Pare noobowskich pytań.
Moderator: Afro
Każdy model/oddział rhinoxów zajmuje 1 miejsce rare i special wiec w zalezności od wolnych miejsc rare lub special mozna je wystawiac.
Co do drugiego pytania to zależy czy wykupujesz"dużego" (bull) rhinoxa. Owy bull rhinox jest large targetem i wzbudza terror. Brak wykupienia opcji bull rhinox daje ci ogra na rhinoxie który wzbudza fear i nie jest large targetem.
Co do drugiego pytania to zależy czy wykupujesz"dużego" (bull) rhinoxa. Owy bull rhinox jest large targetem i wzbudza terror. Brak wykupienia opcji bull rhinox daje ci ogra na rhinoxie który wzbudza fear i nie jest large targetem.
Wow, dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Oni no Maćko, brałem pod uwagę 2 możliwości, ty podałeś trzecią
Pytanie dot. ledów:
2 znajduje się 10 cali od wroga, jeżeli dobrze zrozumiałem podręcznik, to teraz strzelają (powiedzmy na 4+) a potem rzucają na ilość trafień (2-10 + misfire). Ale ten jeden co nie trafił, również powinien rzucić na misfire.
Jaka jest konsekwencja takiego misfire, unit dostaje obrażenia, ale jakie?
Sorka za żenujące pytania, ale dopiero maluję pierwsze ogry (3 dni wybierałem kolorystykę ogrów ) i sklejam sobie 3 ledów.
Na marginesie, z forum i własnych analiz stwierdziłem, że ogry mają tylko 2 oddziały, które mogą coś przepchnąć: rinox z war bannerem oraz 3 irongutów ze sztandarem np.przekierowaniem czaru i bohaterem w środku. Reszta armi tworzy tło, niezbędne, ale jednak tło. Specyficznym oddziałem są maneatersi, wymyają się powyżzej analizie.
Czy ktoś próbował zagrać na układzie:
1) bull rinox z warbanner
2) bull rinox ze sztandarem + zwykły rinox
3) 3xirongut + st (przekierowanie)+lgnoblar+muzuk + tyrant w środku
łącznie prawie 700 pt., dużo, ale może da to trzecią przepychaczkę?
pozdr.
Pytanie dot. ledów:
2 znajduje się 10 cali od wroga, jeżeli dobrze zrozumiałem podręcznik, to teraz strzelają (powiedzmy na 4+) a potem rzucają na ilość trafień (2-10 + misfire). Ale ten jeden co nie trafił, również powinien rzucić na misfire.
Jaka jest konsekwencja takiego misfire, unit dostaje obrażenia, ale jakie?
Sorka za żenujące pytania, ale dopiero maluję pierwsze ogry (3 dni wybierałem kolorystykę ogrów ) i sklejam sobie 3 ledów.
Na marginesie, z forum i własnych analiz stwierdziłem, że ogry mają tylko 2 oddziały, które mogą coś przepchnąć: rinox z war bannerem oraz 3 irongutów ze sztandarem np.przekierowaniem czaru i bohaterem w środku. Reszta armi tworzy tło, niezbędne, ale jednak tło. Specyficznym oddziałem są maneatersi, wymyają się powyżzej analizie.
Czy ktoś próbował zagrać na układzie:
1) bull rinox z warbanner
2) bull rinox ze sztandarem + zwykły rinox
3) 3xirongut + st (przekierowanie)+lgnoblar+muzuk + tyrant w środku
łącznie prawie 700 pt., dużo, ale może da to trzecią przepychaczkę?
pozdr.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
moim zdaniem nie opłaca sie brać duży rhinox +mały rhinox, mały rhinox jest duzo słabszy, a po za tym dwoma rhinoxami sie już ciężko manewruje myśle że trzecim oddziałem przepychającym mogą być mentaury albo poprostu następny klocek ironów! Ja musze mieć minium dwa kloce irongutów bo inaczej nie wiem czemu, ale wydaje mi sie że armia bez takich klocków nie ma mocy!:D
Pierwsza opcja jest chyba najpopularniejsza. Dobrze poprowadzony bull rhinox może przepchnąć nawet jakiś klocek piechoty._reszka pisze: Czy ktoś próbował zagrać na układzie:
1) bull rinox z warbanner
2) bull rinox ze sztandarem + zwykły rinox
3) 3xirongut + st (przekierowanie)+lgnoblar+muzuk + tyrant w środku
Co do drugiej... Bull Rhinoxy ze względu na swoją wielkość są ciężkie w manewrowaniu. Dlatego rzadko wystawia się je dwa w jednym oddziale. Mały rhinox nie wiele tu zmienia i dlatego raczej jest to słaba opcja. Kopa na pewno ma, ale drogie to i mało manewrowe.
Trzecie zestawienie używa bodajże Maciek Paraszczak, a przynajmniej coś podobnego (może bez Tyrana). Trzeba się trzymać blisko klocka gnoblardów. Bardzo denerwujące rozwiązanie dla przeciwnika.
Meneaterzy są super. Gram DoW gdzie są w specjalach. Trójka ludożerców jeśli tylko ochroni się ich przed ostrzałem potrafi w szarży urządzić niezłą jatkę.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
chciałbym się dowiedzieć czy ogrzym graczom podoba się, że chcą naszą armie jakoś polepszyć różnymi CSami które możliwe ze wejdą w życie. Czy wolimy żeby nasze ogry nadal były wymagające? Myśle że potrzebujemy zmian, ale żeby to były takie kosmetyczne zmiany, żeby granie ogrami było ciut łatwiejsze. Np. gnoby nie wymagające bulsów, albo duży magus nie wymagający tyranta i ten nieszczęsny hunter bez move or fire:D
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
nie zmieniajmy zasad... każdy z Was wiedział w co się pakuje kupując grubaski
można przycinać armie..ale nie ulepszać innych !
można przycinać armie..ale nie ulepszać innych !
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
Ja też jestem przeciwny dopakowaniu Ogrów w ramach CSów, czy innego rodzaju bajerów. Świadomie wybrałem ich jako swoją drugą armię z racji kliamtu i tego, że jak gdzieś z nią pójdę to nie będę słyszał "znowu jakieś PGowe VC czy DL". Ogry są dobre jakie są. Tylko trzeba do nich podejść inaczej niż do innych armii i cieszyć się nawet z małych sukcesów
putoa alasti avantoon!
Ja uważam, że ogry są dobre juz teraz, jedyny błąd GW to dopakowywanie i tak mocnych już armii. Jeżeli ogry doczekaja się nowej edycji to sądze, że drobne zmiany w naszej armii też sie pojawią, chociaż jak dla mnie na dzień dzisiejszy są wystarczająco mocne żeby przeprowadzić dobra ofensywe.
jak w temacie - pytania noobowskie...
1.Gdzieś na tym forum znalazłem informacje, że Brace of Handguns nie mają kar za ruch i odległość - jeśli to prawda, gdzie znajdę tego potwierdzenie? Przejrzałem AB i nie zauważyłem. (Niestety nie jestem w stanie teraz znaleźć tej wypowiedzi).
2. Nie udało mi się jeszcze grać na turnieju (gram rzadko i zwykle tylko kontra krasnoludom, czasem vs. bretonii), więc nie znam/nie rozumiem sposobu punktowania jaki stosujecie powszechnie na tym forum (20:0, x:y etc.). W podręczniku nie znalazłem nic takiego, więc pytam tutaj - o co chodzi? jak to liczyć ?
3. Ostatnio strzelałem ze Śmieciary i powstała drobna sprzeczka:
Czy muszę widzieć CAŁY model do którego strzelam? (dla wyjaśnienia, między moimi regimentami był mały prześwit, widać było ok. 3/4 modelu, pionowo, żadnych górek, murków itp, itd.)
4. Zwykle gram małymi ogrzymi odziałami (po 3/4ech). Próbował ktoś rozjeżdżać wroga prawdziwymi czołgami z mięsa i stali (czytaj: oddziałami po 6+ modeli)? Sprawdza się to? Wiem, że mało to daje manewru, ale może pośród wielu mniejszych jeden taki kolos by się sprawdził?
1.Gdzieś na tym forum znalazłem informacje, że Brace of Handguns nie mają kar za ruch i odległość - jeśli to prawda, gdzie znajdę tego potwierdzenie? Przejrzałem AB i nie zauważyłem. (Niestety nie jestem w stanie teraz znaleźć tej wypowiedzi).
2. Nie udało mi się jeszcze grać na turnieju (gram rzadko i zwykle tylko kontra krasnoludom, czasem vs. bretonii), więc nie znam/nie rozumiem sposobu punktowania jaki stosujecie powszechnie na tym forum (20:0, x:y etc.). W podręczniku nie znalazłem nic takiego, więc pytam tutaj - o co chodzi? jak to liczyć ?
3. Ostatnio strzelałem ze Śmieciary i powstała drobna sprzeczka:
Czy muszę widzieć CAŁY model do którego strzelam? (dla wyjaśnienia, między moimi regimentami był mały prześwit, widać było ok. 3/4 modelu, pionowo, żadnych górek, murków itp, itd.)
4. Zwykle gram małymi ogrzymi odziałami (po 3/4ech). Próbował ktoś rozjeżdżać wroga prawdziwymi czołgami z mięsa i stali (czytaj: oddziałami po 6+ modeli)? Sprawdza się to? Wiem, że mało to daje manewru, ale może pośród wielu mniejszych jeden taki kolos by się sprawdził?
1.Army book , strona Ludożercach na dole (o ile pamiętam).
2.Przeczytaj w rulbooku . A dokładnie jest to tak , ze ywgrasz przewagą np: 2000 punktów więc masz 20 :0 .Tam masz tabelki z tymi wyliczeniami .
3.Nie musisz widzieć całego modelu . Ale jak strzelasz to mozesz zadekalowac tylko i wyłącznie w ten cel co widzisz . Np: widzisz 2 goblinów a reszta jest za lasem. Możesz strzelić do oddziału ale deklarujesz tylko w jednego z tych goblinów .
4.Nie sprawdza się to . Ogry nie mają sejwa byle łucznicy , nie mówiąc o krasnoludkzich strzelcach ich rozwalają . Taki klocek w większosc przypadków jak dojdzie to w 20 % Taka prawda . A z krasiami to w ogóle tego nie stosuj .Walnie ci z 2 katapult i po klocku .
2.Przeczytaj w rulbooku . A dokładnie jest to tak , ze ywgrasz przewagą np: 2000 punktów więc masz 20 :0 .Tam masz tabelki z tymi wyliczeniami .
3.Nie musisz widzieć całego modelu . Ale jak strzelasz to mozesz zadekalowac tylko i wyłącznie w ten cel co widzisz . Np: widzisz 2 goblinów a reszta jest za lasem. Możesz strzelić do oddziału ale deklarujesz tylko w jednego z tych goblinów .
4.Nie sprawdza się to . Ogry nie mają sejwa byle łucznicy , nie mówiąc o krasnoludkzich strzelcach ich rozwalają . Taki klocek w większosc przypadków jak dojdzie to w 20 % Taka prawda . A z krasiami to w ogóle tego nie stosuj .Walnie ci z 2 katapult i po klocku .
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
Odradzam dużych klocków. Ogry mają za małe LD i łatwo ubić 25% zeby spanikować.
o Brace of hundguns znajdziesz w rulebooku w zasadach muszkietu jak dobrze pamietam, tam jest taka cała strona i są wypisane wszystkie bronie zasięgowe.
a punktacje 20:0 itp. to sie liczy zależnie od pkt na ile jest dana bitwa/turniej. zazwyczaj jest tak że w regulaminie turnieju są progi. Zaczyna sie jakby od remisu czyli 10:10. Jak bedziesz już wiedział jaka jest roznica zdobytych twoich pkt do straconych, sprawdzisz w tabeli i zobaczysz wynik. Zazwyczaj 1pkt to jest 10% tego na ile był turniej. Załóżmy turniej był na 2000pkt. wiec zeby było 11:9 musi być roznica od 200 do 399pkt. gdy jest mniej niz 200 to nadal zostaje 10:10. Teraz inny przyklad. Grając na 1500pkt, nabiłes na przeciwniku 1000pkt. Tutaj progi będą co 150pkt czyli nabiłes 16:4
Myśle że wyjasniłem;] troche tak dziwnie ale mam nadzieje ze zrozumiale
o Brace of hundguns znajdziesz w rulebooku w zasadach muszkietu jak dobrze pamietam, tam jest taka cała strona i są wypisane wszystkie bronie zasięgowe.
a punktacje 20:0 itp. to sie liczy zależnie od pkt na ile jest dana bitwa/turniej. zazwyczaj jest tak że w regulaminie turnieju są progi. Zaczyna sie jakby od remisu czyli 10:10. Jak bedziesz już wiedział jaka jest roznica zdobytych twoich pkt do straconych, sprawdzisz w tabeli i zobaczysz wynik. Zazwyczaj 1pkt to jest 10% tego na ile był turniej. Załóżmy turniej był na 2000pkt. wiec zeby było 11:9 musi być roznica od 200 do 399pkt. gdy jest mniej niz 200 to nadal zostaje 10:10. Teraz inny przyklad. Grając na 1500pkt, nabiłes na przeciwniku 1000pkt. Tutaj progi będą co 150pkt czyli nabiłes 16:4
Myśle że wyjasniłem;] troche tak dziwnie ale mam nadzieje ze zrozumiale
W AB jest napisane, że traktuje się je jak Brace of Pistols pod tym względem.koszalek pisze: 1.Gdzieś na tym forum znalazłem informacje, że Brace of Handguns nie mają kar za ruch i odległość - jeśli to prawda, gdzie znajdę tego potwierdzenie? Przejrzałem AB i nie zauważyłem. (Niestety nie jestem w stanie teraz znaleźć tej wypowiedzi).
kemot ty ogry zaczynasz zbierać?kemot pisze:Mam takie pytanko: Czy jezeli wystawi sie 3 bull rinoxy wjednym slocie to biegaja jako 3 osobne oddzialy??
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
teraz wszyscy sie rzucą na ogry jeżeli wejdzie balancing batch:D
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Tak, bo BP zrobi z nas najbardziej wygiętą armię w WFB
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
mam pytanko, bo w BP pisze ze ogre cluby dają Armou pircing wszystkim atakom ogrom, czyli irongutom też? albo jakiemuś bohaterowi który ma magicznego weapona? albo mentaur z pistoletem?
- marcus_cheater
- Oszukista
- Posty: 838
- Lokalizacja: Karak Drazh
Raczej chodzi o to, że tylko atakom wykonywanych przy ich użyciu...
"Chcecie ustrzelić na milę goblina, poproście inżyniera o muszkiet, a zapyta, w które oko chcecie trafić."
Kadrin Redmane
Kadrin Redmane
dokładnie przy uzyciu ogre cluba, ogre club+ahw lub ogre club+fist ... ironguci maja great weapon...