bez problemu. Spearman z HA i tarczą to zaraz się pojawią tego zgraję z włóczniami w kieszeniach z AS3+ wiec raczej odpada. Teraz mamy miecznik>włócznik>>>halabardnik a z takim czymś mieliśmy by włócznik>>miecznik>>halabardnik tyle że włócznik nie walczył by włócznią.

Co do turniejów to wątpię bo ludzie boją się zmian a teraz już wielu uważa imperium za wygięte i jakieś poprawki nie wchodzą dla mnich w grę.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Mi chodziło tylko o opcje pancerza u naszych zakapiorów.

Co do włócznika to uważam podobnie jak Ty więc może jakiś zakaz, że nie mogą korzystać z broni ręcznej albo wogóle z profilu ją wywalić i byłby święty spokój. A pieniacze co by mówili, że to zamach stanu i chcieliby z takiego komba korzystać niech się schowają. ;)

Uważają Imperium za wygięte bo są dwa czołgi. U Nas tego by nie było, altar byłby droższy i w specialach byłaby większa różnorodność jednostek.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Już się wypowiadałem ale powtórzę.
Dla mnie liczy się kryterium przeznaczenia oddziału:
Halabardnicy z HA i nowymi zasadami Halabardy do Ataku.
Swordmani - uniwersalny oddział mogący dużo ustać wygrywający CR.
Włócznicy - Najtańsza piechota. Najgorzej walcząca, ale za to za te 4pts.max 5pts. (Czasem potrzebujemy tanich klocków, by w nich trzymać magów i ewentualnie dokleić się pod koniec Bitwy).

Nie potrzeba nam 3 drogich, praktycznie identycznych piechot, które będą walczyć z HW +shield.

Awatar użytkownika
BabyIon
Warzywo
Posty: 17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: BabyIon »

Naprawdę nie widział bym problemu w zapisie dla dzidmenów: 'Any unit can exchange their hand weapons for shields at +1pt/model.'
Nikt tu przecież nikogo do niczego nie zmusza, chodzi o klimat, a jak ktoś nie czuje, to niech wraca do oryginalnego booka. Proste.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,

Umieściłem nowe głosowania.

Tematy, nad którymi warto obecnie dyskutować to:
- zagadnienia z głosowań
- spearmen i ich ekwipunek
- Grand Master (i jego ulepszenia na Mistrza Legendary Orders)
- Czołg
Póki co mamy:
“If you declared 1 or more SP, roll a D3 and add to the number of steam points you’ve decided to generate. If the total is equal to or less than the Steam Tank’s remaining Wounds, all is well”

“You may only include one Empire Steam Tank for every full 2,000 points in your army.”

" 1 steam point = 1" ruchu wstecz”

“No weapon upgrades”

Czy coś jeszcze zmienić / dodać ?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Zawsze mnie zastanawiało co i jak z zasadą war machine czołgu, dużo było o to kłótni na forum. Bo jeśli to jest war machine, to nie ma załogi więc przeciwnik od razu ma punkty (podejście ekstremalne do tematu). Może warto sformułować precyzyjną zasadę, że inżynier w czołgu jest jego obsługantem, ale specyficznym, bo nie biorącym udziału w walce (przez co niezabijalnym). Coś w tym stylu, tak żeby nikt się nie kłócił o takie rzeczy. No i jest jeszcze kwestia tego czy czołg oddaje połowę punktów za wbicie połowy woundów.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

ismael pisze:Czy coś jeszcze zmienić / dodać ?
Tak prosiłbym o jeszcze raz zrobienia głosowania odnośnie inżyniera.
Obecny Inżynier pisze: - Master Engineer

M4 WS3 BS5 S3 T3 W2 I3 A1 LD7

Equipment:
Hand weapon

Special Rules
1. Master of Ballistics – a great cannon or a mortar (but not a volley gun or a rocket battery) which has been joined by a Master Engineer may re-roll either one Scatter dice or one Artillery dice per turn (not the roll to determine distance bounced by the cannonball). Note that if the Engineer uses his re-roll ability he will not be able to shoot with his own missile weapon in the same shooting phase.
2. Extra Crewman – an Engineer can also replace one crew member of a machine he joins (including volley guns and rocket batteries), but if he is operating the machine, the Engineer cannot fire his own missile weapon. If a machine with an Engineer attached to it misfires and explodes, the Engineer will be killed with the rest of the crew if he replaced a crewman or used his re-roll ability that turn.
3. Artillery Specialist – cannon and mortar can re-roll result on Misfire chart.
4. Trainee Engineer – Champion - If the army includes at least one Master Engineer, the player may add a Trainee Engineer to any number of Great Cannons and Mortars on the battlefield. (NOTE: only ONE Trainee Engineer may be added to a machine).

Trainee Engineer M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Equipment:
Hand Weapon

Options:
- may carry one of the following weapons: brace of pistols (+5 pts) or/and a handgun (+5 pts)
Special Rules
Trainee Engineer – Champion; Artillery Specialist; Extra crewman
Moim zdaniem posiada on za dużo zasad specjalnych przez co jest "przekombinowany"
Moja propozycja pisze: - Master Engineer
points: 55

M4 WS3 BS5 S3 T3 W2 I3 A1 LD7
Equipment:
Hand weapon
Special Rules
Master of Ballistic; Extra Crewman
Options:
- May wear light armour (+2 pts).
- May ride either a Warhorse (+10 pts), which can have a barding (+4 pts).
- May have a repeater pistol (+10 pts), a Hochland long rifle (+15 pts), a repeater handgun (+12 pts), Mancatcher (+2 pts) (which grants the Killing Blow ability) or Hook Halberd (+2 pts) (counts as a halberd) and/or pigeon bombs (+ 25 pts).

- May choose magic items from the Common or Empire magic items lists, with a maximum total value of 50 pts. - [ale nie będę walczył za to do śmierci może być a nie musi]
Army organisation
Master Enginner take no slot of hero in Empire Army.
Trainee Engineer możecie dać jako czempionów do każdego działa.
Krasnoludy mają inżynierów
Orki mają bullych
Nawet bretonia ma lepszego chłopa w trebuczecie.

Zastanowiłbym się nad zasadą:
Commanding Presence – Generals and Captains of the Empire are tried and tested veterans of many battles, who understand the craft of soldiering better than anyone. Training and fighting together with their soldiers, these characters are able to give their orders in the midst of battle. Unit of State Troops that includes a General or a Captain of the Empire, may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far than half of its charge move.
I zamiast niej dał każdemu Capitanowi:
Ancestral Heirloom. If the army include a General of the Empire, one unit of State Troops per General of the Empire can have a magic banner worth up to 25 points.
I generałowi też bym chyba darował sobie tą zasadę.

I na końcu proszę aby Babylon i Cord wypowiedzieli się w tym temacie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=289496#289496
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Saint, odpiszę tak na szybko póki co:

1. Moim zdaniem Nasz obecny inżynier jest świetny. Wart swojej ceny i na bank będzie często występował w rozpiskach. Zasady są proste, tylko trzeba uporządkować jego profil. Sprawy kosmetyczne zostawiłem na koniec.
Ale oczywiście możemy przegłosować Twoją wersję.

2. Commanding Presence - tą zasadę również uważam za bardzo dobrą. Znacząco wzmacnia piechotę i nadaje sens gry na generale i kapitanach.
I zamiast niej dał każdemu Capitanowi
:

Sprecyzuj swój pomysł. Chcesz całkiem usunąć Commanding Presence, czy tylko komuś. Co dokładnie według Ciebie powinien mieć General, a co Captain?

Rozwiń, to możemy podyskutować / pogłosować.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Ja to widzę tak:
- General of the Empire
points: 80

M4 WS5 BS5 S4 T4 W3 I5 A3 LD9

Equipment:
Hand weapon

Options:
- May have a great weapon (+6 pts), an additional hand weapon (+6 pts), a pistol (+9 pts) and/or brace of pistols(+12 pts)
- May have a longbow (+10 pts) and/or a handgun (+10 pts)
- May wear light armour (+3 pts), heavy armour (+6 pts) or full plate armour (+12 pts). May also carry a shield (+3 pts)
- May ride either a Warhorse (+15 pts), which can have a barding (+6 pts), an Imperial Pegasus (+50 pts) or a Griffon (+200 pts). If mounted, he may have a lance (+6 pts)
- May choose up to 100 points of magic items chosen from the Common and Empire magic items lists.

Army organisation:
- Ancestral Heirloom. If your army has a General of the Empire, one unit of State Troops can have a magic banner worth up to 50
points
- Bodyguards. If the army includes a General of the Empire, one unit of Greatswords per General of the Empire can be taken as his bodyguards and takes a Core slot choice instead of a Special. General of the Empire does not have to join the Bodyguards unit and if he does he is free to leave it. As long as the General of the Empire is in this unit, it is immune to panic.
- Captain of the Empire
points: 50

M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8

Equipment:
Hand weapon

Options:
- May have a great weapon (+4 pts), a halberd (+4 pts), an additional hand weapon (+4 pts), a pistol (+6 pts) and/or brace of pistols (+10 pts)
- May have a longbow (+10 pts) and/or a handgun (+10 pts)
- May wear light armour (+2 pts), heavy armour (+4 pts) or full plate armour (+8 pts). May also carry a shield (+2 pts)
- May ride either a Warhorse (+10 pts), which can have a barding (+4 pts), an Imperial Pegasus (+50 pts). If mounted, he may have a lance (+4 pts)
- May choose up to 50 points of magic items chosen from the Common and Empire magic items lists.

Special Rules:

Army organisation:
- Ancestral Heirloom. If army has a Captain of the Empire, one unit of State Troops can have a magic banner worth up to 25
points

Army organisation:
Battle Standard Bearer: One Captain In the army can carry the battle standard for +25 pts. He cannot be the army’s general, cannot choose any non-magical equipment except for light, heavy, full plate armour, a pistol and/or barding for his steed and cannot ride an Imperial Pegasus. Ha can have any magic banner (no points limit), but if he carries a magic banner, he cannot carry any other magic items.
1. Moim zdaniem Nasz obecny inżynier jest świetny. Wart swojej ceny i na bank będzie często występował w rozpiskach. Zasady są proste, tylko trzeba uporządkować jego profil. Sprawy kosmetyczne zostawiłem na koniec.
Idę w zakład że tak nie będzie. Zawsze będzie ciasno w slotach herosów i zawsze będzie się przekładało umiejętności capitana maga czy kapłana nad umiejętnościami inżyniera. Moim zdaniem jest on ostatni w kolejce do tego slotu i zawsze tak będzie. Dobrym rozwiązaniem jest to co GW zrobiło z assasinem DE. Dało mi to do myślenia sugeruje abyśmy poszli tym samym tropem.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Kapitana, który daje tylko magiczny sztandar jednemu oddziałowi w armii uważam za bezużytecznego niestety. Przypominam, że to z tego powodu uważa się generała imperium w obecnym booku za bezużytecznego-bo tak naprawdę nic nie daje. Commanding Presence daje im szansę zaistnieć jak najbardziej realnie w rozpiskach, chociaż i tak mam wrażenie, że nie na długo z jednego prostego powodu: coraz więcej armii jest nastawionych na magię w dużych ilościach, chcąc się przed nią bronić "instynktownie" biorę herosów dających kości dispela. To jest bolączka obecnej edycji, ta tendencja do dawania kubełka power diców każdej kolejnej armii i na dodatek niedoszacowanych czarów plus jakiejś milusiej zasady dla czarodziejów.

Co do inżynierów to gdyby było głosowanie, również głosowałbym, że powinni być poza slotami hero. Wtedy w obecnym kształcie są super. Jeśli natomiast nastąpiłaby zmiana profilu, wszystko dostałoby trainees samo z siebie, to takie chłopki znów by się nie pojawiły w ogóle, bo po co. No chyba że jako snajperzy.

Swoją drogą kiedyś mój znajomy wypytał mnie o zasady poszczególnych herosów Imperium i zbladł jak je usłyszał, takiego syfu dawno nie uświadczył (oprócz arcykapłana oczywiście, ten na ołtarzu jest super). Magowie Imperium spędzają całe życie na specjalizowaniu się w jednej domenie magii, nie są jakimiś mistrzami ale nie mają nawet głupiego +1 do casta w związku ze swoją specjalizacją. Inżynierowie to śmiech na sali (ci z booka, nie z naszej listy). Modlitwy kapłanów da się rozproszyć, bezsens zupełny, jak jakiś szarlatan może zanegować efekt czyjejś wiary? To tak jakby nasi kapłani odczyniali mutacje w bestiach chaosu, z którymi się mierzą na polu bitwy. Skoro obecnie nowe armie mają coś nie do rozproszenia (vide kowadło, calaudron of blood, altar z WoCH i inne), to takie modlitwy nie byłyby straszne, tym bardziej, że groźna jest tylko modlitwa z obrażeniami do walki. Oczywiście wtedy koszt kapłana idzie do góry o jakieś 10-15 pkt.

Na koniec jeszcze jedna uwaga, BSB w nowych bookach mogą brać pełne wyposażenie z profilu i jeździć na potworkach z tego co wiem. Warto to przemyśleć i u nas.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

1 - Spearmen i ekwipunek

Pomysł BabyIon'a uważam za trafiony w 10. Nie będzie problemu z kombem tarcza+hw. To by ładnie wszystko nam wyszło i tanio

Halabardnik 5pkt z HA i AP na halabardzie
Spearman 5pkt z HA i +1pkt za zamianę hw na tarczę
Swordsman tak jak obecnie.

Dla mnie super. Tanio i jak na ludzkie warunki całkiem mocno.

2 - Grand Master

No to ulepszenia dostaje takie jak LO tylko cena pozostaje ich. Ale chyba jeszcze nie ustaliliśmy ceny poszczególnych ulepszeń zakonów. To może najpierw nimi do końca się zajmijmy i to Nam da pewien punkt odniesienia co do Miszcza.

3 - Czołg

No cóż, ulepszenia nie przeszły to nie ma się co rozpisywać nad nim. Dopisać tak jak Myth zauważył dopisek (tak jak w zasadzie było w 5 edycji), że inżynier kierujący czołgiem jest jego integralną częścią a więc czołg ma załogę i tyle. W zasadzie to 'przepisać' trzeba to zdanie i tyle. I nikt nie będzie wciskał kitu, że za połowę ran należą się pkt.

4 - Elector Count/Empire General/Field Marshal (może taka kosmetyczna zmiana...skoro to zaprawiony w bojach wojak to może zwiększyć mu atak o jeden punkt, niech się czymś więcej niż tylko Ld różni od zwykłego kapitana)

Co do Naszych zmian jestem zadowolony i oprócz tego co w nawiasie napisałem nic bym nie zmienił. No może nazwę na Marszałka Polnego :P

5 - Captain

Jestem happy z tego co zrobiliśmy ale tak jak Myth przypomniał można zrobić tak jak jest w nowych książkach. BSB może brać cały ekwipunek zwykły i latać na pegazie. Ja jestem na tak.

6 - Inżynier.

Jeżeli już coś zmienić to wywalić zapisek uzależnienia 'małego' inżyniera od 'dużego'. Czyli, że trainee można brać zawsze. Reszta bez zmian. Ma dobre zasady i statystyki i wart jest swej ceny i na pewno będzie brany pod uwagę. Pozatym...nie wiemy na dzień dzisiejszy czy ta Nasza lista będzie oficjlana, pół-oficjalna czy w podziemiu. W domach z przyjaciółmi na pewno będziemy mogli z niej korzystać a w domu gra się dla przyjmeności a nie dla wystawienia 30 kostek PD.

7 - Modlitwy

Trafna uwaga Mytha. Można nad tym podeliberować. Cena pewnie musiałaby pójść w górę ale jak dla mnie warto zaryzykować. W sumie mnie też to dziwi, że można 'sprawić', że modlitwa się...rozpłynie, rozpadnie, etc. It has no logic in it, whatsoever!

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

W większość jak zwykle zgadzam się z Thrawnem. Capitana i Generała zostawmy jak zrobiliśmy, zawsze zdążymy zmienić. W ogóle za dużo rzeczy zmieniamy, które już niby ustaliliśmy, a przedmioty czy zakony nadal leżą i kwiczą...

Także wszystko tak jak Thrawn tu napisał to i moim imieniem możecie podpisać.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

Mam pomysł na modlitwy. Jak słusznie zauważył Mytch można łatwo "zachwiać" wiare kapłana. Według mnie dobrym rozwiązaniem byłoby coś takiego:
Przy mówieniu modlitwy rzucamy test LD. Jeśli zdany to do trudności rozproszenia modlitwy dochodzi np. dodatkowe k6+2 trudnosci rozproszenia.
To jest tylko propozycja wstępna można zredukować. Co o niej myślicie?

ODPOWIEDZ