Orki-ogólnie

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak na oko.

W orkach jest taki problem, ze podobnie jak helfy sa wszystkie podrozone, przez zasade specjalna animosity, bo te cwele z gw wyszly z zalozenia, ze skoro mozesz sie popchnac, to to jest wiekszy bonus niz pierdzielona zupelna niepoczytalnosc armii.

Wedlug mnie animozja wyglada tak punktowo:
-gobliny +1 punkt
-orki +1
-big uns +2
-fast +1
-jazda +5

Przeciez na dobra sprawe ork na dziku bez frenzy powinien kosztowac max 18 punktow. Z Kolata do takich wnioskow doszlismy tam kiedys.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Tez ostatnio mam ciag na trolle i jestem z nich zajebiscie zadowolony. Jak znika genreal to sie robi prblem, ale taki ich urok.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Mnie od samego początku jakoś bardziej fascynowały trolle. A na jakich gracie? Ja zazwyczaj na kamiennych.

Awatar użytkownika
Nerull
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nerull »

na zwykłych - dopłaty są za drogie
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Może mi ktoś podać jakiś link z zasadami do Ruglud's Armoured Orcs, na stronie GW nie znalazłem a i pan Google mi nie pomógł :)

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

linku nie mam, ale mozesz poszukać pod dogs of war

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Wielkie dzięki świeta Barbaro

Awatar użytkownika
Vodh
Plankton
Posty: 3

Post autor: Vodh »

Witam wszystkich na forum (pierwszy post, to w końcu wypada ;) )

WFB chodzi już za mną od jakiegoś czasu, kiedyś co nieco pograłem (głównie na pożyczonych armiach), ale później jakoś się drogi rozeszły. Teraz zamierzam wrócić i próbuję się zdecydować na armię :)

O&G wydają mi się fajne z kilku powodów - zawsze lubiłem orasy i NG z fanolami, armia generalnie zabawna i pasuje mi fluffem, a do tego w BFSP za śmieszną cenę (nawet zakładając, że Dwarfami będę rzucał przez okno z nudów - czyt. wyrzucę, a przecież chyba można spróbować sprzedać za kilka groszy) dostajemy dosyć sporo figurek + rulebook + bajery.

Martwi mnie jedna rzecz. Tak tu sobie czytam i czytam różne posty i wychodzi, że orasy wygrywają jedną walkę na pięćset, a to nie brzmi zbyt zabawnie :/ Jak to jest, da się nimi coś ugrać, czy jeżeli chcę od czasu do czasu wygrać to powinienem się za inną armią rozejrzeć (nowy chaos kusi, nie powiem, hero na juggernaucie wygląda niesamowicie...)?

Z góry dzięki i pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Z tego co mi wiadomo to jak ktoś już umie dosyć dobrze grać, to coś niecoś zdziała :D . Nowym jednak trudno.

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Niestety muszę powiedzieć, że orki są chyba jedną z najgorszych ras, ale nie zrażaj się tym. Każda armia musi mieć swoją słabszą chwilę. Trzeba czekać z nadzieją na 8ed. Ja gram O&G i bardzo mi się podoba, da się nimi coś ugrać, ale z VC i Demonami jest naprawdę ciężko.

Awatar użytkownika
Impaler
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Impaler »

Co to za herezje? :shock: Najsłabsza armia, pffft. Przepraszam ale orki to jedyna słuszna armia (oprócz CHDecji rzecz jasna).
Jak nie umiesz grać to nawet najsilniejszą nie wygrasz. Nie ma samograjów. A orki to orki. Taki ich urok. Jak chcesz grać armią, gdzie taktyka jest prosta jak cep, to bierz się za Bretonię...

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Vodh się pytał czy jeżeli chce od czasu do czasu wygrać to ma się brać za inną armię. Odpowiadam: nie. Z VC i Demonami jest ciężko, ale dla każdej armii. Ostatnio był w Warszawie KIK ASS, na którym zbanowano VC i Demony i orki były na drugim miejscu. Także orkami da się coś ugrać.

Awatar użytkownika
Impaler
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Impaler »

Ja wszystko rozumiem,ale grać żeby wygrywać tylko. Co to za granie. Przecież to zero przyjemności. Owszem da się orkami ugrać coś nie coś. Ale nie spodziewajmy się cudów,że orki będą sadzić masakrami na lewo i prawo. To armia nieprzewidywalna, żeby nie powiedzieć szalona. Ciężko tu o upilnowanie jednostek. Z drugiej strony to jej pogodne oblicze. Nie jest to armia monotonna. Te szaleństwo czyni ją właśnie arcyciekawą w grze. No i ta satysfakcja kiedy coś zaczyna działać w najmniej spodziewanym momencie:)

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Zazwyczaj gracze orkowi wolą to szaleństwo ograniczać do minimum, więc nie przesadzajmy. Jak ktoś wyleci z nieprzewidywalną rozpą na turniej, to raczej nic specjalnego nie zdziała (tak mi się wydaje).

Awatar użytkownika
Impaler
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Impaler »

Szaleństwa w 100% nie ograniczysz. No chyba,że wszędzie do większych klocków powstawiasz czarnuchów...Ale co z tego jak Ci kawa zblokuje marsz (dziś tak miałem). Czasem cymbałom idzie jak po sznurku,a czasem grzebią się jak w bagnie (w dzisiejszej bitwie z krasiami squig hopperzy stali dwie tury na 9 cali od maszyn-squabble)przez co można nieopatrznie uwalić nawet z góry wygraną bitwę...
Co nie zmienia faktu,że armia jest rewelacyjna,z polotem, to jedyna słuszna armia,polecam ją każdemu bez względu na wiek i stopień zaawansowania (uczmy się na błędach).
Tyle. pozdr

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Kierujac sie tendencja GW do coraz mocniejszego dopakowywania nowo wychodzacych armii, gdyby orki wyszly teraz bylyby zabojcze a tak sa przecietne. Moza zbudowac armie prawie zupelnie odporna na psyche, snoty, savage na piechte na dzikach, herdy, hopperzy, gigant i taka armia przy dobrej obornie magicznej (a z t anie ma problemow u orkow) spokojnie mozna pojechac wampiry, demony sa megaprzegiete i nei chce mi sie wogole pisac na ich temat. Nie mozna mowic ze orki to armia dla weteranow-profesjonalistow. to armia nieprzewidywalna, kazda tura przyniesc moze nagly zwrot akcji. Mocne strony to napewno naprawde jedna z najlepszych magii w grze szczegolnie goblinska, tanie maszyny, wagghh i sporo popychaczek. Zajebiste przedmioty dla goblinow no i przedewszystkim niesamowita roznorodnosc wsrod jednostek, a zapomnialbym figsy sa da best :)
pozdro dla wszystkich zielnonych smierdziuchow.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

ajpinus pisze:Kierujac sie tendencja GW do coraz mocniejszego dopakowywania nowo wychodzacych armii, gdyby orki wyszly teraz bylyby zabojcze a tak sa przecietne. Moza zbudowac armie prawie zupelnie odporna na psyche, snoty, savage na piechte na dzikach, herdy, hopperzy, gigant i taka armia przy dobrej obornie magicznej (a z t anie ma problemow u orkow) spokojnie mozna pojechac wampiry, demony sa megaprzegiete i nei chce mi sie wogole pisac na ich temat. Nie mozna mowic ze orki to armia dla weteranow-profesjonalistow. to armia nieprzewidywalna, kazda tura przyniesc moze nagly zwrot akcji. Mocne strony to napewno naprawde jedna z najlepszych magii w grze szczegolnie goblinska, tanie maszyny, wagghh i sporo popychaczek. Zajebiste przedmioty dla goblinow no i przedewszystkim niesamowita roznorodnosc wsrod jednostek, a zapomnialbym figsy sa da best :)
pozdro dla wszystkich zielnonych smierdziuchow.
figsy ok
magia patrząc na nowe armie już nie błyszczy
przedmioty dla goblinów? ok ale kto bierze gobosy? szkoda hero
armia odporna na psyche mocna? z 2 gigantami i savage z frenzy, squigami? trochę niefajnie i pojechać tym demony i vc? hm
każda tura może przynieść zwrot akcji. prawda. albo ci klocek stanie i jesteś w głebokiej dupie czasami, a czasami wszystko jakoś się ułoży.
szczerze mówiąć nie polecam nikomu tej armii teraz. moze w 8 ed się odkujemy ;]

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie odkujemy się. O&G zawsze były conajwyżej przeciętne. Gram od 5 edycji i nic się nie zmienia.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Kołata: mam troche dluzszy staz. gram od 4 edycji. Rozpa na 7 pump wagonach (2d6 z sila 7 przy szarzy) 2 gigantach, klocku nocnikow z black orkowym generalem wygrywala turnieje jeden za drugim. Z pewnoscia znajda sie na tym forum ludzie ktorzy pamietaja te czasy.

ODPOWIEDZ