Dyskusja o balancing patchu
Moderator: Barbarossa
BP jest fajny, na prawdę kupa dobrej roboty. Wiadomo, że nie będzie pasować każdemu, bo niektórzy są tacy, że będą narzekać nawet jak dostaną złotego Rolls-Royce'a 
Mam za to wątpliwości co do Restricted - okrutnie tnie też słabe armie, takie jak O&G. Ja bym zamiast nowego formatu Restricted zrobił po prostu dodatkowe obostrzenia w samym BP - flesh hounds 0-2, na kazdy ratling musi przypadac jeden warpfire thrower, i tak dalej.
Pozdro.

Mam za to wątpliwości co do Restricted - okrutnie tnie też słabe armie, takie jak O&G. Ja bym zamiast nowego formatu Restricted zrobił po prostu dodatkowe obostrzenia w samym BP - flesh hounds 0-2, na kazdy ratling musi przypadac jeden warpfire thrower, i tak dalej.
Pozdro.
Bo co? Bo nie można wystawić 2 czołgów, czy bez zamrożenia 300 pts nie da się grać? 150 VP za połowe czołgu sprawia, że imperium jest dużo słabsze? Że w ogóle nie ma sensu nim grać? Wcześniejsza taktyka, polegająca na tym, by przez pół bitwy przeciwnik męczył się z jednostkami za które i tak nie dostanie punktów była jedyną możliwą?
Tak, bo nie mozna wystawic dwoch czlogow, a ten jeden ktory mozna wziasc nadaje sie w ponad polowie gier do kupy. Raz ze jest tylko jeden, wiec kazdy bolec, klopa, latarka, dobry biegacz i inne smiecie jednym celnym strzalem sprawiaja ze stoi juz do konca gry i nic nie robi. To nie jest smok ani drzewiec, ktory przyjmie na klate 5-6 bolcow i dalej leci w srodek armii przeciwnika aby siac terror i zniszczenie. Ale o tanku bylo juz pisane wiele razy. Kombinacja dwoch czolgow i braku pkt za polowki jest faktynicznie nie fair. Wiec dajcie polowki, ale robiac z Stanka 0-1 i 50% sprawiliscie ze staje sie prawie niewystawialny.
No wlasnie, zabraliscie w imperium przegiecia w postaci dwoch czolgow. A w jakim celu?Każda armia ma prawo do swoich przegięć... zarówno Bretka, i WE, i DE, Imperium, Demony, Wampiry i wszystkie inne armie też. Wiadomo, że będą armie nieco silniejsze i nieco słabsze. Chodzi wyłącznie o to, żeby jedna/dwie z tych armii nie dominowało w sposób skrajny.
A prosze bardzo:Patrzymy na wyniki turniejów: zależy nam, żeby Top10 (w szczególności na masterach) było nieco bardziej zróżnicowane, niż teraz. Więc jeśli chcecie, żebyśmy ingerowali w zasady jakiejkolwiek armii... odwołujcie się do średnich wyników armii na turniejach
W obecnej lidze w TOP50 mamy przeciez taki zasyp graczy imperialnych. Normalnie dominuja na pierwszych stolach! Jak myslicie, ilu jest graczy imperialnych w TOP20 ? JEDEN. A w TOP 50? łącznie DWÓCH.
BP i Restricted mialy przycinac tylko te armie ktore nieproporcjonalnie dominuja pierwsze stoly. Czy wg was z takimi wynikami Imperium wyglada na przegiete na rowni z demonami i VC. Bo mi nie. Mielismy dyskutowac na poziomie argumentow turniejowych to prosze bardzo. Mozecie tez wykopać wyniki ligi z zeszlego roku - jak tam sie przedstawia Imperium w porownaniu z reszta armii ? Dominuje na pierwszych miejscach ? Bylem na ponad polowie masterow i na pierwszych stolach raczej nie dominowalo. W TOP20 byly zazwyczaj jakeis 3 armie imperialne, to chyba norma dla mocnej (a nie przegietej armii). Podobnie mialy sie WE, Breta, Lizaki...
A co do pendanta to podoba mi sie ograniczenie ktore jest na PGA. Gram teraz duzo dark elfami, i pendant jest nadal mocny i wystawialny, ale nie sprawia ze charakter go noszacy staje sie niezabijalny.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Karlee nie zartuj... Twoim zdaniem armia na 2 dzialach, 2ch 6outriderow, tanku, helce papiezu, 3 magach, 3 kawach i strzelcach jest slaba? moim zdaniem patrzac na sciecia dokonane przez balancing patch i restricted nadal jest to armia mocna... z takimi demonami sobie radzisz bez problemu, to samo z wampirami...
Całkowicie zgadzam się z Furionem.Furion pisze:Nie. Bo tnie nie to co trzeba.Jankiel pisze:Bo nie tnie wszystkiego, jak leci i nie reguluje każdej jednostki w armii?Słaby patch.
Zgadzam się też z tym co wyzej napisał Karlee.
Od siebie dorzucę, że wiem, że długo pracowaliście nad BP i jest to zapewne wynik jakiegoś kompromisu paru osób doskonale znających się na battlu. Ale nie wiem czy rozsądne jest to, że z automatu poprzycinaliście też te armie, które wcale nie były zbyt mocne, ani nie wypaczały wyników turniejów.
"Twoim zdaniem armia na 2 dzialach, 2ch 6outriderow, tanku, helce papiezu, 3 magach, 3 kawach i strzelcach jest slaba?"
Nie - jeśli dobrze rozumiem to co pisze Karlee to chodzi mu o to że nie było żadnych podstaw do 50% ptk za steama - PRZY założeniu że i tak jest max 1 na armie.
Nie - jeśli dobrze rozumiem to co pisze Karlee to chodzi mu o to że nie było żadnych podstaw do 50% ptk za steama - PRZY założeniu że i tak jest max 1 na armie.
dokładnie, przegięciem były 2 czołgi które trzeba całkiem zniszczyć, przy 50% punktów staje się to mocnym acz nie przegiętym połączeniem.
Tym bardziej że czołg można naprawde 1 bolcem zwarzywić. Czołg z nawet 1 wbitą raną mocno traci.
Tak samo nie rozumiem ograniczenia drzew,
hydry moze już bardziej ale bez przesady, też bym tego nie ograniczał
Tym bardziej że czołg można naprawde 1 bolcem zwarzywić. Czołg z nawet 1 wbitą raną mocno traci.
Tak samo nie rozumiem ograniczenia drzew,
hydry moze już bardziej ale bez przesady, też bym tego nie ograniczał
to moze jeden czołg ale bez 50% ? 
armie ktore nie maja bolcy itp. maja cały czas problem ze społowieniem czołgu.. a co dopiero jak sa dwa..

armie ktore nie maja bolcy itp. maja cały czas problem ze społowieniem czołgu.. a co dopiero jak sa dwa..

Grałeś kiedyś na smoku ? Jak te bolce go nie zabiją nawet to zostaje mu woundów 1-2 także głupi łucznicy czy jakiś czar i już może go nie byćTak, bo nie mozna wystawic dwoch czlogow, a ten jeden ktory mozna wziasc nadaje sie w ponad polowie gier do kupy. Raz ze jest tylko jeden, wiec kazdy bolec, klopa, latarka, dobry biegacz i inne smiecie jednym celnym strzalem sprawiaja ze stoi juz do konca gry i nic nie robi. To nie jest smok ani drzewiec, ktory przyjmie na klate 5-6 bolcow i dalej leci w srodek armii przeciwnika aby siac terror i zniszczenie. Ale o tanku bylo juz pisane wiele razy. Kombinacja dwoch czolgow i braku pkt za polowki jest faktynicznie nie fair. Wiec dajcie polowki, ale robiac z Stanka 0-1 i 50% sprawiliscie ze staje sie prawie niewystawialny
Ale myśle że an tanka wystarczyło by 1 ograniczenie nie wiem które ale 2 to już sporo.
EDIT : Myślę że 0-1 by było lepsze
"Ale myśle że an tanka wystarczyło by 1 ograniczenie nie wiem które ale 2 to już sporo."
Czyli jak widać nawet ludzie nie grający empire się zgadzają że te 2 ograniczenia razem to przeginanie pały. Szkoda że BP się nie zmieni przez pół roku więc i tak głoś "środowiska" jest w tym przypadku bezcelowy.
Czyli jak widać nawet ludzie nie grający empire się zgadzają że te 2 ograniczenia razem to przeginanie pały. Szkoda że BP się nie zmieni przez pół roku więc i tak głoś "środowiska" jest w tym przypadku bezcelowy.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Biorąc pod uwagę, że jako strony modyfikujące zasady policzyłeś stronę tytułową, wstęp i stronę z przykładem, a w swoim poście dowodzisz, że Khaeleth jest przegięty (co, jak zaznaczałem ja i Jankiel - nie interesuje nas totalnie, drzewo, kowadło i dragon armour też są przegięte, nas interesuje skuteczność całych armii - każda z nich ma prawo do swoich przegięć) - sądzę, że wkraczamy już w część dyskusji "czcze teoretyzowanie i demagogia".Akuma pisze:Generalnie zmieniacie. W BP jest dokładnie 7 stron - każda z nich "modyfikuje zasady" tak jest napisane we wstępie do tego BP ...Generalnie nie zmieniamy zasad.
Żeby dyskusja wróciła na poprawny tor, proponuję - rozpiski i battle reporty. To są konkrety. Thurion dobrze zaczął, i muszę przyznać, że jego rozpa wydaje mi się silna, ale bardziej miękka niż demoniczny standard. Z -1A na kiperze... Jeśli to będzie standard, to demony pozostają bardzo silne (najsilniejsza armia w battlu) ale do zniszczenia.
@Furion, mam dla Ciebie radę: pracuj nad swoim compscorem. Jest tak dobry i tak skutecznie eliminuje wszystkie przegięcia, że na PGA nie chcieli go widzieć. Być może popełnili błąd, a być może błąd popełniasz Ty. Weź z łaski swojej to drugie pod uwagę jako możliwość i przyjmij do wiadomości, że w battlu panuje demokracja - a rozwiązania totalne i radykalne, w odróżnieniu od rozwiązań umiarkowanych i ewolucyjnych, mają małe szanse na sukces w demokracji.
Armie, które są ograniczone do 1 Hellcannona też mają problem, żeby zjeść czołg, szczególnie, że smok (jeśli jest na stole) spada od dział zanim doleci do czołgu. A nikt nie płacze, że 2 hellen nie wystawi. Ja sam nie narzekam, chociaż marzyła mi się armia z 12 PD, 2 boundami i +1 do casta dla wszystkich, a jako strzelanie 2 Helleny. BP wybiło mi z głowy ten pomysł i tyle.Asassello pisze:to moze jeden czołg ale bez 50% ?
armie ktore nie maja bolcy itp. maja cały czas problem ze społowieniem czołgu.. a co dopiero jak sa dwa..
Mam pytanie do Ośmiornicy Łódzkiej. Wasz turniej bedzie mial format 2000+1000, czyli niestandardowy. Czy zamierzacie jakos zmodyfikowac patcha, czy stosowac go bez zmian? Pytam, bo przed chwila z kolega probowalem ulozyc rozpiske i nie mam jasnosci.
Tak jak mówi Nehan, armia na 2k na BP+Res, armia na 1k BP+Res z następującymi zmianami: 2 core zamiast 3, zakaz dublowania specjali, chyba, że się nie ma rare. Limit PD/DD wspólny dla obu armii i wynosi 15. Tak to się na tę chwilę przedstawia.Nehan pisze:na razie b_sk sprawdza, jak to się ma do jednej armii na 3k.
armia na 2k będzie chyba według normalnego patcha+restricted, na 1k według zmodyfikowanego (zdaje się bez powtórzeń specjali, chyba że bez rara)
Wyniki Heat 1 UK GT -> Sprawdź ile tam było WE , Karłów i HE ...Khaeleth jest przegięty (co, jak zaznaczałem ja i Jankiel - nie interesuje nas totalnie, drzewo, kowadło i dragon armour też są przegięte, nas interesuje skuteczność całych armii - każda z nich ma prawo do swoich przegięć)
Biorąc pod uwagę że we wstępie piszecie że modyfikujecie zasady a Jankiel pisze że generalnie nie ...Biorąc pod uwagę, że jako strony modyfikujące zasady policzyłeś stronę tytułową, wstęp i stronę z przykładem
+
A na 1 Stronie TY sam piszesz żeby obyło się bez osobistych wycieczek , które później sam czynisz...@Furion, mam dla Ciebie radę: pracuj nad swoim compscorem. Jest tak dobry i tak skutecznie eliminuje wszystkie przegięcia, że na PGA nie chcieli go widzieć.
... "obrona Częstochowy" ...sądzę, że wkraczamy już w część dyskusji
FAILJeśli to będzie standard, to demony pozostają bardzo silne (najsilniejsza armia w battlu) ale do zniszczenia.
Ach tak. Z tym, że różnimy się w podejściu co trzeba ciąć, a co nie.Nie. Bo tnie nie to co trzeba
"Modyfikacje" to w większości poprawienie głupich FAQ. I tyle.Generalnie zmieniacie. W BP jest dokładnie 7 stron - każda z nich "modyfikuje zasady"
Dwa oddziały psów to nie trzy.To to samo. Zamiast 3x5 bedzie 2x7.
Jakoś teraz nikt nie wystawia 20 horrorów - z tego prosty wniosek, że 10 jest po prostu lepsze.I dużo więcej flickering fire będzie wchodzić?
Furie przegrywają walkę nawet z harpiami. A fasta to mogą zniszczyć co najwyżej szarzując od boku.Za fastami nie będę biegał całą bitwę, bo mam furie.
Jaki wpływ na przebieg bitwy ma to, że za czołg dostanie się 150 VP?Bo 1 czołg to tylko 300 ptk - 2 czołgi to już 600 czyli powyżej 1/4 armii ... 150 vp za połówkę czołgu efektywnie wyłącza go z obiegu.
O&G praktycznie z auomatu przegrywali z 15BK z regenką i dwoma oddziałami wraithów. WE praktycznie z automatu przegrywają bitwę z dwoma hydrami. Teraz już tak nie będzie.Jaki interes mają np gracze O&G i innych armii tego typu żeby ten BP poprzeć ? Jeśli dalej nie będą mieli szans w starciach z DL , VC czy DE ?
Teraz w większości wypadków koleś z pendantem ma jedynie heavy armour i SDC. Nikt nie pakuje w jego ochronę więcej. Natomiast na zasady PGA można zrobić lorda z pendantem, regenką i 1+AS, który dopiero jest niezabijalny. Zresztą, krasnoludzki lord na tarczy z przerzutem AS i obnizaniem S do 5 też jest niezabijalny. I co? I nic, nawet się go nie wystawia.A co do pendanta to podoba mi sie ograniczenie ktore jest na PGA. Gram teraz duzo dark elfami, i pendant jest nadal mocny i wystawialny, ale nie sprawia ze charakter go noszacy staje sie niezabijalny.
Drzewa zawsze były przegięte. Jedyne, co sprawia, że drzewa wydają się obecnie mniej przegięte, to fakt, że jest dużo mniej WE na stołach. Hydra? 7+6 ataków z hatred, zionięcie z S5 i regenka za 175 pts? Bardziej niedoszacowanego i mocniejszego monstera GW nie wypuściło.Tak samo nie rozumiem ograniczenia drzew,
hydry moze już bardziej ale bez przesady, też bym tego nie ograniczał
Bo zaczęli grać demonami i wampirami.W obecnej lidze w TOP50 mamy przeciez taki zasyp graczy imperialnych. Normalnie dominuja na pierwszych stolach! Jak myslicie, ilu jest graczy imperialnych w TOP20 ? JEDEN. A w TOP 50? łącznie DWÓCH
Dobrze kombinujesz."Balancing Patch jest z założenia systemem ewoluującym, podobnie jak
tego rodzaju aktualizacje do gier komputerowych."
Czyli nie jest ostateczny więc nie nadaje się do stosowania na punktowanych turniejach. Jeśli dajmy na to za 3 miesiące po 5 turniejach dojdziecie do wniosku że jednak spieprzyliście to co wtedy z punktami do ligi - liczą się czy nie ?
Braliśmy. Choćby z opinii o Furionowym CS.Nie braliście pod uwagę głosów "środowiska" przy tworzeniu BP to po co pytać o nie teraz ?
Tak, tak... Ale jest subtelna różnica pomiędzy modyfikacją, a pisaniem nowych.Biorąc pod uwagę że we wstępie piszecie że modyfikujecie zasady a Jankiel pisze że generalnie nie ...
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.