Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

ismael pisze:Teutogen Guard x 23, FCG, Griffon Banner - 310 pts.
Spearmen x 23, FCG, War Banner (raczej przejdą mag. szmatki) - 160 pts.
Greatswords x 21, FCG - 240 pts.

W każdym oddziale siedzi konny Priest of Ulric ze zwykłym młotkiem + Aura of Glory, a w Greatswords dodatkowo konny High Priest z młotkiem + Aura of Glory + Aura of Wolf Fury = 733 pts.

Całość to 1443 pts, więc na 2250, czy 2500 jeszcze sporo ciekawych rzeczy wciśniemy.

I teraz:
TG - 3 CR za szeregi x 2 = 6 + 4 za aury = 10 + 1 sztandar + 1 outnumber = 12 CR :) + każdy 2A (frenzy) z S4 + stubborn
Spearmen - 3 CR za szeregi + 4 za aury + 1 sztandar + 1 outnumber = marne 9 CR + każdy (walą 3 szeregi) po 2 A
GS - również cienko, bo 3 CR za szeregi + 4 za aury + 1 sztandar + 1 outnumber = marne 9 CR każdy 2A (frenzy) z S5 + stubborn

Z pewnością można będzie zrobić bardziej wykręcone komba, a powyższe przykłady dałem tak "na szybko".
Masakra :evil:
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
^Karpiu^
Kretozord
Posty: 1614
Lokalizacja: Nowa Huta

Post autor: ^Karpiu^ »

Eee tam tylko 12 CR ze statica co to jest :]
Tak szczerze nie chcialbym sie natknac na takiego jezozwieza :)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Chciałbym tylko zauważyć, że i tak to dalej będą marni piechocińcy imperium ,zabijani przez większość wjeżdżających w nich rzeczy. A same aury, chociaż sporo dające, mają bardzo mały zasięg (6", coś ma więcej?), powyższe zestawienie jest nieprawdopodobne bo czysto matematyczne, nikt nie wziął pod uwagę terenów, detek. W praktyce będę szczęśliwy, jeśli aura jednego kapłana da radę objąć więcej niż jeden oddział. Pewnie często będzie obejmować detki i matkę. Albo detkę walczącą i matkę. A sami kapłani z aurami... Bez dispel scrolli i tak nie da rady na dzień dzisiejszy, nie ma szans. Więc okaże się, że nie utrze się schemat kościelnej armii. Frenzy też jest bronią obosieczną. Jedyne co da naprawdę pozytywnego to odporność na psychologię dla oddziałów, błogosławiony stan, gdy armia nie ucieka bo jakiś demon ma wzdęcia. Kapłani z osobnym limitem na aury staną się drodzy a sami z siebie bitew nie będą wygrywać, nie ma szans. Nasza armia to żołnierze, nic tego nie zmieni. Im więcej w herosach, tym mniej w armii i tym gorzej dla nas. (pomijając obecny schemat 1+2+3+4). No i jeszcze coś, w takim składzie armii jak powyżej podejrzewam, że będzie się to dało łatwo wymanewrować, powyciągać z linii, zanegować szeregi i w ogóle.
Problem tkwi w tym, że jeszcze playtestów nie było.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Zgadzam się z Myth'em to tak ładnie na papierze wygląda. Uda się co prawda zrobić tak jak Ismael myślisz ale musisz trzymać Kapłanów w rogach oddziałów. Wtedy prawie na styk będziesz miał 3 oddziały w promieniu aury. Więc za dużo manewrować nie możesz bo stracisz jedną aurę.
Masz trzy oddziały piechoty wartej 2/3 pkt, które są podatne na ostrzał i magie.
Trzy oddziały piechoty które zajmują Ci 14 cali z 72 calowego pola bitwy. Myślisz że nie da się tego wymanewrować? Jestem skłonny powiedzieć, że teraźniejsze Imperium nie miało by problemu z tym wygrać. HE z White Lionami też nie miałyby problemu, Wampiry też, Chaos też dałby radę, nie mówiąc o Demonach. Zwłaszcza, że wykorzystałeś już dwa specjale.
I tak jak Myth mówił że bez playtestów ciężko cokolwiek powiedzieć bo nie wszystko co ładnie wygląda na papierze jest takie w rzeczywistości.
No i powinniśmy się cieszyć w końcu myślimy o graniu na piechocie a nie na samej kawalerii więc cel chyba został wykonany.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Tylko jeden komentarz mi się ciśnie na usta: Alleluja!

Tylko jeszcze trzeba pomyśleć, co dadzą tacy kapłani kawalerii :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jak to co? Hate (bo ten przecież zostaje) no i ruchomy warbanner (o ile będą mieć właśnie tą aurę).

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Kapłani nie dają nic kawalerii oprócz hate'a.
Aury są tylko dla state troops, militia i innych jednostek piechotnych.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

A jest jedna Aura dla kawy też :)

4. Aura of Faith - 30 pts - The character and his unit have 5+ Ward Save against shooting. :)

Ale poważniej, to pamiętam, że aury były pomyślane dla piechoty i o to mi nawet częściowo chodziło, że zawsze można połączyć jeszcze skuteczniej starą taktykę wsparcia piechoty przez kawalerię. Piechota trzyma wroga, a kawa wpada, sama mając hate od Priesta, a ten ma zasięg do piechoty. (poza aurami on foot only oczywiście)

Mi one się bardzo podobają i chciałbym, żeby zostały... Ale jak będzie , zobaczymy.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Nie pisałem nigdzie, że nie da się z tym wygrać. Chodzi mi tylko o to, by zwrócić uwagę, żeby aury nie naruszyły mocnego, ale IMO zbalansowanego Armylistu, który się powoli kształtuje. Z tego powodu, jeżeli przejdą, trzeba je będzie maksymalnie dopracować, by nie powstały żadne wygięcia. Osobiście uważam za lepszy zaproponowany przeze mnie pomysł z wrzuceniem wszystkiego do mag. przedmiotów "for priest only". Wzmacnia to kapłanów, ale powinno być w granicach dobrego smaku dla przeciwników.

Co do zaprezentowanych przeze mnie zestawień. Po pierwsze, z pewnością da się ułożyć mocniejsze ;) Po drugie, na 2500 pts mogę sobie jeszcze wsadzić sporo strzelania, maszyn (w tym 2 sloty special) i kawalerii - będę więc miał armię. Po trzecie, olewam sobie detki, bo mam + 10 statica od przodu (spearmen mają warbaner :) ) i 95% rzeczy się odbije. Po czwarte, frenzy jest bronią obusieczną, ale gramy Imperium, a nie Chaosem i łatwiej nam wystrzelać wszelkie przeszkadzajki.

Jeśli aury przejdą jestem za tym, aby przeredagować ich działanie - zasięg tylko na oddział, w którym jest kapłan, można nawet zmniejszyć ich koszt wówczas. Same efekty są fajne i w ogólnym zakresie bym zostawił coś w zaproponowanym przez Sainta i SaH'a stylu.

Pozdrawiam
-ism

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Podobają mi się Aury, ale widzę też zagrożenie z przegięcia i tworzenia morderczych "Combo".

Proponuję tak:
1. Zróbmy Army list bez aur (Poprawione Modlitwy + np. W opcji Magiczne przedmioty Talizmany coś co działa podobnie do dawnych talizmanów Urlica). --> Play testy

2. Army List z Aurami w wersji opracowanej powyżej nie wliczanymi do limitu punktów, tylko z zasadą jedna Aura dla Prista. --> play testy

3. Army List z Aurami ograniczającymi swoje działanie tylko do oddziału w którym jest Prist. Oczywiście Limit do max jednej Aury na Prista pozostaje.

Wcześniej zaczniemy grać. To i wcześniej będą konkretne argumenty do dalszej dyskusji. Dlaczego tak lub nie? Chciałbym poznać zdanie graczy innych armii. To też jest ważne. Nie chciałbym być traktowany jak gracz demonów. Czy wolą nadal być ostrzeliwani przez imperium, czy raczej "odbijać się od konkretnych (25-30 osobowych) klocków, których nie zdołali wymanewrować...?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 17:48 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Też jestem za playtestami, bez tego to sobie będziemy gdybać tylko tak naprawdę.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Aury mogłyby zostać wprowadzone ale pod pewnymi restrykcjami:
- nie mogą się powtarzać
- muszą być wliczane do normalnego poziomu 50 lub 100 pkt przedmiotów magicznych
- no i z modlitwami nic nie robimy wtedy.

A potem testy, testy, testy i jeszcze raz testy.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

A moim zdaniem cokolwiek się nie stanie, to nad modlitwami trzeba pomyśleć. Nie mówię o kompletnej zmianie, wystarczy zniesienie zapisków RiP i już będzie nieźle. Bo tak to one są bezużyteczne zazwyczaj (dwie szanse na rozproszenie modlitwy, litości...).

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Zgadzam się z Mythem.
Modlitwy trzeba przebudować nawet gdy będą Aury. Bo RiP z PL 4 to kpina. Zwłaszcza jak przeciwnicy mają po 12+ kostek powera i mogą poświęcić te dwie kostki w swojej turze aby zdispelować naszą modlitwę. Zamienić RiP na end in next Empire player magic phase. No i że tylko dwie modlitwy są warte rzucenia też boli.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Z tym zgoda. W zasadzie to nawet można dać i polepszone modlitwy (PL5 lub PL4+D3) i aury ale za cenę podniesienia kosztu kapłana. Mówiąc krótko - coś za coś. W kapitaliźmie nic nie jest za darmo ;)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Wiadomo że nic za darmo, nikt tutaj nie chce przegięć za darmo. Moja propozycja jest prosta: kapłan ma aury, ten sam PL modlitw, jedynie same modlitwy lekko zredagować tak, by przeciwnik nie miał dwóch szans na rozproszenie jednego efektu RiP. Zamiast RiP coś a'la "lasts until next Empire's magic phase" i już, nie ma że to wpuszczam, bo i tak to później rozproszę zanim będzie potrzebne.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ja tutaj chciałem coś tylko dorzucić o przedmiotach. Rozumiem w zupełności Sa!nta, że czeka z odpowiedziami :D

Co mi się rzuciło, to dwie sprawy.
1. Człowiek głupi, szuka tam gdzie nie widać, a jak widać, to nie patrzy :P A chodzi o Sigil of Morr, Sigmar, Ulric. Zrobiłbym inaczej, niż już głosowałem, otóż według mnie zapis Ulric/Sigmar only jest zły, no bo Herosi mogą w każdego wierzyć, nie muszą być kapłanem, by nosić Sigil przecież. Dlatego Sigmar only zamieniłbym na "not for Ulric Character"
No a Morr po prostu "not for Warrior Priests

2. Trochę podobna, ale nieco inna :P Chodzi o sztandary... W sumie znowu, BSB może wziąć taki sztandar "Ulric Only"? To trzeba w sztandarach w ogóle zlikwidować moim zdaniem. Już widzę, jak BSB zaczyna z WW Baner w WW a potem leci do GSów albo RoF :) Jednostki jednostkami, ale o BSBku trzeba pamiętać. Tylko jak to sprawnie zapisać :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

SaH pisze:Co mi się rzuciło, to dwie sprawy.
1. Człowiek głupi, szuka tam gdzie nie widać, a jak widać, to nie patrzy Razz A chodzi o Sigil of Morr, Sigmar, Ulric. Zrobiłbym inaczej, niż już głosowałem, otóż według mnie zapis Ulric/Sigmar only jest zły, no bo Herosi mogą w każdego wierzyć, nie muszą być kapłanem, by nosić Sigil przecież. Dlatego Sigmar only zamieniłbym na "not for Ulric Character"
No a Morr po prostu "not for Warrior Priests
Ciii ja podmieniam to gdy nikt nie patrzy ;)
Taka mała manipulacja :D


Według mnie za dużo jest rzeczy Ulric only trzeba będzie pozmieniać nazwy IMO i będzie dobrze.
SaH pisze:Rozumiem w zupełności Sa!nta, że czeka z odpowiedziami Very Happy
Wiesz aż taki kreatywny nie jestem aby do swoich pomysłów jeszcze wymyślać wariancje. Czekam na Wasze pomysły i wtedy zobaczę inne punkty widzenia i może coś sam wymyślę.


Co do ilości głosować postanowiłem od razu dać całość bo jak mam okazję złapać wszystkich na głosowaniu to wolę raz a nie później czekać aż ktoś zagłosuję aby ruszyć kolejne głosowanie.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Są nowe głosowania - zapraszam do brania udziału. Niektóre trochę wybiegają w przyszłość (co by było gdyby) - aby przyspieszyć Nasze prace.

Saint - zacząłem przerabiać ogóły dotyczące aur. Jak przejdą i ustalimy ogólny zarys jak to ma wyglądać, szczegóły pociągniesz Ty. Ciężko było mi wydzielić o co powinienem pytać, a co zostawić Tobie.

Zapraszam również do dyskusji na temat modlitw kapłanów Sigmara. Co należy poprawić / zmienić.

Pozdrawiam
-ism

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ja tylko na słówko :)

Czy to godzina ta, albo już za dużo o Warhammerze się naczytałem, ale czy Pantery nie oddają czci Ulrykowi? Arabia Arabią, ale ich patronem jest Ulryk, prawda?
Jeżeli dobrze pamiętam, to czemu WPoU miałby tam nie wchodzić?

A najlepsze jest to, że już takie głosowanie było wcześniej podobne i głosowałem za Panterami, że też wchodzić nie może, ale tak mi coś teraz zaświtało w głowie :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

ODPOWIEDZ