Dyskusja o balancing patchu
Moderator: Barbarossa
Bardzo, bardzo fajna rzecz.
Gratuluję!
Artein: Turnieje, na które powinien być wrzucany ten upgrade w zasadzie nie są turniejami klimatycznymi. Chodzi o rywalizację.
Wątpię, żeby było dużo osób, które będą wydawać kasę na wjazd, przejazd i akomodację tylko po to, żeby przegrać czymś klimatycznym.
Ach... Możesz mieć 2 oddziały WE i 2 bolce.
Bo rozumiem, że przy ograniczeniu speciali i rare'ów mówimy o slotach a nie jednostkach?
Gratuluję!
Artein: Turnieje, na które powinien być wrzucany ten upgrade w zasadzie nie są turniejami klimatycznymi. Chodzi o rywalizację.
Wątpię, żeby było dużo osób, które będą wydawać kasę na wjazd, przejazd i akomodację tylko po to, żeby przegrać czymś klimatycznym.
Ach... Możesz mieć 2 oddziały WE i 2 bolce.
Bo rozumiem, że przy ograniczeniu speciali i rare'ów mówimy o slotach a nie jednostkach?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mówimy o slotach, wrzuciłem jeszcze dopisek, żeby było to jasne.
Z punktu widzenia WE, restricted, a w nim ograniczenie core bardzo boli coraz częściej pojawiające się na turniejach rozpiski z więcej niż 3x10 gg. Nie wiem czy takie rozpiski są przegięte czy nie, ale nie są zaprzeczeniem ani klimatu WE, ani nie są czymś niesamowicie odbierającym szanse innym armiom. Nie wiem czy jest jakaś szansa, żeby to zmienić. W moim odczuciu taka zmiana nie szkodziłaby wcale balancing patchowi.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
Musze powiedzieć, że Patch dla ogrów to jak zbawienie:P Jako gracz ogrów muszę przyznać, że w końcu ogry będą mogły coś powalczyć. Najbardziej się ciesze z tego, że gnoblary nie potrzebują bulli do wystawienia... będzie gnoblar horde:D Mam nadzieje, że wejdzie to w życie
Ja piszę tylko o mojej opinii, pewnie że każda armia coś traci, jedne wiecej drugie mniej (welfy tracą też drugiego drzewca). To jest moja propozycja, jeśli uważacie, że tak jest spoko to będę tak grał i jakoś przeżyje. Uważam jednak, że kwestię którą podniosłem można rozpatrzeć nie tylko z punktu widzenia, "ja coś tracę to i ty też musisz", ale z jakiegoś klimatyczno-logicznego punktu widzenia, który moim zdaniem pokazuje, że nawet 60gg nie jest czymś niezniszczalnym, czy nawet bardzo trudnym do sklepania.
Mam nadzieje, że nie za bardzo naplątałem w wypowiedzi.
Mam nadzieje, że nie za bardzo naplątałem w wypowiedzi.
Jak wrzucisz 4 bolce do rarów, to nie możesz powtórzyć witchek. Chodzi o sloty - było to tak ewidentne, ze nawet nie zwróciliśmy uwagi na tą nieścisłość :/wrzucę sobie 2 bolce do rarów i nie mogę dać nawet dwóch unitów witchek....
W jaki sposób? Ogranicza tylko kombinacje w stylu 4xDP czy 3xDP i 4RBT.Jedyne zastrzeznie jakie moge miec to ograniczenie speciali u HE.
Podliczyłem wszystkie armie - to bardzo duże ograniczenie. U HE, skavenów czy DE mieści się tylko duży i mały mag. Na pierwszy rzut oka może to wyglądać na brak ograniczeń (bo przecież 4 magów generuje 12 PD) ale kary za wszystkie niezbędne do czarowania zdolności sa tak duże, że mieści się dwóch, góra trzech magów.Tylko ograniczenie na magie to w wiekszosci wypadków żadne organiczenie.
Nie zapomnieliśmy. Nie zapomnieliśmy też o przycięciu pipes of doom. Ale:Jeżeli już bym musiał się do czegoś przyczepić to bym tylko wspomniał że zapomnieliście obciąć taki mało gięty przedmiocik zwany Pendant of Khaeleth ...
Nie będzie nieuzasadnionych zmian... nie interesuje nas, że czyimś zdaniem Dwarfy są przegięte, zaś Bretonnii potrzebne jest dopakowanie. Patrzymy na wyniki turniejów
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:12 przez Jankiel, łącznie zmieniany 2 razy.
mdłości: Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post.
Ja uważam, że WE tak naprawdę NIC nie tracą na tym BP+R.
Zyskują jeśli chodzi o różnorodność natomiast.
Ogólnie nie znalazłem nic w tym patche'u co nie byłoby przemyślane/przegięte/za bardzo ścinające.
Cholernie mi się podoba
Dodatkowo to, co LS zrobiła ogrom i bestiom to prawdziwy geniusz.
Tak, ogry są przegięte (żart oczywiście).
Ja uważam, że WE tak naprawdę NIC nie tracą na tym BP+R.
Zyskują jeśli chodzi o różnorodność natomiast.
Ogólnie nie znalazłem nic w tym patche'u co nie byłoby przemyślane/przegięte/za bardzo ścinające.
Cholernie mi się podoba
Dodatkowo to, co LS zrobiła ogrom i bestiom to prawdziwy geniusz.
Tak, ogry są przegięte (żart oczywiście).
Brawo brawo juz kocham jak swoje świetna prawca panowie naprawde. Jestem z was dumny!
Jednak mam pytanie czy jeśli biore hoteka i dajmy na to caddiego to wobec tego caddy jest mozna powiedziec bezuzyteczny gdyz hotek zabiera całe potrzebne DD. Czy dobrze rozumiem?
Jednak mam pytanie czy jeśli biore hoteka i dajmy na to caddiego to wobec tego caddy jest mozna powiedziec bezuzyteczny gdyz hotek zabiera całe potrzebne DD. Czy dobrze rozumiem?
n1 jokeże nawet 60gg nie jest czymś niezniszczalnym, czy nawet bardzo trudnym do sklepania.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Nie zrozumcie mnie źle, nie robię z tego kwestii życia i śmierci, nie mówię, że nie poszedłbym na turniej gdybym musiał złożyć rozpiskę pod restricted. Po prostu myślę, że mam prawo do swojej opinii, zwłaszcza jeśli jakoś ją uzasadniłem, to czy ktoś uważa moje uzasadnienie za żart to już zupełnie inna sprawa.
Jestem za słaby żeby się merytorycznie wypowiedzieć co do innych armi, niż moja własna (Ogry).
ale dla własnej radości zacytuję siebie z 14 września:
A teraz na poważnie:
WSZYSTKIE (!) Wasze zmiany u ogrów są słuszne, ale nadal są wyjątkowo kiepskie i słabe i nie wierzę, że pojawi się wielu graczy, chyba że na układzie 3xunit leadblechers, 0 rare - bardzo losowe, bardzo niebezpieczne dla obu stron, po kilku grach chyba strasznie nudne.
Wasze zmiany, w przeciwieństwie do DoW nie rewolucjonizują armii, slaughtermaster jest po prostu gorszy od Tyranta, pozostałe to drobne poprawki do AB, ale nie dają powera, lekko ugrywalniają bulli i huntera, mocno wzmacniają leadblechersów.
Ogry potrzebują kopa, albo wielu drobnych poprawek. Postuluję jeszcze kilka, wszystkie uzasadniam merytorycznie:
1. bulle mają ranki jeśli w 1 rzędzie są min. 3 ogry - bo dlaczego nie, jeżeli najtańszy rank będzie kosztował 105 punktów, a daje jedynie +1 do CR oraz +1 do siły przy impact hit (ale to jest już teraz). Ponadto inne ogry w grze, w tym golfgang i chaos ogry mają ranki, ja osobiście nigdy tego nie rozumiałem. Ponadto, jaka inna piechota w grze musi wydać tyle punktów na dodatkowy rank.
2. butcher może być generałem. - jeśli slaughtermaster może, to dlaczego butcher nie? Na grach w limicie punktowym 1000, antymagia (180 pt - butcher+2skrolle) wymaga bruisera (142 - 180 pt) a to już 320-360 punktów w plecy na bohaterów a nie na jednostki. Na 1250 nikt nie zagra bez antymagii, niech więc gracz ma możliwość zamiany najtańszego bruisera (ha+dwurak) na oddział 3 inonów lub cokolwiek innego. Po prostu niech ma wybór. Zobaczcie, że w o&g antymagia jest duuużo tańsza.
3. Ogry na border patrol nie muszą mieć piechoty z 10US - Wynika to z wielogodzinnych prób stworzenia rozpiski na 500pt. - max klasyczny border. NIE MA ŻADNEJ SENSOWNEJ, zdjęcie powyższego ograniczenia daje od razu 3 różne, ciekawe rozpiski. Bo 10 US wymaga 4-go bulla, a na nich szkoda punktów, 4-go ironguta - a gdzie trafi wtedy generał i jakie mam pozostałe unity, oddziału gnoblarów - tylko 40 pt, 10 trapersów - 60 pt. ale zobaczcie: boh - 130 (min.), bulls (min 105), gnobblars (40) i 60%punktów zajęte. Uwierzcie na słowo albo wypróbujcie, 10US jest strasznie uciążliwe dla ogrów, którzy chcieliby przykładowo zagrać na 3 unitach ogrów, zostaje im jednie 3xogr+gnobblars!, nawet nie trappers.
Dla osób które obawiają się, że ogry staną się za bardzo przegięte - która ze zmian przeze mnie zaproponowanych przegina ogry?
Mam wrażenie, że dwie pierwsze tylko uzupełniają patcha, zawierają treści o których twórcy mogli nie pomyśleć. Trzeci owszem, jest moją fanaberią.
Uwaga do samej konstrukcji restricted/balancing patcha: propozycja:
1) dla limitu <2000 armia nie może triplować speciala, chyba że nie bierze rara. - nie uzasadniam, do rozważenia.
Barbarosso albo inny twórco patcha, rozpisałem się i proszę o ustosunkowanie się, nawet w stylu: uwzględnimy/rozważymy/propozycje są kretyńskie. Nie chcę mieć wrażenia, że "olejecie", co by nie było, merytoryczne uwagi.
Wiecie, napisałem tyle i stwierdzam w głowie, że rozpiska restricted na 3xleadblechers 0x rare jest teraz chodzącym kamikadze, chyba jedna z najbardziej losowych rozpisek w całym WFB.
ale dla własnej radości zacytuję siebie z 14 września:
[/quote]_reszka pisze:
A z rzeczy, które bolą i są łatwe do zmiany:
- brak rzędów u ogrów
- s.master jak jest tyrant (nie żebym wolał, ale jakiś wybór powinien być)
- generał jest stubborn i przekazuje go oddziałowi w którym jest (~30 ptk)
- butcher może być generałem (nawet z ograniczeniem max 3 magów do 2999 - total charakter -1)
- trapersi liczą się do corów (mała rzecz a kiedyś blokowała mi rozpiskę)
oraz najważniejsze: tyle unitów gnoblarów ile chcesz (nie uzależnione od bulli), .
A teraz na poważnie:
WSZYSTKIE (!) Wasze zmiany u ogrów są słuszne, ale nadal są wyjątkowo kiepskie i słabe i nie wierzę, że pojawi się wielu graczy, chyba że na układzie 3xunit leadblechers, 0 rare - bardzo losowe, bardzo niebezpieczne dla obu stron, po kilku grach chyba strasznie nudne.
Wasze zmiany, w przeciwieństwie do DoW nie rewolucjonizują armii, slaughtermaster jest po prostu gorszy od Tyranta, pozostałe to drobne poprawki do AB, ale nie dają powera, lekko ugrywalniają bulli i huntera, mocno wzmacniają leadblechersów.
Ogry potrzebują kopa, albo wielu drobnych poprawek. Postuluję jeszcze kilka, wszystkie uzasadniam merytorycznie:
1. bulle mają ranki jeśli w 1 rzędzie są min. 3 ogry - bo dlaczego nie, jeżeli najtańszy rank będzie kosztował 105 punktów, a daje jedynie +1 do CR oraz +1 do siły przy impact hit (ale to jest już teraz). Ponadto inne ogry w grze, w tym golfgang i chaos ogry mają ranki, ja osobiście nigdy tego nie rozumiałem. Ponadto, jaka inna piechota w grze musi wydać tyle punktów na dodatkowy rank.
2. butcher może być generałem. - jeśli slaughtermaster może, to dlaczego butcher nie? Na grach w limicie punktowym 1000, antymagia (180 pt - butcher+2skrolle) wymaga bruisera (142 - 180 pt) a to już 320-360 punktów w plecy na bohaterów a nie na jednostki. Na 1250 nikt nie zagra bez antymagii, niech więc gracz ma możliwość zamiany najtańszego bruisera (ha+dwurak) na oddział 3 inonów lub cokolwiek innego. Po prostu niech ma wybór. Zobaczcie, że w o&g antymagia jest duuużo tańsza.
3. Ogry na border patrol nie muszą mieć piechoty z 10US - Wynika to z wielogodzinnych prób stworzenia rozpiski na 500pt. - max klasyczny border. NIE MA ŻADNEJ SENSOWNEJ, zdjęcie powyższego ograniczenia daje od razu 3 różne, ciekawe rozpiski. Bo 10 US wymaga 4-go bulla, a na nich szkoda punktów, 4-go ironguta - a gdzie trafi wtedy generał i jakie mam pozostałe unity, oddziału gnoblarów - tylko 40 pt, 10 trapersów - 60 pt. ale zobaczcie: boh - 130 (min.), bulls (min 105), gnobblars (40) i 60%punktów zajęte. Uwierzcie na słowo albo wypróbujcie, 10US jest strasznie uciążliwe dla ogrów, którzy chcieliby przykładowo zagrać na 3 unitach ogrów, zostaje im jednie 3xogr+gnobblars!, nawet nie trappers.
Dla osób które obawiają się, że ogry staną się za bardzo przegięte - która ze zmian przeze mnie zaproponowanych przegina ogry?
Mam wrażenie, że dwie pierwsze tylko uzupełniają patcha, zawierają treści o których twórcy mogli nie pomyśleć. Trzeci owszem, jest moją fanaberią.
Uwaga do samej konstrukcji restricted/balancing patcha: propozycja:
1) dla limitu <2000 armia nie może triplować speciala, chyba że nie bierze rara. - nie uzasadniam, do rozważenia.
Barbarosso albo inny twórco patcha, rozpisałem się i proszę o ustosunkowanie się, nawet w stylu: uwzględnimy/rozważymy/propozycje są kretyńskie. Nie chcę mieć wrażenia, że "olejecie", co by nie było, merytoryczne uwagi.
Wiecie, napisałem tyle i stwierdzam w głowie, że rozpiska restricted na 3xleadblechers 0x rare jest teraz chodzącym kamikadze, chyba jedna z najbardziej losowych rozpisek w całym WFB.
a w jaki sposób to wyliczyłes? Ogranicza tez mniejsze ilości.Jankiel pisze:W jaki sposób? Ogranicza tylko kombinacje w stylu 4xDP czy 3xDP i 4RBT.Jedyne zastrzeznie jakie moge miec to ograniczenie speciali u HE.
Wzięcie jakiegokolwiek rare'a (nawet jednego orła) zabiera możliwość wziecią 3xspecial (czyli max 2xDP).
A zdublowanie jakiegokolwiek speciala (co u HE jest wręcz naturalne) wymusza niejako ustawienie rarów na max 2x2.
Ale tak jak napisalem, pomimo lekkiego związania rąk da sie grac normalnie HE, choć rozpiski HE bardzo sie do siebie upodobnią.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:28 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.
Tfu, drugi post bo zapomniałem o najważniejszym:
do tej pory:
bull z 1 club weapon - 3 ataki z AP
bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki bez AP
Teraz będzie:
1) bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki z AP czy
2) bull z club weapon i ironfistem - 3 ataki z AP, 1 bez AP?
do tej pory:
bull z 1 club weapon - 3 ataki z AP
bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki bez AP
Teraz będzie:
1) bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki z AP czy
2) bull z club weapon i ironfistem - 3 ataki z AP, 1 bez AP?
1)
Ogre clubs grant Armour Piercing to all of an ogre’s attacks, even if used with an additional hand weapon or ironfist.
pozdrawiam
Ogre clubs grant Armour Piercing to all of an ogre’s attacks, even if used with an additional hand weapon or ironfist.
pozdrawiam
Barbarosso czuję się zaszczycony docenieniem mojego wkładu w walkę z Ceesem . Wróćmy jednak do tematu czyli BP .
Hmm Wampiry są wporządku, chociaż spodzeiwałem się, iż zostanie do jakiegos stopnia też ograniczona liczba Black Knights.
Hmm moze inaczej. Wydawało mi się, iż LS zajmując się sprawą armii dostrzeże fakt, iż nie tylko rejry są "przegięte" w takich armiach jak wampiry czy demony. naturalnie w formie restricted daliście temu ujście.
W sumie co do demonów to się nie zdziwiłem, że daliście slot hero dla grejtera, jednak bardzo mocno mnie zaskoczyło danie add. slotu dla herosa za 0+ pancerz.
Moja opinia nie jest podyktowana faktem, że mam i chcę grać tą figurką. To nie o to chodzi. Pragnę tylko zauważyć, ze ten heros jest jednym z najbardziej uniwersalnych herosów w tej armii. Każdy chciał go brać, bo był silny, wytrzymały i stosunkowo szybki. PO tym co mu zrobiliście obawiam się o jego "wystawialność". Po prostu w wersji pieszej jest słaby, w wersji konnej był spoko, w wersji rydwanowej... sami wiecie.
Hmm jako gracz demoniczny mogę powiedzieć tylko, ze mogliście osłabić tą armię - czy też jak to nazywacie zrównoważyć, ale w stopniu interesującym.
Przyznam bez bicia, że jeżeli ktoś by wziął takiego herosa khorna z 0+ i jego dwóch takich samych kolegów, to mówie od razu że za tą cenę - czyli 190 punktów mamy naprawdę turbo wyczesanego herosa. W przypadku, gdy się pojawia jeden raz...to mam wątpliwości - dla mnie po prostu udupienie figurki . Jako więc wielki Defender Demonów dodam, że z niewiadomych dla mnie powodów, w przypadku wampirów nie mamy tego typu obostrzeń... a mogą mieć nawet 4 wampirolataczy.......................
Co do reszty armii to mogę powiedzieć ok, tylko dodałbym w przypadku ogrów, aby nie było więcej poziomów magii, niż hmm 8? Po prostu aby nie było armii samomagicznych.
Reszta jest chyba ok. No dobra ilość slotów amchin mogliście też już zmniejszyć, bo naprawdę, fakt, że krasie i orki niby są słabe w cale nie stwierdza faktu, ze inne armie mogą przeciwko ich korpusowi strzeleckiemu podołać.
Hmm Wampiry są wporządku, chociaż spodzeiwałem się, iż zostanie do jakiegos stopnia też ograniczona liczba Black Knights.
Hmm moze inaczej. Wydawało mi się, iż LS zajmując się sprawą armii dostrzeże fakt, iż nie tylko rejry są "przegięte" w takich armiach jak wampiry czy demony. naturalnie w formie restricted daliście temu ujście.
W sumie co do demonów to się nie zdziwiłem, że daliście slot hero dla grejtera, jednak bardzo mocno mnie zaskoczyło danie add. slotu dla herosa za 0+ pancerz.
Moja opinia nie jest podyktowana faktem, że mam i chcę grać tą figurką. To nie o to chodzi. Pragnę tylko zauważyć, ze ten heros jest jednym z najbardziej uniwersalnych herosów w tej armii. Każdy chciał go brać, bo był silny, wytrzymały i stosunkowo szybki. PO tym co mu zrobiliście obawiam się o jego "wystawialność". Po prostu w wersji pieszej jest słaby, w wersji konnej był spoko, w wersji rydwanowej... sami wiecie.
Hmm jako gracz demoniczny mogę powiedzieć tylko, ze mogliście osłabić tą armię - czy też jak to nazywacie zrównoważyć, ale w stopniu interesującym.
Przyznam bez bicia, że jeżeli ktoś by wziął takiego herosa khorna z 0+ i jego dwóch takich samych kolegów, to mówie od razu że za tą cenę - czyli 190 punktów mamy naprawdę turbo wyczesanego herosa. W przypadku, gdy się pojawia jeden raz...to mam wątpliwości - dla mnie po prostu udupienie figurki . Jako więc wielki Defender Demonów dodam, że z niewiadomych dla mnie powodów, w przypadku wampirów nie mamy tego typu obostrzeń... a mogą mieć nawet 4 wampirolataczy.......................
Co do reszty armii to mogę powiedzieć ok, tylko dodałbym w przypadku ogrów, aby nie było więcej poziomów magii, niż hmm 8? Po prostu aby nie było armii samomagicznych.
Reszta jest chyba ok. No dobra ilość slotów amchin mogliście też już zmniejszyć, bo naprawdę, fakt, że krasie i orki niby są słabe w cale nie stwierdza faktu, ze inne armie mogą przeciwko ich korpusowi strzeleckiemu podołać.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:56 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
szkoda hoteka trochę ale akceptuję to. Generalnie należą się podziękowania twórcom Balancing Patcha.