HoDA
Moderator: Gremlin
Skorzystam z tego tematu, żeby zadać pytanie co do zestawienia bsb z hodą.
Sytuacja: Odpalam HoDę, wypada 14 hitów, trafia 10, używam przerzutów trafień jakie daje mi Bane, ale przerzucam tylko dwie kostki, obie trafiają.
Pytanie: Czy zrobiłem coś nielegalnego? Czy mam prawo korzystać z zasad Asyendi's Bane przy hitach z Hody? Jeśli tak to czy mam prawo decydować o ilości przerzucanych kostek czy muszę przerzucić wszystkie nietrafione?
Sytuacja: Odpalam HoDę, wypada 14 hitów, trafia 10, używam przerzutów trafień jakie daje mi Bane, ale przerzucam tylko dwie kostki, obie trafiają.
Pytanie: Czy zrobiłem coś nielegalnego? Czy mam prawo korzystać z zasad Asyendi's Bane przy hitach z Hody? Jeśli tak to czy mam prawo decydować o ilości przerzucanych kostek czy muszę przerzucić wszystkie nietrafione?
Hity z HoDy są magiczne.
Natomiast jest zapis, że magiczny łuk, z którego wystrzelona zostaje magiczna strzała, traci swoje magiczne zdolności.
W podanym przykładzie przerzuty z Asyendi's Bane nie działają.
P.S. przepraszam za nieprecyzyjną odpowiedź w poprzednim poście
Natomiast jest zapis, że magiczny łuk, z którego wystrzelona zostaje magiczna strzała, traci swoje magiczne zdolności.
W podanym przykładzie przerzuty z Asyendi's Bane nie działają.
P.S. przepraszam za nieprecyzyjną odpowiedź w poprzednim poście
Przepraszam bardzo ale to jakieś nieporozumienie, mam przed sobą podręcznik do welfów i nic takiego przy bow of loren nie jest napisane.Laik pisze:wyjatek, dzieki ktorym mozna laczyc magiczne luki i strzaly, stanowi bow of loren(przy ktorym jest to napisane)
Poza tym gdyby to co piszesz jakimś cudem okazało się prawdą, to znaczyłoby, że połowa graczy welfów w Polsce gra od dawna niezgodnie z zasadami wystrzeliwując hodę z bejna.
gdzie jest ten zapis?Torres pisze:Natomiast jest zapis, że magiczny łuk, z którego wystrzelona zostaje magiczna strzała, traci swoje magiczne zdolności.
Nie zgodziłbym się gdyż:
- errata mówi wyraźnie, że bejn pozwala przerzucać nietrafienia nie tylko z łuku ale ze źródeł innych niż sam łuk
- errata mówi, że zwykłe strzały wystrzelone z magicznego łuku nie są magiczne i tylko magiczne strzały są magiczne,
wnioskować można z tego, że użycie magicznego łuku nie odbiera magicznym strzałom ich "magiczności"
Obie rzeczy znajdują się w erracie w dziale "heirlooms of athel loren"
Jeśli się mylę, to proszę o przytoczenie dowodzących tego fragmentów z podręcznika bądź erraty.
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Ja nie robię przerzutów z haila jak walę z niego bo:
-"Jeśli wypuszczono je (haila) z magicznego łuku, to jego właściwości są przy tym strzale ignorowane."
Str. 64. Army book "Leśne elfy"
-"Jeśli wypuszczono je (haila) z magicznego łuku, to jego właściwości są przy tym strzale ignorowane."
Str. 64. Army book "Leśne elfy"
To by było w sumie to Jacek. Nie da się z tym dyskutować, stoi jak wół.
Chciałbym jednak podkreślić, ze zapis ten dotyczy tylko hody, nie innych magicznych strzał, przynajmniej one nie maja takiego stwierdzenia w opisach z podręcznika.
Ale nigdzie chyba nie jest napisane coś takiego co by potwierdzało słowa Laika o niemożności łączenia magicznych strzał z łukiem innym niż bow of loren, albo Torresa o tym, że strzały przestają być magiczne?
Chciałbym jednak podkreślić, ze zapis ten dotyczy tylko hody, nie innych magicznych strzał, przynajmniej one nie maja takiego stwierdzenia w opisach z podręcznika.
Ale nigdzie chyba nie jest napisane coś takiego co by potwierdzało słowa Laika o niemożności łączenia magicznych strzał z łukiem innym niż bow of loren, albo Torresa o tym, że strzały przestają być magiczne?
Można wystrzelić magiczne strzały z dwóch łuków na łącznie trzy w naszej armii. Oczywiście nie Hodę. Daje to następujące kombinacje: kilka strzałów no armour save i kilka strzałów za ranę panika. Oprócz tego stupidity na model (czyli nie na oddział) oraz konieczność testu paniki po ranie albo slain. Byłoby to nawet czasem do rozważenia gdyby nie koszt Bow of loren - 35pts ergo może w ten sposób wypalić wyłącznie lord. Można pomyśleć o ryzyku przy wykorzystywaniu Asyendi's bane, ale to chyba wyłącznie w odniesieniu do testu paniki czyli starfire arrows. Najlepsze na skaveny, ale raczej nie powala na kolana, na 4K w górę można spróbować
Ehhh, a więc...r0m pisze:w takim razie po co 3/4 graczy daje hodę i Asyendi's bane skoro nie działają razem?
BSB z bazy nie posiada łuku (tak, 6 ed panowie). HoDA nie wystrzelisz bez posiadania łuku.
Dlatego posiadając Bane'a + HoDA = wystrzeliwujesz hode z magicznego łuku, pomijając jego "umagicznienie" (czyli to co robi).
Łopatologicznie: Na czas wystrzelenia hody, magiczny łuk robi się niemagiczny.
Inaczej się już chyba nie da.
No dobra, jak już dogadaliśmy się do tego (chyba nieśmiertelnego) tematu, dotyczącego BSB i HoDY co myślicie na temat sposobu jej (strzały) wystawiania. Na 2000 ja używam altara, ale wtedy nie mogę dać mu żadnego warda bo pkt mało, no i chłopak delikatny strasznie. Z kolei BSB ma bardzo ograniczony zasięg (łatwo się przed nim schować).
fakt ze alter miekki jest ale do hody dobrze pasuje helm - daje to po szybkim wystrzeleniu hody( tak zeby go nie zabili wczesniej) mocna jednostka wsparcia - 5A z 6S w szarzy
natomiast bsb ma inne zalety - moze sie chowac w oddzialach - gg czy tancerzach wiec trudniej go ubic - dzieki czemu moze podejsc blizej - 35 cali zasiegu to naprawde nie jest malo...
natomiast bsb ma inne zalety - moze sie chowac w oddzialach - gg czy tancerzach wiec trudniej go ubic - dzieki czemu moze podejsc blizej - 35 cali zasiegu to naprawde nie jest malo...
hoda w bsb jest fajna, problem pojawia się jednak w momencie kiedy w kombacie zaczynają się challange, wtedy sztandar mięknie. Co do altara zawsze wystawiałem go w zestawie amaranthine brooch i briarsheath. Takie połączenie praktycznie rozwiązuje problem bolt throwerów, łuczników no i czasami z działami się sprawdza.
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Wtedy wystawiasz wardancera z siateczkami, lub też z siateczkami altera, w ostateczniości jak nie masz dwóch wyżej wymienionych to czempiona.problem pojawia się jednak w momencie kiedy w kombacie zaczynają się challange, wtedy sztandar mięknie
Jak nie masz żadnego z nich, no to nie wiem, rób tak rozpiskę, aby zawsze ktoś inny niż bsb mógł przyjąć pojedynek.
P.S. ALTER nie ALTAR