Czymś takim gram ostatnio, zobaczymy jak pójdzie na PGA. Jakieś komentarze?Unnamed2313 Pts - Wood Elves Army
1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
Gwytherc's Horn [15]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
General; Magic Level 2
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Wardancers @ 165 Pts FCG
8 Wardancers @ 165 Pts FCG
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard; Musician; War Banner [25]
5 Wild Riders @ 130 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
5 Waywatchers @ 120 Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 81
Total Army Cost: 2312
WE 2313 na PGA
WE 2313 na PGA
Wyglada jak dobra, przemyslana rozpa.
Zeby jednak temat nie umarl na tym jednym poscie zaproponowalbym przemyslenie dwoch przedmiotow:
a) Stone of the Crystal Mere [30]
b) Calaingor's Stave [25]
Ad a) Nie sadzisz, ze Amarantine Brooch byloby lepsze? Daje lepsza obrone na zwykly ostrzal niz ward, ktory moze sie skonczyc po jednym rzucie. Jezeli przyjdzie do walki z wiekszymi bydlakami, typu smoki, to i tak AB statystycznie (z moich skromnych obliczen) sprawdza sie lepiej.
Ad b) Zagadka - co sie statystycznie bardziej oplaca? 2 przesuniecia lasu na 2 kosciach, czy 4 przesuniecia lasu na jednej kosci?
Przy 2 czarach na dwoch kosciach czary wchodza prawie na pewno i maja dosyc wysoki stopien trudnosci (od 4 do 12), wiec ciezej je rozproszyc.
Przy 4 czarach na jednej kosci wchodza Ci statystycznie 2 czary, ktorych stopien trudnosci rozproszenia oscyluje od 4 do 6, czyli niezbyt wysoko.
Moim zdaniem lepiej wziac za to DS.
EDIT:
Zeby jednak temat nie umarl na tym jednym poscie zaproponowalbym przemyslenie dwoch przedmiotow:
a) Stone of the Crystal Mere [30]
b) Calaingor's Stave [25]
Ad a) Nie sadzisz, ze Amarantine Brooch byloby lepsze? Daje lepsza obrone na zwykly ostrzal niz ward, ktory moze sie skonczyc po jednym rzucie. Jezeli przyjdzie do walki z wiekszymi bydlakami, typu smoki, to i tak AB statystycznie (z moich skromnych obliczen) sprawdza sie lepiej.
Ad b) Zagadka - co sie statystycznie bardziej oplaca? 2 przesuniecia lasu na 2 kosciach, czy 4 przesuniecia lasu na jednej kosci?
Przy 2 czarach na dwoch kosciach czary wchodza prawie na pewno i maja dosyc wysoki stopien trudnosci (od 4 do 12), wiec ciezej je rozproszyc.
Przy 4 czarach na jednej kosci wchodza Ci statystycznie 2 czary, ktorych stopien trudnosci rozproszenia oscyluje od 4 do 6, czyli niezbyt wysoko.
Moim zdaniem lepiej wziac za to DS.
EDIT:
Dla mnie to rozmiar akurat. To sa dywersanci, ktorzy maja blokowac marsz, straszyc sprzedaniem KB pojedynczym herosom, zdejmowac maszynki. Do tych zadan nie trzeba wiecej modeli niz 5. A prawda jest taka, ze chlopcy sa dosyc drodzy punktowo a latwo schodza. Lepiej nie przeinwestowywac w ten oddzial.mdłości pisze:Wydaje mi się, że 5 wayów to naprawdę za mało żeby coś zmienili, z kolei 7-10 jest jeszcze trudniej dobrze wystawić. Na takie punkty pewnie grałbym dwoma drzewcami.
Czasem przesuniesz 4 razy, czasem ani razu. Przy decyzjach nad doborem przedmiotow lepiej chyba jednak kierowac sie srednimi wynikami, niz liczeniem na farta. To samo przy krysztalku.mdłości pisze:No faktycznie, zapomniałem, ze wymyślili (co wg. mnie jest kiepskim pomysłem, ale trudno) ze tylko 1 drzewo.
Bless niby statystycznie masz racje.
Ale mi się na claingorze zdarza rzucić 4 razy przesunięcie na turę, chociaż oczywiście robię to wbrew statystyce.
Ot, moje dwa centy.
zaczne od b.Ad b) Zagadka - co sie statystycznie bardziej oplaca? 2 przesuniecia lasu na 2 kosciach, czy 4 przesuniecia lasu na jednej kosci?
Przy 2 czarach na dwoch kosciach czary wchodza prawie na pewno i maja dosyc wysoki stopien trudnosci (od 4 do 12), wiec ciezej je rozproszyc.
Przy 4 czarach na jednej kosci wchodza Ci statystycznie 2 czary, ktorych stopien trudnosci rozproszenia oscyluje od 4 do 6, czyli niezbyt wysoko.
Moim zdaniem lepiej wziac za to DS.
Zwykle jak gram na dwóch drzewcach, mam dość mocny support z lekkiej magii jakim jest 2xtreesinging na dwóch kościach z małych 1 levelowców oraz 2 boundy z drzewca. Boundy z drzewca są niewdzięczne - power level 3 sugeruje rzut dispela na 1 kości, ale dzięki temu one zawsze wychodzą wtedy kiedy trzeba. Rzut dwiema kośćmi sprawia, że przeciwnik zaczyna prztykać scrolle.
Teraz nie mam drugiego drzewca ale stosuje jego tanią podróbkę w postaci 2 lvl na magu z calingorem.
Dzięki temu moja tura magii wygląda tak: 1 kość z 1 levelowca, bound i 2x2 z generała. Powinno wystarczyć aby około 3-5 tury magia zaczęła się przeciskać - w innym przypadku są to zmarnowane w pewnym procencie punkty na caddych i drzewcu.
W wielu przypadkach jest gorsze - kiedy walczysz przeciwko demonom - wówczas to jest totalne dno i przeciw bohaterom na piechotę (wówczas i tak mają magicznego majchra - a to że masz warda na końskie kopyto, niezbyt cię urządzaAd a) Nie sadzisz, ze Amarantine Brooch byloby lepsze? Daje lepsza obrone na zwykly ostrzal niz ward, ktory moze sie skonczyc po jednym rzucie. Jezeli przyjdzie do walki z wiekszymi bydlakami, typu smoki, to i tak AB statystycznie (z moich skromnych obliczen) sprawdza sie lepiej.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
OK, jesli w ten sposob dzielisz kosci, to ma to rece i nogi. Choc tez nie wiem, czy nie lepiej byloby obu magow zrobic 1 poziomowcami. Wtedy roznica miedzy ich faza magii(bound+ 2PD+2PD) a Twoja fazą magii (bound+2PD+2PD+1PD) to jeden czar wchodzacy na 4+ (czyli 3 male czary na bitwe). Za te 3 latwe do rozproszenia czary doplacasz 35pkt i tracisz DS. Czy warto? Imho nie.Lukaszxx pisze: Dzięki temu moja tura magii wygląda tak: 1 kość z 1 levelowca, bound i 2x2 z generała. Powinno wystarczyć aby około 3-5 tury magia zaczęła się przeciskać - w innym przypadku są to zmarnowane w pewnym procencie punkty na caddych i drzewcu.
EDIT:
Plus jest taki, ze wiesz na co mozesz sie w miare bezpiecznie wystawic a na co nie - jestes szybki - mozesz unikac sytuacji, gdzie ward nie bedzie dzialal. Przy krysztalku na nic nie mozesz sie bezpiecznie wystawic.Lukaszxx pisze: W wielu przypadkach jest gorsze - kiedy walczysz przeciwko demonom - wówczas to jest totalne dno i przeciw bohaterom na piechotę (wówczas i tak mają magicznego majchra - a to że masz warda na końskie kopyto, niezbyt cię urządza) w zasadzie jedyną sytuacją, kiedy cieszy cię posiadanie Amarantine Brooch zamiast SotCM jest szarża na smoka.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
brzmi sensownie.
2 lvl wyleciałby w takim razie, 2 scrolle(-35 pkt) za niego wszedłby 6 ww (+24) i muzycy na glade guardach (2*6=+12) 1 punkt mam w zapasie więc jest ok
co do amaratine brooch nie przekonujesz mnie
)
2 lvl wyleciałby w takim razie, 2 scrolle(-35 pkt) za niego wszedłby 6 ww (+24) i muzycy na glade guardach (2*6=+12) 1 punkt mam w zapasie więc jest ok
co do amaratine brooch nie przekonujesz mnie
Tutaj chodzi o to ze biegacz będzie zawsze tam gdzie pojawiają się magiczne ataki. Nie chodzi o unikanie sytuacji, tylko ich prowokowanie, łapiesz smoka dostawiasz wildów i obstawiasz kombat śmieciem żeby im nikt nie przeszkadzał. W końcu każdego bydlaka złamiesz CR (chyba że będziesz miał pecha - ale chodzi o to że muszę mieć pecha a nie liczyć na szczęściebless pisze:Plus jest taki, ze wiesz na co mozesz sie w miare bezpiecznie wystawic a na co nie - jestes szybki - mozesz unikac sytuacji, gdzie ward nie bedzie dzialal. Przy krysztalku na nic nie mozesz sie bezpiecznie wystawic. Smile
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Szczerze to na DMP czymś podobnym grałem, żadna nowość.
Ot parę zmian kosmetycznych...
IMHO 2 caddych, szczególnie że magia jest mało pocięta. Poszukałbym punktów na kolejne łuki wyrzucając driady i obcinajac wildów do 2x 5 + szmaty. Generalnie to tyle, ot standardzik.
Dorzucę swój jeden grosz i powiem, że granie na 2 drzewach już od jakiegoś czasu jest nieopłacalne. W erze dużej ilości dział, bolców, magicznych i flaming ataków treeman stał się średnią opcją (NIE słabą). A WW dają radę, ale ja zawsze wystawiam 6 z championem.
Rozpiska daje radę, ale łapacz smoków dużo pracy mieć nie będzie - mało jest armii na smokach teraz...
Pozdrawiam![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ot parę zmian kosmetycznych...
IMHO 2 caddych, szczególnie że magia jest mało pocięta. Poszukałbym punktów na kolejne łuki wyrzucając driady i obcinajac wildów do 2x 5 + szmaty. Generalnie to tyle, ot standardzik.
Dorzucę swój jeden grosz i powiem, że granie na 2 drzewach już od jakiegoś czasu jest nieopłacalne. W erze dużej ilości dział, bolców, magicznych i flaming ataków treeman stał się średnią opcją (NIE słabą). A WW dają radę, ale ja zawsze wystawiam 6 z championem.
Rozpiska daje radę, ale łapacz smoków dużo pracy mieć nie będzie - mało jest armii na smokach teraz...
Pozdrawiam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a zastanawiał się kto nad wardem na 4+ na ostrzał i magicznym pociskom a jak przeciwnicy w CC nie zdadzą Ld to trafiają hero na 6+?
Robimy wtedy tak: Biegacz ten klejnot za 30 pkts. + Regenka + Rożek
Ja się zastanowię nad taką opcją dokładniej..
pozdro
Robimy wtedy tak: Biegacz ten klejnot za 30 pkts. + Regenka + Rożek
Ja się zastanowię nad taką opcją dokładniej..
pozdro